Geld & Recht alle pijlers

Consuminderaars, knieperds en mustachians - deel 6

09-03-2017 08:06 2996 berichten
Happy new topic!!



Hier komt 'mustachian' vandaan:
Mr. Money Mustache



Links over besparen, consuminderen etc:
Moeders Minimalisme
Min of Meer
Positief Besparen
Lekker leven met minder
Zuinigaan
Bespaarbalans
Eenvoudig Leven
Van heel sober naar heerlijk simpel leven
In 10 jaar financiëel onafhankelijk
Verlossende aflossers
Annemieks Mijmeringen
Geld is tijd
Valhalla Vertelt
Overgeldzaken
Leven in het nu met oog op de toekomst
Meer geld minder stress
Geld voor nop (nieuwe bespaarblog met een persoonlijk tintje)
Consuminderen
Financiëel onafhankelijk blog
Stoppen voor mijn vijftigste
Aad Actief
PorteRenee
Impulsieve Nerd
Miss Happy Money

Deel 5



Als je een leuke blog hebt om hier te linken, stuur dan een pb!
anoniem_221685 wijzigde dit bericht op 17-03-2018 12:12
50.97% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een tijdje een verzekering voor onze kat gehad. Ik geloof 20 euro per maand dus dat is echt fors duur, je kunt het ook alleen afsluiten voor een jonge kat. Na de sterilisatie hebben wij heb opgezegd.

Wat ik graag doe om te besparen, wat misschien niet sympathiek is. Ik ga zoveel mogelijk in zee me bedrijven en ondernemers die hier niet uit de regio komen (Gooi). Zij moeten hier namelijk ook hun kantoor en hypotheek betalen en bedrijven uit een goedkopere regio zijn vaak net zo goed en veel goedkoper.
A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.
Groenten halen we hier ook meestal bij de Lidl, of op de markt. Jumbo is slecht bereikbaar, omdat ze precies tussen alle stromen studenten in zitten die van campus naar studentenkamer en andersom fietsen. Als we al bij die supermarkt komen, komen we er bijna niet meer weg :rofl:

Ook bij de AH staan trouwens de kiloprijzen op de kaartjes, dus dat is geen goede reden om daar niet heen te gaan ;-D Komt nog bij dat zij de basic-producten hebben, en daarmee vaak goedkoper zijn dan de Jumbo, dus als je echt voor goedkoop gaat ... Zelf vind ik het heel prettig om ook wel eens biologisch te kunnen kopen bijvoorbeeld, en dan vind ik alweer de Lidl erg fijn, zowel met aanbod als met prijzen.
Alle reacties Link kopieren
Onz eerste hond moest toen hij 1 was al onderzoeken a 1500 euro. Dan ben je blij dat je hem verzekerd hebt..... Uiteindelijk maar 5 geworden maar die verzekering bleek goud waard. Onze huidige hond is ook verzekerd. Alleen ik hoop de premie er niet uit te halen...
Alle reacties Link kopieren
BruinHondje schreef:
19-07-2018 21:51


Huisdieren: Heb je een hond of kat? Verzekeren! Je wilt niet weten hoeveel geld mijn ouders hadden kunnen besparen als ze hun hond verzekerd hadden. Ze worden uiteindelijk allemaal een keer ziek.
Helemaal mee eens! Als je geen grote buffer hebt, dan is het een geruststelling dat je met je huisdier naar de dierenarts kunt en 70% van de kosten tergkrijgt. Plotselinge of chronische gezondheidsproblemen kunnen behoorlijk in de papieren lopen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn punt was dan ook dat als je wél een grote buffer hebt het vaak voordeliger is om zelf te sparen voor de dierenartskosten dan om die (hoge!) verzekeringspremie te betalen.
Alle reacties Link kopieren
En als je een rashond of kat neemt, zorg dan dat je deze bij een erkende fokker koopt, scheelt je een hoop medische kosten later en verdriet.
A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan gewoon naar de AH voor de normale boodschappen, soms wel naar de Jumbo/Emte om wat dingen te halen die daar in de aanbieding zijn en die we dan toch nodig hebben. Aangezien ik een weekmenu maak op basis van de aanbiedingen lukt het nog wel om niet al te duur uit te zijn.
Lidl en Aldi zitten niet op fiets-/loopafstand, dus het geld wat ik daar zou besparen geef ik dan weer uit aan benzine en extra tijd die ik kwijt ben om er te komen, dus dat is dan ook weer geen handige manier om geld te besparen.
Valhalla! Where the brave may live Forever!
Alle reacties Link kopieren
Supermarkten zijn trouwens wettelijk verplicht om de kilo/literprijzen te vermelden. Super makkelijk om te gebruiken bij het vergelijken.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Met betrekking tot huisdieren en verzekering is het goed om een inschatting van de verwachte kosten te maken. Sommige rassen hebben meer kans op dure kwalen dan andere. Ik heb inderdaad ook vernomen dat de verzekeringen graag flink wat premie incasseren maar dat de vergoedingen hier en daar wat achterblijven.
Don't follow me. I'm lost too..
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
21-07-2018 10:11
Supermarkten zijn trouwens wettelijk verplicht om de kilo/literprijzen te vermelden. Super makkelijk om te gebruiken bij het vergelijken.
Misschien bij groente, fruit, zuivel en vlees, maar voor zover ik weet niet bij andere producten, kijk maar eens op de website van AH en vergelijk die dan met die van de Jumbo. Bij de laatste staat bij alles een eenheidprijs.
Don't follow me. I'm lost too..
Alle reacties Link kopieren
BruinHondje schreef:
22-07-2018 01:04
Misschien bij groente, fruit, zuivel en vlees, maar voor zover ik weet niet bij andere producten, kijk maar eens op de website van AH en vergelijk die dan met die van de Jumbo. Bij de laatste staat bij alles een eenheidprijs.
Als je bij de AH komt staat het wel gewoon op het kaartje en als ik bestel reken ik het ook gewoon zelf uit.
Valhalla! Where the brave may live Forever!
Inderdaad, in de winkel staat het wel bij alle producten bij op het kaartje. Daarbij is de Jumbo echt niet per se goedkoper dan de AH. Hetzelfde geldt voor de Aldi en Lidl, dat klopt, maar zoals ik al zei hebben ze daar dan weer vaak producten die lekkerder/beter/fijner zijn, voor dezelfde prijs. Hun brie is net zo duur als de goedkope brie bij de AH en de Jumbo, maar echt een stuk lekkerder. De groente van de Lidl is een stuk lekkerder en beter, voor vergelijkbare prijzen. Ze hebben er biologische kokosolie die een stuk meer/goedkoper is dan bij de andere winkels. Etc.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe mijn boodschappen ook bij een combi van de lidl en de AH. De lidl is in de dagelijkse producten (groente, fruit, vlees) vaak een van de goedkoopste en de kwaliteit is echt heel goed. De meer luxe producten bij de lidl zijn van wisselde kwaliteit maar als je er vaker komt weet je wel een beetje wat goed is en wat minder.

Bij de AH kom ik voor de aanvulling. De aanbiedingen zijn vaak goed en ik stem net als vikking wat we eten vaak af wat er in de aanbieding is. En er zijn gewoon een aantal producten waarvan we gewoon echt een voorkeur hebben voor een merk. Die haal ik dus ook bij de AH.
Alle reacties Link kopieren
BruinHondje schreef:
22-07-2018 01:04
Misschien bij groente, fruit, zuivel en vlees, maar voor zover ik weet niet bij andere producten, kijk maar eens op de website van AH en vergelijk die dan met die van de Jumbo. Bij de laatste staat bij alles een eenheidprijs.
Nee hoor ook bij alle andere producten. Ik ga vaak naar de AH en ik let op dat soort dingen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik doe ook boodschappen bij de AH en vergelijk soms de kiloprijzen, staat altijd op het prijskaartje.
De jumbo bij ons is dus echt een kutwinkel en is echt heel duur.
Grappig om te zien dat supermarkt keuze heel persoonlijk is.
Hope for the best, plan for the worst - Jack Reacher
Online wellicht niet maar in de winkel staat het altijd op de prijskaartjes, welke supermarktketen dan ook.

Ik vind bij ons de AH vrij kut, en de Lidl best prettig. Meer keuze heb ik niet hier in het dorp. Soms gaan we een dorp verder naar de Jumbo, want dat vindt mijn vriend de fijnste winkel
Alle reacties Link kopieren
Ik heb niet echt een voorkeur voor een bepaalde supermarkt. Ligt er net aan wat ik nodig heb. Het is dus Aldi, Turkse zak, AH, deka of jumbo. Minste bij de jumbo, ligt net wat verder weg en kleinere winkel.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Roxy21 schreef:
22-07-2018 12:17
Ja, ik doe ook boodschappen bij de AH en vergelijk soms de kiloprijzen, staat altijd op het prijskaartje.
De jumbo bij ons is dus echt een kutwinkel en is echt heel duur.
Grappig om te zien dat supermarkt keuze heel persoonlijk is.
Komt ook omdat filialen onderling heel erg verschillend zijn. De Jumbo bij ons is heel goed, nette winkel, niet de goedkoopste (daar staat jumbo om bekend, dat er flinke prijsverschillen tussen de filialen zitten). De jumbo een paar dorpen verder is het altijd een bende (veel verpakkingsmateriaal in de winkel, spullen staan overal, vaak ook in de weg, er ligt nog wel eens wat dubieus spul). Maar ik weet van de ondernemer van onze Jumbo dat hij er ook bovenop zit. Als ik hem in de winkel zie lopen en er ligt iets op de grond wat er niet hoort pakt hij het op.

Naast de jumbo hier in het dorp zit de Lidl, ook een prima winkel. Dat zijn dus de supermarkten waar ik het meeste kom. Andere supermarkten bezoek ik als ik daar in de buurt moet zijn of als het de moeite is om ervoor heen te rijden. Dat laatste komt eigenlijk alleen voor als er koffie of bier/frisdrank of was in de aanbieding is. Ik ben het laatst jaar steeds meer zelf gaan maken, koop in principe geen pakjes en zakjes meer en ik merk dat ik minder van aanbiedingen profiteer, maar aan de andere kant zijn de basics sowieso goedkoper en daar koop ik weer meer van.
Sinds 23 juli niet gereageerd... is er nog animo voor een nieuw topic? Ik heb nog wel een onderwerpje, energievergelijkers en overstappen. Kan hier, maar kan ook in een nieuw topic aangezien we nu op 1 post na vol zitten...
Alle reacties Link kopieren
Ik lees nog steeds mee! Ik heb ook nog een onderwerp: groene daken. Ik overweeg sedum op mijn schuur te laten leggen en ik ben benieuwd of iemand daar ervaring mee heeft. Wat mij betreft open je een nieuw topic, Marana!
Done :D

geld-recht/consuminderaars-knieperds-en ... ges/419777

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven