Zwanger, maar van wie... :(

15-08-2013 20:58 228 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste vivameiden,



Ik zit ergens mee en ik hoop op een nuchtere blik en een beetje steun. Sommigen zullen me misschien veroordelen. Waarschijnlijk terecht. Als ik het zo teruglees kan ik me niet voorstellen dat het over mij gaat. Ik vond mezelf altijd heel verstandig en wijs. Maar ik heb me laten meeslepen en dingen gedaan waar ik spijt van heb.



Ik ben zwanger. Eindelijk. We waren al een meer dan 1,5 jaar bezig om zwanger te worden, maar het lukte niet goed. Het heeft veel druk op onze relatie gelegd en het ging erg slecht tussen mij en mijn man. Ik ergerde me zelfs dagelijks aan hem en de ruzies waren heftig.



Een paar weken geleden, een avond in de kroeg, een paar drankjes, en ik was om. Ik schaam me diep. Ik ben met een wildvreemde naar bed geweest.

Het vreselijke gevoel de dag erna heeft ervoor gezorgd dat ik besef wat ik op het spel heb gezet. Dat ik bij mijn man wil zijn. Dat ik weer helemaal voor onze relatie wil gaan. Dat we echt bij elkaar horen.



Sinds het moment dat ik zwanger ben, spookt er door mijn hoofd: Zou het van die wildvreemde kunnen zijn? Het beangstigd me enorm.

Dit is mijn telling: 11 dagen na mijn laatste menstruatie was de bewuste avond in de kroeg. We hebben seks gehad met condoom. 13 dagen na mijn laatste menstruatie heb ik onveilige seks met mijn man gehad. Twee dagen hierna wist ik dat ik zwanger was. Op gevoel. De test twee weken later bevestigde dat direct.



We hebben een half jaar geleden een test gedaan, waaruit bleek dat mijn man en ik allebei vruchtbaar zijn. De kans is dus groot dat het gewoon van hem is.



Wat moet ik nou doen.... Maak ik me onterecht zorgen?

Is het uberhaupt wel goed om nu een kindje te krijgen?

Ik heb het verprutst he.... :'(
quote:evelynsalt schreef op 16 augustus 2013 @ 10:17:

[...]





Ja dat denk ik dus ook.....TO, hoe zit het eigenlijk met de vruchtbaarheid van je echtgenoot?



Heeft ze eerder gezegd, niks mee aan de hand.

En als je samen al zo lang een kind wil, maar medisch is er niks aan de hand, zou ik het echt niet weg laten halen. Want dan is het een "wonder" (hou niet van dat woord mbt kinderen krijgen)

Dan nog eerder met de consequenties leven...

En dat kan zijn, of leven met schuldgevoel zonder dat hij het weet, of open kaart spelen met risico op einde relatie...
Alle reacties Link kopieren
Poehee... Alles even gelezen. Niks jaloers op je, maar goed wat ga je doen??



Ik zou niet met mezelf kunnen leven met de gedachte dat t kind mogelijk van die ander is, los van t feit of je man t al weet of niet. Dus kan je daar helderheid in krijgen?

DNA testje?
Alle reacties Link kopieren
Echo gaat hoe dan ook geen duidelijkheid geven. Die zegt meer iets over het moment waarop de bevruchte eicel is ingenesteld. Maar daarin is zoveel natuurlijke variatie mogelijk dat je er geen enkele informatie over de vader uit gaat halen.



DNA-test voor de geboorte is mogelijk op basis van bloed van de moeder maar dat is duur, ik meen 1600 euro. Of het moet met een punctie maar dat brengt een risico op miskraam met zich mee.



Qua ontdekken lijkt bloedgroep me niet zo heel zorgelijk. Het is niet onmogelijk dat daar iets raars uitkomt maar er zijn in Nederland maar twee bloedgroepen die veel voorkomen, A en O. En met A kun je een kind krijgen met O. Relevanter is of je zelf niet gek wordt van de onzekerheid. De kans lijkt me echt wel verreweg het grootst dat het gewoon van je man is maar je weet het nooit helemaal zeker. Ik geloof dat ik het zelf toch wel zeker zou willen weten.



Trouwens over die oogkleur, dat is gewoon een vereenvoudigd voorbeeld voor op school. Er zijn amper eigenschappen die precies op 1 gen liggen. Er zijn dus ook meerdere genen betrokken bij oogkleur en het gaat om de combinatie die je erft. Grofweg geldt wel dat bruin dominant is over blauw dus leer je het zo op school.



Dat 10% een andere vader heeft is trouwens een broodje aap. Je kunt daar amper systematisch onderzoek naar doen. Het ene systematische onderzoek dat wel is gedaan in Zwitserland komt op 1%. Vind ik eigenlijk ook een geloofwaardiger percentage.
Vertel hem gewoon de waarheid en aanvaard daarvan de gevolgen.

Anders loop je de rest van je leven met een schuldgevoel.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het weg laten halen. Het blijft altijd in je achterhoofd hangen dat het kind toch van die ander kan zijn.

Ook al is de kans klein.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het niet weg laten halen, het is en blijft een wonder, stel je voor dat TO nooit meer zwanger wordt nadien..... (omeenofandereredenjeweethetnooit)

Eeuwig spijt...........
Life is good!
Alle reacties Link kopieren
TO, heel veel sterkte en succes met alles, ik heb verder niet zoveel advies..
Life is good!
Alle reacties Link kopieren
samensmelting van een eicel en spermacel noem ik geen wonder.
Alle reacties Link kopieren
quote:jo12345 schreef op 15 augustus 2013 @ 21:07:

Het is logischer dat het van die ander is, lijkt mij.

Anders was je in die anderhalf jaar heus wel zwanger van je eigen man geworden.



Nou, zaad gaat harder werken als er een andere man in het spel is, om 'de ander' te verdrijven. Volgens de legende.

Bovendien was het condoom gewoon nog heel.



Dus het is vast gewoon van haar man.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mevrouw75 schreef op 19 augustus 2013 @ 22:11:

[...]





Nou, zaad gaat harder werken als er een andere man in het spel is, om 'de ander' te verdrijven. Volgens de legende.

Bovendien was het condoom gewoon nog heel.



Dus het is vast gewoon van haar man.Als het condoom nog heel was, gaat die legende niet op. Er was dan geen ander sperma om mee te concurreren. Of is het sperma van haar man in bezit van een glazen bol?
Die moslims hebben niet zomaar voor de leut als regel ingesteld, dat vrouwen niet zonder begeleiding van een mannelijk familielid naar buiten mogen, hè.
Alle reacties Link kopieren
quote:wendy7474 schreef op 19 augustus 2013 @ 22:15:

[...]





Als het condoom nog heel was, gaat die legende niet op. Er was dan geen ander sperma om mee te concurreren. Of is het sperma van haar man in bezit van een glazen bol? Nee, maar het condoom was a) heel en als a niet opgaat dan hebben we b) de legende.
tja de onzekerheid zal je altijd met je meedragen
Onzekerheid tijdens je zwangerschap en daarna een leven in angst wanneer je het niet weet en niet vertelt, een leven in angst wanneer het niet van je man zou blijken te zijn en je vertelt het niet of jezelf aan de genade van

Tjeezus wat een puinhoop.



Vertrouwen op de correcte werking van condooms en na de geboorte stiekem een test doen waarbij je zult zien dat het kind van je man is.



'Schat, mag ik even wat wangslijmvlies afnemen?'

Die mag je zelf oplossen
Alle reacties Link kopieren
Wangslijmvlies?



Schat, zal ik je even pijpen? En dan je mond legen in een bekertje. Levert minder argwaan op waarschijnlijk, die vent ligt dan voor pampus.
Alle reacties Link kopieren
1 op de 10 kinderen heeft stiekem een andere vader...



Ik denk dat deze situatie vaker voorkomt dan wij denken en weten.



Niet dat het daardoor goed te praten is natuurlijk.



Mocht die vent uit de kroeg niet extreem afwijken in uiterlijk van je man, dan zou ik een vaderschapstest doen zonder dat je man het weet. Is die positief, dan zou ik verder mijn mond houden.



Die 9 maanden spanning dragen in je eentje is al straf genoeg...



Is de test negatief, dan moet je open kaart spelen vind ik...
quote:wendy7474 schreef op 19 augustus 2013 @ 22:38:

Wangslijmvlies?



Schat, zal ik je even pijpen? En dan je mond legen in een bekertje. Levert minder argwaan op waarschijnlijk, die vent ligt dan voor pampus.Gezien de kwestie ter zake lijkt me dit een faire methode om het benodigde dna voor de vaderschapstest te vergaren, ja.
Alle reacties Link kopieren
Als dat condoom niet gescheurd is snap ik niet dat je zo twijfelt aan wie de vader zou zijn..?



Je bent een leugenaar en een bedrieger.. dat wel. Maar goed, hopelijk heb je er veel van geleerd en doe je het nooit weer.
quote:argentovivo schreef op 16 augustus 2013 @ 00:57:

[...]





Ehh.. pardon? Mag ik dit een rare reactie vinden? Wat heeft het kind er nu mee te maken? Die is volkomen onschuldig en wordt mogelijk in een lullige situatie op de wereld gezet, maar dat betekent toch niet dat een moeder er minder van zou houden? Zou er m.i. volkomen los van moeten staan!



Sowieso, de negatieve meningen en soms zelfs uitlachende reacties vliegen je in dit topic weer om de oren. Wat is dat toch? TO plaatst een probleem waar zij begrijperlijkerwijs enorm mee zit. Is wederom ongeveer de helft van de eerste posts onaardig en negatief.... Jammer.



Dergelijke problemen komen nu eenmaal voor en zijn zo oud als de mensheid. Ze maken TO niet tot een enorme slechterik die de totale boel verbruit heeft. Ze is duidelijk in haar keuze, wil verder met man, maar heeft mogelijk heeeeel wat uit te leggen. En plaatst haar bericht vanuit een enorme stress situatie. Maar het had heel veel mensen kunnen overkomen.



@TO: ik denk niet dat de kans groot is dat je kindje van de eenmalige actie is. Ik zou even afwachten en als het kindje er is een DNA test doen. Tegenwoordig heel simpel. Als kindje dan van eenmalige actie blijkt te zijn, moet je zeker biechten. Ik vind dat een kind moet weten van wie hij of zij afstamt. Klaar.



Als dat niet zo blijkt te zijn, kun je nog overwegen het niet te zeggen. Dan heb je je lesje geleerd en is het verder OK zo. De vraag is dan of je je huidige man dan wel met de materie moet opzadelen.



Het allerbeste zou op dit moment de totale biecht zijn. Volledige open- en eerlijkheid. Dit kan zich ook ten goede keren. Ik weet niet of je nu mogelijk tot die keuze gedwongen gaat worden als je b.v. een rehsus verhaal aan de orde hebt o.i.d. Iets waardoor huidige man er nu al achter kan komen dat het kindje niet van hem is. Ik zou met daarin verdiepen en dan eventueel mijn beslissing uitstellen.



Er voor iedereen die hier meteen overheen valt: mogelijk is het geen slechte beslissing het NIET te vertellen als blijkt dat het kindje gewoon van huidige man is. Maar op de lange termijn kan dat het m.i. wel zijn.



Succes met je beslissing TO, kan me goed voorstellen dat je hier enorm veel stress van hebt.Precies, zo is het.
Alle reacties Link kopieren
Oh dames, we zijn geen van allen helderziend dan wel DNA expert op afstand. Vind het willekeurig noemen van de mogelijke vader daarom ook alles behalve relevant. Ze heeft hier denk ik niks aan.



Ja je bent echt stom geweest, je refereert naar hem als 'je man'. Ik neem aan dat jullie getrouwd zijn? Wat mij op het volgende brengt, ongeacht wat er gaande is tussen jullie twee (ruziës, conflicten, ed) je mag je echt diep schamen voor het feit dat je vreemd bent gegaan, echt waar. Je bent toch volwassen genoeg om vooraf al in te kunnen schatten dat vreemdgaan iets dergelijks tot gevolg kan hebben?



Heb niet alle reacties gelezen, maar ben je van plan om het hem te vertellen? (je man..)
this too shall pass..
quote:oxygen- schreef op 19 augustus 2013 @ 23:36:

Oh dames, we zijn geen van allen helderziend dan wel DNA expert op afstand. Vind het willekeurig noemen van de mogelijke vader daarom ook alles behalve relevant. Ze heeft hier denk ik niks aan.

Het is zeker wel relevant. Er is immers sprake van een intact condoom.



Ja je bent echt stom geweest, je refereert naar hem als 'je man'. Ik neem aan dat jullie getrouwd zijn? Wat mij op het volgende brengt, ongeacht wat er gaande is tussen jullie twee (ruziës, conflicten, ed) je mag je echt diep schamen voor het feit dat je vreemd bent gegaan, echt waar. Je bent toch volwassen genoeg om vooraf al in te kunnen schatten dat vreemdgaan iets dergelijks tot gevolg kan hebben?

Dit is dan weer niet relevant aangezien het haar inmiddels al 100x is vertelt (9 pagina's lang) en eigenlijk wist ze het ook al.



Heb niet alle reacties gelezen, maar ben je van plan om het hem te vertellen? (je man..)

Toch maar even lezen dan? Voor de relevantie van je vraag .
Alle reacties Link kopieren
Dat het condoom niet gescheurd is geen garantie dat TO niet zwanger van hem kan zijn geworden. Misschien is hij pas halverwege omgegaan...voorvocht kan ook zaadcellen bevatten!



Ik zou ook het advies van Rasoptimist opvolgen, veel sterkte met deze vervelende situatie!
Alle reacties Link kopieren
TO, hoe is het met je?
Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)
Misschien al eerder genoemd, maar beter nu opbiechten dan later.



Gebeurd namelijk (helaas) veel te vaak dat kinderen ziek worden, een orgaan/beenmergtransplantatie nodig hebben en beide ouders getest moeten worden op een match. Beter nu eerlijk opbiechten, dan over 10 of 20 jaar....



Niet eerlijk voor je man, maar ook niet voor je kind!
Alle reacties Link kopieren
Oh my god... Wat een drama en veroordelende reacties... Ik vind het helemaal niet zo'n schokkend verhaal. Wel een lastig dilemma...



TO, ik hoop dat je eruit komt. Dat je doet wat je gevoel zegt (en niet wat anderen zeggen, of je daar wat van aan trekt)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven