Uitgerekend begin September 2017

26-12-2016 10:40 1143 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Lieve Dames,



Het lijkt me leuk om samen een te kunnen praten over het wel en wee van de zwangerschaps periode.

Zijn jullie uitgerekend in begin september (1 t/m 14 sept?) Dan lijkt het me leuk om samen erover te schrijven.

We hebben op eerste kerstdag positief getest, en vandaag nogmaals positief getest.

Wie sluit gezellig aan?

Naam
(leeftijd)
U.D. J/M KindjeAfsprakenBijzonderheden
BB87
29/28
01-09 Meisje 1e31/05 vk, 11/07 32 wk echogeen
RiverJoy
26/23
04-09 Meisje 1e4e ronde, 18/03 pretecho--
Bloes
32/32
03-09 Jongetje 2e--Gyn, bevallen in zkh, groeiecho's, zwangerschapsdiabetes
Ri88
28/32
03-09 Meisje 2e--vanaf wk 32 extra groeiecho's
Knotje
27/27
10-09 verrassing! 1econtrole vk 07/06ziekenhuisbevalling (poliklinisch tot nu toe)
dali80
36/40
06-09 Meisje 4e20 wk echo ?--
Toverspiegel
--/--
06-09 Meisje 2e--Gyn, ziekenhuisbevalling, groeiecho met 27 wk
Flowerzzz
29/--
04-09 Meisje 1e20/04 20 wk echo--
Fistik86
30/--
10-09 Jongetje 2e--endomyeriose en adenomyse, controle bij de gyn
NorthCape
31/31
15-09 Meisje 1e--bevallen in ziekenhuis, 32 weken extra echo

Mirriemirrie, Champignon & Mamsan(meisje), (tijdelijk) uit de tabel, ivm liever niet meer mee schrijven, lezen zo nu en dan wel mee.

Rovie, Cey_sam, Highfligh en Schuimblokje heb ik uit de tabel gehaald, hebben sinds een tijdje niet meer mee geschreven, willen jullie weer meeschrijven/in de tabel laat het me weten.

:rose: Lovelynoukske (meisje)
:rose: Eefje
:rose: Promesso
:rose: Sarina87
:rose: Sabrina-
anoniem_283049 wijzigde dit bericht op 28-05-2017 11:03
44.98% gewijzigd
Bij mij zeiden ze dat een paar druppels geen kwaat kunnen, pas als het zoals een menstruatie gaat worden moest ik mij zorgen maken, als je je zorgen maak zou ik de vk bellen, misschien kunnen ze bij jou ook zien waar het vandaan komt en je gerust stellen!



Ja knotje ik heb wel kwaaltjes, ik ben erg veel misselijk, maar als ik een boterham eet gaat het gelukkig weer even weg, en ik vind vlees en patat opeens heel erg vies, van het idee word ik al helemaal naar. En hoofdpijn ook. Ik ga nog even een stukje terug lezen, ben benieuwd naar jullie kwaaltjes (haha klinkt gemeen, maar niet zo bedoeld)
Alle reacties Link kopieren
Het kan nog beide kanten op gaan natuurlijk, maar houd voor mezelf al rekening met het ergste. :(
Alle reacties Link kopieren
Promesso, bellen kan nooit kwaad! Al zal de verkoskundige waarschijnlijk niets anders zeggen dan afwachten. Je hebt het dan wel alvast aangegeven en wordt er wel rekening mee gehouden met je echo.



Vervelende he, die misselijkheid, wilmamaworden! Bij mij is het gelukkig gezakt. Ik heb gemerkt dat als ik bezig ben, gaat het beter. Gisterochtend heb ik lang op de bank gehangen en voelde ik me echt sloom en misselijk en had ik steeds het gevoel dat ik iets moest eten. En vanmorgen ben ik eerder opgestaan van de bank en gaan rommelen in huis en nu voel ik me gelijk veel energieker. Dus dat houd ik maar even vast!
Inderdaad vervelend knotje! Wat goed dat het bij jou helpt om bezig te zijn! Ik merk dat het bij mij vooral met opstaan (lege maag) is. En aan het einde van de dag, volgens mij komt de misselijkheid dan om vermoeidheid aan te tonen, want ik heb het vooral op werkdagen!



Ja begrijp hoe je je voel promesso, ik ben wel wat gerustgesteld door de echo omdat ik het hartje heb gezien
Alle reacties Link kopieren
Promesso, als je het niet vertrouwd zou ik dat doen. Misschien nodigen ze je uit voor een eerdere echo.



Ik heb het ook al tegen een paar mensen verteld, o.a. M'n moeder. Die belde dat m'n nicht een kind had gekregen en dat ze het heel vervelend vond om dat tegen mij te zeggen. Omdat ze het zo verschrikkelijk vond van mijn miskraam. Toen heb ik haar gezegd dat ik 6 feb een echo heb en toen was ze helemaal door het dolle heen. :-)



Laatst uit eten geweest met m'n sportteam. Daar vroegen er ook al een paar na, en Northcape ben je al weer zwanger? Je drinkt geen alcohol en je borsten zijn gegroeid. 'Ja ik ben zwanger'.



En met een paar mensen met wie ik direct samen werk.



Ik heb het net als de vorige keer allen gezegd tegen mensen waarvan ik weet dat als het mis gaat ik het daar ook tegen kan zeggen.



Worden jullie 's nachts ook wakker met een gort droge keel?
Alle reacties Link kopieren
Welkom Wilmamaworden! Gefeliciteerd met je zwangerschap en een mooi



Northcape ik heb standaart een glas naast me bed want ik heb de laatste tijd ook super veel dorst!



Qua kwaaltjes.. uhm spuug ik sowieso elke ochtend wel een keer en daarna is het over. Heb wel goede en slechte dagen met de misselijkheid maar als ik werk heeft t' gelukkig elke dag hetzelfde ritme haha. Standaart om 14.00 begint de vermoeidheid in te slaan en dan moet ik nog tot 17.00 uur werken.

Ik heb honger maar nergens zin in. Ga echt elke dag na me werk naar de Appie om te bekijken waar ik trek in heb. U

En ander kwaaltje is dat ik me vriend enorm mis Maar misschien komt hij eerder terug en dat zou dan rond 7 feb zijn ipv 24feb.



. Promesso ik zou morgen gewoon even je vk bellen, gewoon om even te overleggen. Kan natuurlijk niks zijn maar dan is ze er toch van op de hoogte. Dikke knuffel voor jou
Alle reacties Link kopieren
Dankjulliewel
Wat grappig meiden!! Want dat van die onwijze dorst heb ik ook! En ook dat ik wel honger heb/moet eten, maar nergens zin in heb
quote:Wilmamaworden schreef op 22 januari 2017 @ 16:23:

Wat grappig meiden!! Want dat van die onwijze dorst heb ik ook! En ook dat ik wel honger heb/moet eten, maar nergens zin in heb

ja, precies dit! de kern van mijn kwaaltjes.

En moe, zelfs na het slapen.



@promesso: Bloedverlies houdt nog niet echt op dus? Maar blijven het alleen maar druppels? Dan hoeft het nog niets te betekenen...!
Alle reacties Link kopieren
Haha, elke keer als ik de supermarkt binnen ga weet ik gewoon echt niet waar ik trek in heb. Zelfs niet als ik voor het chocolade vak sta en iets mag kiezen van mijzelf dan weet ik het niet. Zojuist ook zonder chocola huiswaarts gekeerd :-)
quote:NorthCape schreef op 22 januari 2017 @ 17:15:

Haha, elke keer als ik de supermarkt binnen ga weet ik gewoon echt niet waar ik trek in heb. Zelfs niet als ik voor het chocolade vak sta en iets mag kiezen van mijzelf dan weet ik het niet. Zojuist ook zonder chocola huiswaarts gekeerd :-)Nou ik vind dit misschien nog wel vervelender dan de misselijkheid, ik heb echt een soort haat strijd met eten, ik hoop dat dit alleen in het begin zo is! Meiden die al eerder zwanger zijn geweest? Hadden jullie dit ook en ging het over?
Wilmamaworden, dat ging bij mij weer over ja! Denk na een week of 13 ongeveer. Wel had ik nog steeds dat ik bepaalde dingen niet echt lekker meer vond maar dat wel/niet willen eten en vooral niet weten wat te eten, dat was in het tweede trimester niet meer zo gelukkig
Gelukkig RI88
Alle reacties Link kopieren
Ja wat bruinig bij het afvegen, dat is het zo'n beetje. Ik lees overal dat het 50/50 is, dus houd wel rekening met het feit dat het mis kan gaan.
quote:Wilmamaworden schreef op 22 januari 2017 @ 18:20:

[...]





Nou ik vind dit misschien nog wel vervelender dan de misselijkheid, ik heb echt een soort haat strijd met eten, ik hoop dat dit alleen in het begin zo is! Meiden die al eerder zwanger zijn geweest? Hadden jullie dit ook en ging het over?

Ik weet niet meer of het over ging. Geloof het wel een beetje. Alleen sommige voorkeuren bleven. Nu is het echt extreem, heb mn vriend maar verteld om geen rekening met mij te houden als hij kookt, ik zou werkelijk niet kunnen zeggen waar ik trek in heb. En ik durf ook niet te beloven dat als ik weet waar ik trek in heb, dat het 10 minuten later nog steeds zo is.



appelsap, kiwi's en vanille vla heeft voorlopig de voorkeur.
Alle reacties Link kopieren
Bb87, alvast heel veel plezier morgen! Op naar een kloppend hartje! Wij hebben het voor nu alleen onze ouders /broers/zussen verteld. Vrienden / de rest van de familie / collega's enz willen we het pas vertellen na de combinatietest.



Promesso, we duimen gewoon dat het goed blijft gaan!



Dat van het eten herken ik ook. De ene keer wil ik dat, dan weer wat anders. Ik weet soms gewoon niet wat ik moet eten.

Gisteren heb ik voor het eerst overgegeven, uit het niets ook voelde ik het ineens opkomen. Vandaag gelukkig niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vooral van die raare eetgewoontes nu.

Vooral alles wat met warm brood te maken heeft is welkom

Tosti,geroosterd brood, broodje uit de oven, pannenkoek

Ergens probeer ik wel een beetje groente te eten maar heb er geen trek in

Wat ik nu helemaal vies vind is vlees, kip gaat nog

En die dorst heb ik ook de hele dag, en dan weer plassen.....



Ik wil eigenlijk nog even wachten met iedereen te vertellen van de zwangerschap.

Een paar mensen weten het nu en die staan wat dichterbij ons.

De rest stel ik liever nog even uit.

Ik merk wel dat het op begint te vallen.

Tijdens werk heb ik van die slobbertruien om mijn buikje te verstoppen.

Normaal moeten ze me naar de lunch slepen en eet ik 1 broodje ( vaak met brie)

Nu sta ik om 12 uur te trappelen en eet ik wel 3 broodjes en geen brie.

Zal mij benieuwen wie de eerste word die er wat van durft te zeggen.

Eigenlijk wil ik ook niet liegen dus probeer de vragen een beetje te ontwijken.



Van de week hadden we een vriend op visite die vond dat ik naar baby /Zwitsal rook.

Ik had me net omgekleed en haarlak gebruikt.

En dan maar proberen eroverheen te praten he...

Was wel een grappige situatie
Alle reacties Link kopieren
Goeiemorgen dames,



Ik was even in het weekend niet op het forum geweest en heb heel wat berichten kunnen bijlezen



@ BB : Succes met de echo vandaag! Ik hoop op een kloppend hartje





Wat jullie zeggen over het eten herken ik wel, ik moet echt regelmatig iets eten. Ook heb ik zoals jullie zeggen vaak dat ik niet goed weet waar ik zin in heb, maar ik ben voor nu al lang blij dat ik wat ik eet goed binnen kan houden Ook ik heb meer dorst dan voordien!
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen!



Ik heb vanochtend de vk gebeld. Ze gaf aan dat het echt 50/50 was, en dat ik een slag om de arm moet houden. Maar het feit dat het bloedverlies minimal was, ik geen krampen heb en het niet erger wordt kan goed duiden op 'iets' aan de baarmoedermond. En een eerdere echo kan in die zin ook schijnzekerheid geven omdat het daarna alsnog mis kan gaan. Kortom: afwachten en we laten de echo op 1 feb staan als ik 8 weken ben.
Alle reacties Link kopieren
Overigens had ik vanmorgen een heeeeel klein beetje bruinig bij het afvegen, maar m'n inlegkruisjes blijven schoon. Dus het lijkt de goede kant op te gaan.



Kwaaltjes heb ik nog steeds niet!
Alle reacties Link kopieren
Lieve dames, sorry dat ik niet zoveel meeschrijf. Ik merk aan mezelf dat alle verhalen me erg onzeker maken. Ik heb totaal geen kwaaltjes en van het weekend ook wat bruin bloedverlies gehad. Dat is gelukkig weer gestopt.

Ik heb besloten om hier niet meer mee te schrijven. Ik zal af en toe nog even spieken hoe het met jullie gaat! Ik wens jullie een fijne en soepele zwangerschap en dat jullie in september allemaal een wolk van een baby krijgen.
Mirrimirrie, wens jou ook een fijne en ontspannen zwangerschap toe! Leuk als je af en toe even komt spieken.



@bb, benieuwd hoe het is gegaan!
Alle reacties Link kopieren
Ik snap je wel hoor Mirrie, ik twijfelde ook vorige week of ik nog mee zou schrijven. Maar aan de andere kant vind ik het ook wel heel fijn om mijn zorgen te kunnen delen. Een fijne zwangerschap toegewenst!
Alle reacties Link kopieren
@ promesso : Ik hoop voor jou dat het inderdaad de goede kant op gaat en het bruinverlies gewoon stopt!! Zolang je denk ik geen buikkrampen hebt, is het ook al positief!



@ Mirriemirrie : Jammer dat je niet meer gaat meeschrijven maar ik begrijp je keuze wel hoor! Ik wens je ook nog een fijne zwangerschap toe en een mooie, gezonde baby in september!



Ik zit vandaag op m'n werk en ben momenteel zooo moe, ik zou zo een middagdutje kunnen doen helaas nog tot 16u werken en tegen dat ik thuis ben is het 17u
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik lees al een weekje mee, maar ik durfde mij niet aan te melden :-)

Ik heb 1 dochter van 5, daarna heb ik 2 miskramen en 2 operaties aan mijn buik gehad (endometriose/adenomiose). Vandaag heb ik mijn 2e echo gehad, precies 7 weken nu met een tophartslag. Het is een grote opluchting, deze echo, maar ik blijf toch bang dat het alsnog fout gaat.

'Gelukkig' heb ik alle zwangerschapskwalen, heel misselijk, gevoelige borsten en elke dag veel buikpijn (ws oprekken in combi met littekenweefsel).



Ik lees dat voor sommige de verhalen voor twijfel zorgen, maar ik vind het juist fijn om de goede verhalen te lezen )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven