Uitgerekend tweede helft september 2017

11-01-2017 10:08 1454 berichten
Afgelopen maandag heb ik positief getest Mijn voorlopige uitgerekende datum is 20 september 2017.

31 januari heb ik de eerste echo.

Het is ons eerste kindje en ik vind het vreselijk spannend, leuk, maar ook een beetje eng!

Wie is er nog meer in de tweede helft van september uitgerekend en wil meepraten?


Zwanger! :love:
Naam Leeftijd Uitgerekende datum Geslacht Kindje Bevaldatum!
AG-S 30 17 september 2017 meisje 1e kindje -
Stella 28 19 september 2017 jongen 1e kindje 15 september 2017
Chantilly 28 19 september 2017 meisje 1e kindje 24 september 201€
Summer87 29 20 september 2017 meisje 1e kindje 20 september 2017
Jessie86 30 21 september 2017 jongen 1e kindje -
just_sabina 30 21 september 2017 meisje 1e kindje 8 september 2017
Dekentje 24 21 september 2017 meisje 1e kindje 20 september 2017
CaptainKitten 29 23 september 2017 meisje 1e kindje 25 september 2017
Raymasa 27 23 september 2017 jongen 2e kindje 10 september 2017
Snoepjeskont 27 25 september 2017 meisje 3e kindje -
Juliet 35 25 september 2017 meisje 2e kindje -
Boertje037 29 26 september 2017 jongen 2e kindje 27 september 2017
Zapppie 26 september 2017 meisje 1e kindje 26 september 2017
Didedo 27 27 september 2017 meisje 1e kindje 2 oktober 2017
Jen15 27 29 september 2017 jongen 2e kindje -
Bloemmmmie - 29 september 2017 meisjes 2e en 3e kindje 25 augustus 2017
Merel - 29 september 2017 jongen 2e kindje 30 september 2017
Mataranka 33 30 september 2017 jongen 2e kindje 10 oktober 2017



Sunflower, Maisnon, Zoraz, Agaphantus, Numberonejasmin en MM1983, heel veel sterkte! :redrose:



Riaan, Djenabbie, MijnnaamisLaura, Merel, Menta, Krokodil, BeertjeNick en Miepje, ik heb jullie verwijderd uit de tabel, ivm (tijdelijk) niet reageren.

Mochten jullie weer mee willen kletsen/toegevoegd worden aan de tabel, geef een gil en ik voeg jullie weer toe met de juiste gegevens :)
anoniem_271473 wijzigde dit bericht op 10-10-2017 09:56
52.49% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Oja, geslacht! Ja graag!! Veel te nieuwsgierig haha!
Nieuwe schrijfsters, welkom en gefeliciteerd!



Heftig hoor Maisnon, snap dat je gespannen bent. Ik hoop dat het deze keer allemaal goed gaat. Dat mag wel een keer, jeetje zeg.



Mataranka, wat leuk, gefeliciteerd! Was je voorgevoel gewoon goed



Hier inderdaad al een idee over de verdeling Was volgens mij het eerste wat man zei na de positieve test ' Een dag minder werken, joehoe!'. Beiden willen we naar 4 dagen, beiden een dag thuis. 3 dagen opvang ( mijn moeder neemt waarschijnlijk 1 dag voor haar rekening, de overige dagen wordt KDV/gastouder).



Verder hier dus wel de combinatietest/NIPT. Niet eens om abortus te moeten plegen, want ik ga er nu niet vanuit dat de uitkomst slecht zal zijn, maar wel het voorbereiden op ' wat als'. Weten waar je aan toe bent, hulp die je alvast in kunt schakelen, informatie die je alvast tot je kunt nemen.



MvM kun je volgens mij vanaf week 6 ( t/m week 11) mee starten en je doet normaal gesproken, als je het vol kunt houden, tot 16 weken mee. Ik kan alleen in de ochtend en de avond urine verzamelen, want ik werk 40 uur en ga echt die flessen niet meenemen naar kantoor. Maar, elk klein beetje is meegenomen en daar help ik een andere vrouw mee.



Qua namen al wel een behoorlijke lijst, zowel voor jongens als meisjes. Ik moet zeggen dat ik meer namen voor jongens kan bedenken en daar hebben we nu wel 2 favorieten. Meisjes hebben we wel een paar hele mooie namen, maar geen echte favorieten.



@ Zoraz, ik ben er nog niet achter of het ligt aan wat ik eet eerlijk gezegd. Ik voel me al snel vol en buig ik dan iets naar voren, dan komt de misselijkheid zo op. Ik heb ook geen vet of pittig eten gehad vandaag, dus daar kan het niet aan liggen.

Ik kan erg slecht tegen koelkast-geuren en vaatwasser-geuren ben ik achtergekomen..Echt, dan gaat het kolkhalsalarm alweer af.



@ Aga ( ik ga je even afkorten, als je dat erg vind, geef een gil ), lekker van genieten die radler! En veel plezier en alvast gefeliciteerd natuurlijk



Verder zit ik vandaag een stuk beter in mijn vel dan gisteren. Hoe raar die schommelingen kunnen zijn zeg.. De ene dag zwaar gedeprimeerd, de volgende dag positief en nadenkend en dromend over de toekomst..



Mocht ik info over het hoofd hebben gezien, let me know! Ik pas het zo aan
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad Agaphantus, ik vond het heel raar dat m'n lijf niet zelf aangaf dat het niet goed zat. Helemaal omdat het met pillen ook nog maanden geduurd heeft voordat alles helemaal schoon was. Was daardoor ook wel een beetje het vertrouwen verloren. 'Gelukkig' liet mijn lijf het bij de laatste miskraam wel zelf los.



MvM weet ik nog niet of ik daar aan mee ga doen. Vind het een mooi doel, maar eerst wat met vertrouwen krijgen dat het deze keer wel goed gaat.



Namen hebben wij al een lijstje, maar nog geen duidelijke voorkeur. Vriend maakt er een sport van om de meest rare namen op te zoeken, en heeft zich ook erg vermaakt met de lijstjes over afgelopen jaar.



Bij ons is nu het plan om allebei wat minder te gaan werken, maar hoeveel minder zijn weer nog niet helemaal over uit.
Alle reacties Link kopieren
Agaphantus ja ik werk nu fulltime (40 uur).



Aanmelden voor moeders voor moeders kan tot en met week 11 inderdaad. En dan kun je meedoen tot en met week 16.
It's okay to be a glow stick. Sometimes you have to break before you shine.
Alle reacties Link kopieren
Heftig verhaal hoor Maisnon!!
Alle reacties Link kopieren
Ok, dank voor de info over MvM, ga me er van het weekend nog eens verder in verdiepen..



Heel iets anders hihi, iemand ervaring met deze wijn; pasdutout van Grape district, uitgeroepen tot lekkerste alcohol vrije wijn . Vind een 0% biertje best lekker, allsen verder geen fan van frisdrank en sapjes.. dus op zoek naar wat uitbreiding van mijn keuzes, voor een vrijdagavond ofzo.. door de weeks gewoon lekker thee en water..
Alle reacties Link kopieren
Chantilly,niet erg hoor dat je mij afkort

Maisnon: daarom heb ik de vroege echo ook afgeslagen, heb liever dat het met 8 a 9 weken duidelijk is waar ik aan toe ben.

Dan maar wat langer in spanning en natuurlijk wat langer dagdromen over de toekomst.



Als alles goed mag gaan dan moeten we bijna alles opnieuw kopen,bedje was stukgegaan met een verhuizing,maxi cosi in een vochtige kelder gestaan,box konden we niet meer kwijt in ons vorige huis dus ook weg en alle beddengoed en kleertjes enz.. weggegeven aan een bevriend stel dat door omstandigheden erg krap bij kas zat.

Dus lekker shoppen en ik weet nu wat ik wel en niet wil/nodig heb
Alle reacties Link kopieren
MM1983: geen ervaring met die wijn.

Ik ga alle 0 procent radlers maar uitproberen denk ik... mag graag uit een flesje drinken
Alle reacties Link kopieren
O goed plan Aga, die ga ik ook maar eens in het winkelkarrerje doen :)!
Alle reacties Link kopieren
En jillz 0,0 kan ook en alcoholvrij witbier. Heb net een heleboel jillz met alchol ingeslagen met een aanbieding
Alle reacties Link kopieren
De gall en gall heeft ook een zeer acceptabele alcoholvrije prosecco. Weet even de naam niet meer, maar ze hebben twee soorten. Van de ene soort ook een rosé prosecco en de flessen zijn van matglas. Die soort moet je hebben. Ken overigens alleen de 'gewone'. Maar misschien meer iets voor een feestje dan voor een vrijdagavond?



Grappig Aga, ik wil juist graag een vroege echo. De eerste keer kwam ik er pas bij de eerste echo met tien weken achter dat het al veel langere tijd niet goed zat een dat mijn lijf daar dus niets van had laten merken. Dat wil ik niet nog een keer op die manier. Ik weet dat het na een echo met zeven weken ook nog fout kan gaan, maar dan duurt het in ieder geval niet zo lang voor ik het weet. Kan me trouwens ook voorstellen dat het voor jou juist andersom werkt!
Ik zal de dames die vandaag nieuw zijn aangesloten morgenvroeg in de tabel zetten Doen we daarna de stop op de tabel!

Vind zo'n overzichtje zelf wel handig namelijk
Alle reacties Link kopieren
Wat gaat het snel hier!!



Fijn dat je je vandaag wat beter voelt Chantilly! Misselijkheid lijkt me vreselijk, maar van de andere kant is het natuurlijk wel een goed teken. Ik voel me soms wel een beetje onzeker omdat ik helemaal geen klachten heb. Is overigens vergelijkbaar met mijn vorige zwangerschap, dus dat stelt me dan wel weer een beetje gerust.



@Maisnon: heel goed idee om beiden minder te gaan werken. Dat raad ik echt iedereen aan! Na de geboorte van mijn zoon ben ik 28 uur gaan werken en mijn man 32 uur. Hierdoor weet hij ook dat thuis zitten met een baby meer is dan bankhangen en knuffelen. Hij beseft nu dat het gewoon heel hard werken is.



@Agaphantus: leuk om weer volop te kunnen shoppen! Wij hebben alles bewaard van de eerste (behalve de versleten kleertjes), dus ik hoef weinig nieuw te kopen. Als het een meisje wordt ga ik wel lekker veel roze inslaan Meisjeskleren zijn zooooveel schattiger dan voor jongens!



@MvM: de vorige keer heb ik hier niet aan meegedaan, omdat we in een flat woonden waar ik die flessen nergens kon verstoppen. Nu zijn we verhuisd naar een eengezinswoning, maar weet nog niet zeker of ik me ga aanmelden. Lijkt me vooral zo'n gedoe. Het is natuurlijk wel voor een mooi doel, dus ik ga er nog even over nadenken.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe wel mee aan moeder voor moeders, ook de vorige keren. En bij de miskramen kreeg ik een bloemenbon, wat ik echt heel erg waardeerde. Maar ik snap dat als ze dan de flessen niet komen halen dat dat heel confronterend en vervelend is. Ik bestel trouwens zwangerschapstesten bij sensitest.nl - ook goedkoop en je hoeft er de deur niet voor uit. En ze hebben ook extra-vroege testen.

Bij mijn eerste zwangerschap was ik ontzettend misselijk de eerste 3,5 maand, meerdere keren per dag overgeven. Vandaar dat ik nu als een gek dingen aan het doen voordat het weer begint, hoop dat het dit keer meevalt!



@aga en maisnon: ik heb weer een nieuwe term geleerd ???? Mijn tweede miskraam was ook een missed abortion, heel raar idd dat een lichaam het dan niet snapt. Bij mijn dochter heb ik toen al een hele vroege echo gehad (maar nog niet duidelijk genoeg) dus toen na twee weken nog een keer. Nu heb ik er een gepland met 8 weken, even doorbijten maar dan weet ik het ook 'zeker'.
Alle reacties Link kopieren
Kunnen jullie ook zo slecht slapen? Dit had ik toen ik vorige keer zwanger was ook. Nou ja, nu kon ik wel het hele topic doorlezen haha.

Mijn vriend wordt er wel gek van want ik lig steeds te draaien.



Hoe wij het willen regelen qua opvang en werk weten we nog niet. We zijn beiden zzper. Nu werk ik fulltime op een klus maar ik denk dat ik hierna voor maximaal 4 dagen inzet. In mijn hoofd kunnen we ook na een klus wat extra tijd hebben om vrij te zijn met kind en elkaar daar ook in afwisselen, maar of dat echt zo werkt moet maar blijken. Waarschijnlijk is dat te rooskleurig gedacht ;)



Ik zou het verder erg leuk vinden als mijn ouders 1 dag oppassen, zodat ze een goede band met elkaar krijgen. Mijn ouders willen dat zelf ook graag, maar we wonen een aardig eindje uit elkaar dus we moeten nog nadenken of dat haalbaar is.



We hebben het aan niemand verteld nog. Leuk om hier te lezen dat sommigen het al hebben verteld. Ik ben zelf ook helemaal niet van wachten en geheim houden. Ik zou het het liefst van de daken schreeuwen. Maar m'n vriend is voorzichtiger na de miskraam en dat snap ik ook. Dus voor nu weten alleen wij het. En jullie dan. ;)



Gefeliciteerd allemaal en geniet er van!
Alle reacties Link kopieren
Raymasa, ik voel me ook onzeker omdat ik zo weinig voel. Tevens wisselen de klachten heel erg (rugpijn, gevoelige borsten, trekkend gevoel in mijn liezen, gevoel van ongesteld worden / zijn, gisteren vermoeidheid, nu steken in mijn baarmoeder en rommelende darmen). Het lijkt een heel lijstje maar de verschillende klachten komen en gaan en duren niet lang. Sommige momenten voel ik wel wat maar het grootste deel van de dag kom ik zonder symptomen door. Ook voel ik de ene dag wel dingen en de dag erna is er weer helemaal niets Kwamen bij jou de symptomen nog op een later moment bij je eerste zwangerschap? Of bleef het rustig qua klachten?
It's okay to be a glow stick. Sometimes you have to break before you shine.
Alle reacties Link kopieren
Jaaaa Menta ik word er ook gek van! Heb geen oog dicht gedaan vannacht, terwijl ik doodop ben. Alleen maar liggen draaien. Zo irritant!



Mijn ouders wonen ook best ver (1 uur rijden), maar mijn moeder past toch elke week op. Dan blijft mijn zoontje daar logeren. Zo hebben wij een avond voor onszelf en mijn ouders vinden het geweldig. Perfecte oplossing!



@Stella: vervelend he, die onzekerheid. Bij mijn vorige zwangerschap kreeg ik al snel gevoelige en grotere borsten, maar verder geen klachten gehad. Pas toen mijn buik groter werd kreeg ik last van mijn rug. Ik had een heerlijke zwangerschap, Het is eigenlijk vooral heel fijn om geen kwaaltjes te hebben en het zegt helemaal niets over het verloop van je zwangerschap. Ik probeer het nu wat meer los te laten en dat lukt best goed.
Wat rot meiden, dat wakker liggen.

Daar heb ik normaal gesproken niet zoveel last van. Ik word wel wat vaker wakker 's nachts, maar normaal gesproken val ik dan ook weer zo in slaap.

Hier vannacht gewoon wakker geworden van steken in mijn liezen. Ik weet best dat dat normaal kan zijn, maar ik schrok wel even.. Niets aan de hand verder nu.

Wel wat misselijk vanochtend, maar dat is allemaal nog wel te doen.
Alle reacties Link kopieren
Ohh wat fijn dat er meer wakker liggen! Ik heb de wekker van 3 uur ook nog gezien!

Niet leuk natuurlijk maar wel fijn dat meer het hebben!
Alle reacties Link kopieren
Ik slaap ook minder goed, terwijl ik wel heel moe ben. Echt apart. Lig ik 's avonds op de bank half in slaap te vallen en zo gauw ik in bed lig, kan ik niet in slaap komen.. haha
Alle reacties Link kopieren
Slapen: in slaap vallen lukt aardig, maar ik ben ook vaak midden in de nacht dan weer wakker. Ik moet dan ook plassen, dus dat helpt ook niet..



Werk/opvang: mijn man is zelfstandig ondernemer en kan qua drukte echt niet minder werken. Ik werk nu ook fulltime, maar wil naar 3 (of 4) dagen. Mijn ouders willen wel 1 dag oppassen en dan denk ik 2 dagen opvang.



Zaterdag komt moeders voor moeders langs, ben benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
Heel herkenbaar, dat minder goed slapen.. Val moeilijk in slaap en ben vroeg wakker. Bij mij toch ook een stukje onzekerheid denk ik.. Veel piekeren..



Ga vandaag wel echt proberen de knop om te zetten (makkelijk gezegd :-)). Als het misgaat, klinkt misschien stom wat ik zeg, dan gaat het toch wel mis en anders ga ik mezelf de komende maanden gek lopen maken..
Alle reacties Link kopieren
Hoi allen

Wauw, wat wordt er weel veel getypt.



@mm1983, dat gaat ook mijn insteek maar worden, anders blijf ik me maar zorgen maken.



Wat betreft het slapen, dat herken ik helemaal. Ik val prima in slaap, maar wordt elke nacht tussen 4 en 5 uur wakker en val dan nog heel moeilijk in slaap.



Hebben jullie ook zo'n last van jeukende borsten? Mijn borsten zijn nogal pijnlijk en denk ik ook al wat gegroeid, maar ze jeuken ook vooral.



Maandag komt hier moeder voor moeders langs, dus ben benieuwd.



Wat werk betreft. We werken nu beide 40 uur en ik zal wel wat meer gaan werken. Beide ouders wonen niet echt dichtbij, dus zij zullen niet gaan oppassen.



Wat betreft de testen weet ik het nog niet precies, ik nijg nu naar geen testen en ook niet willen weten wat het gaat worden, maar daar moet ik beide nog even goed over nadenken.
Hier hetzelfde uitgangspunt MM1983.. Anders blijf ik mezelf gek maken



Zo langzamerhand durf ik wat meer naar spulletjes te kijken. Zo leuk!!

Ik ben echt de dagen aan het aftellen naar 31 januari.. Ik hoop zo een kloppend hartje te zien
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames!



Weet niet of er nog ruimte is om mee te schrijven?



Heb afgelopen dinsdag positief getest. Vol ongeloof vanochtend er toch nog een test tegen aan gegooid. Beide toch echt positief en van vandaag ook een donkerder streepje als die van dinsdag.



Na een miskraam heb ik inmiddels al 2 jongens lopen van 3 en 2 en nu na anderhalf jaar proberen wordt dit hopelijk de kers op de taart.



Voor nu allemaal gefeliciteerd met jullie positieve testen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven