Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel VI

17-01-2017 22:15 2994 berichten
Deel I, II, III,IV en deel V zijn een groot succes.

We gaan hier verder met het beschrijven van gierige acties. Dit topic is vooral bedoeld voor verhalen maar laten we het vooral gezellig houden









Link naar deel V

Link naar deel IV

Link naar deel III

Link naar deel II

Link naar deel I
Alle reacties Link kopieren
quote:Fee-de-Goede schreef op 18 januari 2017 @ 09:39:

[...]





Maar dat is toch nog steeds geen volwassene?

En 12 is 12 toch? Zou me er niet gierig door vinden hoor.Ik ook niet. Er komen waarschijnlijk ook genoeg vierjarigen die 2 schijfjes komkommer en drie patatjes eten zoals mijn dochter. Als ze onderscheid hadden willen maken naar de hoeveelheid eten dan hadden ze dat moeten kiezen ipv leeftijd. Dat is hun eigen concept he, daar moet jij je dan toch niet schuldig over voelen....
if we all light up, we can scare away the dark...
Alle reacties Link kopieren
Van vrienden voor je verjaardag een fles wijn krijgen met de stof van de kelder er nog op. Wel met een kaartje. Het was mijn 40e verjaardag wat gevierd werd met een bbq. Zelf geef ik altijd geld en een cadeau. Voor elk gezinslid, gezin van 6 personen.

Dat vond ik gierig.
Alle reacties Link kopieren
quote:zeefietser1 schreef op 18 januari 2017 @ 10:15:

[...]





Dus eigenlijk neem je dan zelf een salade en vervolgens eet je mee van iemand anders zijn bord. Valt dat ook niet onder gierig of een ander soortig typisch vrouwen gedrag.Ik vind dat ook wel gierig klinken. Zou het zelf niet op prijs stellen als iemand iets kleins besteld om vervolgens van mijn eten mee te eten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sun.lover schreef op 18 januari 2017 @ 10:36:

[...]





Ik vind dat ook wel gierig klinken. Zou het zelf niet op prijs stellen als iemand iets kleins besteld om vervolgens van mijn eten mee te eten.Ik hou er ook niet van om te delen.. eigenlijk best gierig van mij.. maar ik bestel dan ook geen voorgerecht en alleen een hoofdgerecht. Als iemand dan de helft op eet, ga ik met honger weg.
ach.. ik doe ook maar wat..
Alle reacties Link kopieren
quote:Krulliebollie73 schreef op 18 januari 2017 @ 10:43:

[...]



Ik hou er ook niet van om te delen.. eigenlijk best gierig van mij.. maar ik bestel dan ook geen voorgerecht en alleen een hoofdgerecht. Als iemand dan de helft op eet, ga ik met honger weg.Helemaal mee eens. Mijn vader doet dat altijd met dingen die we gaan halen (bijvoorbeeld Macdonalds of zo). Dat bestel ik een grote burger voor mijn grote honger, hij bestelt alleen een frietje en eet vervolgens de helft van mijn burger op . Daar kan ik echt chagrijnig van worden als ik honger heb.
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''
Hoe kan hij nou de helft van je burger eten? Frietjes kun je wegpakken bij iemand, maar die burger heb je toch vast, wringt hij hem uit je handen?

Als hij vraagt of hij je burger mag kun je ook nee zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Of mensen passen emotionele chantage toe..
ach.. ik doe ook maar wat..
Alle reacties Link kopieren
quote:Starshine-2 schreef op 18 januari 2017 @ 10:49:

Hoe kan hij nou de helft van je burger eten? Frietjes kun je wegpakken bij iemand, maar die burger heb je toch vast, wringt hij hem uit je handen?

Als hij vraagt of hij je burger mag kun je ook nee zeggen.Haha nee hij vraagt dan altijd of hij een hapje mag. En natuurlijk zeg ik altijd "ja", ik ga mijn vader geen lekkere burger weigeren.. maar ik zeg er wel altijd bij "niet de helft he!". 9 van de 10 keer gebeurt dat toch, hij heeft nogal een grote mond om te happen . Anders blijf ik met een schuldgevoel zitten dat hij misschien nog honger heeft omdat ik weigerde, en dat wil ik niet. Ik kan er ook wel om lachen hoor, maar op dat moment zelf vind ik het niet zo lachwekkend.
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''
Alle reacties Link kopieren
quote:knolselder schreef op 18 januari 2017 @ 10:27:

[...]

compleet of topic: laat je de boodschappen van de eerste supermarkt dan gewoon in je fietstassen zitten?Bij mij gaat het tegenwoordig in een rugzak en een shopper, dus die neem ik gewoon steeds mee. Toen ik nog fietstassen op de fiets had, liet ik het daar gewoon inzitten. Het scheelt ook dat we maar met zijn 2-en zijn, dus qua hoeveelheid is het goed te doen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
quote:zeefietser1 schreef op 18 januari 2017 @ 10:15:

[...]

Dus eigenlijk neem je dan zelf een salade en vervolgens eet je mee van iemand anders zijn bord. Valt dat ook niet onder gierig of een ander soortig typisch vrouwen gedrag.Het is een vorm van vlooigedrag, gezellig samen delen. Alleen is het vaak heel irritant omdat de vlooier vaak eerder heeft gezegd niet zoveel trek te hebben of nee, ik wil echt niets drinken. Heel irritant.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
quote:Muurhanger schreef op 18 januari 2017 @ 10:55:

[...]





Haha nee hij vraagt dan altijd of hij een hapje mag. En natuurlijk zeg ik altijd "ja", ik ga mijn vader geen lekkere burger weigeren.. maar ik zeg er wel altijd bij "niet de helft he!". 9 van de 10 keer gebeurt dat toch, hij heeft nogal een grote mond om te happen . Anders blijf ik met een schuldgevoel zitten dat hij misschien nog honger heeft omdat ik weigerde, en dat wil ik niet. Ik kan er ook wel om lachen hoor, maar op dat moment zelf vind ik het niet zo lachwekkend.Emotionele chantage. Lief dat je het hem gunt. Maar ik zou na een paar keer zeggen, dan moet je zelf maar even bestellen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
quote:missbee schreef op 18 januari 2017 @ 10:36:

Van vrienden voor je verjaardag een fles wijn krijgen met de stof van de kelder er nog op. Wel met een kaartje. Het was mijn 40e verjaardag wat gevierd werd met een bbq. Zelf geef ik altijd geld en een cadeau. Voor elk gezinslid, gezin van 6 personen.

Dat vond ik gierig.



Het stof van de kelder kan juist heel goed zijn. Wij hebben wijnen in de kelder liggen die je nu in de winkel voor 50,- koopt. Die hebben wij ooit voor 10-20 gekocht en verder laten rijpen.

Misschien doen deze gasten dat ook en dan vind ik het een heel mooi kado: iets waar zij jaren geleden in hebben geinvesteerd om het nu, op het lekkerste moment, aan jou kado te geven.



Tenzij het gewoon een 4,- wijn van de AH was, dan heb ik niks gezegd
quote:AnAppleADay schreef op 18 januari 2017 @ 11:09:

[...]Het stof van de kelder kan juist heel goed zijn. Er schijnen zelfs spuitbussen met stof te zijn speciaal voor dit doel. Kun je doen alsof de wijn jaren in je kelder heeft gelegen
Alle reacties Link kopieren
quote:zeefietser1 schreef op 18 januari 2017 @ 10:15:

[...]





Dus eigenlijk neem je dan zelf een salade en vervolgens eet je mee van iemand anders zijn bord. Valt dat ook niet onder gierig of een ander soortig typisch vrouwen gedrag.

Maar ik heb ook vaak genoeg meegemaakt dat de friet dan gewoon in een schaaltje zit. En het maakt ook niet uit of je met 2 personen aan tafel zit of met 4, het schaaltje is altijd even groot en even vol.

Als de friet op het bord van de ander ligt en hij is nog niet uitgegeten vind ik het wel raar. Als de tafelgenoot klaar met eten is of aangeeft de hoeveelheid te veel te vinden is het ook weer anders.

Wij bestellen voor ons gezin met een uitje 4 bakjes patat en voor ieder een snack. Mijn man lust wel meer als 1 snack, maar de jongste eet hem niet helemaal op. Dus dan heeft man nog een halve frikandel bv. Ook lusten wij vaak wel iets meer patat, maar de kinderen eten niet een heel bakje op. We kunnen later altijd nog iets bijbestellen mochten we wel alles opmaken.
Klassieker uit mijn studententijd: we vierden altijd sinterklaas met 6 vriendinnen. Het budget was 15E pp voor een cadeautje. Eén vriendin gaf altijd een heel karig cadeautje. Bv als iemand handschoenen vroeg, en ze kon die voor 5 euro op de markt vinden, dan zocht ze er niet nog iets bij of een lekkere chocoladeletter ofzo. Nee, ze vond het dan heel slim van zichzelf dat ze lekker goedkoop uit was.

Aan de andere kant presteerde ze het om voor zichzelf een verlanglijstje te maken met alleen maar dingen die ruim boven budget waren. Ik denk zodat ze gegarandeerd 'winst' zou maken.
Alle reacties Link kopieren
quote:dianaf schreef op 18 januari 2017 @ 11:02:

[...]



Emotionele chantage. Lief dat je het hem gunt. Maar ik zou na een paar keer zeggen, dan moet je zelf maar even bestellen.Dat zou ik dus ook doen, zeker als het iedere keer gebeurt. (Verkapte tvp )
Wow. I wish I could speak whale.
quote:rafs schreef op 18 januari 2017 @ 09:34:

[...]





Omdat het best ongemakkelijk voelt en oudste ziet er ook niet uit als een 12 jarige, maar eerder als een 14/15 jarige. Dat speelt ook mee.



Dat is toch aan het restaurant?



Hier gaan we op mijn verjaardag naar een bepaald restaurant waar ze als actie jarige gratis, per betalende klant een kind gratis en kind tot drie gratis.

Gelukkig praat ik helemaal niet hard en net te hoog als ik me ergens op verheug dus ik begrijp niet waarom man zich zo voor me schaamde.

Het was niet dat ik al met mijn paspoort open aan kwam lopen en gilde 'hij is drie! Hij is drie! Zij *kind naar voren duwend* is met hem! Hij is drie he! Ja zo klopt het! Voor 1 persoon! Want hij is drie!'

Kijk, als mensen zo binnenkomen dan komt het wel gierig over
Alle reacties Link kopieren
Leuk topic!

Eigenlijk heb ik niks gierigs te melden.



O.. misschien toch wel, bedenk ik me nu....

Wij hebben een filterkoffiezetapparaat en een dolce gusto. (gekregen voor verjaardag)

Nu vind ik de cupjes vrij duur. Gisteren was ik een winkel en ik zag dat bepaalde koffiecups afgeprijsd waren. Ik ging er van uit dat ze bijna aan de datum waren. Nu vind ik dat niet zo'n probleem, ik durf dat rustig nog te drinken. Ook als het een paar weken over datum is.

Maar goed, ik heb de datum niet gecheckt en 2 doosjes gekocht. Kijk ik thuis naar de datum, blijken ze als houdbaarheidsdatum 31 December 2016 te hebben! Nou durf ik dat nog wel te drinken hoor. En ik ga er ook niet mee terug, maar netjes vind ik het niet dat ze dat nog verkopen. (en natuurlijk ook dom van mij dat ik niet vooraf de datum had gecontroleerd)
Alle reacties Link kopieren
quote:wilma36 schreef op 18 januari 2017 @ 11:13:

[...]



Maar ik heb ook vaak genoeg meegemaakt dat de friet dan gewoon in een schaaltje zit. En het maakt ook niet uit of je met 2 personen aan tafel zit of met 4, het schaaltje is altijd even groot en even vol.

Als de friet op het bord van de ander ligt en hij is nog niet uitgegeten vind ik het wel raar. Als de tafelgenoot klaar met eten is of aangeeft de hoeveelheid te veel te vinden is het ook weer anders.

Wij bestellen voor ons gezin met een uitje 4 bakjes patat en voor ieder een snack. Mijn man lust wel meer als 1 snack, maar de jongste eet hem niet helemaal op. Dus dan heeft man nog een halve frikandel bv. Ook lusten wij vaak wel iets meer patat, maar de kinderen eten niet een heel bakje op. We kunnen later altijd nog iets bijbestellen mochten we wel alles opmaken.



Heb je helemaal gelijk aan en binnen je gezin maakt het ook niet zoveel uit natuurlijk. Maar als je zelf stelt (zoals diegene waarop ik reageerde) dat je dat altijd doet zonder dus al te weten wat er komt dan rammelt dat.

Nou ben ik zelf geen grote eter meer en vind ik het uit mijn bakje delen ook helemaal geen probleem. Maar soms zijn de bakjes wel heel klein zal ik maar zeggen.
fietsen varen vrouwelijk doen
Alle reacties Link kopieren
quote:Het-groepje schreef op 18 januari 2017 @ 11:27:

[...]





Dat is toch aan het restaurant?



Hier gaan we op mijn verjaardag naar een bepaald restaurant waar ze als actie jarige gratis, per betalende klant een kind gratis en kind tot drie gratis.

Gelukkig praat ik helemaal niet hard en net te hoog als ik me ergens op verheug dus ik begrijp niet waarom man zich zo voor me schaamde.

Het was niet dat ik al met mijn paspoort open aan kwam lopen en gilde 'hij is drie! Hij is drie! Zij *kind naar voren duwend* is met hem! Hij is drie he! Ja zo klopt het! Voor 1 persoon! Want hij is drie!'

Kijk, als mensen zo binnenkomen dan komt het wel gierig over
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
quote:wilma36 schreef op 18 januari 2017 @ 11:13:

[...]



Maar ik heb ook vaak genoeg meegemaakt dat de friet dan gewoon in een schaaltje zit. En het maakt ook niet uit of je met 2 personen aan tafel zit of met 4, het schaaltje is altijd even groot en even vol.

Als de friet op het bord van de ander ligt en hij is nog niet uitgegeten vind ik het wel raar. Als de tafelgenoot klaar met eten is of aangeeft de hoeveelheid te veel te vinden is het ook weer anders.

Wij bestellen voor ons gezin met een uitje 4 bakjes patat en voor ieder een snack. Mijn man lust wel meer als 1 snack, maar de jongste eet hem niet helemaal op. Dus dan heeft man nog een halve frikandel bv. Ook lusten wij vaak wel iets meer patat, maar de kinderen eten niet een heel bakje op. We kunnen later altijd nog iets bijbestellen mochten we wel alles opmaken.Toen mijn kinderen nog kleiner waren bestelde ik meestal 1 bakje voor hun samen.
quote:winters schreef op 18 januari 2017 @ 11:43:

Leuk topic!

Eigenlijk heb ik niks gierigs te melden.



O.. misschien toch wel, bedenk ik me nu....

Wij hebben een filterkoffiezetapparaat en een dolce gusto. (gekregen voor verjaardag)

Nu vind ik de cupjes vrij duur. Gisteren was ik een winkel en ik zag dat bepaalde koffiecups afgeprijsd waren. Ik ging er van uit dat ze bijna aan de datum waren. Nu vind ik dat niet zo'n probleem, ik durf dat rustig nog te drinken. Ook als het een paar weken over datum is.

Maar goed, ik heb de datum niet gecheckt en 2 doosjes gekocht. Kijk ik thuis naar de datum, blijken ze als houdbaarheidsdatum 31 December 2016 te hebben! Nou durf ik dat nog wel te drinken hoor. En ik ga er ook niet mee terug, maar netjes vind ik het niet dat ze dat nog verkopen. (en natuurlijk ook dom van mij dat ik niet vooraf de datum had gecontroleerd)Alsof koffie in een afgesloten cupje bederft
Alle reacties Link kopieren
quote:dianaf schreef op 18 januari 2017 @ 11:01:

[...]



Het is een vorm van vlooigedrag, gezellig samen delen. Alleen is het vaak heel irritant omdat de vlooier vaak eerder heeft gezegd niet zoveel trek te hebben of nee, ik wil echt niets drinken. Heel irritant.



Ik doe dat eigenlijk alleen met alcohol: ik vind veel drankjes erg lekker, maar na 1 glas wijn ben ik al licht beneveld en daar hou ik niet van.

Dus bestel ik op restaurant een fles water, en drink een slokje van de wijn of het bier van mijn man.



Een aantal vrienden en familieleden maken er onderhand grapjes over en bieden mij ondertussen standaard slokjes van hun drank aan



Frietjes vind ik niet belangrijk genoeg om te nemen als ik ze niet zelf besteld heb. Dessert bestel ik vaak iets wat man ook lekker vindt, dan eet ik er de helft van schuif de rest door naar hem
Alle reacties Link kopieren
Daarom drink ik het ook gewoon op Starshine.

Maar netjes is het toch niet dat ze dat nog verkopen
Alle reacties Link kopieren
quote:MonicaG schreef op 18 januari 2017 @ 11:56:

[...]

Ik doe dat eigenlijk alleen met alcohol: ik vind veel drankjes erg lekker, maar na 1 glas wijn ben ik al licht beneveld en daar hou ik niet van.

Dus bestel ik op restaurant een fles water, en drink een slokje van de wijn of het bier van mijn man.



Een aantal vrienden en familieleden maken er onderhand grapjes over en bieden mij ondertussen standaard slokjes van hun drank aan



Frietjes vind ik niet belangrijk genoeg om te nemen als ik ze niet zelf besteld heb. Dessert bestel ik vaak iets wat man ook lekker vindt, dan eet ik er de helft van schuif de rest door naar hem Maar dat snap ik nog wel. Maar ik ken er ook zo eentje; nee, ik wil geen chips en zodra je iets in je bakje hebt, toch wel eentje. Nee, ik wil niets drinken, maar wel een slokje van wat jij hebt. Enz. Kan ik heel slecht tegen. Of neem niets of neem zelf.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven