Uitgerekend tweede helft December 2016

12-04-2016 14:40 1117 berichten
Alle reacties Link kopieren
LET OP: De tabel in dit topic is gesloten voor nieuwe meiden, sorry!



Hoi allemaal!!



Het is nog pril, maar de test was 100% positief, zwanger!!!!

Voor mij en mijn man ons eerste kindje.

Dus ontzettend spannend allemaal en super leuk. 11 mei heb ik mijn eerste echo bij 8+3 weken.

Ik ben 30 en mn man 28, binnenkort krijgen we de sleutel van ons nieuwbouw huis dus kunnen we mooi optijd ons appartement verlaten

Ik vind het leuk om hier met meiden te praten en zit al in een fijne groep maar het leek me wel leuk een topic aan te maken met meiden die rondom dezelfde uitgerekende datum zitten. Ik kom zelf op 19 december uit (ovulatie was super duidelijk bij mij)!



Dus; wie heeft er zin om mee te kletsen?



Liefs Ukkie16



NaamLeeftijdHoeveelste kindjeUitgerekende datumBijzonderhedenUkkie16291e13 dec Jongen Kwartje302e12 dec 26-11 Max! Spinnekop301e25 dec Jongen Webs351e26 dec Meisje Braampje353e28 dec Jongen Noortje81341e21 dec Jongen Ariel_87291e14 Dec Meisje Nikki87281e26 dec Jongen Dorisje27272e24 dec Meisje Loef161301e27 dec Meisje Deesje84314e29 dec Jongen Bren1987281e6 decRWL-fan331e2e zwangerschap Jongen



Voor alle dames; ik heb de tabel aangepast en wat meiden uit de tabel gehaald maar jullie zijn natuurlijk wel welkom om nog gezellig mee te kletsen!
Gefeliciteerd met de positieve test.

Ik ben ook in de tweede helft van december uitgerekend als alles goed mag gaan. 18 december volgens eigen berekening. Fijn dat jullie binnenkort verhuizen. Dan heb je ook genoeg tijd om alles lekker op orde te krijgen voor de kleine er is.

Fijne zeangerschap gewenst!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd allebei!

He kwartje! Ik heb een week geleden ook een positieve test gehad. Ik heb een dochter van bijna twee.

Ik ben uitgerekend rond 15 december denk ik. 1e echo op 13 mei.

Ik zit ook al in een fijne groep maar zal hier regelmatig komen neuzen en soms ook mee schrijven.
Alle reacties Link kopieren
He Dames,



Leuk dat jullie gereageerd hebben.

@kwartje, een dagje verschil dus maar! Weet je al wanneer je de echo hebt?



@Fiat500; wat leuk zwanger van je tweede kindje! Grote broer of zus



Hoe voelen jullie je nu?
Ja, ik heb 3 mei de intake incl echo.

Hier ook tweede kindje trouwens.



Ik voel me buiten héét en iets sneller moe bij het sporten, heel prima. En jij ukkie?
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd! Ik heb ook een positieve test! Ik ben rond kerst uitgerekend, heb nog geen verloskundige gebeld. Het wordt ons 2e kindje. Hier nog geen kwaaltjes, kan het ook nog niet helemaal geloven!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Takkie!



Ik voel me op zich goed. Beetje zere borsten en soms misselijk en duizelig. Ook sneller honger.
Alle reacties Link kopieren
@takkie; gefeliciteerd! Blijft onwerkelijk he! Van mij mag de echo snel zijn...geeft toch een fijner gevoel als die goed is!



@fiat500; hopelijk blijft het nog even zo haha



Ik voel me opzich ook goed! Gister voor het eerst echt een tijdje pijnlijke borsten. Af en toe misselijk maar dat is wel te doen! Komt pas meer na de na 6 weken zeggen ze.. hebben jullie er ervaring ook?
Ja ukkie. Het hcg gaat nu pas echt hard omhoog, dus de eventuele klachten gaan ook nog groeien.. Vorige keer werd ik misselijk vanaf een week of 6 a 7 (tot week 11 ofzo). Niet overgegeven, maar wel hele dagen waarop ik het gevoel had naar de wc te moeten rennen om te kotsen.

Zere borsten had ik bij zwangerschap 1 al in week 5 (werd een mk) en bij zwangerschap 2 pas na de bevalling

Kan dus echt alle kanten op gaan..
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi! Ik zou ook graag mee willen schrijven.



Ik heb woensdag een positieve test gehad. Niet te geloven aangezien het zo snel is gegaan. Dit word dan ons 2de kindje. Gister bij de verloskundige aangemeld. Je word dan gebeld voor een afspraak.



Ook iedereen gefeliciteerd met de zwangerschappen!

Ik zou volgens eigen berekeningen 18 december uitgerekend moeten zijn!



Even goed weer spannend allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Gefelicitereerd grownupwoman!



Vorige zwangerschap was ik misselijk van week 4 tot week 24 en was emasafene mn bff ;). Daarom vind ik het nu ook wel eng dat ik zo weinig voel, dat wachten tot die eerste echo vind ik ook echt verschrikkelijk, het duurt zooo lang!



@kwartje @ukkie @ fiat500, hebben jullie al een vk gebeld en en een afspraak voor intake?
Alle reacties Link kopieren
Takkie ik mag 13 mei naar de vk. Duurt nog veel te lang. Ben dan waarschijnlijk 9 weken.
Alle reacties Link kopieren
He dames!



@grownupwoman; leuk dat je meeschrijft en natuurlijk gefeliciteerd!!





@takkie; Ik ben morgen 5 weken maar ben toch ook echt al met momenten misselijk. Maar wel te doen zo.

Wat vervelend dat je toen zo ziek was vorige keer. Lijkt me heftig! Met dat in je achterhoofd kan ik me voorstellen dat je onzeker bent nu!!



Ik heb 11 mei eerste echo, ben dan 8 wkn en dagen. Dat is wel vroeg maar ze vroeg of ik met 8 of 10 weken wilde. Gezien ik in de zorg werk is het fijn als ik het optijd kan vertellen. Hopelijk alles goed. Ik vind het ook maar lang wachten hoor! 4 mei vertellen we het wel aan familie...mn moeder wordt dan 60, en wat is dan een leuker kado!!!

Intake hebben ze ook meteen gepland voor ergens twee weken erna ongeveer.

Hebben jullie aangemeld voor moeders voor moeders? Ik wel, die komen aankomende week!
quote:-takkie- schreef op 15 april 2016 @ 11:06:



@kwartje @ukkie @ fiat500, hebben jullie al een vk gebeld en en een afspraak voor intake?

Yes, ben 3 mei al aan de beurt. Heel fijn, want door een eerdere mk merk ik dat ik mijn kop nog lekker in het zand steek tot de eerste echo. Heb uiteraard inmiddels wel ook de ervaring dat het goed kan gaan, dus het is niet alsof ik er helemaal niet in geloof. Maar laat het feit dat ik zwanger ben nog maar nauwelijks tot mij door dringen.

Wij gaan ook pas na de eerste echo familie inlichten en pas na de combinatietest de rest van de omgeving, incl werk.



Moeders voor moeders wil ik wel weer aan mee doen, al kijk ik er niet echt naar uit

Maar ik vind mezelf dat moreel verplicht, want ik heb een paar mensen in mijn omgeving die het zwanger worden daarvan moesten hebben. Voor mijzelf kan ik het niet verkroppen als ik om wat ongemak besluit die mensen niet te helpen.

Dat is overigens geen aanval naar anderen die er niet aan mee doen, want ieder heeft zijn eigen ervaringen en keuzevrijheid.

Moet van de week maar even bellen!
@takkie: naar dat je zo misselijk bent geweest. Kijk je daar ook weer tegenop?
Alle reacties Link kopieren
@ kwartje: zie tegen de misselijkheid wel op maar die onzekerheid van de eerste weken vind ik het ergst, ik geloof het ook echt gewoon niet tot die tijd..



@ Ukkie ik heb me inmiddels aangemeld bij een vk, die doen met 8 wkn 1e echo en ga vanaf dan ook mee doen met moeders voor moeders.

Dat zal zeker een leuk kado zijn voor je moeder, ga je het nog op een speciale manier vertellen?

Werk je gezien je in de zorg werkt ook onregelmatig?
Alle reacties Link kopieren
@takkie Ik ben ook ontzetten misselijk geweest in de vorige zwangerschap. Dit heeft tot ongeveer 6 maanden geduurd. Nu nog niks gelukkig! Snap helemaal wat je bedoelt!



Zou wel willen mee doen mer moeders voor moeders. Zit er alleen een beetje mee dat ik in een appartement woon en ze het niet op kunnen komen halen. Dus ga nog even kijken hoe dat dan wel kan.
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames ,



Gefeliciteerd allemaal. Ik ben 5 a 6 weken zwanger heb hiervoor een miskraam gehad waardoor het nu extra spannend is. Nu vroeg ik mij af zijn jullie ook zo moe en slapen daardoor slecht ?
quote:bren1987 schreef op 17 april 2016 @ 13:53:

Hoi dames ,



Gefeliciteerd allemaal. Ik ben 5 a 6 weken zwanger heb hiervoor een miskraam gehad waardoor het nu extra spannend is. Nu vroeg ik mij af zijn jullie ook zo moe en slapen daardoor slecht ?

Ik ben ook moe ja! Nu heeft dat ook te maken met dat mijn oudste wat slecht slaapt op het moment. Kan niet zo goed onderscheiden of dat echt al zwangerschapsklachten zijn. Maar het hoort er een beetje bij natuurlijk. Zou je eerder maar bed kunnen gaan, zodat je niet oververmoeid inslaapt?

Slecht slapen doe ik vooral omdat ik het warm heb. Dat is iets wat vorige keer mijn hele zwangerschap lang is gebleven.
Alle reacties Link kopieren
@bren1987

Ik ben ook al ontzettend moe! En slaap ook daardoor s'nachts niet echt lekker. Heb er nu ook een heerlijke verkoudheid bij dus dat werkt niet echt mee. Probeer idd wat rust te pakken waar dat kan. Het is niet niks waar je lichaam nu meer engergie moet instoppen
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reactie dat lucht op raakte er een beetje angstig van. Maar het zal er wel bij horen. Ik werk onregelmatige diensten dus bij slapen is wat lastig en slapen lukt niet zo best. Wat voor symptomen hebben jullie nog meer ? Al bekend wanneer jullie de eerste echo hebben ik heb 28 april de eerste echo erg spannend. Fijn om zo met elkaar te praten!
Alle reacties Link kopieren
@bren1987; gefeliciteerd!!



Hier nog steeds niet echt symptomen, (waar ik ook steeds onzekerder van wordt.)

Ik heb 3 mei mn eerste afspraak bij de vk.
Gefeliciteerd iedereen!



Ik schrijf ook graag mee! Vorige weer zaterdag positief getest dus in december krijgt onze zoon een broertje of zusje. 10 mei de eerste intake en ik zal dan zo'n 9 weken zijn.



Die moeheid herken ik ook. De laatste paar dagen ben ik erg moe en ook slaap ik erg slecht met vooral heel rare nachtmerries haha. Herkennen jullie dat? Dat je ineens raar gaat dromen? Bij de eerste had ik dat ook.
Alle reacties Link kopieren
@takkie gefeliciteerd

ja dat snap ik dit is hele onzekere periode. Heb ik zelf ook erg last van. Maar niet iedere vrouw heeft symptomen en soms hoor je ook wel dat vanaf 7 weken de symptomen komen. Duim voor je.



@JILLIAN86

Gefeliciteerd!

ja heel herkenbaar het slechte slapen het zal er wel bij horen. De rare dromen heb ik heel af en toe.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd meiden!



Ik had (tot mijn grote schrik ) zaterdag een positieve test UD rond 20 december!

Ik mag vrijdag voor een echo bij ca 5.5 week. Dit omdat ik in december een buiten baarmoeder zwangerschap heb gehad die we met 8 weken op de echo zagen. En nu weer zwanger! Heb heb nu een beter gevoel over dan vorige keer.



Ik heb clomid moeten slikken om zwanger te worden (4x totaal).



Ik ben niet van plan heel actief mee te schrijven hier, maar mensen die in dezelfde weken zitten als ik vind ik wel heel fijn! Hoop dus dat ik zo af en toe kan aansluiten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven