Zwanger worden/Zwanger zijn 2016

25-09-2016 11:00 257 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een nieuw topic waarin we samen kunnen keuvelen over al onze verdachte kwaaltjes, ons verdriet en frustratie over negatieve testen en zelfs miskramen met elkaar kunnen delen, wat erg prettig is gezien men er over het algemeen niet zomaar over kan/gaat praten met vrienden, familie, collega's etc. Plus we zitten allemaal in meer of mindere mate in hetzelfde schuitje, waardoor er begrip is voor de spanning, teleurstelling, frustratie en algehele vreugde als er dan eindelijk dat 2e streepje verschijnt en al helemaal als men voor het eerst het kloppende mag horen en/of zien.



Tabel is nu voor iedereen bij te werken.

Gebruikersnaam: zwangerwozij2016

Wachtwoord: zwanger2016



De voorgaande topics vind je hier &hier.



Wij willen graag zwanger worden!

NaamLeeftijd (v/m)KindjeRonde/startNODBijzonderhedenxEefje91x25 - 261e4e ronde na MK?miskraam juni '16 / onregelmatige cyclusPris199223 - 301eapril 2015?mk in januariRosalie8728 - 291e??Snoep8333 - 311e??



De zwangeren onder ons!

NaamLeeftijd (v/m)KindjeRondeUitgerekendBijzonderhedenSophia1985530/301e3e ronde12 augustus 20161992Mel23/281e3e ronde13 februari 2017Roosjediedeldoosje33/332e6e ronde11 maart 2017Happymommy2727/262e2e ronde22 maart 2017 Meisje!Valentina9224/311e & 2e3e ronde7 april 2017 Twee meisjes!Prettymama27 - 272e2e ronde8 juni 2017 Jongen!Musketi32/323eJuli 201617 juni 2017Miskraam aug '16 Pebble31/311e3e ronde20 juli 2017 Miskraam aug '16
..
Alle reacties Link kopieren
Dag lieve meiden,



Wat lief dat jullie aan me gedacht hebben!

Dat is geheel wederzijds ondanks dat ik even niets van me heb laten horen.



Ik geniet wel van jullie mooie verhalen over de echo's e.d. lijkt me heel bijzonder

Ervaren jullie het precies zo als je gedacht had? Of is het minder roze wolk?

ik fantaseer zelf vaak over hoe het zou zijn om een positieve test in handen te krijgen of de 1e echo...????



Ik moet nog 2 dagen wachten voor mijn nod en weet werkelijk waar niet hoe het deze maand gaat uitpakken...

Heb altijd gevoelige borsten..en hoofdpijn vlak voor mijn nod..nu alleen gevoellige borsten en soms denk ik wat jeukerige en gevoellige tepels te hebben maar alleen in mijn bh...zonder niet! Haha.



Afscheiding heb ik niet veel (negatief teken denk ik) wel al een aantal dagen een opgeblazen gevoel, rommelige darmen en af en toe wat krampachtige gevoelens stukje onder mijn navel en schuin richting lies lichte steekjes.



Had vanochtend een ovulatietest gedaan..had gelezen over dat die dingen ook positief kunnen testen bij een zwangerschap.

Dus ik dacht nog...zie je bij mij weer wit..kutzooi ????

Keek ik een poosje later had ik een dun toch best donker streepje..denk ietje lichter dan de controle streep. Maar minder dik bij een positieve ovulatietest.



Dus ja....dat gaf mij gek genoeg toch wel hoop. Vriend wilt alweer dat ik ga testen maar ik heb er een fobie voor gekregen..durf niet meer..Dus wacht dinsdag wel af...heb ik dan geen menstruatie dan ga ik testen!!!



Maar denk het zelf weer niet! Heb zo op ma.nacht seks gehad en mijn eisprong gag dinsdag en woensdag een positieve test..

Heb wel extra lang gelegen na de daad...????



Wat waren jullie klachten rond nod?
Alle reacties Link kopieren
Update: ovulatietest was weer gewoon blanco vanochtend.

Verwacht vandaag of morgen mijn menstruatie begin weer dezelfde dingen te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
@Valentina, fijn dat de 20-weken echo goed was!!



@Mel, leuk van je te horen, wow 29 weken alweer!



@Monkey, ik duim ook voor je dat het raak mag zijn. Confronterende facebookberichten kennen we helaas allemaal. Jouw tijd komt hopelijk gauw!



@Prettymama, fijn dat je minder misselijk bent



@Snoep, die spannende dagen voor de nod zijn niet makkelijk he. Ik duim nog voor je hoor. Mijn klachten waren lage rugpijn en een zeurend gevoel in m’n baarmoeder, en een hoop symptomen die ik ook altijd voor menstruatie heb. Dus niet heel duidelijk hoor.
@Monkey:

Het is niet altijd even gemakkelijk. Ik had zelf het geluk vrij snel zwanger te mogen raken, maar toch in die korte periode dat ik bezig was toch weer de teleurstelling als ik toch een negatieve test had. Probeer er nog plezier in te houden samen en dan komt het vast snel goed!



@Snoep:

Daar zijn wij hier toch ook voor samen. Als je behoefte hebt om te praten dan kun je ons hier vinden en zo niet dan neem je even afstand en snappen we dat ook volledig. Ik heb door drukte (zowel thuis als op het werk) ook een tijd niks van me laten horen.

Roze wolk? Ja nu ik bewegingen begin te voelen begint alles echt wel een beetje te kriebelen, maar zelfs na de eerste echo's die ik gehad had voelde ik me niet echt zwanger ofzo. Ik heb dan ook (gelukkig) weinig zwangerschapskwaaltjes gehad dus misschien dat het ook daaraan lag

Mijn klachten rond nod waren wel meer afscheiding dan normaal. Maar voor de rest eigenlijk ook heel veel ongesteldheidsklachten. Wat Pebble inderdaad zei zeurend gevoel in de schaamstreek, net alsof ik ongesteld ging worden met krampen.

Jeukende tepels had ik eigenlijk ook last van, alsof er allemaal kruimels in mn bh zaten

Edit: oh en MOE dat ik was! Met hoofdletters! Vroeg steeds aan mn zus die zelf 2x zwanger was geweest of het nou normaal was dat ik zó moe was. Als ik de hele dag op kantoor had gezeten viel ik smiddags al op de bank in slaap. Sliep voor mn gevoel half de dag wel haha. Gelukkig was dat na de 12 eerste weken een beetje voorbij. Maar dat extreme moeheid lag volgens mij dus aan dat het uiteindelijk een tweeling was :p
@Mel leuk dat je ons ook weer gevonden hebt Blij dat alles goed gaat. Gaat hard dan ineens heh.



@Prettymama voor je het weet zijn die 19 dagen om en kun je weer lekker kijken. Heb je zelf al een gevoel wat het wordt?
Alle reacties Link kopieren
Oké...ik zit nu toch in behoorlijke spanning..!

Morgen is volgens mij mijn nod. Mijn cyclus is nu steeds tussen de 24 en 28 dagen langste was in mei 34 dagen.



Ik heb een aantal dagen na de eisprong menstruatie achtige lichte buikpijn extreem rommelende darmen..mijn borsten voelen we het zelfde nog aan..vol en iets 'zwaarder'.

En gister en vanochtend onder de douche wilde ik toch mijn bmm checken...en heb nu 2 dagen ook opgezet gevoel van binnen..herkent iemand dit?



Vannacht kreeg ik buikkramp dus was even uit bed gegaan en toen dacht ik dat mijn tepels iets aan het verkleuren waren...maar twijfel er nu weer erg over.



Soms denk ik echt dat ik zwanger ben?

Maar dan denk ik ook weer...zal wel niet!

Want heb de standaard klachten niet...behalve een vol gevoel in mijn buik en die menstruatieklachten..



Waarschijnlijk wordt ik vandaag of morgen alsnog ongesteld...want kan me haast niet voorstellen...was ook erg verkouden 2 weken lang..en we hebben 2 dagen voor een positieve ovulatietest gevreeën..denk toch een doorkomende menstruatie en heb ook geen innestelingsbloeding gehad..Dus ja..



Kortom ik brabbel nu teveel omdat ik nerveus ben...en als ik ga testen..dan wordt het woensdagochtend...ervoor wil ik niet meer ik voel dat de teleurstelling nu enorm groot zal zijn..Dus ik wil niet extra met de neus op de feiten worden gedrukt dat mijn kruidvat test weer negatief is..



Duimen jullie voor me? Wie weet helpt het
Snoep probeer er even niet aan te denken als je toch pas woensdag wilt testen (weet uit ervaring dat dat heeel moeilijk is :p) maar zwangerschaps symptomen zijn voor iedereen anders. De 1 weet het meteen doordat alles ineens anders is en de ander denkt juist helemaal van niets omdat het allemaal zo op menstruatieklachten lijkt. De enigste manier om het 100% zeker te weten is door een positieve test te krijgen. (Want je kunt immers ook ongesteld blijven worden in je zwangerschap. Komt alleen wel veeeel minder vaak voor dan mensen denken) En daar weer bij dat het voor de 1 "x dagen" voor nod al positief wordt en bij de ander pas na de NOD.



Lang verhaal kort samengsvat: je symptomen kunnen beide kanten op gaan. Dus je hebt er geen bal aan

Ik duim heel erg hard voor je en lees in spanning mee de komende dagen
Alle reacties Link kopieren
@ Valentina : Wat een kwal idd die gyn waar jij toen geweest bent! Maar fijn dat alles verder goed gaat met de meisjes in je buik, lijkt me geweldig om te zien



@ Mel : Fijn dat ook bij jou alles goed gaat, jij kan al aftellen naar je 'verlof'



@ Monkey : begrijpelijk hoor je gevoel, hopelijk heeft je droom toch iets te betekenen, wanneer is jouw NOD?



@ Snoep : Ik duim zeker en vast voor jou! Ik hoop hier woensdag positief nieuws van je te lezen! ik snap je gevoel wel over de testen, ik word zelf liever gewoon ongesteld dan dat ik (weer) een witte test heb



@ Hier ook nog niet ongesteld geworden, ik verwacht het ten laatste eind van deze week. Ik heb sinds zaterdag licht gevoelige borsten maar dat heb ik ook wel eens gehad voor ik ongesteld ging worden dus zegt niks.. Temperatuur blijft voorlopig nog hoog, afwachten dus..

Ik heb wel ander goed nieuws, ik was al even aan het solliciteren en ik heb vandaag te horen gekregen dat ik een nieuwe job heb!!
Alle reacties Link kopieren
Ja klopt....voel me ontzettend nerveus, mijn handen zijn rillerig en voel me vandaag een grote emo kip.

Begon al te huilen bij het vertellen dat ik denk misschien zwanger te zijn maar dat ik ook steeds denk...nee kan niet want is me niet gegund ofzo ????



En begin ook weer steeds met kokhalzen..Vanochtend even en vanavond ook weer.

Nu weer rustig...



Ik durf gewoon niet te testen vanwege weer de grote teleurstelling..!!



Dag of 5 terug ging ik ook aan mijn bmm voelen en toen bloeden ik minuscuul en daarna geen last meer van..Alleen het is gewoon wat opgezet van binnen..



Heb last afwisselend van onderbuik, rechts onderin, lies en onderrug elke keer afwisselend..



Even een vraag : ik heb 2 dagen mijn eisprong gevonden..Dus dat is zeker...komt dan meestal 14/15 dagen erna de menstruatie?

Zit nu op een mogelijke cyclus van 25 dagen op dagen 12 en 13 eisprong. Gehad en zit nu op cyclus dag 24.



1 ding weet ik zeker...last van mijn hormonen heb ik, haha!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Eefje!! Wat een leuk nieuws!

Wanneer mag je beginnen?



Wanneer is jouw nod?
Alle reacties Link kopieren
@ Snoep : Mijn exacte NOD weet ik niet, ik heb een extreem onregelmatige cyclus, ik ben vorige maandag op controle geweest bij de gyn en deze kon toen zien dat mijn eisprong toen al geweest was, dus in principe ten laatste eind deze week ongesteld.. heb mezelf voorgenomen om pas het komende weekend de testen, als er dan nog geen bloed is..

Ohja en net als jij hier ook last van hormonen, gisterenavond ook een enorme huilbui gehad en echt voor iets stom
Alle reacties Link kopieren
Hahaha, wat een lekker stel bij elkaar dan.

ik heb vanavond weinig last..morgen mijn nod dus wachten we die ook maar vol spanning af.



Twijfel geval...
Alle reacties Link kopieren
Even een update



Vandaag is mijn nod en zojuist een negatieve test, jammer maar helaas.

ik verwacht vandaag of morgen dan alsnog mijn menstruatie
Alle reacties Link kopieren
Oh, wat jammer Snoep! Hopelijk zet 't dan ook maar snel door..

Hoop dan toch voor jou dat het volgende ronde wel eens mag lukken, zou een mooi kerstcadeau zijn..





Hier nog steeds niks, temperatuur voorlopig nog steeds hoog dus afwachten maar
Alle reacties Link kopieren
Goed teken Eefje!!!

Ik gun jou deze ronde een zwangerschap!

Temp je elke dag op het zelfde tijdstip?

Spannend voor jou!



Ik denk dat mijn ei op donderdag was toen kreeg ik ook meteen pijnlijke borsten.

Had een cyclus van 24 en denk nu een cyclus van 26 dagen.



Heb voor nu ook weinig klachten, alleen licht gespannen borsten..

Denk dat mijn pijntjes van de spanning waren en na de test is het allemaal weg..

Ik had echt serieus het idee zwanger te zijn, bizar zeg!



Voel me wel teleurgesteld in m'n lichaam..en voel me best wel down..heb ook echt de behoefte om alleen te zijn.

Begin nu ook het gevoel van geen zin meer om te proberen te krijgen, valt me best zwaar allemaal!

Dacht net ook echt..2017 word het jaar van het ziekenhuis...onderzoekjes waarom het steeds niet lukt, bah!

Weet ook niet of ik dat wel wil...
Alle reacties Link kopieren
Hey snoep, wat jammer dat je nog geen positieve test hebt. Als ik jou was zou ik bij een kortere cyclus in DPOs gaan tellen: dus hoeveel dagen na je ovulatie je zit. Je zit nu wrs op 12DPO en de meeste testen werken vanaf 10DPO. Als je nu of bij een volgende cyclus zwanger bent, dan is het dus voor jou normaal om een negatieve of hele lichte streep vlak na je NOD te hebben, waar een ander met een cyclus van 28 dagen een knaltest heeft vlak na haar NOD. Als je over twee dagen nog niet ongesteld bent dan zou ik weer een (goedkope) test doen. Je weet maar nooit.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de tip, Roosje.

Nooit zo bij stil gestaan..heb gekeken in mijn cyclus app.

En ik had 15 en 16 een positieve ovulatietest dus ik verwacht ergens de 17e mijn eisprong gehad te hebben, want dan krijg ik direct gespannen borsten

Als ik dan de 17e mijn eisprong heb gehad zit ik nu op 14 na dpo.

Dus ik verwacht mijn menstruatie vandaag of morgen dan...gek genoeg voel ik vandaag amper iets van mijn klachten, zelfs geen buikpijn meer.

Borsten zijn nog wel een beetje gevoellig.



Ik geloof na mijn omo witte test niet dat ik zwanger ben, wel ben ik nog steeds 'gezwollen' van binnen...doet geen pijn en heb er ook geen last van. Het is opgezet..dat is het enige vreemde wat ik al een aantal dagen heb.
Alle reacties Link kopieren
Hoi lieve meiden,



Hoe is het met iedereen?



Valentina wat fijn dat je een mooie echo hebt gehad. Het komt steeds dichterbij nu! Spannen hoor.



Eefje; gefeliciteerd met je nieuwe baan! Fijn zeg. Helemaal wat je zocht ook? Heel veel succes ook.

En dan ook nog eens een spannende week! Wanneer is je nod? ( sorry als ik daar overheen heb gelezen)



Snoep; goed weer van je te horen! Hopelijk is het deze maand dan toch raak voor je. Mij helpt het vooral om niet zo met die symptomen bezig te zijn, want veel daarvan kunnen ook een menstruatie aankondigen.. Maaaar ik ga wel voor je duimen uiteraard!!



En dat proberen elke maand weer ... wij hebben besloten er om de maand 'bewust' mee bezig te zijn. Dus de ene maand met ovulatie testen en (hopelijk op het goede moment mikken) andere maand regelmatig seks hebben rond mn vermoedelijke ovulatie, maar als we moe zijn of er geen puf voor hebben is het ook goed..



Ik ben door de hele kinderwens ook een beetje ingestort.. en heb mijn doelen bijgesteld. Ik focus me nu op de dingen die ik leuk vind, sporten, de kerst& een wintersport vakantie geboekt! Zwanger worden is nu bijzaak.. en dat voelt een stuk rustiger.
Alle reacties Link kopieren
Hey Pinguin, wat goed van je dat je het naast je neer kunt leggen!

Dit zal ene keer makkelijker gaan dan de andere keer waarschijnlijk?



Ik was deze maand bewust bezig met niets voelen...maar voelde gewoon een aantal dagen menstruatie buikpijn en dat vage down under

Dan komt Google weer de kop opsteken en daaaaaarrrr gaat het mis, haha.



Nu overigens geen vage klachten beetje last van m'n onderbuik
Alle reacties Link kopieren
@ Snoep : Ja ik temp elke ochtend is ook nog maar de eerste cyclus dat ik dit doe.. temp is nu meestal 's ochtends rond 36.7, en nu 's avonds is mijn temp. nog een stuk hoger 37+

Is bij jou de menstruatie ondertussen al doorgebroken of .. ? Ik probeer al bewust niets meer te googlen haha



@ Pinguin : Dankje & ja is een gelijkaardige baan als wat ik eerder deed dus ben helemaal blij Ik moet uiterlijk eind deze week ongesteld worden, maar nog niets momenteel. Wat fijn voor je dat je je op andere dingen kunt focussen, denk wel dat dat ergens wat 'rust' geeft.. hopelijk met een positief effect!
Alle reacties Link kopieren
Whaha!! Alsjeblieft, Google niet!

We hebben het er wel eens eerder over gehad hier...elke scheet, boer en steek is van een mogelijke zwangerschap.

En toch heb ik vanavond in mijn lose vrije uurtjes gegoogled! Haha.



Nee, tot nog toe nog geen menstruatie..verwacht het morgen dan is het 15 dagen na de eisprong.



Heb ook weinig klachten..als koude voeten en gloeiende wangen. Dat laatste schijnt.. nah ja, laat ook maar haha



Gelukkig morgen mijn vrije middag vanaf 12 uur. Dan kan ik rustig thuis balen en mezelf even zielig vinden
Alle reacties Link kopieren
@ Snoep : En is je menstruatie ondertussen al doorgebroken? Indien niet zou ik mss toch nog eens testen..



Hier nog steeds geen menstruatie, al heb ik nu wel het idee dat het weer niks is en niet lang meer zal duren want heb al heel de middag een zeurende hoofdpijn en dan voorspelt hier meestal niet veel goed, zal dus wel voor morgen zijn..
Alle reacties Link kopieren
Hoi Eefje, Tot op heden nog geen menstruatie hier...heb sinds vanavond wel vreemd genoeg in mijn linkerlies en zeurderige onderrug(pijn) en had straks ook hoofdpijn en soms een weeeig gevoel in m'n onderbuik. Mijn borsten zijn niet meer zo gespannen dus dat is meestal wel een slecht teken. Als ik morgen nog niet ongesteld ben geworden wil ik zaterdagochtend gaan testen...ik vind het behoorlijk zenuwslopend worden!



Waarom denk je foute boel bij jou? Alleen vanwege de hoofdpijn? Dat kan ook een zwangerschapsklacht zijn..wanneer is je nod?

Rustig aan en ik duim voor je meis!
Alle reacties Link kopieren
Ik had hoofdpijn voor m'n menstruatie en toen ik zwanger was. En buikpijn, ook bij allebei. Waardeloos, die symptomen

Ik duim voor jullie, Eefje en Snoep!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven