Geld & Recht alle pijlers

Belachelijke acties winkel- en horecapersoneel

20-11-2016 17:08 3061 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er bestond vroegah een topic, maar dat is alweer drie jaar zo dood als een pier, dus ach, waarom niet eens een nieuwe.



Het zijn namelijk zulke heerlijke topics dit om de verhalen te lezen.



Dus vertel, welke belachelijke acties van winkel- of horecapersoneel hebben jullie mee gemaakt??

(en dit is geenszins bedoeldals aanval op winkelpersoneel in het algemeen, de meeste mensen die ik tref zijn heel lief, aardig en gezellig. Voel je dan ook vooral vrij om het vergelijkbare topic over onbeschofte klanten te uppen).



De aanleiding?

Ik maakte gisteren iets mee dat ik dacht, dit moet ik echt in dit topic tikken.

Niet helemaal winkelpersoneel, maar toch...



We zaten gisteren in de bioscoop en net voor de film begint was ik snel naar het toilet gegaan.

Ik stond mijn handen te wassen en was getuige van de volgende scene;

Een meisje van een jaar of 8 komt het toilet binnen en wil doorlopen. Ze wordt tegen gehouden door de toiletjuffrouw en moet onder een meter gaan staan om te kijken of ze moet betalen (blijkbaar op basis van lengte).

Kind was, jawel, een hele centimeter te lang om gratis te mogen plassen. Toiletjuffrouw vroeg of het meisje geen geld bij zich had. Niet dus. Toiletjuffrouw vroeg vervolgens of ze dat niet even bij mamma kon gaan halen.

Meisje met gekruiste pootjes en helemaal beduusd, weet er nog uit te persen dat mamma al in de bioscoopzaal zit maar dat ze zo nodig moet plassen.

Toiletjuffrouw hield voet bij stuk, meisje moest eerst betalen en anders niet naar het toilet



En ik weet dat toiletjuffrouw zijn geen droombaan is en dat ze het moeten hebben van de betalende klanten, maar kom zeg, 40 cent voor een kind dat 1 centimeter te groot is om nog gratis te mogen....

Ik vond het diep triest iig.



Even een aanvulling omdat ik al bijna harteloos overkom geloof ik; ik heb uiteraard die 40 cent betaald zodat het kind kon gaan plassen.

Ik vond vooral de situatie heel erg bizar.



Wat zijn jullie ervaringen? Shoot!!
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Ik was een keer in een lingerieboetiekje en de verkoopster vroeg of ze kon helpen. Ik zei dat ik even zelf wilde kijken.

Vraagt ze wat mijn maat is. Ik was enigszins beduusd en gaf mijn maat.

Bekijkt ze me van top tot teen en zegt: "nou, dat denk ik toch niet hoor".

Ik ben rechtsomkeert de winkel uitgelopen.
Waar je niets aan kan veranderen blijft niet perse hetzelfde.
quote:JustcallmeTuT schreef op 20 november 2016 @ 18:33:

Wat ik ook zo onfatsoenlijk vind in de supermarkt zijn caisieres die terwijl je druk bezig bent met inpakken ineens de prijs gaan roepen omdat zij klaar zijn met scannen. Ja, dat is mooi voor je, maar ik ben nog niet klaar om te betalen. Ik doe dan ook net alsof ik ze niet hoor en vraag de prijs nogmaals als ik zover ben





Schiet dan ook eens op met inpakken. Ja inderdaad, schiet dan op met inpakken. Meen je dit nou? Jij laat de hele rij achter je wachten omdat je eerst in wilt pakken? Je gaat inpakken en als je kan, betalen. En dan weer verder inpakken, het is geen rocket science ofzo.

Dit soort acties vind ik net zo irritant als van die mensen die eerst betalen en dan pas gaan inpakken.





Overigens staat op pagina 1 een stukje van een hoogzwangere waaraan gevraagd werd of ze witte wijn wilde. Niet iedereen weet dat alcohol niet goed is voor een zwangere en er zijn zat vrouwen die gewoon drinken tijdens hun zwangerschap.



Sorry maar echt.. Sommige verhalen hier gaan echt nergens over. Leef je eens een beetje in zeg.
quote:elisabethrose schreef op 20 november 2016 @ 18:39:

[...]





Hahaha nee het was niet zo'n ongelukje! Ze was gevallen in een plas water met modder en ik had dus modderhanden hahaMisschien dacht de medewerkster dat het poep was haha nee, dat is inderdaad wel flauw ja. Wie weet had je die lekkere zeep wel gekocht als je even je handen mocht wassen (waarschijnlijk niet, maar toch).
Alle reacties Link kopieren
quote:Caribic_ schreef op 20 november 2016 @ 18:32:

Wat ik ook zo onfatsoenlijk vind in de supermarkt zijn caisieres die terwijl je druk bezig bent met inpakken ineens de prijs gaan roepen omdat zij klaar zijn met scannen. Ja, dat is mooi voor je, maar ik ben nog niet klaar om te betalen. Ik doe dan ook net alsof ik ze niet hoor en vraag de prijs nogmaals als ik zover ben Tja, en een van mijn grootste irritaties is juist weer mensen die uitgebreid eerst gaan staan inpakken ipv ff betalen zodat de volgende in de rij geholpen kan worden terwijl jij je tas staat in te pakken.
Alle reacties Link kopieren
quote:enchantedjewell schreef op 20 november 2016 @ 18:35:

[...]





Waarom zou je zelf zo onfatsoenlijk zijn om niet eerste te betalen en dan verder te gaan met inpakken? Je bent niet de enige die boodschappen doet. Niemand zit er op te wachten tot jij eindelijk eens klaar bent met inpakken en dan een keertje gaat betalen.Als ik nog een heleboel moet inpakken doe ik dat ook wel, maar doorgaans heb ik alleen een mandje vol en moet dan nog een paar dingetjes inpakken. Daarbij gooien ze als je eerst betaalt rustig de boodschappen van de volgende klant door die van jou heen.
Sometimes good things fall apart so better things can fall together
quote:yajes schreef op 20 november 2016 @ 18:38:

[...]



Dit vind ik eerlijk gezegd niets onfatsoenlijk aan. Je kan tussendoor betalen en daarna verder je boodschappen inpakken. Kan de caissière ook weer verder en wordt de volgende klant ook sneller geholpen.



Bij de meeste supermarkten moeten de kassières wachten totdat de klant niets meer heeft liggen voordat ze een nieuwe klant mogen helpen.

Daarom vraag ik ook altijd of ik, als ik maar een paar dingen heb, voor mag als er een nieuwe kassa open gaat en er iemand een afgeladen volle kar heeft. De kassières mogen niet eerder beginnen aan te slaan voordat alles op de band ligt. Intussen kunnen er mooi een paar mensen met enkele dingen voor.

Alleen maar efficiënt alleen wekt het vaak wrevel op bij degene die nog staat uit te pakken.
Alle reacties Link kopieren
Oh, nog een pareltje.



Ik ging een paar weken geleden met mijn oma op pad.

Wij naar het bos om daar in een pannenkoekenhuis een kop koffie te drinken en een pannenkoek te eten.

Pannenkoekenhuis heeft blijkbaar een nieuw koffieapparaat met flink slappere koffie dan vroeger, en mijn oma merkt dus op. Ik proef mijn koffie en het is inderdaad ook nogal erg slap.

Mijn oma geeft dit aan bij een medewerker en medewerker kijkt mijn oma eens aan "nou mevrouw, het is anders een automatisch apparaat dus er kan niks mis zijn met de koffie hoor".

Oma antwoordt dat ze al sinds jaar en dag daar koffie komt dringen en dat de koffie normaal altijd wel beter is dan dit.

Antwoord van de serveerster; "nou mevrouw, dit is cappuccino hoor, je moet wel even roeren hoor, dan is ie wel goed". "Ja, hoor, gewoon effe roeren!"



We hebben het er maar bij gelaten

Tis niet dat mijn oma in de 80 is dat ze zo dement is als een deur....
668, the neighbour of the Beast
quote:Caribic_ schreef op 20 november 2016 @ 18:44:

[...]





Als ik nog een heleboel moet inpakken doe ik dat ook wel, maar doorgaans heb ik alleen een mandje vol en moet dan nog een paar dingetjes inpakken. Daarbij gooien ze als je eerst betaalt rustig de boodschappen van de volgende klant door die van jou heen.



Dat ben jij dus waardoor ik altijd een uur aan de kassa vaststa in de supermarkt ...



Hier hebben ze na de kassa 2 delen. Is er een volgende klant gaat dat dus in 't volgende deel.

Niks boodschappen door elkaar dus.

Tenzij je zo traag bent, dat nummer 3 al begint.
quote:Marels schreef op 20 november 2016 @ 18:45:

Oh, nog een pareltje.



Ik ging een paar weken geleden met mijn oma op pad.

Wij naar het bos om daar in een pannenkoekenhuis een kop koffie te drinken en een pannenkoek te eten.

Pannenkoekenhuis heeft blijkbaar een nieuw koffieapparaat met flink slappere koffie dan vroeger, en mijn oma merkt dus op. Ik proef mijn koffie en het is inderdaad ook nogal erg slap.

Mijn oma geeft dit aan bij een medewerker en medewerker kijkt mijn oma eens aan "nou mevrouw, het is anders een automatisch apparaat dus er kan niks mis zijn met de koffie hoor".

Oma antwoordt dat ze al sinds jaar en dag daar koffie komt dringen en dat de koffie normaal altijd wel beter is dan dit.

Antwoord van de serveerster; "nou mevrouw, dit is cappuccino hoor, je moet wel even roeren hoor, dan is ie wel goed". "Ja, hoor, gewoon effe roeren!"



We hebben het er maar bij gelaten

Tis niet dat mijn oma in de 80 is dat ze zo dement is als een deur....Heel jammer van de slappe koffie hoor, maar wat hadden jullie precies verwacht van de medewerkster? Dat apparaat werkt automatisch, dus ze kan er niet zelf meer koffiebonen bij gooien of zo. Oftewel zij kon er ook niets aan doen. Oprechte vraag
Laatst naar de bios, vsn tevoren gereserveerd en de kaartjes moesten 10 min voor tijd opgehaald. Was er 20 min voor tijd maar het was enorm druk en maar 1 kassa open die ook nog enorm traag was.

Voor mij stond een meisje dat af had gesproken met vriendinnen maar haar film was al 5 min gestart en ze mocht niet meer naar binnen. Ze legde uit dat ze een uur met de trein had gereisd, vertraging had en haar vriendinnen al in de zaal zaten. Maar mooi niet dat ze nog aan mocht sluiten!

Toen wij eindelijk aan de beurt waren kwam er nog een soort sneer dat als we 1 min later waren we naar de kaartjes hadden kunnen fluiten want het was precies 10 voor.
Alle reacties Link kopieren
quote:schorpioentje28 schreef op 20 november 2016 @ 18:42:

[...]





Ik ga Voilà proberen, bedankt! P&C gaat hem denk ik niet worden, die denken dat je ofwel klein en dik ofwel lang en slank bent.. 1.86 en maat 50 past daar niet in het systeem..



Leuk topic trouwens (zal stoppen met het off topic "vervuilen" )



Ik weet dus niet of Voila het nog heeft, want die van mij is al tien jaar geleden dus... En een paar jaar geleden hadden ze niet veel, maar het is het proberen waard.

Anders zeker Beijerlandselaan proberen.



Of iets verder; Honneloeloe in Leiden. Die hebben het zéker. Leuke zaak ook

Gigantisch assortiment en niet heel duur ook.
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
quote:Mietrot schreef op 20 november 2016 @ 18:47:

[...]





Dat ben jij dus waardoor ik altijd een uur aan de kassa vaststa in de supermarkt ...



Hier hebben ze na de kassa 2 delen. Is er een volgende klant gaat dat dus in 't volgende deel.

Niks boodschappen door elkaar dus.

Tenzij je zo traag bent, dat nummer 3 al begint.Nee hoor, ik ben altijd zo weer weg, daarom stoort het me waarschijnlijk ook. Die 2 delen bij de kassa hebben ze hier ook maar ik heb werkelijk nog nooit gezien dat het ook werd gebruikt.
Sometimes good things fall apart so better things can fall together
Alle reacties Link kopieren
Ik was een tijdje terug bij de Steps, op zoek naar een leuk jurkje voor een bruiloft.. zelf lekker rondgekeken en wat leuke jurkjes gepakt om te gaan passen.. wil ik naar de kleedkamer, word ik soort van tegengehouden door een medewerkster, die eerst even wilde zien wat voor jurkjes ik had gepakt. Eentje was ik zelf al niet zo zeker over, was vooral benieuwd naar hoe die zou zitten (beetje vreemde pasvorm zo op het hangertje). Maar de andere jurken die ik had gepakt bekeek de verkoopster al met een blik op mij gericht van: dat ga je echt nooit aanpassen hoor..

Ik mocht uiteindelijk wel de kleedkamer in, maar ondertussen was de verkoopster nog even een rondje door de winkel aan het gaan om jurkjes voor mij te vinden die ze beter bij mij vond passen. Alle jurken die zij aangaf vond ik een vreselijk patroon, pasvorm of kleur hebben.. maar volgens de verkoopster was dat nou eenmaal zo, want: tja, met jouw figuur kan je eigenlijk sowieso geen jurkje vinden, ongeacht de pasvorm!



Ik draag heel graag jurkjes, en vindt de jurkjes van Steps er meestal geweldig uit zien, maar sindsdien ben ik niet meer naar de winkel in die stad terug geweest.. en heb ik ergens anders wel een heel leuk jurkje gevonden voor de bruiloft!
Alle reacties Link kopieren
Leuk topic!



Mogen medewerkers van de gemeente ook? Toen ik voor ons kind een paspoort aan ging vragen kregen we het echt niet voor elkaar om haar met haar mond dicht op de foto te krijgen. Ze was nog maar een maand of 4, 5 oud toen.

Volgens medewerker achter de balie was de pasfoto niet goed want de mond moet dicht zijn. Op hun eigen website staat echter dat dat voor kinderen onder de 6 wel mag, maar de medewerker zegt van niet.



Ik naar een andere vestiging: zelfde medewerker, foto weer afgekeurd.



Nog een keer terug naar eerste vestiging: zelfde medewerker (aaargh!) maar nu met meekijkende collega. Collega trekt een folder uit de la onder het bureau waar duidelijk met foto-voorbeelden in staat dat dat dus gewoon mag. Medewerker zegt geen boe of bah, maar ik mag gelukkig het paspoort aanvragen. Een verontschuldiging had ik wel op zijn plaats gevonden eigenlijk.



Zo raar, je hebt die folder toch gewoon liggen, waarom weet je dan zelf niet wat daar in staat!
quote:JustcallmeTuT schreef op 20 november 2016 @ 18:44:

[...]





Bij de meeste supermarkten moeten de kassières wachten totdat de klant niets meer heeft liggen voordat ze een nieuwe klant mogen helpen.

Daarom vraag ik ook altijd of ik, als ik maar een paar dingen heb, voor mag als er een nieuwe kassa open gaat en er iemand een afgeladen volle kar heeft. De kassières mogen niet eerder beginnen aan te slaan voordat alles op de band ligt. Intussen kunnen er mooi een paar mensen met enkele dingen voor.

Alleen maar efficiënt alleen wekt het vaak wrevel op bij degene die nog staat uit te pakken.Nou bij de Albert Heijn en de Plus is dat zeker niet. Er zit nog een tussenschot daar waar de boodschappen eindigen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Caribic_ schreef op 20 november 2016 @ 18:50:

[...]





Nee hoor, ik ben altijd zo weer weg, daarom stoort het me waarschijnlijk ook. Die 2 delen bij de kassa hebben ze hier ook maar ik heb werkelijk nog nooit gezien dat het ook werd gebruikt.Wel typisch dat nu al zon 6 of 7 mensen hebben aangegeven dat jouw gedrag als zeer storend wordt ervaren door andere klanten, maar jij toch stug blijft volhouden dat de caissiere vervelend doet. Ik zou zeggen trek er lering uit wat je hier leest..
Alle reacties Link kopieren
quote:pommiaan schreef op 20 november 2016 @ 18:48:

[...]





Heel jammer van de slappe koffie hoor, maar wat hadden jullie precies verwacht van de medewerkster? Dat apparaat werkt automatisch, dus ze kan er niet zelf meer koffiebonen bij gooien of zo. Oftewel zij kon er ook niets aan doen. Oprechte vraag



Oh, niks hoor, inderdaad, blijkbaar ander apparaat dus andere koffie.

Maar het ging me meer om de houding van de serveerster naar mijn oma toe, net alsof ze per definitie seniel is omdat ze een opmerking maakt over de te slappe koffie.



En wij wisten natuurlijk niet van dat nieuwe apparaat, oma merkte alleen op dat de koffie zo slap was.

Kan natuurlijk zijn dat er iets mis is met het apparaat of dat ie niet goed de bonen meer maalt ofzo, en dan is het handig als een klant je er op wijst.
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Ik zit in een rolstoel en ging winkelen voor een trui. Vraag ik aan de verkoopster waar ik die trui kon passen zegt ze letterlijk dat ze 'voor mijn soort mensen helaas geen pasgelegenheid hebben'. Uiteraard heb ik ergens anders een trui gekocht.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet er nog wel een (heerlijk ff lekker janken hier):



Vorige week kwam ik van werk, en het regende echt bizar hard. Gewoon bakken uit de hemel.

Ik loop met hond langs de afhaalpizzeria waar ik regelmatig (eigenlijk te vaak ) pizza haal.

Staat daar een gozer achter de balie die ik nog nooit eerder heb gezien, die meteen begint te schreeuwen dat er geen honden in de pizzeria mogen. Dus ik zeg van oh dit is de eerste keer dat ik dit hoor, we lopen regelmatig even langs. Nee nee de hond moest naar buiten wij moesten maar buiten wachten. Dus ik vroeg of hij de regen had gezien en of het soms een grapje was.

Hij bleef zn stem verheffen tegen mij dat 'die vieze hond echt nu naar buiten moest'.

Dus ik heb tegen hem gezegd dat ik de dag erna naar zn baas zou stappen om te zeggen hoe hij omging met klanten.

Ging die mafkees kusbewegingen en geluiden naar me maken.. Nu ik het typ word ik er gewoon weer opnieuw boos van haha.

Ben overigens nog niet naar de eigenaar gestapt, zal ik deze week eens doen.



Nu snap ik natuurlijk prima dat honden in sommige eetgelegenheden niet naar binnen mogen, maar het schreeuwen tegen mij, mijn hond vieze hond noemen en erna kusgeluiden naar me maken gaat echt VEEL te ver.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb bij de Hans Anders gewerkt en wij moesten altijd aangeven dat zoiets op eigen risico is.

Het gebeurt namelijk zelden, maar een pootje kán breken.



Wij soldeerden hem dan altijd zelf wel weer, maar toch, het gebeurde wel eens.

Dat ze je naar een andere opticien willen sturen is ook vrij kansloos en meestal voel je het ook wel aan vlak voor een bril breekt, dus kun je op tijd stoppen.



Dat het ding brak kan op zich gebeuren, de oplossing vind ik dubieus.
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Leuk topic! Overdreven klantenbinding kan ook irritant zijn. Ik kom vaak bij Rituals, zit vlakbij mijn werk en is ideaal voor cadeautjes en zo. Elke keer komt zo'n meisje met een tray vol bekertjes naar me toe, 'wilt u soms een kopje thee?' Ik hoef geen thee, ik kom even snel iets kopen. Maar ik bedank altijd heel vriendelijk hoor, het meisje kan er ook niks aan doen, En ook vind ik het stom dat ze bij Rituals, als je iets hebt gekocht, ze je het tasje niet over de balie overhandigen. Nee, de verkoopsters moeten van achter de balie naar je toelopen en je dan je tasje overhandigen. Het ligt er zo dik bovenop. Wees gewoon vriendelijk en accuraat, dat vind ik veel belangrijker dan thee en dit soort overdreven gedoe.
't Is al met al een heel gedoe
Alle reacties Link kopieren
Ik had tijd terug een blaasontsteking. Ik was in de stad en gelukkig kon ik bij de hema naar de wc. Kosten: 30 cent. Ik pieste bijna in m'n broek en kwam ik erachter dat ik maar 25 cent kleingeld had. Wordt ik toch gewoon naar de pinautomaat buiten gestuurd. Kon ik gaan pinnen zodat ik wel genoeg geld had. En nee dat mocht niet achteraf zoals ik voorstelde. Ik had er wel wat kunnen aandoen. Het is dat ik zo nodig moest dat ik daar nog naar de wc ben gegaan
X-DOrdinaire tvp
Alle reacties Link kopieren
quote:Aragog schreef op 20 november 2016 @ 18:57:

Ik zit in een rolstoel en ging winkelen voor een trui. Vraag ik aan de verkoopster waar ik die trui kon passen zegt ze letterlijk dat ze 'voor mijn soort mensen helaas geen pasgelegenheid hebben'. Uiteraard heb ik ergens anders een trui gekocht.



Oooooeeeeeehhh die is kansloos.

Ik vraag me ook af wat precies het probleem is (ergotherapeut hier dus een kleine beroepsdeformatie waar het toegankelijkheid aan gaat).

Ik bedoel, het pashokje op zich, de deur, is vrijwel altijd breed genoeg om iig met een rolstoel binnen te gaan. Hooguit dat je er dan achteruit weer uit moet omdat je niet kan draaien maar daar heb je een medewerker voor om even te helpen met het gordijn/deur, lijkt me dan.



Winkels waarbij de pashokjes boven aan de trap zijn heb ik ook nog nooit gezien, en verder zie ik niet zo goed wat het probleem moet zijn.
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Behalve dan de H&M, maar die hele winkel is niet gemaakt op mensen in een rolstoel, met gangpaden van 20 cm breed enzo.

Primark is wat dat betreft een goeie tweede.
668, the neighbour of the Beast

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven