Geld & Recht alle pijlers

bsn nummer geven

01-08-2014 11:19 28 berichten
Hallo allen,



Ik heb een tijdje geleden meegedaan met een onderzoekje en nu willen ze de vergoeding overmaken waarbij ze ook mijn bsn nr nodig hebben. Ik ben hier best wel huiverig voor en volgens mij mag het wettelijk niet eens. Ik heb al gezegd dat ik best een kopie van mijn id kaart wil geven waarbij m'n bsn nr is afgeplakt maar nee dit kan niet want het moet aan de belastingdienst worden doorgegeven. Het gaat dus lekker via de mail naar jan en alleman.

Wat zouden jullie doen? Gewoon geven of zijn er andere manieren of wat zijn uberhaupt mijn rechten hierin?

Bedankt alvast!

groetjes
Alle reacties Link kopieren
Moet je voor de grap eens een huis kopen, dan heeft de hele wereld je BSN nodig. De makelaar, de notaris, de andere notaris, de bank, de hypotheekverstrekker en ga maar door. En de meesten hebben ook een kopie van mijn ID nodig, zonder doorgestreepte info. De notaris bv is verplicht dat in er dossier te hebben, dus je moet wel.

Overigens staat je BSN ook op bv je loonstroken, dus overal waar je dat in moet leveren hebben ze hem ook. En als je ZZPer bent, zit het zelfs verwerkt in je KvK nummer, wat je ook je website en facturen zet. Zo'n groot geheim is het dus niet, dus ik zou hier idd niet moeilijk over doen.



Ik heb een tijdje in Denemarken gewoond, en daar is je BSN echt ongeveer overal voor nodig. Staat zelfs op het pasje van de videotheek en je bus abonnement. En toch worden daar niet van het hele land de identiteiten gestolen hoor.
Gewoon opgeven, dit lijkt me een soort van loonvergoeding en daar is inderdaad een financiële administratie voor nodig. Jij wilt toch ook straks dat het belastingtechnisch goed verwerkt wordt?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu ook in het buitenland en hier wordt overal je BSN voor gevraagd. Om een prepaid telefoon te activeren, als ik een tv koop etc etc. Bij sollicitatieformulieren moet je altijd de gegevens van je ouders invullen, ook zo raar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven