Uitgerekend december 2012 *deel 2*

14-10-2012 11:18 232 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier kletsen we verder! De inloggegevens staan op facebook, dus iedereen kan de tabel aanpassen



NaamLeeftijd Uitger.Datum Kindje GeboortedatumMissMD32 jaar26 Nov2e+3e31 Oktober

2 meisjesJun2228 jaar1 Dec1e13 November MeisjeSaartje8428 jaar5 Dec1e14 November

Jongen_LiiL_KiiM_25 jaar9 Dec2e16 November

JongenAppletje9121 jaar1 Dec1e24 November

MeisjeNijnepijn31 jaar30 Nov2e26 November

JongenBengelie30 jaar2 Dec1e27 November

Jongenmaris29 jaar2 Dec1e28 November

JongenMikky3333 jaar6 Dec1e29 November

Jongen Schimmelteentje42 jaar1 Dec2e29 November

Jongensaudade40 jaar6 Dec1e30 November

Meisje Lady_j28 jaar2 Dec1e1 December

Meisje Lexie8131 jaar11 Dec1e3 December

MeisjeIsis2730 jaar29 Nov1e3 December

MeisjeSanne198428 jaar5 Dec1e17 December

MeisjeSenshi27 jaar10 Dec2e17 December

Meisje Sophie_8428 jaar10 Dec1e22 December

Jongen
Alle reacties Link kopieren
Saudade heel veel succes. Ik hoop dat alles voorspoedig gaat en dat je snel je meisje in je armen hebt liggen.



Vandaag 39+2 zwanger en deze ochtend een afspraak bij de verloskundige. Ben benieuwd. Denk dat er geen bijzonderheden zullen zijn en heb het idee dat dochterlief het wel prima vind in mijn warme buik:) Ben alleen zo verschrikkelijk nieuwsgierig naar haar.



Het valt wel op dat de jongens blijkbaar meer haast hebben dan de meisjes. Grappig.
Alle reacties Link kopieren
Succes vandaag Saudade!!! We denken aan je!



Steentje, al meer nieuws? We denken ook aan jou!



Sophie, fijn dat alles goed was!



Sanne, succes vandaag bij de vk!
Alle reacties Link kopieren
Saudade, hoe is het met je?
Alle reacties Link kopieren
Saudade, hoe is het gegaan? Snel even komen posten hoor!



Sanne, hoe was je controle bij de vk? Alles nog in orde?



Hoop dat de nog niet bevallenen niet te lang meer hoeven te wachten. Kan me voorstellen dat als je steeds de babyfoto's ziet op fb, of hier verhalen leest over de baby's je best ongeduldig wordt. En natuurlijk typ ik zo ook weer wat over die van mij, sorry alvast :D



Tis inderdaad heel rustig hier, haha! Iedereen moet maar snel bevallen en wennen, en weer achter de computer :D



Hier gaat het z'n gangetje, mini is al flink aangekomen, van 2795 bij de geboorte naar vanochtend 3280 in 2,5 week! Hij drinkt steeds beter, al zal ik waarschijnlijk wel altijd aan die tepelhoedjes vast blijven zitten omdat ik blijkbaar vlakke tepels heb. Had er nooit van gehoord, maar hij kan ze niet goed genoeg in zijn mond krijgen. Misschien als ie nog wat groter en sterker is, dat het wel lukt. Soms is ie nog erg driftig tijdens de voeding en dan gaat het niet zo goed. Dan heeft ie zo veel honger dat ie boos wordt, maar dan laat hij dus steeds los, of grijpt met zijn handjes het tepelhoedje, dat schiet niet op natuurlijk. Gelukkig kan ik dan gewoon kolven en dat in een flesje geven (of eigenlijk, mijn man kan dat dan in een flesje geven :D )

Gister voor het eerst weer een wijntje gedronken, was eigenlijk best wel wennen weer! Had er zo'n zin in, maar het smaakte niet eens zo bijzonder. Heb er ook de hele avond over gedaan, haha!
Saudade hoe is je bevalling verlopen?

Je bent vrijdag toch bevallen? Voor in de tabel?
Alle reacties Link kopieren
Het gaat snel met de geboortes in ons topic! 3 december was mijn eerste uitgerekende datum en dat is toen met de termijnecho verschoven naar 5 december. Vind het wel een gek idee dat ik bijna 40 weken zwanger ben!

Zit nu met een snothoofd achter de laptop. Gisteren hoge koorts en vannacht weer waardeloos geslapen omdat ik moest plassen en 1 keer dacht ik echt dat het was begonnen:-)



Net nog een paar enveloppen besteld voor de geboortekaartjes. Kwam een aantal tekort. Verder ga ik vandaag rustig aan doen zodat die griep snel weg is.
Ik breek even in vanuit het tweede december deel.



Wat gaan jullie snel meiden!!!! Gefeliciteerd aan alle mama's en heel veel succes voor degene die nog moeten!!!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt Italia girl! Lief van je! Gaat het ook goed met jou?



Sanne, inderdaad lekker rustig aan doen, veel drinken (thee of zo) en lekker met een dekentje op de bank of in bed! Nogmaals beterschap!
Hoi meiden,



Na de update vanuit de koffiehoek s'middags mn ouders, man en dochter op bezoek gehad. Inmiddels was er toen 2x gel ingebracht maar nog geen enkele activiteit. s'Avonds tijdens het avondeten kwamen er lichte krampjes maar echt niets waar je van moest puffen ofzo. Na het eten weer aan de monitor, daarna zou gel ingebracht worden. Maar er was duidelijk weeenactiviteit te zien hoewel ik nog steeds niets had om weg te puffen. Het enigste wat pijn deed was mn schaambot omdat tijdens vorige bevalling mn dochter daar had klemgezeten. Na de monitor ging de arts voelen en bleek ik al 2 cm ontsluiting te hebben. Manlief gebeld dat hij naar het ziekenhuis kon komen, maar dat ik pas 2 cm had en hij dus rustig aan kon doen. Ik zou nog even gaan douchen maar onder de douche kwamen de weeen ongelooflijk snel achter elkaar en voelde ik het hoofdje al drukken. Heb gelukkig nog bij mn bed kunnen komen. Manlief kwam vrij snel daarop al binnen. Daaropkwmen de arts en verpleegster binnen en ik had dus gewoon al persweeen. Arts ging voelen, ik zat al op 8 cm! Ik vroeg om pijnstilling vanwege mn schaambotdat zo'n pijn deed.Ik zei dat ik het niet zou trekken als deze er ook achter vast zou komen te zitten. Helaas zei de arts, het is al te laat. Voor de pijnstilling gaat werken zit het ziekenhuis de papieren al in te vullen. Nog een klein randje te gaan en je kan meepersen zei hij. Maar ik had op dat moment zo'n heftige perswee dat ik alleen nog maar mee kon persen. Ik krijste en perste zo hard ik kon en voelde hem zo mn geboortekanaal uitglijden terwijl ze om mn bed nog stonden te roepen: Diep zuchten! Nou dat deed ik idd daarna van opluchting want hij was er! En goddank was hij niet ook klem komen te zitten achter mn schaambot. Ongelooflijk toch zo'n turbobevalling? Vanaf het eerste krampje zat er nauwelijks 3 uur tot de geboorte. En op de pijn aan dat bot na heb ik geen echt pijnlijke weeen gehad. Wel heb ik s'nachts pijnlijke naweeen gehad waardoor ik niet kon slapen.

Mn mannetje meet 49 cm, weegt 2855 gr. en de apgar was 9/10.



Nu zijn we alweer een paar daagjes thuis en het gaat goed met ons.



@Saudade hoe is het met je?



@Sanne, beterschap! Weet je vk dat je hoge koorts hebt? Zou het wel zsm even melden zodat ze kunnen uitzoeken of het wel echt door de griep komt. Echt doen hoor!
Alle reacties Link kopieren
jeetje Steentje, dat is nog turboer dan ik gedaan had! Super fijn dat je nauwelijks pijnlijke weeen hebt gehad, op de na weeen na. Wat doen naweeen eigenlijk?

Heb je tijdens je zwangerschap of normaal gesproken ook last van je schaambot of was dat echt alleen nu? Ik wist helemaal niet dat de baby daar achter vast zou kunnen blijven zitten!
Alle reacties Link kopieren
De verloskundige weet niet dat ik koorts heb gehad. Koorts is nu ook weer weg. Nu alleen goed verkouden. Bel morgenvroeg nog wel even met ze, want heb pas vrijdag weer een afspraak(tenzij ik voor vrijdag ga bevallen)



Stel dat ik vrijdag nog niet bevallen ben kan ik dan ook vragen of ze me willen strippen? Ben dan 40+2.
@Saartje, mn dochter lag met haar gezichtje naar boven toen ze geboren werd. Een sterrenkijkertje noemen ze dat. Tijdens het persen bij mn bevalling kwam ze klem te zitten achter mn schaambot. Gelukkig had ik toen inmiddels pijnstilling gehad anders had het wel eens gruwelijk mis kunnen gaan destijds. Dat schaambot is altijd gevoelig gebleven en tijdens de weeen ging hij opeens ongelooflijk pijn doen. Daarom werd ik als de dood dat tijdens het persen mn kind er weer achter vast zou komen te zitten en de pijn dan ondraaglijk zou worden.Ik raakte dan ook best lichtelijk in paniek toen ze zeiden dat ik al te ver was voor pijnstilling. Gelukkig is het goedgegaan. Naweeen krijg je doordat de baarmoefder zich weer samentrekt na de bevalling. Bij snlle bevallingen schijn je er meer last van te hebben.



@Sanne, geen idee of ze je gaan strippen maar je kan er altijd om vragen.
Alle reacties Link kopieren
oh, dat krimpen van de baarmoeder heb ik wel gevoeld ja! Vooral toen ik ging voeden, jemig, dacht dat mijn baarmoeder er ook uit wilde, werd er helemaal duizelig van! Hij kromp ook super snel trouwens, direct na de geboorte was ie al -2 en na dag 8 kon ze hem niet meer voelen.

Heb je nu ook nog last van je schaambot? Kan me voorstellen dat als het zo'n pijn heeft gedaan dat je dan in paniek raakt met het vooruitzicht op misschien wel weer zulke pijn! Heel fijn dat het goed is gegaan!!



Wat houd strippen eigenlijk in? En inderdaad Sanne, gewoon vragen, ze geven wel aan of het wel of niet kan toch?



Hier gaat het echt even prut... Ben echt kapot, ontzettend moe, hoofdpijn en af en toe breekt het zweet me echt uit. Gister om 22 uur de borst, om 1 uur een flesje bv gegeven (mijn tepels deden echt pijn, wel gekolfd) toen om 4.30 pas weer dus ik was heel erg blij! Maar toen kwam ie om 5.30 weer, om 9.00, 11 uur, en net om 12 uur weer! Dus om 11 uur dacht ik, ik geef een flesje, dus die warm gemaakt en alles, was ik vergeten zo'n ring in het flesje te doen, waardoor de helft over hem heen liep. Ja, natuurlijk moet ie dan een uur later weer drinken, haha, maar ben er wel even klaar mee. Ben zelfs op een punt dat ik denk wil ik nog wel bv geven? Ik weet dat het allemaal heel erg mee valt en dat er dames hier zijn waar het met nog veel meer moeite gaat, maar ik ben zo moe... zo moe.... Gelukkig is mijn man morgen en vrijdag weer vrij. Niet dat hij bv kan geven, maar dan kolf ik meer en kan hij flesjes geven, heb ik net iets meer rust....

Ik merkte zelfs dat ik vanochtend boos werd op de mini omdat hij honger had, vond het zo erg van mezelf! Dat je tegen een baby zegt: nou niet, ik moet slapen! Ga ook slapen! Gelukkig had ik gelijk door dat dat natuurlijk niet werkte en heb hem toen gewoon gevoed en geknuffeld, maar schrok echt van mezelf....
Hoi meiden, ik ben op 30 november bevallen en het is allemaal goed gegaan. Ben wel erg moe en kan niet lang posten, het herstellen is pittiger dan ik had gedacht. Ze was kerngezond en woog bijna 3100 gram. Apgar 9/10. Ben begonnen met borstvoeding maar dat verliep met zoveel frustraties dat we nu een combinatie doen van flesvoeding en kolven, welke we dan uit het flesje geven. Later zal ik meer schrijven. Alle nieuwe geboortes die ik in de tabel zie, gefeliciteerd!!!
Alle reacties Link kopieren
@Saudade gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter! Ik hoop dat je je snel beter gaat voelen.



Hier wel een paar heftige steken in mijn buik. Zo heftig dat ik van schrik mijn tijdschrift liet vallen. Een beetje voorwerk.



Ben benieuwd wie van ons 3-en als eerste gaat bevallen:)

Had van 1 kant niet verwacht dat ik bij 1 van de laatsten zou horen die gaat bevallen, maar ja mijn moeder is van ons 3-en overtijd gegaan(13 en 10 dagen), de ex van mijn vriend bij beide dochters na 14 dagen overtijd ingeleid en oudste dochter van vriend is 5 dagen overtijd gegaan en toen ingeleid.

Dus ergens was het een beetje te verwachten...Vind het echt spannend worden nu hoor!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Saudade!!

Sterkte met het herstel en genietse!



5dec is geweest, dus laat nu de laatste drie baby s maar komen!
Gefeliciteerd Saudade! Geniet ze en hopelijk gaat het snel beter met de borstvoeding



Ja nog 3 baby's te gaan.. hopelijk komt die van mij een beetje snel. Ben zo nieuwsgierig..
Alle reacties Link kopieren
Moeten we nog een weddenschap afsluiten wie als eerst gaat bevallen?

Ik voel steeds van alles, maar nog nix wat volgens mij op het begin van een bevalling lijkt. Ben trouwens nog snotverkouden...



Is het bij jullie ook zo wit buiten? Hier is ongeveer 5 cm sneeuw gevallen.
Alle reacties Link kopieren
*breek nog een keer in*



@Senshi wil je even in het speciaal veel succes wensen, vomd het zo attent toen dat je naar me vroeg.



@allemaal proficiat en de laatste 3 succes met laatste loodjes.

Merk dat ik de behoefte heb om te kijken hoe het met jullie gaat? Gek idee, maakt me niet extra verdrietig, maar ben me er wel bewust van dat aankomend weekend onze uitgerekende datum zou zijn. Vind het wel een heel raar onwerkelijk gegeven, waar ik niet zoveel mee kan. Ik ga nu nog gewoon even 23 weken uitzitten.



Geniet van jullie wondertjes Liefs coentje
Ah dat is lief Coentje dat je even een berichtje komt plaatsen Ik snap dat het een raar weekend voor je is. Maar gelukkig heb je een goed vooruitzicht en ben je alweer bijna op de helft van je zwangerschap. Bedankt voor je berichtje en succes met de rest van je zwangerschap
Alle reacties Link kopieren
@Coentje het is voor mij wel herkenbaar wat je schrijft. Heb ook veel meegelezen met het uitgerekend april 2012 topic, want ik heb voor deze zwangerschap een miskraam gehad in augustus 2011 en was 13 april 2012 uitgerekend.

Hoe gaat het met jou en de zwangerschap?



Morgenvroeg weer naar de verloskundige, ben benieuwd wat ze te vertellen heeft. Waarschijnlijk is het bloeddruk meten, buik meten, even voelen en nieuwe afspraak maken.



*hoop stiekem dat de bevalling vannacht begint*
Alle reacties Link kopieren
@senshi en sanne bedankt!



Gaat goed hier! Nu 17 weken, buikje begint klein beetje te komen. Eerste kwaaltjes zijn weg, aandachtspunt is rust ivm hoofdpijn en migraine. Begin er nu wel echt aan te wennen en van te genieten. Snapte eerst niet zo goed dat mensen dat zijden, geniet?! Zo leuk vond ik het niet.



@Sanne hoop dus dat je gelijk hebt en dit voorlopig niet leest😉



Liefs Coentje
Alle reacties Link kopieren
@Coentje ik ben er nog steeds met dochter in buik. Controle verloskundige was goed, bloeddruk een beetje omhoog maar niet schrikbarend hoog. Als dochter niet voor maandag komt krijg ik een verwijzing naar de gynaecoloog voor komende woensdag. Daar wordt dan het verdere plan de campagne bepaald. Dus dan ctg, echo en inwendig onderzoek. Begin me nu pas te realiseren dat ik binnen nu en 12 dagen "gewoon" moeder ben.

Mooi trouwens dat je een buikje begint te krijgen en dat de eerste kwaaltjes weg zijn. Wel minder van de hoofdpijn en migraine.Wanneer hebben jullie de 20-weken echo?
Pfff wat duurt wachten toch lang hé :(
Alle reacties Link kopieren
Ja wachten duurt zeker lang, maar het einde is in zicht!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven