Uitgerekend tweede helft september 2017

11-01-2017 10:08 1454 berichten
Afgelopen maandag heb ik positief getest Mijn voorlopige uitgerekende datum is 20 september 2017.

31 januari heb ik de eerste echo.

Het is ons eerste kindje en ik vind het vreselijk spannend, leuk, maar ook een beetje eng!

Wie is er nog meer in de tweede helft van september uitgerekend en wil meepraten?


Zwanger! :love:
Naam Leeftijd Uitgerekende datum Geslacht Kindje Bevaldatum!
AG-S 30 17 september 2017 meisje 1e kindje -
Stella 28 19 september 2017 jongen 1e kindje 15 september 2017
Chantilly 28 19 september 2017 meisje 1e kindje 24 september 201€
Summer87 29 20 september 2017 meisje 1e kindje 20 september 2017
Jessie86 30 21 september 2017 jongen 1e kindje -
just_sabina 30 21 september 2017 meisje 1e kindje 8 september 2017
Dekentje 24 21 september 2017 meisje 1e kindje 20 september 2017
CaptainKitten 29 23 september 2017 meisje 1e kindje 25 september 2017
Raymasa 27 23 september 2017 jongen 2e kindje 10 september 2017
Snoepjeskont 27 25 september 2017 meisje 3e kindje -
Juliet 35 25 september 2017 meisje 2e kindje -
Boertje037 29 26 september 2017 jongen 2e kindje 27 september 2017
Zapppie 26 september 2017 meisje 1e kindje 26 september 2017
Didedo 27 27 september 2017 meisje 1e kindje 2 oktober 2017
Jen15 27 29 september 2017 jongen 2e kindje -
Bloemmmmie - 29 september 2017 meisjes 2e en 3e kindje 25 augustus 2017
Merel - 29 september 2017 jongen 2e kindje 30 september 2017
Mataranka 33 30 september 2017 jongen 2e kindje 10 oktober 2017



Sunflower, Maisnon, Zoraz, Agaphantus, Numberonejasmin en MM1983, heel veel sterkte! :redrose:



Riaan, Djenabbie, MijnnaamisLaura, Merel, Menta, Krokodil, BeertjeNick en Miepje, ik heb jullie verwijderd uit de tabel, ivm (tijdelijk) niet reageren.

Mochten jullie weer mee willen kletsen/toegevoegd worden aan de tabel, geef een gil en ik voeg jullie weer toe met de juiste gegevens :)
anoniem_271473 wijzigde dit bericht op 10-10-2017 09:56
52.49% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Chantilly, wat is jullie afweging hierin? Gewoon uit nieuwsgierigheid hoor...
Wij willen weten waar we aan toe zijn, zowel met een gezond kind als een kind waar medische problemen mee zijn. Beiden zijn we relatief jong, 28, maar ik wil het zekere voor het onzekere. Uiteindelijk is het in bepaalde gevallen een genetische fout en hoe oud of jong je bent, dat kan iedereen overkomen.



Overigens niet om per se de zwangerschap af te laten breken ( al sluit ik die optie niet uit, mocht er echt iets mis zijn), maar vooral om vooraf me in te kunnen lezen, hulp in te schakelen en met mijn omgeving erover te kunnen praten.



Zelf een oom die behoorlijk gehandicapt was en echt, het heeft mijn moeder en grootouders behoorlijk getekend en niet op een hele fijne manier.

Daarnaast een schoonzusje met een zeer ernstig gehandicapte oudere zus en als ik zie wat daar allemaal gebeurd en hoe zij allen gebukt gaan onder deze handicap ( moeder moet het alleen doen, want man is 3 jaar geleden onverwachts overleden) wil ik zelf de keuze kunnen maken of ik door zou zetten, ja of nee.

Het gaat niet alleen om het leven van mijn ongeboren kind, maar ook om dat van ons en wellicht van onze toekomstige kinderen.

Dat doet verder niets af aan hoe andere mensen hier naar kijken of hoe blij ik ben met een kind waar al dan niet medische problemen mee zijn.



Wbt de NIPT/Combinatietest.. Ik zelf neig meer naar de NIPT, omdat het een bloedtest is. De combinatietest is een kansberekening. Dat laatste hoeft geen probleem te zijn, een kans van 1:5000 is natuurlijk niets.

Man maakt het vrij weinig uit, als ik per se de NIPT wil laten afnemen, dan doen we dat. En anders de combinatietest.

Wel staat vast dat we laten screenen.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor het aanpassen van de tabel Chantilly. Je hebt er bijna een dagtaak aan zo



Wij hebben bij de oudste (haha, best leuk om dat nu alvast te kunnen zeggen) de combinatietest laten doen, net als Chantilly om van tevoren te weten waar we ons mogelijk op voor kunnen bereiden en om de zwangerschap te kunnen beëindigen als de foetus niet levensvatbaar zou zijn. Hadden uiteindelijk hele lage kansen op de afwijkingen waar op getest wordt. Nu overweeg ik om meteen de NIPT te laten doen (natuurlijk beslis ik dit niet alleen hoor, maar mijn man is nog al van: eerst maar eens kijken of alles goed is qua kloppend hartje voordat ik over andere dingen na ga denken). De oudste bleek na enkele maanden een aangeboren hartafwijking te hebben die niet gezien is op de 20-wkn echo of bij de geboorte. Er is geen genetische oorzaak bij haar gevonden voor de afwijking en er is geen enkele reden om te vermoeden dat we meer kans hebben dan gemiddeld bij deze zwangerschap, maar het maakt wel dat ik deze zwangerschap wat spannend vind.



Achteraf ben ik trouwens best 'blij' dat haar afwijking pas later is ontdekt. We hebben nu een onbezorgde zwangerschap gehad en een mooie kraamtijd zonder zorgen en ze was iets groter en sterker voor de operatie dan wanneer ze direct na haar geboorte zou zijn geopereerd. Het was wel een ernstige afwijking, maar de operatie was relatief 'eenvoudig' en we wisten al snel dat deze operatie in 98% van de gevallen goed gaat. En ze heeft niets overgehouden aan het feit dat het pas later is ontdekt.
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan waarschijnlijk geen testen laten doen. Vind de kansberekening te weinig zekerheid bieden en wil niet de hele zwangerschap af moeten wachten. Andere testen vind ik ook niet nodig helemaal niet aangezien mijn leeftijd.
Alle reacties Link kopieren
ha dames, ben gisteren niet online geweest, dus heb flink moeten bijlezen

Fijn dat er zoveel zwangere dames zijn. Gefeliciteerd allemaal!!!

Ik hoop ook zo dat het voor degenen die al 1 of meerdere miskramen hebben gehad het nu wel goed gaat! Nu ja, ik hoop natuurlijk dat het voor iedereen (incluis mezelf) goed gaat!



Ik heb nu ook een afspraak staan met de verloskundige. Ze had blijkbaar dinsdag al gemaild maar was in mn spambox terecht gekomen Donderdag 9 feb. Dan ben ik als het goed is 8 weken. Dus dat is vanaf nu nog 3 weken. Vind ik best lang, maar het lijkt me fijner als je al goed iets kunt zien. Morgen gaan we een weekje skieen, dus dat is wel goede afleiding. Dan is het daarna nog maar 2 weken. hihi.

Wij willen ook graag weten of we jongen of meisje krijgen. Lijkt me gewoon praktisch. De verrassing heb je dan gewoon al met 20 weken ipv met 40. En verliefd ben je toch als het kindje geboren is.

Qua namen zijn we er nog niet uit. Voor een meisje denk ik wel. Maar een jongen nog niet.

NIPT test gaan we waarschijnlijk niet doen.

Ik ben nog helemaal niet aan het kijken naar spulletjes. Beetje zelfbescherming denk ik.

En qua symptomen heb ik niet veel last. Ik heb nog steeds wel beetje gevoelige borsten. Maar niet dramatisch. En ik ben beetje meer moe dan anders. Maar ook nog goed te overzien. Gisteren ben ik van half 7 's ochtends tot half 10 's avonds op pad geweest, en dat ging prima. Ben wel vandaag extra moe (en chagrijnig, haha).

Maar nog niet misselijk en geen gekke dingen. Dus ga proberen om te denken. ipv dat ik bang ben dat het niet goed is, ga ik genieten van de periode dat ik klachtenloos zwanger ben
Alle reacties Link kopieren
Hier zullen alleen de echo onderzoeken gedaan worden, of er moet echt iets verontrustends uitkomen waarvoor verder onderzoek nodig blijkt te zijn. Staan hier allebei heel nuchter in en bekijken het per moment.



Geslacht zijn we nog niet over uit. De vorige 2 keer hebben we een pretecho laten maken met 15 weken voor het geslacht. Deze keer zou ik het graag een verrassing laten, man wilt wel graag weten wat het is.



Moet echt constant kleine beetjes eten om de misselijkheid te onderdrukken. Probeer iedere keer wat van fruit te pakken, maar merk dat ik af en toe ook naar de snoepkast loop
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel voor jullie uitgebreide reacties... ik ga toch eens nadenken over de NIPT test...
Alle reacties Link kopieren
Vandaag een dagje niks doen... Zit rustig op de bank, gaat de bel.. MvM! Uh, hebben we een afspraak? Niet dus, was iets mis gegaan. Aangezien ze er nu toch al stond, gelijk maar alles even doorgenomen en ga vanaf woensdag aan de slag. Toch wel een mooi initiatief. Kreeg ook allemaal leuke bladen en een lief cadeautje voor de baby :-)!

Moest ook een testje doen, daar had ik natuurlijk geen rekening mee gehouden, maar de mevrouw was erg onder de indruk van de test (mega knalstreep haha).



Goed om al de berichten over de testen te lezen, wij gaan ons er de komende weken ook wat meer in verdiepen!!
Alle reacties Link kopieren
Heftig verhaal trouwens Mataranka, gelukkig heeft ze er niks aan overgehouden!
Alle reacties Link kopieren
Wat is het hier toch gezellig druk en wordt er veel geschreven :-)



Pff vanochtend werd ik om 5 uur wakker.... niet echt tof. Maar gelukkig is het nu lekker weekeinde. Nog steeds rustig qua klachten. Alleen maar steekjes in mijn onderbuik (baarmoeder denk ik), opgezette buik en soms een trekkend gevoel in mijn liezen. Ik heb wel het idee dat het aan het toenemen is sinds gisteren. Maar het is niet zo pijnlijk dat ik er echt veel last van heb of me er zorgen over maak. Eerder dat ik denk "yes er gebeurt iets!"



Chantilly, bedankt voor het maken / bijhouden van de tabel! Super fijn om een overzicht te hebben aangezien we zoveel schrijfster hebben.
It's okay to be a glow stick. Sometimes you have to break before you shine.
Alle reacties Link kopieren
MM1983, ik had afgelopen maandag precies hetzelfde met MvM. 's avonds ging de bel, ik vewachte niemand, mn man verwachte niemand. Was het de informatrice van MvM. haha. heel vreemd. ze dacht dat ze had gemaild om een afspraak te maken/bevestigen, maar ik had geen mail ontvangen. Ik hoefde de test nog niet te doen, die heb ik vanmorgen gedaan. Lekkere knalstreep, dus heel fijn. En heb je ook zo'n lekkere zachte wikkeldoek gekregen?

ik ga beginnen met het plassen in de potten vanaf volgende week zondag/maandag. Ga morgen op skivakantie, en ik ga echt niet van die dingen meenemen. Maar ben vandaag ook pas 5 weken, dus is niet erg.
Alle reacties Link kopieren
Ja ook die wikkeldoek, leuk hè! Begin as woensdag... Kan me goed voorstellen dat je daar op een wintersport niet mee begint nee!
Alle reacties Link kopieren
Ha,ha! Die testdrang blijft idioot. Had nog een cb digital dus toch maar weer gedaan... gaf nu lekker 3+ aan en een paar dagen geleden nog 2-3.

Hopelijk een goed teken.



Wat die krampen en steekjes betreft: hier ook hoor!

Bij mijn eerste zwangerschap had ik rond week 5/6 vreselijke steken dat ik niet meer overeind kon blijven staan.

Bij mijn zoontje had ik met de combinatietest 1:4200 kans (35 jaar) maar achteraf denk ik nu dat het gewoon een domme kansberekening is. Ik had net zo goed die ene van de 4200 kunnen zijn...
Alle reacties Link kopieren
Ik zou graag willen meeschrijven.

Ik heb positief getest vandaag.. nog wel even voorzichtig aangezien ik in november met 7 weken een miskraam heb gehad. Ik ben 27, bijna 28 en het wordt ons tweede kindje! 22 september zou dan de uitgerekende dag zinn
Alle reacties Link kopieren
AG-S, wat een inspirerende opmerking- omdenken door te genieten van klachtenloos zwanger zijn, in plaats van je zorgen te maken dat het niet goed is! (En voor mijzelf: me zorgen maken over weer heel veel overgeven...)



Hier dus heerlijk nog geen kwaaltjes/klachten. Ik geef nog borstvoeding aan mijn dochtertje, dus ik ontkom denk ik voorlopig sowieso aan pijnlijke of gezwollen borsten, das dan weer een voordeel ????
Alle reacties Link kopieren
Merel, mag ik vragen hoe oud je dochter is?

En uit nieuwsgierigheid.. wil je na de geboorte van je 2e beide kindjes blijven voeden?
mijn naam is laura, een hele lieve meid, als je in m'n ogen kijkt, weet je niet welke kant je op moet kijken..
Alle reacties Link kopieren
Nog gefeliciteerd met de verjaardag van je zoontje Agaphantus! Leuk feestje gehad? Mijn zoontje wordt volgende maand 2 dus ik mag ook een feestje gaan organiseren



Jij ook gefeliciteerd Jen15! Ik duim met je mee voor een gezonde zwangerschap.



Hier nog geen 'last' van groeiende cupmaten. Zou het niet erg vinden trouwens. De vorige keer ging ik van een cup B naar D. Was daar eigenlijk wel blij mee! Helaas ging ik meteen weer terug naar cup B toen ik stopte met borstvoeding.



De krampen en steken herken ik wel. Hier ook soms lichte steekjes in mijn onderbuik/lies. Bij m'n vorige zwangerschap had ik dat ook, dus dat lijkt me een goed teken



Slapen gaat hier nog steeds waardeloos. Gisteren om half 10 naar bed gegaan omdat ik zoooo moe was, maar eenmaal in bed val ik maar niet in slaap. Het helpt ook niet dat mijn zoontje ziek is, waardoor hij vanmorgen al om 05:45 uur wakker was
Alle reacties Link kopieren
Mag ik nog met jullie meeschrijven? Ik had gisteren een positieve test in handen. Ik ben 29 en vriend is 34. Uitgerekende datum is rond 27 september Dit wordt onze eerste, dus vind het super spannend.



We hadden nog best een licht streepje, dus maakte me in eerste instantie een beetje zorgen. Maar heb toch al best wat last van kwaaltjes, dus er gebeurt in ieder geval wel iets. Fijn om te lezen dat er nog meer mensen zijn die last hebben van dezelfelde klachten (misselijkheid, grote en gevoelige borsten, een steekjes in de buik).



Vind het overigens wel bijzonder dat dit topic zo vol is. 2017 begint in ieder geval als een vruchtbaar jaar
Alle reacties Link kopieren
@(mijnnaamis)laura: mijn dochtertje is nu 14 maanden. Ik verwacht dat ik voordat baby 2 er is, ik al ben gestopt met de borstvoeding. Ik vind het nu wel prima ('s avonds en 's ochtends alleen), maar ik ben het al bijna zat. Het is alleen zo gezellig, 's ochtends vroeg mag ze bij ons in bed, dan drinkt ze en vallen we nog heerlijk samen in slaap.

Ik denk dat twee kindjes voeden ook wel een lastige kant kan hebben: dat de oudste ook aan de borst wil als ik de baby voedt, lijkt me niet handig. Ik had van te voren ook totaal niet bedacht dat ik zo lang zou doorgaan, maar het is 'per ongeluk' gebeurd Ik vond het uberhaupt iets heel bijzonders dat het lukte en zo goed ging (size doesn't matter, maar met oorspronkelijk cup AA voelt het toch wel heel bijzonder). Mijn werkgever was ook heel makkelijk met kolven, dus waarom niet.

Captain Kitten, het zit inderdaad positief vol hier! Kerstvakantie is een gezellig tijd...
Alle reacties Link kopieren
@merel, kan mij idd voorstellen dat het een gezellig en intiem moment is, dat je zolang mogelijk wil houden.

Maar als je kindje bijna 2 is op het moment dat de 2e er is, snap ik dat het een lastige combi wordt. Maar dat snapt ze vast ook wel, als je het haar uitlegt.



Wat betreft de lange lijst..

Bij ons is het zo dat wij nog iets moois hebben gedaan/gemaakt in de laatste week van 2016;-)
mijn naam is laura, een hele lieve meid, als je in m'n ogen kijkt, weet je niet welke kant je op moet kijken..
Alle reacties Link kopieren
Grappig dat het bij jullie in de kerstvakantie was, terwijl het bij ons waarschijnlijk pas in het nieuwe jaar gebeurt is. Maar het is in ieder geval voor iedereen een mooie manier om 2017 te beginnen.



Wat bijzonder dat je borstvoeding zo lang op gang is gebleven Merel! Leuk om dat zo lang met je kindje te delen. Maar kan me voorstellen dat het handiger is om dat af te bouwen voor de tweede er is. Gelukkig is er dan weer snel een andere hummeltje om dat moment mee te delen.
Alle reacties Link kopieren
Hier even een ego post. Heb wel alles bij gelezen, maar heb vandaag een slechte dag. Heb sinds vanochtend meerdere keren een beetje bruin bloedverlies. Dus ben nogal onzeker nu, terwijl ik weet dat her niet direct iets hoeft te betekenen. Bluh, hoop dat het snel stopt. Nu krijg ik ook weer testsdrang, terwijl ook dat niets duidelijker maakt.

De kwaaltjes van misselijkheid en pijnlijke borsten blijven wel, dat geeft wel een beetje hoop.
Alle reacties Link kopieren
Zoraz, wat spannend met dat bloedverlies hoor wel vaker dat vrouwen daar langere tijd last van hebben, maar dat er met de baby niks aan de hand is. Hoeft inderdaad niks te betekenen, maar kan me voorstellen dat je je er toch zorgen over maakt
Alle reacties Link kopieren
Oh zoraz wat onzeker!! Maandag misschien even verloskundige bellen?
Oh bah, wat spannend Zoraz.. snap dat je daar onzeker van wordt. Bloed is niet fijn om te zien..



Welkom Captainkitten!

Ik zal morgen de tabel bijwerken, zit niet achter mijn laptop op dit moment.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven