Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel IV

29-12-2014 16:56 3035 berichten
Deel I, II en deel III zijn een groot succes.

We gaan hier verder met het beschrijven van gierige acties. Dit topic is vooral bedoeld voor verhalen



... uiteraard kan er ook lekker gereageerd worden op de verhalen maar probeer hier niet te verzanden in een welles-nietes discussie over bepaalde standpunten; dan kan je daar beter een apart topic voor starten...





De link naar deel I: http://forum.viva.nl/foru ... ties/list_messages/161276

De link naar deel II: http://forum.viva.nl/foru ... s-ii/list_messages/166328

En de link naar deel III: http://forum.viva.nl/foru ... -iii/list_messages/185739
anoniem_201872 wijzigde dit bericht op 29-12-2014 17:22
Reden: linkjes deel 1 en 2 toegevoegd
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik voelde me afgelopen week een beetje gierig/onbeleefd... Ik was laatst bij een rijschool om te informeren over rijlessen. Of ik wat te drinken wil. Nou lekker, doe maar koffie. "We hebben ook cappuccino." Oh lekker, alstublieft.



Afijn, kom ik een week later terug om me in te schrijven, krijg weer wat drinken aangeboden. En op het moment dat ik om cappuccino vraag denk ik... Had ik niet gewoon koffie moeten vragen? Is het niet onbeleefd om een gratis kopje cappuccino te vragen? Ik vind dat namelijk best een luxedingetje, ik heb zelf alleen maar oploskoffie in huis, voor dat enkele kopje dat ik ooit thuis drink...
The birds are the keepers of our secret, as they saw us where we lay
Is waarschijnlijk ook gewoon automaten-spul hoor, niet druk om maken hoor!
Alle reacties Link kopieren
Indd, qua kostprijs zal het vast niet veel duurder zijn dan gewone koffie (cappuccino uit de automaat is gewoon koffie met wat melkpoeder), geen zorgen over maken
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben ook een automaat met koffie en cappuccino, maar ik heb liever dat mensen altijd cappuccino nemen, de melk is nl beperkt houdbaar en ik vind het zo zonde om een half pak weg te moeten mikken.
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig maar Ik maakte het in gedachte al goed met het feit dat ik een duur lespakket bij hen ga afnemen



Oh, nog een mooie. Ik ben zelf opgevoed met het idee 'hoe meer zielen, hoe meer vreugd'. Aanhang was bij mijn ouders en is bij mij altijd welkom, gezellig! Nu was een vriendin laatst jarig en had mij uitgenodigd. Aangezien dat een van de zeldzame avondjes was dat mijn vriend en ik allebei vrij waren, vroeg ik of ik hem mee mocht nemen. Ik had hem al een soort van gevraagd, ervan uitgaande dat dat (net zoals bij alle andere vrienden/familie) geen probleem zou zijn. Maar het antwoord van die vriendin, die vriend overigens daarvoor nog niet ontmoet had, was 'ik hou het liever bij mensen die ik zelf ook ken'. Ben uiteindelijk niet gegaan, vond dit een beetje vreemd. Hoorde later van een andere vriendin dat er maar vijf mensen waren... Ieder z'n ding natuurlijk, maar doe mij maar de hut vol!
The birds are the keepers of our secret, as they saw us where we lay
Niet jan en alleman willen uitnodigen op je verjaardag hoeft niks met gierigheid te maken te hebben. Misschien houdt ze wel niet van teveel vreemden in haar huis en wil ze liever rustig 1 op 1 kennis maken met je vriend.
Alle reacties Link kopieren
quote:Starshine schreef op 29 april 2016 @ 15:42:

Niet jan en alleman willen uitnodigen op je verjaardag hoeft niks met gierigheid te maken te hebben. Misschien houdt ze wel niet van teveel vreemden in haar huis en wil ze liever rustig 1 op 1 kennis maken met je vriend.Dat had ik er misschien bij moeten zeggen.. Wij zien elkaar niet gauw één op één, maar eigenlijk altijd in groepsverband. Dan heeft de één weer een vriend mee, dan de ander... Als we bij mij en mijn huisgenoten samenkomen schuift jan en alleman altijd aan, idem bij andere vrienden uit die groep. Voelde mij niet zo welkom...
The birds are the keepers of our secret, as they saw us where we lay
quote:_Vogeltje_ schreef op 29 april 2016 @ 16:16:

[...]





Dat had ik er misschien bij moeten zeggen.. Wij zien elkaar niet gauw één op één, maar eigenlijk altijd in groepsverband. Dan heeft de één weer een vriend mee, dan de ander... Als we bij mij en mijn huisgenoten samenkomen schuift jan en alleman altijd aan, idem bij andere vrienden uit die groep. Voelde mij niet zo welkom...



Maar da's toch niet per se gierig als je dat niet doet? Of het sociaal is, is een andere vraag, maar dit heeft toch niks met geld te maken?



(Ik snap haar wel, trouwens, ik geef ook wel eens feestjes/dinertjes voor een vaste vriendengroep. Als er dan een vreemde meekomt, dan krijg je toch vaak dat die persoon aan zijn bekende blijft klitten, niet mee kan doen met inside jokes, zich af en toe niet op zijn gemak voelt. En dan voel ik me als gastvrouw er weer heel verantwoordelijk voor om die persoon te entertainen en dan is de avond voor mij bij lange na niet zo relaxed als het alleen mijn vrienden waren geweest (die zichzelf in mijn huis af en toe een beetje tè goed weten te vermaken ))
Deze zit vol en gaat op slot. KLIK hier voor het vervolg.
Alle reacties Link kopieren
Topic is vol dus een slotje.



Met vriendelijke groet,

Moderator Viva
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven