Geld & Recht alle pijlers

Huurachterstand en werkloos. Hoe snel aan werk komen?

16-09-2013 21:33 147 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
Alexa ga eens naar de uitkeringsinstantie in je woonplaats en vraag een uitkering aan.

Waar leeft die broer van jou eigenlijk van?

Wordt het niet eens tijd dat hij eindelijk voor zichzelf gaat zorgen?

Je helpt hem niet hoor door hem maar misbruik van jou te laten maken.!
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je dat huis en je werkloze broer achter je moet laten. Zoek werk, van 800 euro zou je toch moeten kunnen rondkomen als je een kamer of studio huurt. Bovendien kom je in aanmerking voor toeslagen en eventuele aanvullende bijstand. In de tussentijd werk je aan jezelf met professionele hulp, en kijk je rond voor een vervolgopleiding die je aanspreekt, maar vooral kans op werk geeft. Je komt immers niet ver zonder diploma's.
Alexa het is niet eens jouw huur! Als de woningbouw er achter komt dat je vader weg is kun je sowieso op straat komen te staan.



Je schreef in je vorige topics al dat je hulp gaat zoeken. Dat je een verwijsbrief hebt. dat is al een tijdje zo :( Nu nog steeds 'ga' je hulp zoeken. Dat zoeken hoeft maar een uur te duren: bellen met de huisarts wie hij aanraadt, bellen met de psycholoog voor een afspraak en morgen zit je daar. Waarom heb je dat nog niet geregeld?

Je doelen deze week moeten zijn:

1 bij een psycholoog een afspraak HEBBEN GEHAD dus er heen praten en weer weg, desnoods begin volgende week

2 maatschappelijk werk van de gemeente afspraak hebben

3 een kamer voor jezelf regelen

4 UWV

5 werk regelen



Het is vandaag woensdag. Punt 1 en 2 en 4 kun je op een dag afspreken

Ga je vrijdag met de psycholoog praten want vandaag maak je de afspraak

Als je de afspraken voor 1 2 en 4 vanmiddag gemaakt hebt ga je achter 5 aan. En zeker niet zegen hoe hard je t nodig hebt. Goede kleren aan en langs de bakker in de stad die nog iemand achter de toonbank nodig heeft. Let op briefjes op de ramen bij winkels.

Mooie is wel dat zo lang je geen werk hebt je flexibel in tijd voor afspraken bij 1 2 en 4 bent. Dat moet je dus NU regelen.
En dat bedoel ik echt niet rot hoor. Maar het is gewoon te veel om zelf te fixen, je moet echt de hulp regelen die je nodig hebt. Niet alleen op t forum vragen, maar ook in het echt! Je kunt dit niet alleen, dat kan niemand. Daarom is er hulp. Neem die hulp, echt doen!
Alle reacties Link kopieren
O, jij bent die vrouw met de broer die je financieel ondersteunt...



Ik sluit me aan bij Doreia: de psycholoog gaat je niet van de één op de andere dag uit de problemen helpen. Dat moet jij doen. Lijdzaam afwachten maakt het alleen maar erger.



En zeker wél die psycholoog regelen, want die heb je uiteindelijk wel nodig voor de langere termij.
Occam's razor
Alle reacties Link kopieren
Alexa, je kunt ook een afspraak bij de huisarts maken. Die verwijst je dan door naar mensen die je kunnen helpen, meestal maatschappelijk werk. Voor nu heb je daar het meest aan.



Vraag die uitkering vandaag nog aan!
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Oei, betreft een bijstandsuitkering kon je weleens gelijk hebben. Wat ga je nu doen?
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou jij geen recht hebben op een bijstandsuitkering? Je bent toch boven de 18? Dan kun je gewoon een bijstandsuitkering aanvragen. Dat het huis niet op jouw naam staat is helemaal niet van belang voor de uitkering. Je staat toch wel ingeschreven op dat adres? Je hebt de bankgegevens van je vader niet nodig.



Waarschijnlijk doel jij op de huishoudtoets, maar die is inmiddels alweer afgeschaft. Echt, bel morgen nog het UWV en vraag het aan. Nee heb je, ja kun je krijgen.



Als je broer niet werkt komt hij waarschijnlijk ook in aanmerking voor een uitkering, dat zal hij zelf moeten regelen. En doe geen boodschappen meer voor je broer. Zolang jij hemt onderhoud zal zijn situatie niet veranderen.
Alle reacties Link kopieren
Als je niet rookt en weinig drinkt kun je je opgeven voor medische onderzoeken. Dat levert redelijk wat geld op.



Zie: http://www.medians.nl/



Voordeel is dat je ook gelijk een dak boven je hoofd hebt.



Heb je maatschappelijk werk en schuldhulp al ingeschakeld?
Alle reacties Link kopieren
Oh gelukkig, Dhalia heeft gelijk, die huishoudtoets is weer afgeschaft!
Alle reacties Link kopieren
Ga opzoek naar een kamer, daar ben je veel beter af dan in de huidige situatie.
quote:alexa85 schreef op 17 september 2013 @ 18:56:

Uitkering aanvragen gaat denk niet. Het huis waar ik nu verblijf staat op mijn vaders naam ingeschreven en die betaalt ervoor, die krijgt inmiddels een aanvulling op zijn pensioen. Ik ben inwonende samen met mijn broer en sta bij de gemeente ook ingeschreven op dezelfde adres. Dus niemand gaat me een uitkering geven zomaar, omdat mijn vader inkomsten krijgt. Ik heb totaal geen inzicht in bankgegevens van mijn vader.



Trouwens energie is ook al niet betaald. Allemaal niet op mijn naam. Ik betaal alleen de boodschappen (kost me al 300 euro per maand als niet meer is, volgende maand leven we op brood en pasta) en verder betaal ik mijn eigen zorgverzekering maandelijks wat al 108 euro is met 56 euro betalingsregeling bovenop en ben per dag zo'n 10 euro aan boodschappen kwijt, want heb een nogal verwende broer die veel te eisen heeft terwijl die daar amper recht op heeft die nietsnut. En dan heb ik nog een hond die zo'n 100 euro per maand vreet. Daar kan ik moeilijk afstand van nemen. Hij zal dat ook niet overleven want mijn hond is inmiddels 7 jaar en om nou afstand te moeten doen van mij, zijn baasje. Tsja.



Misschien wordt het tijd dat die uitvreter van een broer van je ook eindelijk eens wat gaat bijdragen?

En zoek andere woonruimte want dan kun je namelijk wél een uitkering aanvragen.
Ow sowieso kun je dus een uitkering aanvragen,nou meteen morgen achteraan dan en die luie broer van je ook.!
wie betaalt nu de huur? ik lees eerst dat je vader het deed en nu niet meer en dan lees ik weer dat hij t wel betaalt?

en jij hoeft je broer echt niet te onderhouden als hij geen klap uitvoert. als meneer studeert kan hij echt wel een bijbaantje zoeken. en als hij niet studeert, zoekt ie maar een baan.

maar beter voor jou is t om een eigen kleine plekkie te vinden en voor jezelf te zorgen. met bijstand is t wel lastig te verhuizen dacht ik.

hoeveel ww rechten heb je nog?



o ja, en ga zsm naar een psych of maatschappelijk werk. jij hebt wel wat issues die jou in je werken belemmeren. ik heb ook alleen een middelbare school diploma en zit nu in de 4e van een avondstudie. kijk eens naar dat soort opties. bezoek wat open dagen en kijk wat je aanspreekt zodat je op weg kan naar een papiertje. maar eerst de basis hoor!
Alle reacties Link kopieren
.
Och Alexa toch meid ga vandaag ook een afspraak bij een psycholoog maken want je hebt echt hulp nodig.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Waarom koop je chips en snoep (al dan niet voor je broer) als je 3000 euro (..) schuld hebt bij je ziektekostenverzekering?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
quote:sole-mare schreef op 18 september 2013 @ 08:07:

Och Alexa toch meid ga vandaag ook een afspraak bij een psycholoog maken want je hebt echt hulp nodig.Dat doe ik vandaag nog sowieso maar dat helpt mij nu niet om niet uit huis gegooid te worden. Als het goed is wordt de psycholoog vergoed.
Alle reacties Link kopieren
.
quote:alexa85 schreef op 18 september 2013 @ 08:10:

[...]





Dat doe ik vandaag nog sowieso maar dat helpt mij nu niet om niet uit huis gegooid te worden. Als het goed is wordt de psycholoog vergoed.



Nee dat helpt je niet meteen vandaag nee.

Ik zou die broer van je ook eens even zijn luie nest uittrappen en hem heel duidelijk maken dat er wat moet gebeuren en dat hij anders binnenkort onder de brug of in het park kan gaan liggen.!

Weet je misschien moet dat ook maar gewoon gebeuren.!
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Wegwezen daar!!! Laat je broer het zelf maar uitzoeken, jij hebt je handen vol aan jezelf! Geen wonder dat je continu vastloopt, je hebt zoveel op je bordje!



Misschien is een opvanghuis inderdaad wel een mogelijkheid, zie het als een (lastige) heel nieuwe start waarbij je nu alleen nog voor jezelf hoeft te zorgen.



Laat anderen maar voor zichzelf zorgen. Dit is net een zinkend schip dat jou mee naar beneden trekt.



Ga naar maatschappelijk werk, vertel je thuissituatie en zeg dat je dit niet meer trekt. Je moet daar zo snel mogelijk uit, want met deze last op je rug kan je nooit een eigen leven opbouwen en gaan werken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven