November 2012!!

27-02-2012 20:36 123 berichten
Alle reacties Link kopieren
Yes, test gedaan en een super mooie dubbele streep. Gelukkig, echt heel blij mee



Voel me al vanaf dag 1 super moe, dus die streep kwam als een fijne bevestiging. Spannend, zeker na miskraam, ik hoop dat ik een beetje nuchter kan blijven haha.



Volgens mijn eigen berekening zou ik 3 november zijn uitgerekend.





Wie o wie is er nog meer in november uitgerekend?!?
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd allemaal! Ik heb twee jaar geleden alweer positief getest, en typ dit met mijn meisje op schoot Realiseerde me toen ik het topic zag ineens dat dat alweer twee jaar geleden was, vandaag op de dag af. Geniet van jullie zwangerschappen!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt Soley, leuk dat je even reageert! Wat vliegt de tijd dan hè!



Huismus, heb je nu nog last van medische problemen of niet? Woon je in een klein dorp dat je eerst nog langs de HA gaat? Hier is dat niet meer gebruikelijk, we hebben één vk praktijk en daar meldt je je aan als je zwanger bent.



MvM doe ik niet aan mee. Heb het bij de andere zwangerschappen ook niet gedaan, is niet iets voor mij.
Alle reacties Link kopieren
Bessie, ik woon juist in grote stad, maar dus keuze in VK praktijken. Nu is het ook zo dat ik een nogal typische huisarts heb, ze ziet zichzelf als een soort van gezinsarts. Ik vind het wel prettig hoor, net wat extra aandacht voor je, maar bijv vriend moest per se overstappen van huisarts als ik bij haar wilde, ze wil namelijk alleen volledige gezinnen. Valt wat voor te zeggen, zo kent ze ons allebei tenslotte en begrijpt ze je beter. Maargoed, ik vind het niet erg om eerst langs de huisarts te gaan, moet toch nog wat weken wachten voordat ik bij een VK terecht kan toch? Helaas heb ik nog steeds problemen met mijn gezondheid, heb een vermoeidsheidsziekte en nu zelfs volledig arbeidsongeschikt verklaard. Ik werk momenteel nog 2 ochtenden in de week, maar dat houd binnenkort op. Ook is het natuurlijk afwachten hoe mijn lichaam reageert op de zwangerschap, maar ik heb er goede hoop op.



Hoe gaat het verder bij iedereen, al last van kwaaltjes, begint het al door te dringen of nog niet zo?
Alle reacties Link kopieren
Hoi!



Lotje welkom! Van harte gefeliciteerd!



Gelukkig vannacht heerlijk geslapen, had een warme kruik mee naar bed voor het geval dat. Ook vandaag eigenlijk geen buikpijn gehad, lekker gewerkt. Misschien geeft dat wel de nodige afleiding. Merk wel dat ik na een dag werken meer moe ben dan anders.



Ook vandaag verloskundige gebeld, ik kan 10 april langskomen. Als ik al jullie data zo lees ben ik aan de laten kant of lijkt dat zo?



Het besef is er hier nog steeds niet helemaal. Toen ik aan de telefoon aan de verloskundigepraktijk vertelde dat ik zwanger ben vond ik het ook heel raar klinken ;)



Huismus wat heftig dat je zoveel lichamelijke klachten hebt. Hopelijk kom je de zwangerschap goed door.
Alle reacties Link kopieren
Hallo en gefeliciteerd allemaal



Ik ben op 2 november uitgerekend, eerste kindje. Wordt een druk jaartje zo aangezien ik in juli afstudeer, 3 dagen per week werk, ga trouwen in de zomer en ga verhuizen.



Op 19 maart intake bij verloskundige, 2 april echo, spannend! Sinds dit weekend ook driftig urine aan het opvangen voor Moeders voor Moeders. Al had ik al 6 positieve testen gehad (hoezo bewijs willen ), toch was het wel heel leuk om ook de test van MvM uit te zien slaan :-) Ook wij dachten dat het vast niet zo snel zou lukken, toch 2e keer al raak.



Wat zal ik blij zijn als die echo achter de rug is en we wat meer zekerheid hebben (dat hopen we tenminste).



Succes iedereen!
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



@Aissee, ik heb ook op 10 april mijn eerste echo net als jij. Ik vond het ook best een beetje laat, maar ja. Fijn dat het nu beter gaat met je en dat je geen krampen hebt.



@Mijntje en @huismussie, ik ga binnenkort ook MvM bellen. Bij mijn 1e zwangerschap heb ik dat ook gedaan.



Alle nieuwe zwangeren: gefeliciteerd en welkom.



Hier gaat het verder goed. Niet misselijk ofzo (even afkloppen), maar heb een vol gevoel en niet vaak trek. Verder ben ik benieuwd of ik tot 10 april mijn mond kan houden. Niemand weet het nog. Hoe zit dat bij jullie?



Gr, Gorgi
Alle reacties Link kopieren
Hoi Meiden,



Ik hoop dat ik ook bij de novemberkindjes hoor!

ik heb 17 feb mn laatste menses gehad en afgelopen donderdag mn ei en gisteren een klein beetje roze verlies en een raar dof gevoel in mn buik en gisteren opeens een felle steek in mn borsten.

ik heb zondag mn NOD dus spannend! 23 november zou ik dan uitgrekend zijn.

hadden jullie ook een innestelingsbloeding?



gefeliciteerd allemaal!
Alle reacties Link kopieren
hallo dames, ik vind het wel leuk om af en toe mee te schrijven en lezen, kan dat nog? Vanochtend positief getest, kwam echt als een verassing want mijn cylcus is al maanden in de war. Omdat we er vanaf deze maand echt voor wilden gaan heb ik ovutesten gebruikt. Geen ovulatie gezien, maar toch zwanger!



Het is onze 2e, heb al een dochter van ruim 2 jaar. Ik ben echt nog volop aan het stuiteren! Voel eigenlijk nog niet veel. Wel net als de vorige keer dat ik het steeds koud heb, snel duizelig ben en 's avonds sneller moe. Ik ben ergens tussen 15-17 november uitgerekend (denk ik)
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,



Net even erg schrikken op het toilet, had bij het afvegen heel licht bloedverlies. Schok me een ongeluk. Gelijk de dienstdoende vk gebeld. Ze kon me gelukkig geruststellen dat het waarschijnlijk door het vrijen binnen 24 uur komt. Dit zal na 24/36 uur stoppen en langzaam bruin bloed worden.

Heb gelukkig ook geen krampen maar was even helemaal van slag!!!



Gaat nu weer wat beter maar er flitst gelijk van alles door m'n hoofd.



Sorry even voor dit ego berichtje, ik reageer zo nog op de rest.
Alle reacties Link kopieren
bessie, wat vervelend! Kan me voorstellen dat je bent geschrokken. Ik heb het bij mijn dochter ook 2 keer gehad en dat was idd een gesprongen bloedvaatje. Het komt idd vaak voor!
Alle reacties Link kopieren
Hoi nieuwe dames! Welkom!



Bowie, oh gelukkig ben jij iemand met ervaring... ben inmiddels een beetje rustiger maar nog denk ik steeds, stel dat het wel misgaat!!



Nadinekuss, zeker spannend! Wacht je met testen tot na je NOD of begin van het weekend al testen?

Ik teste op donderdagavond en vrijdag was m'n NOD. Toen met avondurine (wat al minder goed resultaat geeft) had ik toch al een licht positieve test.



Gorgi, ik heb het gister op het werk aan m'n leidinggevende verteld met de reden dat mocht het misgaan ik het niet hoef te verzwijgen en van vooraf aan het verhaal moet vertellen. Ook gister één van m'n 2 naaste collega's verteld en ze was dolenthousiast. Dat deed me erg goed!! Verder weten ouders, schoonouders en broers en zussen het en 2 goede vriendinnen.
Alle reacties Link kopieren
@Gorgi, fijn dat je nog nergens last van hebt! Hopelijk hou je het zo ;) Is het jullie vorige keer gelukt lang je mond te houden? Ik weet nog niet wanneer ik een echo heb, maar we willen het eigenlijk wel met Pasen gaan vertellen aan de ouders. Denk dat ik komend weekend al wel een vriendin het vertel, zij weet ook al van onze plannen en onze ouders nog niet.

@Mijntje, wat een druk jaar! Hoop dat je tussendoor wel wat rust kan gaan nemen op de momenten dat het nodig gaat zijn. Veel succes met alles!

@Aisee, heb je verder nog buikpijn gehad of is het nu wel weggetrokken?

@Bowie, wat leuk dat je zwanger bent geworden ookal heb je geen eisprong gemerkt met de ovutesten! Bijzonder hoe het lichaam soms kan werken.

@Bessie, heb je verder nog bloedverlies gehad? Lijkt me wel schrikken inderdaad..



Ik heb wel nog regelmatig soort van ongesteldheidsrugpijn, maakt me wel beetje bang maar zal er wel bij horen. Ook ben ik de afgelopen dagen licht misselijk, eten gaat wel maar vooral weinig trek. Vanmiddag wel flink misselijk geworden van de lucht van tomatensoep.. Nu vind ik het nog niet erg, meer een soort van bevestiging, maar zal het misselijk zijn wel gauw zat zijn denk ik ;)
Alle reacties Link kopieren
@Nadine, ik had inderdaad een innestelingsbloeding. Dacht dat het een te vroege menstruatie was want die was de laatste tijd erg onregelmatig. Spannend hoor!



@Bessie Kan me voorstellen dat je flink bent geschrokken zeg. Gelukkig is het onschuldig!



@Bowie Welkom en gefeliciteerd! Herkenbaar die verrassing



Verder gaat hier alles helemaal prima. De buikkrampen heb ik deze week nog amper gehad, als ze er waren was het heel licht en niet zo heftig als in het weekend. Gelukkig maar want was geen pretje.. Verder ben ik 's avonds wel echt kapot, slaap al geregeld voor 21:30.

Had net de bevestigingsbrief en informatiefolder van de verloskundige in de bus, oeiii wordt nu wel wat meer concreet
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

mag ik hier ook meeschrijven? Afgelopen vrijdag een positieve test gehad. Uitgaande van de laatste menstruatie zou ik vandaag 5 weken en 4 dagen zwanger zijn, uitgerekende datum is dan 3 november. Over 2 weken naar de verloskundige voor de intake en waarschijnlijk ook eerste echo.

Helaas start de misselijkheid nu. Dat trekt me wel even van de roze (of blauwe) wolk af. Ik vind misselijk zijn en overgeven echt ontzettend erg, heb nogal een misselijkheids- en overgeeffobie... Maar het is voor een goed doel.

Vanmiddag een klein beetje oud bloed gehad, het was maar heel weinig en ik weet dat het 'normaal' is, maar maakt me toch even angstig. En ik had me nog wel zó voorgenomen om me niet te laten leiden door angsten etc.
Alle reacties Link kopieren
Hé Zeelinde,



van harte gefeliciteerd en welkom uiteraard! Leuk zeg, de groep wordt steeds groter!



Is het je 1e kindje? Wat balen dat de misselijkheid nu start. Moet ook eerlijk zeggen dat ik enorm bang ben dat het bij mij ook gaat komen, heb namelijk dezelfde fobie als jij :D Heb je het gedurende de hele dag?



Ik heb af en toe ook wat oud bloed, maak me er niet heel erg druk om. Zolang 't daar bij blijft...
Alle reacties Link kopieren
Hoi aisee,



Dank je wel! :D Het is ons eerste kindje inderdaad. En voor jullie?

Misselijk zijn is zo k.... :( Maandag en dinsdag was het rond het middaguur wel weg, woensdag was het 's nachts heel erg. En overdag bleef het ook nog wat sluimeren. Ik heb vannacht ontdekt dat je eigenlijk gewoon door de misselijkheid heen moet eten,bij mij werken die Lu zoute crackertjes goed. Hopelijk kan ik wat vinden dat de misselijkheid echt doet verdwijnen.

Het doet me goed te lezen dat ik niet de enige ben met die fobie. Kunnen we elkaar steunen. ;)



Het oude bloed is weggebleven gelukkig. En bij jou? Het schijnt inderdaad niet erg te zijn, dus dat stelt wel gerust.

Hoeveel weken bij jij nu zwanger?
Alle reacties Link kopieren
Zo blij dat ik geen last heb van misselijkheid! Ik ben trouwens volgens eigen berekening 6 nov uitgerekend.



Hebben jullie ook al de neiging te snuffelen op babyafdeling of via internet?

Maar ik koop nog niks, pas na 12 weken hebben we afgesproken, omdat er helaas toch kans bestaat dat het mis gaat.



Slikken jullie aanvullende vitaminen? Ik nog niet, alleen folium dan.
Alle reacties Link kopieren
Mijntje, wat een druk jaar voor de boeg, gelukkig wel leuke dingen om naar uit te kijken! En zwanger trouwen, wel heel speciaal lijkt me!



Het bloeden was eenmalig dus eigelijk een beetje paniek om niks.. haha! Zullen de hormonen wel zijn.



Huismus, is het alleen wat pijn of ook kramperig? Misschien moet je lichaam nu eerst wennen aan de overdosis hormonen.

Hopelijk gaat het snel over.



Misselijk, gister na het avondeten en vanmorgen nog wat misselijk. Heb wel gewoon een broodje gegeten vanmorgen maar zit nog vol en niet helemaal lekker. Zal ik er dan dit keer weer niet aan ontkomen... Bij de vorige zwangerschappen was ik ook steeds misselijk en zo weinig eetlust dat ik totaal aan het eind van de zwangerschap maar 3 kilo was aangekomen.



Lotje, ik ga binnenkort wel even wat halen als eerst kledingstukje. We willen het wel weten met de 20-weken echo.

Ik slik alleen folium maar geen extra vitaminen.
Alle reacties Link kopieren
@Lotje Oh ja, zou het liefst de hele babyafdeling van de Hema willen leegkopen Maar wij wachten ook tot na de echo, voor de zekerheid. M'n moeder heeft al wel 2 rompertjes gekocht met de mededeling dat het gewoon goed moet gaan. Wel even op zolder bij mijn ouders gesnuffeld wat er nog ligt van mijn babytijd, lachte me helemaal blauw om de ietwat eeeeh...gedateerde mode Ik slik nu alleen foliumzuur en vitamine D met calcium. Als m'n potje leeg is (10 dagen) dan stap ik over op de zwangerschapsvitaminen.



@ Zeelinde Heel herkenbaar van die misselijkheid, bij mij is het vaak in de namiddag, in de auto/trein en 's nachts. Het komt en gaat. Ik zorg wel dat ik regelmatig iets kleins eet om het te voorkomen. Als ik honger krijg dan komt de misselijkheid ook meteen om de hoek kijken dus dat moet ik voorkomen. Heb wel vaker een hongergevoel dus dat maakt het meteen een soort race tegen de klok.



@huismussie ik heb ook regelmatig dezelfde rugpijn. Normaal heb ik dit vlak voor en tijdens mijn menstruatie, nu is het blijven aanhouden vanaf een dag voor ik testte. Ook ik vond het eng, je hebt toch steeds het gevoel alsof het mis kan gaan. Vk heeft me gerust gesteld, ze vroeg of het vaak is nadat ik naar de wc ben geweest (inderdaad) en dat ik me geen zorgen moet maken zolang ik geen hevige buikpijn of bloedverlies krijg.
Alle reacties Link kopieren
@Lotje: Wat fijn dat je niet misselijk bent! Heerlijk! Kan je er optimaal van genieten.

Ja, die drang heb ik ook wel. Maar doe het eigenlijk zo weinig mogelijk, wil geen nare dingen op me afroepen als ik al veel te vroeg babydingen ga opzoeken.

Ik gebruikte ook alleen foliumzuur, maar de verloskundige adviseerde om er nu toch ook vitamine D bij te gaan gebruiken voor de aanmaak van de botten. Ik gebruik nu sinds gisteren Mama Compleet van Davitamon.



@Bessie: Wat naar dat je bij de andere zwangerschap maar 3 kg was aangekomen. Nou ja, op zich niet vervelend dat het maar 3 kg is , maar de manier waarop is natuurlijk niet goed.

Hopelijk blijf je deze zwangerschap gevrijwaard van de misselijkheid!



@Nijntje: Dat hongergevoel wat direct omslaat in misselijkheid heb ik inderdaad ook! Waar ik eerder gewoon trek kreeg, word ik nu in plaats daarvan misselijk. Pfff, en om met een ronddraaiende maag toch wat eten er in te proppen vind ik echt vreselijk! Maar ondertussen heb ik wel door dat dat het enige is wat helpt, dus eigenlijk geen keus. En die nachtelijke misselijkheid is ook niet fijn he?! Ik slaap er slecht door. Maar het is allemaal voor een goed doel. (Ik las net ergens dat misselijkheid vaak met 6 weken begint en dat de piek tussen 8 en 9 weken ligt...Wordt het dan nóg erger??! Ik moet ophouden met dingen lezen op internet... )
Alle reacties Link kopieren
yes ! Ik sluit me ook aan! Derde kindje op komst, tenminste, vandaag was mijn test een heel klein beetje positief, voel me zwanger dus ik hoop het!!!



Nummer 1 is geboren in jan 2009, nummer 2 in november 2010, nu dus november 2012!! Spannend!



Wat betreft misselijkheid, nu hier ook weer net zoals de eerste twee zwangerschappen. Wat mij hielp was cola en gele vla.
Alle reacties Link kopieren
Helaas, ik moet alweer afscheid van jullie nemen. Precies een week na het ongeloof van positieve test heb ik een miskraam.. We zijn keihard van de roze wolk afgedonderd. Ookal was het nog maar een week en weten we natuurlijk wel dat er in de eerste 12 weken veel mis kan gaan, het komt keihard aan en we zijn er erg verdrietig over. Zo'n hevige menstruatie heb ik nog nooit eerder meegemaakt. Helaas... het heeft niet zo mogen zijn kennelijk
Alle reacties Link kopieren
Ach meid, wat naar! Heel veel sterkte
Alle reacties Link kopieren
Ach Huismus wat ontzettend verdrietig om te lezen..... :( En tuurlijk ben je je ervan bewust dat het fout kan gaan, maar dat neemt jullie verdriet en de grote klap niet weg!

Heel veel sterkte allebei, ik denk aan jullie!
Alle reacties Link kopieren
huismussie veel sterkte, wat ontzettend naar. Hoe kort de zwangerschap ook, het verdriet is er zeker niet minder om denk ik, je hoop en wensen zijn er toch al. Sterkte de komende tijd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven