Geld & Recht alle pijlers

definitieve berekening toeslagen 2015

21-06-2016 21:58 71 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand al een definitieve berekening van de toeslagen van 2015 ontvangen?
Alle reacties Link kopieren
Alweer half augustus en nog geen bericht...balen! Iemand anders al wel inmiddels?
Alle reacties Link kopieren
Hier ook nog niks, 2015 voor 3 kinderen kinderopvangtoeslag gehad. Kan mij van 2012 herinneren dat er een formulier moest worden ingevuld met daarop het definitieve hoeveelheid afgenomen uren?

Weet iemand of dat nog steeds zo werkt?
Alle reacties Link kopieren
ze mogen er tot 3 jaar natijd overdoen om een definitieve beschikking te sturen



ze krijgen als goed is de uren van je opvang door dmv jaaropgaaf

ik heb de definitieve beschikking van 2014 kinderopvangtoeslag nog niet eens



maar komt vanzelf
Alle reacties Link kopieren
quote:leentje82 schreef op 15 augustus 2016 @ 15:32:

ze mogen er tot 3 jaar natijd overdoen om een definitieve beschikking te sturen



ze krijgen als goed is de uren van je opvang door dmv jaaropgaaf

ik heb de definitieve beschikking van 2014 kinderopvangtoeslag nog niet eens



maar komt vanzelfOké, bedankt Leentje!
Alle reacties Link kopieren
Heb het altijd wel hetzelfde jaar gehad, laatste was een x in november, verder steeds uiterlijk augustus. Hoop maar dat t niet zo lang duurt, geld erg nodig..
Alle reacties Link kopieren
quote:ch0c0ladeletter schreef op 15 augustus 2016 @ 15:25:

Hier ook nog niks, 2015 voor 3 kinderen kinderopvangtoeslag gehad. Kan mij van 2012 herinneren dat er een formulier moest worden ingevuld met daarop het definitieve hoeveelheid afgenomen uren?

Weet iemand of dat nog steeds zo werkt?Dat werkt alleen nog zo als de informatie afwijkt van de uren die de ouder(s) opgeven. Het KDV en Gastouderbureau vullen de opgevangen uur in per kwartaal in sommige alleen als het jaar is afgelopen in een systeem wat zichtbaar is voor de belastingdienst. Als de opvanguren dan niet overeenkomt met de opgegeven uren van de ouders dan vragen ze je jaaropgave op.
Alle reacties Link kopieren
Hoe lang de belastingdienst mag doen over de definitieve beschikking hangt van diverse omstandigheden af;



Als jij ( en je toeslagpartner) niet belastingaangifte plichtig bent ( dus geen blauwe envelop hebt gehad van de inkomstenbelasting met het verzoek om aangifte 2015 te doen) Dan moeten ze voor 31 december 2016 een definitieve beschikking afgeven over 2015.



Als je ( of je toeslagpartner) wel aangifte hebt gedaan over 2015, dan moeten ze binnen 8 weken nadat je inkomstenbelasting definitief is de toeslag van 2015 definitief beschikken.



Maar er zijn ook situaties dat je ( of je toeslagpartner) uitstel heeft voor de inkomstenbelasting ( bijv. voor een eigen onderneming, of ziekte etc) dan duurt het dus langer, want eerst moet de inkomstenbelasting definitief zijn.



Maar het kan ook zijn dat je partner na een scheiding vertrokken is naar het buitenland en dat hij zijn "wereldinkomen" nog voor 2015 moet opgeven en hier te laat mee is.



In het geval van de huurtoeslag tellen de medebewoners ook mee en dan moet ook gewacht worden totdat hun inkomens bekend zijn en geldt het hierboven genoemde ook. Oftewel... het hangt dus van veel dingen af. En voor iedereen is de situatie anders.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben op tijd aangifte gedaan en er zijn geen afwijkende dingen en de aanslag IB al geruime tijd geleden gehad en is ook in april al verwerkt in mijn overheid maar nog geen definitieve berekening toeslagen gehad. Wij hebben het 1 x in november pas gehad verder al begin juli of augustus dus binnen 8 weken klopt bij ons zeker niet.
Alle reacties Link kopieren
Inkomens zijn wel de belangrijkste gegevens die nog kunnen ontbreken. En daar hangt het natuurlijk niet alleen van af .Maar de uren van de opvang moet ook al binnen zijn via de gegevens die de kinderopvanginstelling verstrekt. Doet de kinderopvang dat niet, of de uren wijken af, dan gaan ze de burger vragen om een jaaropgaaf.



Ook kunnen er maar een x aantal beschikkingen per "batch" gedraaid worden. Soms is de Batch gewoon vol en draait de beschikking een maand later.



er zijn dus diverse factoren die meespelen.



maar als er niks afwijkend is dan moet het voor 31 december na afloop van het berekeningsjaar beschikt worden .( Dus 31 dec. 2016 voor 2015)
Alle reacties Link kopieren
Zo had ik t ook begrepen inderdaad. Hopelijk zitten we er deze maand nog bij.
Alle reacties Link kopieren
Hier wacht ik ook nog steeds.

Definitieve aanslag inkomstenbelasting al 3 maanden binnen.

Ik heb geen kot dus hoef niet te wachten op gegevens van derden.



Maar goed, we wachten het weer af.
Procrastinate now and panic later.
Alle reacties Link kopieren
quote:olijfgroen schreef op 24 augustus 2016 @ 11:35:

Hier wacht ik ook nog steeds.

Definitieve aanslag inkomstenbelasting al 3 maanden binnen.

Ik heb geen kot dus hoef niet te wachten op gegevens van derden.



Maar goed, we wachten het weer af. Huurtoeslag? Ook daar zijn gegevens van derde nodig. De huurlasten worden doorgegeven door WBV. En als die de huurlasten niet doorgeven en je huurprijs wijkt af van bepaalde normen, kan het zijn dat er een toezicht afdeling handmatig de gegevens controleert.
Alle reacties Link kopieren
Nee, alleen zorgtoeslag en kgb. Maar bedankt hoor!
Procrastinate now and panic later.
Alle reacties Link kopieren
Ook hier nog niets, gaat om zt, kgb en kot. Duurt zo lang als je erop zit te wachten... Zucht!
Alle reacties Link kopieren
Ik zie dat mijn jaarinkomen nu op mijn Toeslagen staat. Dat is in ieder geval alweer eens stapje vooruit.
Procrastinate now and panic later.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gisteren de brief binnen gekregen en vandaag stond het geld al op de rekening
If you don,t like whats,s being said,change the conversation
Alle reacties Link kopieren
Ik heb bericht ontvangen!
Procrastinate now and panic later.
Ik wel. Al 4 maanden geleden.

Nu kreeg ik alleen een mini bedrag KGB.
Net gekregen over 2015.



Krijg 1000 euro nog. Ik vul mijn inkomen altijd hoger in.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik heb hem gisteren ontvangen
.
Alle reacties Link kopieren
Wij ook eindelijk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven