Geld & Recht alle pijlers

Huis niet meer kunnen betalen door baanverlies.

17-09-2014 12:03 133 berichten
Hallo,



Door diverse omstandigheden en daarnaast baanverlies is het erg moeilijk geworden om de vaste lasten te betalen en blijft er al helemaal niets over om te sparen voor als er bijvoorbeeld iets kapot gaat.



Nu is er een koophuis, gekocht met NHG. Huis verkopen is hierbij een optie en volgens de adviseur krijgt je urgentie bij de sociale woningbouw in dit geval.



Tips, advies allemaal welkom.

Weet het zelf niet zo goed wat het beste/verstandigste is om te doen.
quote:3wieler schreef op 17 september 2014 @ 12:20:

Pampers zijn duur. Er zijn veel goedkopere luiers te vinden bij het kruidvat of Aldi.



Heb je op toeslagen.nl gekeken? Misschien dat je voor toeslagen in aanmerking komt waar jezelf nog niet aan gedacht hebt?



Dit jaar waarschijnlijk geen recht op toeslagen aangezien voor de helft van het jaar er wel dat hogere inkomen aanwezig was.



Volgend jaar misschien wel.

Maar aangezien de belastingdienst vaak moeilijk doet en we al meerdere malen geld terug hebben moeten betalen omdat ze niet rekende met het door ons doorgegeven bedrag zijn we daar wat voorzichtig in geworden. We vragen het liever niet meer aan omdat we niet weer alles willen terug moeten betalen.
Alle reacties Link kopieren
Heb jij nu helemaal geen werk?
Meld je aan voor een dubbeltje op zijn kant
Alle reacties Link kopieren
Ik denk, dat ipv "huis niet kunnen betalen door baanverlies" moet zijn " luxe en dure boodschappen niet kunnen betalen door baanverlies" moet zijn!



Als wij een maand krap zitten, dan kunnen we (2 pers) makkelijk met 100 euro in de maand doen. Normaal rond 150.

Geen koekjes/snoepjes/frisdrank.



Niet meer naar de ah of plus, maar naar de lidl.

We halen daar een goede kar met 30 euro terwijl we bij de ah alles makkelijk in een mandje kunnen dragen.



Koop courgette/champignons of wat goedkoop is en daar kan je 2 dagen van eten.

Eet niet iedere dag vlees, of koop voordeelverpakking hamburgers ofzo. Of eet eens een boterham met ei.



Ik benook geen keukenprinses, maar met 2 soorten groenten en spekjes kan je makkelijk ook voor 2 dagen macaroni oid maken. Kwestie van bakken en bij elkaar gooien.



En kleren kopen? Als het andre versleten is, oke. Maar niet omdat je wat nieuws wilt. Zeker niet als je het geld niet hebt.



Ik denk dat je genoeg kunt besparen. Je moet wel willen
quote:strikjemetstippels schreef op 17 september 2014 @ 12:49:

Voor gesneden groente is gewoon gesneden groente in een leuk zakje voor drie keer zo veel geld, koop gewoon wat uien, paar prei, tomaatjes evt voor lekker sappige toevoeging en lekker strooien met kruiden/zelf gemaakte marinades van honing, mosterd, knoflook uit een potje. Ben je een uurtje bezig met snijden maar heb je een aantal zelf gemaakte voorgesneden groente die je kan in vriezen, al vast kruiden er bij, dan is het net zo vlot minus de tijd die je eenmalig kwijt bent aan snijden dan.



Aardappelen kan je goedkoop halen, kan je gratin van maken, aardappeltjes uit de oven, chips kan je maken, wodka als je heel handig bent



Bladerdeeg kan je lekkere quiches mee maken, dat smaakt heerlijk met alleen maar goedkope ingredienten.



Bij AH is AH Basic (onder in het schap!) net zo goedkoop als Lidl of Aldi. Spaghetti heb je al voor 30 cent het pak, kip of spekjes in aanbieding/eind van de dag op zaterdag bij AH voor 35% korting kopen, sausje kan je zelf heel snel maken van tomaat concentraat in blikjes van 35 cent, kruiden en wat olie er bij en je hebt zo 2 euro bespaard aan saus. Goedkope pinda kaas is een perfecte basis voor sate saus, ketchup met honing en ananas sap/siroop (uit een blikje, ananas kan door de yoghurt of door je gerecht, in een quiche, of gewoon eten) is een lekkere zoet zuur saus voor bij je aziatisch gerechten (sambal uit fles is ook niet duur en doe je lang mee).



Een maandje spenderen aan recepten op internet en koken, dan kan je het voor altijd.



AH basic kopen we al inderdaad. We gebruiken maar enkele A merken.



Klinkt heel handig allemaal. Maar ik weet echt niet hoe ik dat zelf moet doen. Daarnaast heb ik erg veel last van vermoeidheid wat het ook lastiger/moeilijker maakt.
Wat eten jullie zo per week?



Wat hebben jullie altijd aan sauzen/kruiden/toevoegingen staan?



Wat ik altijd heb:



Honing

Knoflook (gehakt in een flesje)

Sambal (de pittige variant)

Ketchup

Tomaat concentraat

Olijf olie

Ketjap

Pindakaas

Kruiden: Peper, zout, rozemarijn, knoflook, bieslook, oregano, tijm, paprika, gember, 5 kruiden poeder chinees, basilicum, curry poeder, kaneel



Geloof me daar doe je eeuwen mee en kan je ontzettend veel gerechten/sauzen/marinades/hapjes/toetjes mee maken. Zo'n voorraadje leg je niet in 1 dag aan maar kan je telkens uit breiden, naarmate je leert koken.
Sorry maar ik vind dat je je heel erg aanstelt. Zo veel werk is groente snijden nu ook weer niet. En het alternatief is dat je jezelf financieel de shit in helpt. Jullie hebben geen ruimte om te piepen dat zelf koken moeilijk is. Jullie hebben domweg die optie niet dus get over yourself and start saving money.
Kleding koop ik ook alleen als het nodig is.

Schoenen moet ik nu sowieso weer hebben. Mijn voeten zijn gegroeid dus schoenen te klein en heb ik grotere nodig.



Ik hoop zeker ook hier tips te krijgen. En ik zie al genoeg tips.

Heel veel waar we al mee bezig waren maar ook wat nieuwe.



Ik kan nu de goedkopere auto gaan ophalen dus kom later hier weer terug.

Bedankt voor alle reacties!
Alle reacties Link kopieren
Als vermoeidheid een probleem is, kook dan eens als je je goed voelt, in één keer voor meerdere dagen. Zelf pastasaus maken is supereenvoudig en als je het invriest in voor jou handige porties, trek je op zo'n vermoeide dag zó een maaltijd uit de vriezer. Hoef je alleen maar pasta te koken.

Als ik eerlijk ben, denk ik dat je in je hoofd de omschakeling moet maken. Je redt het nu niet met je geld, dus moeten er dingen veranderen. Je huis verkopen is niet zaligmakend in dit geval, omdat huren ook duur is. Beter roei je dan met de riemen die je hebt. Ik snap dat dat tijd kost, maar ik lees nu veel kan niet, wil niet, hoeft niet etc. Daar red je het niet mee. En nogmaals, heb jij op dit moment al werk of nog niet?



Misschien is het een idee om al je uitgaven en inkomen eens op een rijtje te zetten zodat je hier meer inzicht in krijgt?
quote:anoniem170920141342 schreef op 17 september 2014 @ 12:56:

[...]





AH basic kopen we al inderdaad. We gebruiken maar enkele A merken.



Klinkt heel handig allemaal. Maar ik weet echt niet hoe ik dat zelf moet doen. Daarnaast heb ik erg veel last van vermoeidheid wat het ook lastiger/moeilijker maakt.

vermoeidheid is rot maar jullie zijn met twee he...en als je moet bezuinigen, dan moet je wel.

Je kan ook energie halen uit koken, heel leuk om zelf iets lekkers te maken en nog te besparen ook. Iedere begin is lastig, maar er zijn zo veel recepten online, ook budget tips voor koken, met een paar eieren en wat kruiden kan je al zo veel variëren (paprika en prei door twee geklutste eitjes en je hebt een lekkere omelet, met kaas of spek er bij kan ook, of een gebakken eitje met zee zout en bieslook er over, net een restaurant).



Heel simpel receptje is bij voorbeeld aardappel gratin, met een uitje en/of prei er door, of spekjes: aardappel in schijfjes schillen en gesnipperd ui of ui in grote ringen gebakken spekjes er bij, wat knoflook of kruiden er door, in oven schaal doen, slagroom er over tot alles beetje onder staat, geraspte kaas er over en 50 minuten in de oven. Kost bijna niets en is lekkerder dan voor verpakt, gezonder ook.



Allerhande, smulweb, 24kitchen, okoko, allemaal websites met enorm veel recepten.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 17-09-2014 13:49
Reden: nick gewijzigd
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:anoniem170920141342 schreef op 17 september 2014 @ 12:33:

[...]





Pampers is de enige die maat 4 luierbroekjes heeft.

Laatste is al gebeurd.Onzin, http://www.kruidvat.nl/kruidvat-luierbroekjes
moderatorviva wijzigde dit bericht op 17-09-2014 13:49
Reden: nick gewijzigd
% gewijzigd
Nog steeds hopend op een beter leesbare vormgeving :(
quote:matroesjka_ schreef op 17 september 2014 @ 12:58:

Sorry maar ik vind dat je je heel erg aanstelt. Zo veel werk is groente snijden nu ook weer niet. En het alternatief is dat je jezelf financieel de shit in helpt. Jullie hebben geen ruimte om te piepen dat zelf koken moeilijk is. Jullie hebben domweg die optie niet dus get over yourself and start saving money.



Ik snap je reactie.

Je kent onze situatie en psychische gezondheid op dit moment niet. Ik geef aan waarom het extra moeilijk is. We zijn hard bezig met bezuinigen.
Alle reacties Link kopieren
Je klinkt echt enorm gemotiveerd om te veranderen!
quote:teedeekaa schreef op 17 september 2014 @ 13:04:

[...]





Onzin, http://www.kruidvat.nl/kruidvat-luierbroekjesIk ben nog geen kruidvat tegen gekomen waar ze maat 4 hebben.
Ik weet niet hoe oud je kind is, maar ik zou hem/haar z.s.m. zindelijk maken! Hoef je geen dure pampers meer te kopen!

Omdat je het over luierbroekjes had neem ik aan dat het geen baby meer is, of klopt dat niet?
Alle reacties Link kopieren
quote:anoniem170920141342 schreef op 17 september 2014 @ 12:56:

[...]





AH basic kopen we al inderdaad. We gebruiken maar enkele A merken.



Klinkt heel handig allemaal. Maar ik weet echt niet hoe ik dat zelf moet doen. Daarnaast heb ik erg veel last van vermoeidheid wat het ook lastiger/moeilijker maakt.



Ja sorry hoor TO maar waar een wil is is een weg en die wil die mis ik hier. Wat denk jij dat een sociale huurwoning je gaat kosten, echt niet veel minder dan je eigen woning en ook in het zuiden van Nederland in een kleinschalig dorp is urgentie echt niet vanzelfsprekend.



DFaarnaast kan pampers maat 4 misschien wel de enige met luierBROEKJES zijn maar als je het niet kunt betalen dan koop je toch gewoon maat 4 kruidvatluiers die je zelf moet vastzetten.



Verander de hyptoheekrenteaftrek van jaarlijks naar maandelijks dat geeft meer lucht. Daarnaast rekent de belastingdienst met informatie die ze ontvangen/ die jij zelf aanlevert. Klopte de bedragen niet dan is het aan jezelf dit door te geven aan de belastingdienst.



Ga je eens verdiepen in je financiele situatie en dan kom je er makkelijk uit. Het is niet alsof je geen nagel hebt om aan je reet te krabben!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 17-09-2014 13:48
Reden: nick gewijzigd
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:anoniem170920141342 schreef op 17 september 2014 @ 12:56:

[...]

AH basic kopen we al inderdaad. We gebruiken maar enkele A merken.



Klinkt heel handig allemaal. Maar ik weet echt niet hoe ik dat zelf moet doen. Daarnaast heb ik erg veel last van vermoeidheid wat het ook lastiger/moeilijker maakt.Je bevindt je niet in de positie om 'moe' te zijn. Dure luierbroekjes, gemakkelijk (duur) avondeten zijn gewoon zaken waar je veel op kunt bezuinigen. En 'weetniet' is in dit digitale tijdperk ook achterhaald. Google is your friend. En manlief kan ook wel wat googelen en meedenken.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 17-09-2014 13:48
Reden: nick gewijzigd
% gewijzigd
quote:anoniem170920141342 schreef op 17 september 2014 @ 12:52:

[...]





Dit jaar waarschijnlijk geen recht op toeslagen aangezien voor de helft van het jaar er wel dat hogere inkomen aanwezig was.



Volgend jaar misschien wel.

Maar aangezien de belastingdienst vaak moeilijk doet en we al meerdere malen geld terug hebben moeten betalen omdat ze niet rekende met het door ons doorgegeven bedrag zijn we daar wat voorzichtig in geworden. We vragen het liever niet meer aan omdat we niet weer alles willen terug moeten betalen.dan kijk je aan het einde van het jaar wat je inkomsten zijn geweest, stop je die info in de rekenhulp van toeslagen en dan rekent het programma het uit, dan weet je zeker dat je niks hoeft terug te betalen..
moderatorviva wijzigde dit bericht op 17-09-2014 13:48
Reden: nick gewijzigd
% gewijzigd
Ik snap je situatie wel, ik geef aan dat je geen andere opties hebt dan het toch gewoon doen. Want verhuizen gaat de oplossing ook niet zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:matroesjka_ schreef op 17 september 2014 @ 13:08:

Ik snap je situatie wel, ik geef aan dat je geen andere opties hebt dan het toch gewoon doen. Want verhuizen gaat de oplossing ook niet zijn.Precies op een verhuizing loop je helemaal leeg!
Alle reacties Link kopieren
quote:anoniem170920141342 schreef op 17 september 2014 @ 13:05:

[...]





Ik ben nog geen kruidvat tegen gekomen waar ze maat 4 hebben.Dan bestel je ze bij de winkel bij jou in de buurt Wil jij wel bezuinigen? Ik lees hier alleen maar hoe je de ene goede tip na de andere afkraakt. Het lijkt er meer op dat jij wilt verhuizen naar een huurwoning maar geen zin hebt je eventuele restschuld zelf af te betalen en nog minder zin hebt in de wachtlijst die bij het huren van een woning nu eenmaal onoverkomelijk is.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 17-09-2014 13:48
Reden: nick gewijzigd
% gewijzigd
Nog steeds hopend op een beter leesbare vormgeving :(
quote:anoniem170920141342 schreef op 17 september 2014 @ 13:05:

[...]





Ik ben nog geen kruidvat tegen gekomen waar ze maat 4 hebben.Je kan ze bestellen via de link...
moderatorviva wijzigde dit bericht op 17-09-2014 13:47
Reden: nick gewijzigd
% gewijzigd
Je voeten zijn gegroeid?
Je zult toch alles ff op een rijtje moeten zetten, je uitgaven en inkomsten. Pas dan kun je een realistische kijk krijgen op wat je overhoud. En zorg idd voor een vast bedrag per week, haal dat ook op en doe het ermee, dan weet je waar je aan toe bent.



Verder vind ik het niet zo slim dat je je auto ingeruild hebt, of je hebt niet bijbetaad (wat veelal niet voorkomt). Je had hem beter kunnen verkopen en dan voor veel minder een klein gebakje weer kopen.



Ik vind eigenlijk dat je wel heel erg snel bij de pakken neer gaat zitten, verder is je aftrek van de eigen woning iets waar je wat mee kunt, aangezien er minder inkomen is zal je daar mogelijk iets meer teruggave uit kunnen halen. Gewoon digitaal invullen en het wordt snel geregeld.



Kijk waar mogelijkheden zitten en niet waar onmogelijkheden zitten en neem de tips die hier genoemd worden ter harte...
Waar ben je zo moe van, werk je nu fulltime of niet? En daar kun je alleen met de auto konen? Wat is de afstand?



Je zegt iets over een adviseur mbt belastngen.. Hoe moeilijk is het om het zelf te doen? Weer een besparing.



Dat gemiep over te moe om te koken en dus dure pakjes, voorgesneden groenten etc.. Sorry, geef jezelf een trap onder de kont, besteed er een half uurtje per dag aan en je hebt gewoon goed en goedkoop eten. Als je voor 2 dagen kookt kost het nog minder tijd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven