Zwanger worden ronde 12+ (+MM)

18-07-2016 10:57 2620 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier gaan we verder met deel 2 van het topic zwanger worden ronde 4+!



Iedereen kan meeschrijven die heel graag zwanger wilt worden, maar helaas al (veel te lang) bezig is.

De titel zegt het al, 12 maanden+ en/of medische molen.



Linkje naar: Deel 1!
Naam Leeftijd (v/m) Gestart Status NOD Bijzonderheden
Samoa_ 34/34 Juli 2015 12x clomid, 6x IUI, ICSI poging 1 mislukt. Primolut tm 23 okt, decapeptyl va 20 okt, Gonal 225 EH va 1 nov, FM 8 nov - Geen oorzaak gevonden
Tinkerbell1233 25/27 Augustus 2015 Vriend slechte kwaliteit zaad - IUI traject 31mei BBZ 'Nov16 (iui2)
Mariskam198 31/33 Oktober 2015 Februari 2017: geopereerd verklevingen, rechtereileider verwijderd - -
Groenebroek 33/32 Ronde 38 MMM tijdelijk stop gezet - -
Lauwie 27/28 Ronde 14 Testosteron supplementen voor man, anders over een paar maanden starten met ICSI-traject 3-5 Slechte zaadkwaliteit
Pollewop 28/29 Okt 2015 4e ronde IUI-D, 3x 150mg clomid, nu puregon! 28-10 PCOS & azoospermie. Tese mislukt. Door met donorzaad
Vanessakusje1987 30/42 - - - -
Elianora 29/30 jan 2016 8e ronde met Clomid & 1e ronde met Menopur - PCOS en moeilijk te stimuleren

Er is altijd ruimte voor nieuwe meeschrijvers!



Uilenkopje & Spurr: we hebben jullie al geruime tijd niet op het forum gezien, daarom hebben we jullie uit de tabel gehaald. Jullie zijn natuurlijk altijd meer dan welkom om weer mee te schrijven!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:12
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
36.97% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat een rust hier meiden... Iedereen een beetje een goed weekend gehad?

Hopelijk heeft de zon goed gedaan?! Ik word er in ieder geval altijd heel gelukkig van, die eerste zonnestralen op mijn huid, weer in de tuin zitten. Het lost niets op, maar is wel fijn.....
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad wolkje heerlijk weekend gehad met veel zon. Verder weinig te melden.
Alle reacties Link kopieren
Ik leef nog, hoor! Had gewoon even weinig te vertellen. Nog 2 dagen voor NOD en dan weer door naar de volgende ronde. Hopelijk dan een eisprong op links, want dan heb ik iets meer vertrouwen in een goede afloop. Volgens mijn eigen gynaecoloog zou linker eileider direct functie over moeten nemen, maar heel eerlijk geloof ik dit niet. Antwoord kwam niet echt heel overtuigd over en zou eigenlijk de vraag weleens bij een andere arts willen neerleggen. Ik heb namelijk op o.a. Freya gelezen dat het een jaar zou duren voordat de overgebleven eileider de functie overneemt van degene die weg is.

Ik hoef nu pas eind juli weer terug naar de arts. Tot die tijd gewoon zelf proberen. Ik vind de termijn eigenlijk te lang, maar arts wilde liever nog langer dus we hebben al een deal gesloten.



Pollewop, nog maar 2 dagen en je hebt al de afspraak. Spannend, zeg! Kunnen jullie nu ook kiezen voor iemand die qua uiterlijk bijvoorbeeld dichtbij je vriend zit? Hoe gaat het verder met jullie? Vooral bezig met wat komen gaat of ook wel genoeg tijd genomen om stil te staan bij het feit dat hoofdstuk kind van jullie samen is afgesloten?



Lauwie, mijn vriend zou zeggen dat we ons gezegend moeten voelen dat we in een land als Nederland wonen en we de mogelijkheden tot IVF/ICSI e.d. hebben. Natuurlijk gaat het liever op de makkelijke manier, maar in hoeveel landen krijg je dit soort kansen wel niet? Enerzijds omdat soms dit soort behandelingen niet te betalen zijn en anderzijds omdat het gewoon niet aangeboden wordt in landen. Maar dat wil niet zeggen dat ik begrijp dat het een shock is en je je er rot over mag voelen!



Mooie instelling, groenebroek! Ik merk dat ik er ook steeds meer zo in ga staan en heel eerlijk de afgelopen week ook wel flink getwijfeld heb of ik nog wel verder wil gaan hiermee. We zijn nu anderhalf jaar verder en ik realiseerde mij dat mijn leven nu ook goed is en dat wanneer het ons niet gegund is, ik me daar wel bij kan neerleggen. Waarschijnlijk kan ik beter omgaan met de wetenschap dat het voor altijd een nee is, dan elke keer de teleurstelling en het eeuwige wachten. En in het kader van leven niet teveel op wacht te zetten, hebben we ook maar gewoon een reis geboekt voor in oktober. Mocht er nu echt een wonder gebeuren en ik snel zwanger ben, moeten we maar annuleren.



Twee jaar klinkt ook wel echt heel erg lang, Wolkje, dus begrijpelijk dat die grens even extra pijn doet. Je had bij wijze van spreken al zwanger kunnen zijn van nummer 2. Maar heb je ook niet dat als je terugkijkt, die 2 jaar eigenlijk zijn omgevlogen?



Samoa, al ongesteld geworden? En ga je dan nu beginnen met decapeptyl en dus het ICSI-traject vol in? Spannende tijd wordt dat. Ik hoop dat het maar zoveel mogelijk mag meevallen.



Vanessa, ben jij nog steeds in afwachting van onderzoeken en uitslagen? Of hebben ze gewoon geen idee en moet je maar gewoon weer aan de slag in de hoop dat er een keer eentje wel blijft plakken?
Alle reacties Link kopieren
Hoi lieve meiden,



Het wordt hoog tijd dat ik weer eens wat van me laat horen.



Lauwie, hoe gaat het nu? Ben je/jullie wat bijgekomen van de schrik? En weet je al hoe nu verder?



Hoe gaat het met de rest? Ik kan nu gaan reageren op alles van minimaal een week a 2 geleden maar misschien zijn er weer allemaal nieuwe ontwikkelingen. Ik hoop positieve



Ik ben inmiddels ongesteld geweest en begonnen met de pil. Er gebeurt hier komende weken dus weinig spannends. Ik was ook niet geschokt ofzo, toen ik ongesteld werd. Ik had er helemaal op gerekend. Er zat zelfs een positief kantje aan, nu staat ons niks meer in de weg om in september een mooie reis te gaan maken. In het meest positieve geval, als alles mag lukken, zou ik op dat moment 4 maanden zwanger kunnen zijn. En dan kan je prima op vakantie lijkt me. Als ik met deze laatste, 'natuurlijke' poging nu zwanger was geweest was dat een lastiger verhaal geworden. Hoe tegenstrijdig kan je zijn



Op dit moment ben ik wel aardig rustig en happy, en leef ik m'n leven doe het zwanger worden erbij. Beter zo dan andersom



Ik hoop dat het goed gaat met jullie allemaal
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me een goede instelling Samoa!



Pollewop succes vandaag!



En voor ons allemaal
Alle reacties Link kopieren
Ha lieve dames. Ik heb ook alweer een tijdje niets meer van me laten horen. Flink genoten van het lekkere weer en weer druk aan het werk. Ook even proberen om het gewone leven weer op te pakken.



Samoa wat fijn dat je er zo in staat. Inderdaad een hele goede instelling lijkt me!



Mariskam hoe is het met je? NOD was vandaag toch? Wat fijn en knap dat je er zo over denkt en er zo in staat. Ik denk dat het goed is dat je die reis geboekt hebt! Even wat leuks om naar uit te kijken is ook goed!



Wolkje hoe is het nu met jou? 2 jaar is idd een kutgrens die je niet over wil. Het is gewoon heel oneerlijk. Hopelijk ben je weer een beetje opgekrabbeld en anders mag je hier lekker komen klagen hoor (ik vind het niet eens klagen...).



Tinkerbell hoe is het met jou? Je vriend al weer terug ondertussen? En Lauwie ben jij de schrik al een beetje te boven?



Ik ben er wel achter gekomen dat dit hele traject echt heel heftig is. Het zet je leven toch een beetje stil. Ik vind het dan ook super knap hoe sommige dames er hier in staan. Ik kan het niet...

Vandaag ons eerste gesprek over KID. Nou het ging als een tierelier. Vandaag bloed geprikt (tjing... 200euries lichter). Over 3 weken de uitslag hiervan binnen en dan gaan we samen allerlei formulieren invullen zodat ze een goede match kunnen vinden. Dit duurt ongeveer 5 weken. Als die match er is dan moeten eerst betalen (tjing.. ongeveer 1500euries lichter) en dan komt het naar de kliniek.

Over 3 weken wil ze wel eerst een foamecho bij mij gaan doen (de mildere versie van de HSG). De arts gaf namelijk aan dat ze het zonde van de tijd en van ons geld zou vinden wanneer we er naar 4KID pogingen achter komen dat mijn eileiders bijv. verstopt zitten. Dus om dit uit te sluiten over 3 weken een foamecho.

Daarnaast gaf ze ook aan dat ik de vorige keer bij 50mg clomid 1 eitje had. We moeten er over nadenken of we dit willen, of dat we gaan ophogen en gaan proberen om 2 eitjes te laten springen. Dit om de kans op een zwangerschap te verhogen. Maar de kans op een tweeling is dan natuurlijk ook aanzienlijk hoger.

Al met al is er dus van alles in gang gezet. Ik denk dat we uiteindelijk ergens in juni de eerste KID poging hebben. Aan de ene kant denk ik: dan pas.... Aan de andere kant vliegt de tijd voorbij. We gaan in mei nog even lekker op vakantie, dus ach!



Ik heb iig de komende weken iets meer te vertellen en ik vind het ook rete spannend om straks voor het eerst een echte poging te hebben en echt op het wachtenbankje plaats te nemen.
Alle reacties Link kopieren
16-5 naar een fertiliteitsarts Mariskam maar hoop tussentijds wel zwanger te worden maar heb t idee dat met een vriend die niet meewerkt t weer eeuwen gaat duren. Nod 16-4.

Juli is wel een eind weg maar misschien lukt het jullie echt wel voor die tijd.



Hopelijk gaat het allemaal snel Samoa ben heel benieuwd hoe je het allemaal gaat ervaren.



Moet je dat allemaal zelf betalen joh Polle? Jemig dat had ik ff niet gedacht. Is zon foamecho t zelfde als een waterecho? Ben ook voor jou benieuwd hoe het allemaal zal vergaan. Succes met de formulieren. En aan de andere kant ik zou tekenen voor twee. Ben je gelijk klaar hoe leuk is dat! (als je meerdere kinderen zou willen tenminste)
Alle reacties Link kopieren
Bij deze alvast excuses voor de egopost maar ik zit er door.



Gisteren onverwacht zwager en schoonzus op de koffie gehad. Is opzich niet zo bijzonder. Zitten we al een uur lang gezellig in de zon te over van alles en nog wat te kletsen komt zwager ineens met de opmerking dat het vrijdag zo'n mooie dag was en dat ze er ook een foto van gemaakt hadden. Krijg ik zo uit het niets een telefoon met foto's van echo's onder mn neus.

Bam!!! die had ik niet zien aankomen.

Is bij hen ook niet vanzelf gegaan (pas terugplaatsing 8 icsi, via natuurlijke weg was bij hen medisch onmogelijk) en natuurlijk ben ik blij voor hen maar het eerste gevoel was toch even jaloezie.

Bij ons is potverdorie alles in orde en het lukt maar niet en bij iedereen in onze naaste omgeving waar wel wat aan de hand is (pcos, geen eileiders, maar 1 eierstok enz.) regent het nu zwangerschappen, Bah!!!

En vervolgens vind ik het gemeen van mezelf dat ik zo denk en probeer ik gelijk maar weer om te schakelen en blij te zijn voor de toekomstige ouders.

Zag manlief ook een grote brok weg slikken, maar die kon gelukkig wel gelijk uitbrengen dat we het fijn voor hen vinden en uiteraard de allerleukste oom en tante ooit zullen worden, zodat ik iig een paar seconden had om me te hervatten.

Ze gaven zelf ook aan het moeilijk te vinden om het aan ons te vertellen en daarom hadden besloten om na schoonmoeder ons als 2e op de hoogte te brengen. Na ons gingen ze haar familie bij langs om het blijde nieuws te vertellen. Dat is dan wel weer enorm lief van ze.

Heb me goed kunnen houden maar zodra ze weg waren en de voordeur dicht ging ben ik ingestort.

Manlief zegt heel makkelijk 'ik kies ervoor blij te zijn voor hen en voor mezelf, ik word oom en dat is al super' maar zover ben ik nu nog even niet. Misschien over een paar dagen wel, maar ik heb het er nu nog wel even moeilijk mee.

Ik weet ook even niet zo goed bij wie ik in RL mijn ei hierover kwijt kan. Net bevallen of zwangere vriendinnen bij wie het ook niet vanzelf gegaan is, wil ik hier niet mee lastig vallen. Ik bedoel, ik gun het echt een ieder, ik gun het onszelf alleen ook zo.

Bleggg wat voelt dit allemaal even dubbel en kut!
Alle reacties Link kopieren
Het is ook gewoon even hartstikke kut, groenebroek, en dus mag je je ook gerust zo voelen. Die stomme aankondigingen de godganse tijd, iedereen lijkt het maar wel te lukken en jij wacht en wacht en wacht maar tot hetzelfde bij jullie eindelijk ook eens zo ver is. En dat heeft met gunnen inderdaad weinig te maken, maar het gewoon zo graag zelf ook willen. Voel je maar even heel rot erover en jouw positieve vibe kennende komt dat straks weer helemaal goed
Lieve Groenebroek,



Wat ontzettend rot. Het is super lief dat ze rekening met jullie gehouden hebben maar wel een onhandige manier om zo de foto's in je mik te douwen. Jouw gevoelens zijn zo begrijpelijk en herkenbaar. Ik ken je natuurlijk niet in RL maar je bent altijd welkom. Ik zet de theepot wel klaar .
Alle reacties Link kopieren
Groenebroek wat goed dat je het ons verteld. Vreemd maar toch ook bekend. Ik snap je reactie helemaal. Sterkte lieverd!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt! jullie zijn lieverds en de reacties van herkenbaarheid doen me goed. Het is fijn dergelijke gevoelens hier te kunnen ventileren.

Zo maar eens even lekker op de motor de zon in, mijn gedachten even uitzetten.
Alle reacties Link kopieren
Lieve groenebroek. Ik denk dat je reactie heel normaal is!!! Het is onbeschrijfelijk moeilijk om steeds te horen dat andere zwanger zijn, iets wat bij jou niet lukt. Helemaal van mensen die zo dichtbij je staan. Dat heeft niets met het niet gunnen te maken, of niet blij zijn voor ze. Dat komt omdat je dan extra voelt wat jij niet hebt.... je eigen gemis! Gun jezelf asjeblieft dat verdriet! Opkroppen heeft geen zin, het mag er wezen! En plaats zoveel Posts als je wilt om het van je af te reageren! Je hoeft niet altijd sterk te zijn. Dkkke knuffel voor jou topper!
Alle reacties Link kopieren
Aah Groenebroek ik begrijp je gevoelens zo goed! Er is echt niks mis met die verdrietige gevoelens. Túúrlijk gun je het een ander ook, zeker na zo'n zwaar traject maar stiekem gun je het jezelf net even wat meer. En dat is niet erg en volkomen logisch. Vind het gewoon heel spijtig dat het bij jullie nog steeds niet gelukt is en ik hoop zo ontzettend dat het jullie heel snel gegund is! Het is ook een ongelooflijk lange tijd.. Ik merk dat ik zelf in RL ook zwangeren uit de weg ga en echt hoop dat niemand van mijn vriendinnen ineens eerder zwanger is omdat ik niet weet hoe ik daarmee om moet gaan, terwijl ik hier dan wel echt oprecht heel blij ben voor jullie mocht het lukken maar dat is denk ik ook de herkenning van een zware tijd en de hoop die het geeft dat het toch weer iemand gelukt is. Groenebroek lucht je hart hier maar lekker, daar zijn we immers voor!
All you need is faith, trust and a little bit of pixiedust.
Alle reacties Link kopieren
Lieve groenebroek! Ik sluit me aan bij alles wat al gezegd is. Het is ook oneerlijk en daar mag je best verdrietig om zijn. Ik vind het ook zo'n onzin dat je niet jaloers mag zijn (ik weet nog dat ik dat eerder nooit had, maar dat is dubbel en dwars ingehaald ;) ). Ik heb super lieve neefjes en nichtjes en ga met veel plezier naar ze toe, maar ja, ik ben soms ook jaloers dat ik dat niet heb (en nooit zal krijgen op die manier). 2 weken geleden is een vriendin bevallen. Vorige week op bezoek geweest en ik vond het geweldig, maar ook confronterend en weetje, ik ben daar gewoon eerlijk in geweest. Ik heb ook gezegd ik vind het niet moeilijk om hier te zijn, je 'moet' me ook niks onthouden, maar soms vind ik het gewoon kut en oneerlijk. Dat gaat wel weer over en kunnen anderen ook niets aan doen. Dat blijft...

Hier eerlijk over zijn heeft mij geholpen. En soms even lekker alles eruit gooien ook..... Ik wou dat ik je in RL kende, dan was ik je graag een knuffel komen geven! Je bent zo'n topper lieve groenebroek en echt ik hoop zo dat het een keer raak is voor jullie. Ik gun het jullie zo ..
Alle reacties Link kopieren
Oh groenebroek Wat ontzettend kut. Dat soort dingen 'went' nooit he, voor zover dat kan.. Ik sluit me aan bij wat de anderen zeggen, lucht je hart hier zoveel je wil. Ik vind je altijd overkomen als een heel sterke vrouw die alles goed kan relativeren, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat je af en toe gewoon een rotmoment hebt, En dat mag, en wij zijn er voor je



Misschien helpt het om niet alleen in dat schuitje te zitten. Ik werd een paar dagen geleden geconfronteerd met iets vergelijkbaars. Zo'n beetje de laatste persoon in mijn omgeving waarvan ik dacht, die zit qua levensfase een beetje gelijk aan ons, en ook nog geen kinderen/zwangerschap oid duwde een foto van een echo onder m'n neus. Dat vergelijken ga je toch doen, en nu is er eigenlijk niemand meer met wie ik ons kan vergelijken. Zo van, wij zijn de enige overgebleven kinder/zwangerschapslozen. Natuurlijk feliciteerde ik netjes. Ondertussen dacht ik heel cynisch "och zie je wel, kon er op wachten. Ik wist het".



En weet je, jaloezie wordt altijd gezien als iets negatiefs. Dat is naar mijn idee iets dat aangeleerd is conform de normen en waarden van onze maatschappij. Terwijl het zo'n normale, menselijke emotie is. Vervelend voor jezelf, maar helemaal niet slecht. Want daarmee misgun je een ander niks, het zegt enkel iets over wat je graag zelf zou willen. En dat mag toch?

Laten we jaloezie alsjeblieft niet zien als iets negatiefs wat niet mag, maar als emotie die ons allemaal kan overkomen en er gewoon mag zijn!

Dat wou ik graag nog even gezegd hebben
Alle reacties Link kopieren
Zo, mooi gezegd Samoa! Pff en jij ook al zo'n ervaring. Het lijkt niet op te houden. Hier ook weer een zwangerschapsaankondiging (en dan nog niet te spreken over degene in mijn omgeving die nu zwanger zijn). ik kan alleen maar blijven hopen dat wij met elkaar toch ook ooit allemaal een keer aan de beurt zijn.....



Ik zit inmiddels weer op dag 16 van mijn cyclus. Op dag 10 een echo gehad, daar was nog niets op te zien. Afgelopen dinsdag een echo gehad (dag 14) toen was er een eitje van 13mm, nog niet zo groot dus. Nu moet ik vandaag weer terug. Verwacht dat voor het einde van het weekend mijn ei wel is gesprongen.



Verder uitgebreid gesprek gehad met mijn gyn vorige week vrijdag. Zij schat mijn kansen toch nog heel hoog in (vind ik lastig om te horen, want na twee jaar zit ik nog steeds met lege handen). Maar feit dat ik zwanger ben geweest zien zij als heel positief. Ik snap dat sommige nog nooit een positieve test hebben gehad, en dat anders zien, maar ik kan nog steeds moeilijk iets positiefs uit de miskraam halen en denk alleen maar, zwanger worden betekent niet zwanger blijven....



Mijn vriends zaad is ook super, dus daar ligt het ook niet aan. Verder blijven ze zeggen dat tijdens de tweede operatie vorig jaar mijn verklevingen toch goed zijn verholpen... Dus dat kan ook niet in de weg zitten. We blijven dus nu nog een half jaar zo door gaan. Ze willen echt weer 12 kansen na mn miskraam voor we een andere stap gaan doen. Hoewel iui dan waarschijnlijk niet een optie is, omdat ze niet zien dat dat onze kansen zal vergroten.

Ik weet zelf niet zo goed hoe ik erover denk. Enerzijds heel fijn dat ze in het ziekenhuis zo positief zijn, anderzijds, dan moet het nog wel steeds lukken.. Maar ik probeer positief te blijven. Merk wel dat ik steeds minder rekening hou met het zwanger worden. Eerst wilde ik niet te veel vooruit plannen, dacht ik altijd, ja, maar misschien ben ik dan wel zwanger.... Nou, nu doe ik steeds meer waar ik zin in heb.

Ben begonnen met bootcampen (omg... mijn lichaam, mijn spieren...) ik sport altijd al wel veel (tennis) maar dan train je niet zo veel spieren blijkt



Anyway, dat was even een hele uitgebreide update vanuit mijn kant. Verder ben ik vooral blij dat jullie er zijn! Hoe erg ik het ook vind dat jullie ook in dit schuitje zitten. Het is zo fijn hier de herkenning en steun te vinden die ik in het 'echte ' leven toch vaak mis.... Dank je meid! Jullie zijn allemaal een voor een toppers!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt allemaal voor jullie lieve woorden! Het lucht enorm op hier je ei kwijt te kunnen en herkenning te vinden. I you all!!!!!

Ik ga in het vervolg ook onthouden dat jaloezie niet per se negatief is!

Ben inmiddels over mijn grootste baalmomenten heen. Gun het ze van harte en wat manlief al zei, wij worden gewoon de allerleukste oom en tante ooit . Manlief heeft al plannen om de zolder van een van onze nieuwe schuren om te gaan bouwen tot kinderparadijs Hahahaha. Heb hem gezegd dat ik dat prima vind, maar dat wel eerst het huis en de garage af moeten voordat hij daar aan mag beginnen. Maar weer genoeg over mij.



Pollewop, wat fijn dat een en ander voor jullie nu ook duidelijker is. Hopelijk wordt het een hele mooie zomer voor jullie!!!

Waar ga je in mei nog naar toe? Zou ook wel graag even weer op vakantie willen, maar ja, met ons nieuwe huis enzo wordt het vooral klussen en relaxen in onze eigen nieuwe tuin . Gelukkig hebben we in de tuin ook een beetje het camping-gevoel



Wolkje hopelijk blijft je ei goed groeien, het begin is er iig! Kom op ei, je kunt het!!!!!

En dat je niet meer alles blijft plannen met een eventuele zwangerschap in je achterhoofd herken ik. Geeft mij wel veel rust. En mocht je toch zwanger raken, valt er altijd wel iets te regelen toch!



Samoa hoe gaat ie met jou? Nog met de pillen bezig? En waar gaat je vakantie in september naar toe?



Lauwie hoe gaat het met jullie? Lukt het om de gezonde levenstijl vol te houden?



En Mariskam hoe gaat het met jou? Weer een nieuwe ronde begonnen?
Alle reacties Link kopieren
Knuffel voor jou Samoa, wat een nare ervaring. Hopelijk is het einde van de pil snel in zicht en levert het IVF traject iets heel moois op.



Wolkje hierin sta jij nog zo in het begin en tegelijk ben je al zo lang zoet. Ik heb het echt met je te doen. Iedereen geloof erin (de artsen dan) en vervolgens klopt het precies wat je zegt. Zwanger zijn is niet hetzelfde al zwanger blijven. En dat laatst is voor mij ook erg bekend. Hier zeggen de artsen precies t zelfde en dan denk ik ja ja t zal wel. Ik hoop dat het jullie snel gegund is en dat je een mooie echo hebt vandaag.



Groenebroek wat knap dat jij toch altijd weer iets positiefs weet te vinden. Ik heb daar echt respect voor! Jullie worden zeker toffe tante en oom.



Hier de eerste druppels bloed alweer gevloeid 6 dagen te vroeg.. maar goed deze ronde ook te weinig aan gedaan mijn mening. En t ging toch al niet vanzelf. En zo alweer op 25 mnd. Wat een eind en dan nog zo dubbel. 2x zwanger en 2 x niets behouden. Pff.



Meiden jullie zijn toppers!



p.s. zaad detail van een heel ander niveau, ik heb de eerste rietjes voor een broertje of zusje voor Maddy alweer besteld hoor. Hopelijk lukt t en hebben we volgend jaar een pik zwart veulentje.
Alle reacties Link kopieren
Alvast sorry meiden, even mega ego post... Moet echt even mn ei kwijt... Of beter gezegd, mn ei is zoek!?

Afgelopen vrijdag was dag 10 van mn cyclus, geen ei. Afgelopen dinsdag op dag 14 was er een ei van 13mm. Nu kom ik net uit het ziekenhuis, is mn ei weg!?!?!?! Ik zakte echt door de grond. Dit is niet de eerste keer. Maar ja, dinsdag, dan kan het bijna niet dat ie nu al gesprongen is... (2mm per dag zou nu ongeveer 17mm moeten zijn, helemaal niet groter gezien het tempo dat het groeit bij mij). Ik had dinsdag wel extreem veel cervix slijm (super helder, klodders, draderig, sorry voor de beschrijving!) maar ja, mn ei was pas 13mm.... Nu denk ik, dalijk hebben ze het gewoon helemaal fout gemeten!



De gyn wist het ook echt niet (zij zegt dat ze echt niet fout hebben gemeten dinsdag). Dus nu met spoed bloed laten prikken op van alles (progestoron kan nog niet, maar lh hormoon etc?) om te kijken of ze daar iets uit af kunnen leiden. Want nu weet ik (en de gyn ook niet) of ik nu door moet gaan met spuiten van gonalf, of dat mn ei gesprongen is (wat zeer onwaarschijnlijk is). Zucht...... Zelfs met zoveel controles niet weten waar je aan toe bent maakt me zo radeloos.
Alle reacties Link kopieren
Lieve wolkje, verontschuldig je alsjeblieft niet voor je 'ego' post, logisch dat je radeloos bent! Want wat raar... dat ei kan toch niet zomaar ineens weg zijn Goed dat ze bloed hebben geprikt. Wanneer kan je de uitslag verwachten? Pfff frustrerend he.. je steekt zoveel moeite en energie in die hele MM, en dan wil je er ook van uit kunnen gaan dat de artsen het allemaal precies weten. Ik kreeg ook wel eens antwoorden die achteraf niet bleken te kloppen, of verschillende antwoorden van verschillende artsen. En daar word je moedeloos en radeloos van. Ik snap het



Vanessa, pff voor jou moet het ook zwaar zijn, leven met de ervaring dat het al 2 keer mis is gegaan. Ik kan me nauwelijks voorstellen hoe dat moet voelen. Wel leuk van je andere zaad-detail Dat er maar weer een mooi veulentje uit mag komen.



@mijn eigen gedoe: ik zit voor m'n gevoel in een periode waarin niet zoveel gebeurt. Nu bijna 2 weken aan de pil die ik moet slikken t/m 13 mei. Een paar dagen daarvoor, op 10 mei, begin ik met decapeptyl spuiten. Daar komt dan Gonalf 150 EH bij op 22 mei. Dan een echo op 29 mei. En hopen dat er dan precies genoeg zit voor de punctie. Als alles goed gaat zal die punctie en eventuele terugplaatsing dus ergens begin juni zijn.



Alleen heb ik niet genoeg van de pil mee gekregen (ook weer zoiets). Daar kwam ik achter toen ik de hele zooi ging ophalen bij de poliklinische apotheek. Maar die mutsen achter de balie kunnen daar niks mee dus moet zelf weer bellen met de arts om meer te vragen. Maar daar heb ik nu nog even niet zoveel zin in. Komt wel als ik nog voor een paar dagen heb ofzo. (hoezo relaxt )



@reis september: Ik zou heeeeel graag met jullie willen delen hoe en wat en waarheen enzo, maar ik ben bang voor teveel herkenbaarheid.. Het wordt in elk geval supervet en heb er nu al zin in. In de allermooiste situatie zouden we met z'n 3tjes gaan, maar da's heeeul positief gedacht en dat durf ik nog niet zo goed na al die mislukte pogingen...
Alle reacties Link kopieren
Pfff wat een gedoe weer bij jou Samoa. Laatst met die spuit, nu dit... vervelend ;-( wel zo fijn dat jullie een mooie reis voor de boeg hebben samen! Fijn vooruitzicht!



Ik ben vanmiddag nog teruggebeld door mijn arts. Uit bloedtesten bleek dat ik duidelijk nog geen eisprong heb gehad (maakt het voor mij nog raarder). Dus gaan we de gonalf weer ophogen. Moet nu zaterdagochtend weer terug voor echo.

Vermoeiend....

Als er dan maar iets te zien valt.
Alle reacties Link kopieren
Wolkje ik had t al even gezeg maar vind t echt K dat t allemaal zo gaat met je lichaam. Hopelijk krijg je reactie op een hogere dosis en zaterdag een mooie echo. Tussendoor ook maar toch wel iets doen denk voordat je wat mist?!



Jeetje Samoa dat is een poos pillen! Ik dacht dat duurt een week of 3/4. Mooi niet dus. Wat een proces en wat moet t zwaar zijn! Ik duim voor je de komende weken/kleine 2 mnd.



Te bizar dat t met dieren allemaal zo anders gaat (nou ja t zelfde) maar zo veel makkelijker. Enige verschil is daarin dat wij bepalen en niet de dieren zelf.
Alle reacties Link kopieren
Mijn gynaecoloog maakte toevallig de laatste keer een opmerking over kansen op zwanger raken en dan het verschil tussen mens en dier. Een mens is eigenlijk 'slecht' in voortplanting en heeft elke ronde maar gemiddeld 7% kans terwijl dit bij bijvoorbeeld een varken 80% is. Dus niet perse het enige verschil dat wij het voor hen bepalen, maar dat zij dus ook een hogere vruchtbaarheid kennen dan wij.

Bel me maar, Vanessa, als je een zwart merrieveulen met veel wit krijgt . Kom ik haar ophalen, een hengst mag trouwens ook wel



@ Samoa: ik ben nog steeds nieuwsgierig waar jullie reis heen gaat ;). Wij gaan in oktober naar Nieuw-Zeeland. Hebben we ook echt heel erg veel zin in en hopen natuurlijk ook met 3 die kant uit te gaan

Ook voor mij herkenbaar trouwens verschillende antwoorden van verschillende artsen en het gevoel dat het niet altijd helemaal klopt wat er wordt gezegd.

Juni lijkt nog zo ver weg en kan dus helemaal begrijpen dat je nu voor je gevoel in een periode van niks zit. Misschien maar gewoon even van genieten?

Wolkje ik hoop dat ze gewoon je ei over het hoofd hebben gezien ofzoiets. Dat hij ineens verstoppertje aan het spelen was en deze ronde niet verloren gaat. Als je dan zoiets te horen krijgt tijdens zo'n echo, ben je er volgens mij echt even helemaal klaar mee. Zit je al in zo'n traject en gebeurt je dit gewoon voor een 2e keer. Ik ga hard duimen dat er morgen een parel van een ei zit!



Ik inderdaad weer in een nieuwe ronde en ik hoop zooooooooooooo erg op een eisprong aan de linkerkant. Ik heb mijn buik al een paar keer toegesproken, misschien helpt het. Ik wil ook een keer eens kans



Het is al eerder gezegd, maar het is echt veels te lang geleden dat hier iemand het topic kon verlaten (en ook weg kon blijven). Kan iemand de moed weer terugbrengen door zwanger te raken? Dan krijg ik weer het gevoel dat het toch kan
Alle reacties Link kopieren
Nou ik teken ervoor Mariskam, maar t moet eerst maar lukken. Heb al eerder laten dekken met een zwarte maar tot heden 3 donkerbruine meiden gehad waarvan alleen de laatste met veel wit.

Hoop dat jij deze ronde veel geluk hebt met een linker er Mariskam.



Ik hoop het voor iedereen trouwens, in combinatie met Pasen kom maar op!



Samoa ben benieuwd waar jullie heel gaan klink ver en tropisch.



Wolkje heb je eigenlijk bijwerkingen van een hogere dosis Gonal? Of voel je daar überhaupt niet van behalve het irritante prikken?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven