Uitgerekend 2e helft oktober 2017

09-02-2017 20:53 3005 berichten
Hoeraaa, zwanger!

Omdat het toch fijn is om al je kwaaltjes, misselijkheid en onzekerheden, maar ook geluk, blijheid en de eerste schopjes te delen, hierbij een topic!

Wie sluit aan?


Nr Naam # Kind UD Afspraken Geslacht Bijzonderheden Bevallen op:
1 B2L 2e 18 oktober 12 juni controle Een meisje! :heart: 23 oktober
2 hsharon 1e 18 oktober 2 juni 20-wekenecho, 16 mei geslachtsbepaling Een meisje! :heart: 27 oktober
3 Sneeuwwitje 1e 20 oktober 20-wekenecho 31 mei, geslachtsbepaling 12 mei Een meisje! :heart:
4 Mazzel31 2e 15 oktober Een jongen! :heart: 23 oktober
5 EB05 21 oktober 6 juni 20-wekenecho Een jongen! :heart: 7 oktober
6 Missyd 2e 27 oktober 9 juni 20-wekenecho Verrassing! :heart:
7 Pink Lady 2e 21 oktober 22 april pretecho een meisje! :heart: 21 september
8 Miriampiej 2e 16 oktober Een meisje! :heart: 16 oktober
9 -lelie- 2e 27 oktober 13 juni vk, 14 juni 20-wekenecho :heart: 22 september
10 Kikker7 2e 20 oktober 31 mei controle 6 juni 20- wekenecho Verrassing! :heart: 20 oktober
11 Kashri 1e 24 oktober 9 juni 20-wekenecho, 13 mei geslachtsbepaling Een jongen! :heart: 31 oktober
12 Appeltaartjes 1e 23 oktober 1 juni 20-wekenecho Een meisje! :heart: 22 oktober
13 Madelief08 2e 24 oktober 8 juni 20-wekenecho een jongen! :heart: 13 oktober
14 Torina 2e 23 oktober 13 april termijnecho Verrassing! :heart:
Hanne__31, Arinna, Babbes83, Crex, Lientje57, Saar1987, _melon, Marijeens25, MoedervanA :redrose:
anoniem_654b96ba9ca56 wijzigde dit bericht op 06-11-2017 13:40
56.51% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal



Ik merk dat een forum toch niets is voor mij..

Allemaal een fijne zwangerschap!
Alle reacties Link kopieren
@ Ka14, gefeliciteerd!

@ negenmaandenbeurs; ook niet mijn ding.



Ik heb vandaag de verloskundige gesproken, vond het spannend, echt suf. Het valt me op dat jullie allemaal zo snel al een intake hebben, die van mij is pas 30 maart. Ik ben nu volgens berekeningen 5 weken, 4 dagen zwanger. Kan wel eerder een echo laten maken. Ik ga dat toch maar niet doen denk ik.

Morgen gaan we aan de families het nieuws vertellen, Spannend!!
Alle reacties Link kopieren
ikker balen van je hoofdpijn! Helaas geen betere tip dan goed drinken.



Ka gefeliciteerd en welkom! Fijn dat je nu niet naar de gynaecoloog hoeft. Extra verrassing zo!



Appeltaartje 9 maart is al bijna! Leuk en spannend, aftellen geblazen!



Missyd heel herkenbaar al sneller en meer kwaaltjes dan bij de 1e zwangerschap. Ik vind het ook moeilijk om het me voor te stellen dat er in oktober weer een kleintje bij komt. HebBen het de ouders en schoonouders verteld. Die zijn door het dolle. De zussen vertellen we het na de 1e echo. Heb van mijn moeder wat kleertjes gehad...zo'n gek idee om straks weer een kleine te hebben die in die belachelijk kleine kleertjes past!



9 maandenbeurs ga ik niet naartoe. Ben hier bij 1e geweest en was mij iets te druk en hektisch. Vind het ook nog erg pril om te gaan.



Hsharon bij mij hielp de vorige keer boven een bak kokend water hangen. Deed ok paar keer per dag en net voor het slapen. Kwam alles iig weer even los te zitten. Beterschap!



Ik heb 17 maart de 1e echo...Nog iets meer dan 3 weken wachten. Hebben erg veel zin in, wordt het wat echter en ook fijn om te weten of alles goed zit. Heb al wel wat kwaaltjes...zere borsten, een opgeblazen buik, vlagen van misselijkheid en echt moe. Maar goed...fijn te voelen dat er iets gaande is in mijn lijf!
Vanavond mijn moeder verteld. Maar kreeg er de kans niet echt voor want ik stond nog in de voortuin en ze vroeg al 'ben je zwanger???' Euh..... ze had dus al een voorgevoel. Cadeautje viel alsnog heel erg in de smaak gelukkig
Alle reacties Link kopieren
Haha grappig Kashri! Hoe kwam het dat ze al zo'n vermoeden had?
Al sla je me dood....ze zegt dat ze het zich al de hele week afvroeg.
Alle reacties Link kopieren
Kashri wat grappig dat je moeder zo'n voorgevoel had! Heb je een sterke band met haar?



Hsharon, graag gedaan! Ik merk wel verschil. Ik was bij de eerste helemaal niet misselijk alleen moe en nu volop misselijk al een paar dagen... de wc was de afgelopen nachten mijn beste vriend.



Hanne ik vind het ook vroeg hoor de echo al bij 8 weken, vorige keer had ik de eerste pas bij 10 weken. Scheelt wel dat je dan een stuk meer ziet denk ik!
Alle reacties Link kopieren
Grappig kashhi dat ze zoon gevoel had,



Hier kwa kwaaltjes zeer borsten, rommel darmen 2 Keer op dag poepen;)



Tabel echo 27/3
Ik wou dat ik 2x per dag naar het toilet ging. Lijnzaad etc helpt niks.
Alle reacties Link kopieren
Leuk Kashri, mijn moeder dacht het ook al. Ze begon al met zeggen toen ik het zei haha. Leuk is dat.



Ik heb mijn VK intake 13 maart en op 17 maart een vroege echo om te kijken of het hartje klopt. Dan ben ik 8+2 geloof ik. Dan op 5 april de termijnecho.

Vroege echo is op eigen verzoek.
Alle reacties Link kopieren
Kashri en melon toevallig! Mijn moeder had idd ook al voorgevoel gaf ze aan ze vond dat ik er zwanger uitzag...hahaha.



Ik heb precies dezelfde afspraken staan als jij meloen. 13e voor intake en 17e voor echo. Lopen we bijna gelijk! Kunnen we er samen naartoe leven...Nog 3 weekjes..
Alle reacties Link kopieren
Wat grappig meiden!! Bijzonder hoe dat werkt bij moeders en dochters. Wat had je voor een cadeautje gegeven Kashri?



En Hanne, het zal wel per verloskundige verschillen wanneer je de eerste echo/afspraak krijgt?
Alle reacties Link kopieren
quote:madelief08 schreef op 23 februari 2017 @ 06:50:

Kashri en melon toevallig! Mijn moeder had idd ook al voorgevoel gaf ze aan ze vond dat ik er zwanger uitzag...hahaha.



Ik heb precies dezelfde afspraken staan als jij meloen. 13e voor intake en 17e voor echo. Lopen we bijna gelijk! Kunnen we er samen naartoe leven...Nog 3 weekjes..Leuk dat we bijna helemaal gelijk lopen qua data.
Alle reacties Link kopieren
Grappig dat zoveel moeders daar toch een gevoel voor hebben! Mijn moeder zei het ook direct: Ik dacht al dat je zwanger was!!! Maar waarom dat wist ze dan weer niet



Raar blijven deze weken toch! Weten dat je zwanger bent, maar het is zo onwerkelijk! Denk dat ik het helemaal onwerkelijk vind, omdat ik zo weinig klachtjes heb. Al mag ik daar natuurlijk heel blij mee zijn, maar twijfel er soms een klein beetje door!
Alle reacties Link kopieren
Hoi kikker ik geloof nog niet hoor, twijfel wel eens, maar ook bang. Hoe wel ook die gedachtenis weg duw!

En de symptomen vandaag heb denk ik ook maar het echt wel zwanger ben. ( onwijs zeer borsten. Op schaal 1-10 Hoe hoger score hoe pijnelijk geef ik het echt wel 7 tot 8 . )



Maar neem het voor lief hoor !
Alle reacties Link kopieren
@kikker dat heb ik ook, het is ergens nog zo onwerkelijk he? Ergens zou ik best vooruit willen spoelen naar over een maand of twee, anderzijds is het denk ik ook wel goed dat we er geleidelijk aan aan wennen :-)



Ik herken ook wel wat Marijeens zegt, sinds vandaag zijn mijn symptomen veel sterker aanwezig. Vaker misselijk en heel pijnlijke borsten.



Ik merk ook dat ik een soort toevlucht zoek in statistieken... Dan ga ik googelen hoe groot de kans op een miskraam is per dag. En als ik dat dan weet ga ik de kans uitzoeken op een gemiste miskraam, ofwel hoe groot is de kans dat ik tijdens mijn eerste echo te horen krijg dat het hartje niet klopt. Enz enz... Moet het eigenlijk niet doen, maar ik ben zo ongeduldig en wil gewoon wat zekerheid! En dat krijg ik niet, maar hou mezelf wel voor de gek ermee. Frustrerend!
Sneeuwwitje herkenbaar. Maar ik probeer niet te gaan googlen oid en er gewoon vertrouwen in te hebben dat het goed zit.
Ik hoop wel dat de kwaaltjes gaan toenemen. Ik heb nu wel kwaaltjes maar ben vaak nog wel onzeker.
Alle reacties Link kopieren
quote:Marijeens25 schreef op 23 februari 2017 @ 19:54:

Hoi kikker ik geloof nog niet hoor, twijfel wel eens, maar ook bang. Hoe wel ook die gedachtenis weg duw!

En de symptomen vandaag heb denk ik ook maar het echt wel zwanger ben. ( onwijs zeer borsten. Op schaal 1-10 Hoe hoger score hoe pijnelijk geef ik het echt wel 7 tot 8 . )



Maar neem het voor lief hoor !Hier precies hetzelfde... auw!!!
Alle reacties Link kopieren
Hier precies hetzelfde als kikker. Zo weinig kwaaltjes dat ik het bijna niet kan geloven en zo bang dat het fout gaat. Ook die statistieken wat jij zegt sneeuwwitje, ik wordt echt soms gek van mezelf. Het wachten op die eerste echo lijkt echt eeuwen te duren. Rond 8/9 maart zijn de eerste echo's bij een aantal meiden of niet? Nog 2 weken..
quote:Saar1987 schreef op 23 februari 2017 @ 21:21:

Hier precies hetzelfde als kikker. Zo weinig kwaaltjes dat ik het bijna niet kan geloven en zo bang dat het fout gaat. Ook die statistieken wat jij zegt sneeuwwitje, ik wordt echt soms gek van mezelf. Het wachten op die eerste echo lijkt echt eeuwen te duren. Rond 8/9 maart zijn de eerste echo's bij een aantal meiden of niet? Nog 2 weken..Ook wel een beetje herkenbaar.
Alle reacties Link kopieren
Heel herkenbaar, die echo lijkt nog een eeuwigheid te duren. En durf t ook nog niet te geloven, had de vorige keer vlak voor de eerste echo een miskraam, dus eerst zien dan geloven. Heb wel heeeeele zere borsten nu. Morgen moeders voor moeders weer op bezoek, dus dan wordt t weer een beetje echter...
Alle reacties Link kopieren
Voor mij ook heel herkenbaar. Probeer ook niet te googlen, maar af en toe kan ik mijzelf niet beheersen. Pijn in de borsten neemt nu iets af, maar ben nu met vlagen misselijk. Had het toch liever andersom haha. Over 1.5 a 2 weken intake en eerste echo. Daarna hoop ik dat ik het wat meer geloof
Houden jullie iets van een dagboekje oid bij?
Alle reacties Link kopieren
Ik hou geen dagboek bij. Denk dat ik daar niet consequent genoeg voor ben. Bij de eerste ook niet gedaan, waardoor ik nu soms denk of ik bij de eerste ook zo weinig voelde. Maar volgens mij was het toen echt anders!



De eerste echo's komen in de buurt! Leuk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven