Geld & Recht alle pijlers

Leerplichtambtenaar Halt OM

31-01-2015 23:50 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zaak: meisje 17 jaar paar uur gespijbeld op school en ziek geweest. Niet veel uren samen.

Doorverwijzing leerplichtambtenaar.

Door leerplichtambtenaar naar Halt verwezen.

3 opdrachten bij Halt;

1. Taakstraf (vegen) -> goed afgerond

2. Excuus brief plus excuus gesprek met leraar school -> goed afgerond

3. Samenvatting schrijven van punt 2 nav instructie door Halt geschreven adhv een aantal punten.



Punt 3. Is niet goed gegaan. Kind heeft de instructie niet goed begrepen. Halt heeft instructie per mail asn kind gestuurd. Niet aan ouders. Kind dacht dat zij het goed had uitgevoerd en vroeg daarom niet aan ouders.



Halt medewerker geeft de zaak nu terug aan leerplichtambtenaar omdat Halt niet goed is afgerond.



Nu bestaat kans op bemoeienis O.M. nadat leerplichtambtenaar zich erover heeft gebogen.



Wat nu te doen? Wat zijn de rechten? Is er beroep mogelijk? Tips? Ervaringen?
De vrouw van Berlusconi eiste het luttele bedrag van 43 miljoen van hem. 43% van de vrouwen voelt zich jonger dan ze in werkelijkheid zijn. ‘43’ is een heerlijk Spaans likeurtje en 43% van de vrouwen koopt regelmatig iets leuks voor zichzelf.
Alle reacties Link kopieren
quote:Noordeling43 schreef op 01 februari 2015 @ 19:37:

[...]





Ongetwijfeld goed bedoeld maar ook zo Nederlands dit



Ja typisch Nederland met hun recht op (goed) onderwijs en de zorgplicht naar kinderen. Vette onzin toch TO? Je kind mist een paar uurtjes en hup het OM bemoeit zich er mee.



TO ik ken enkele LPA beroepshalve en je verhaal rammelt aan alle kanten. Geef je zelf een schop onder je kont en neem je verantwoordelijkheid! Het onderwijs van je kind is echt heel erg belangerijk en vormend voor haar toekomst!
quote:Aztec schreef op 01 februari 2015 @ 21:11:

In mijn gemeente komt de LPA niet in beweging voor 11x te laat komen, hoor Sorende.De aanpak zal wel per school/lpa kunnen verschillen inderdaad, maar het is wel een soort standaardregel (va. 12 keer staat hier):

Halt folder



Natuurlijk kijken ze per leerling naar de omstandigheden en of er verbetering is e.d. In Rotterdam zitten ze er flink bovenop.
Alle reacties Link kopieren
quote:melissa-x schreef op 01 februari 2015 @ 21:22:

[...]





Dat hangt er vanaf hoeveel te laat. Voor sommigen betekent te laat een kwartier, voor anderen een of meerdere uren. Dan tikt het snel aan.Een of meerdere uren te laat dat zie ik toch echt niet meer als te laat komen maar gewoon als spijbelen.
Alle reacties Link kopieren
Goed trouwens dat er zoveel aandacht is voor spijbelen ed. Beter nu en er wat van leren dan straks eenzelfde houding bij een werkgever.
Alle reacties Link kopieren
quote:lely89 schreef op 01 februari 2015 @ 21:43:

[...]





Een of meerdere uren te laat dat zie ik toch echt niet meer als te laat komen maar gewoon als spijbelen.Uiteraard. En een LPA ziet dat ook zo.
Alle reacties Link kopieren
TO: ken je de term 'locus of control'?

Google er eens op en leer jezelf en je kind dat een mens verantwoordelijk is voor zijn/haar eigen leven en daden. Als je bij problemen altijd maar kijkt naar een ander of de omgeving ipv naar jezelf ga je het moeilijk krijgen.

Feit is dat kind heeft gespijbeld. Feit is dat kind opdracht nog niet goed heeft gedaan.

In plaats van op zoek te gaan naar rechten, zou ik haar wijzen op haar plichten. Leg haar verantwoordelijkheid bij háár.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
quote:Noordeling43 schreef op 01 februari 2015 @ 15:32:

[...]





Hele traject was bekend. Dit laatste punt niet. Ook niet aangegeven en instructie alleen per mail naar dochter gestuurd zonder cc ouders.

Niet oordelen zomaar.



Topic kan gesloten worden



Goh, mijn ervaring met de lpa en Halt zijn toch echt heel anders. Alles wordt tot in de puntjes en vervelens toe uitgelegd.

Maar goed, jij kunt er niks aan doen, je dochter kan er niks aan doen en we zoeken gewoon verder naar smoesjes om maar geen verantwoordelijkheid te hoeven hebben/nemen. Succes ermee.
Alle reacties Link kopieren
quote:liara schreef op 02 februari 2015 @ 16:27:

[...]





Goh, mijn ervaring met de lpa en Halt zijn toch echt heel anders. Alles wordt tot in de puntjes en vervelens toe uitgelegd.

Maar goed, jij kunt er niks aan doen, je dochter kan er niks aan doen en we zoeken gewoon verder naar smoesjes om maar geen verantwoordelijkheid te hoeven hebben/nemen. Succes ermee.



Kijk, dit bedoel ik met zo Nederlands...

Lees gewoon even het topic.



Nee, idd wij willen geen goed onderwijs. Wij vinden dat volstrekt onbelangrijk :(

Wij vinden een goede houding bij een werkgever geenszins van belang..



Het stroomt zo uit de kraan deze berichten. Jakkes.

Vooroordelen ten over op dit forum. Ja sorry hoor. Vervelend dit.
De vrouw van Berlusconi eiste het luttele bedrag van 43 miljoen van hem. 43% van de vrouwen voelt zich jonger dan ze in werkelijkheid zijn. ‘43’ is een heerlijk Spaans likeurtje en 43% van de vrouwen koopt regelmatig iets leuks voor zichzelf.
Alle reacties Link kopieren
We reageren gewoon op wat jij schrijft.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Wat is er Nederlands dan? Dat er gevolgen zitten aan het niet naleven van regels?
Alle reacties Link kopieren
De vraag was niet meer dan dit:



"Wat nu te doen? Wat zijn de rechten? Is er beroep mogelijk? Tips? Ervaringen?"



Maar wat gebeurt er? Er komt een overvloed van oordelen, veroordelingen en een opsomming van wat TO allemaal verkeerd doet.



Als je geen zinvolle bijdrage hebt op de vraag ga er dan gewoon aan voorbij en botvier niet je frustraties op TO
De vrouw van Berlusconi eiste het luttele bedrag van 43 miljoen van hem. 43% van de vrouwen voelt zich jonger dan ze in werkelijkheid zijn. ‘43’ is een heerlijk Spaans likeurtje en 43% van de vrouwen koopt regelmatig iets leuks voor zichzelf.
De enige die hier frustraties botviert ben jij TO.
Alle reacties Link kopieren
quote:Istar_ schreef op 04 februari 2015 @ 19:29:

Wat is er Nederlands dan? Dat er gevolgen zitten aan het niet naleven van regels?Het oordelen over is zo Nederlands.
De vrouw van Berlusconi eiste het luttele bedrag van 43 miljoen van hem. 43% van de vrouwen voelt zich jonger dan ze in werkelijkheid zijn. ‘43’ is een heerlijk Spaans likeurtje en 43% van de vrouwen koopt regelmatig iets leuks voor zichzelf.
Alle reacties Link kopieren
quote:Istar_ schreef op 04 februari 2015 @ 19:32:

De enige die hier frustraties botviert ben jij TO.Right. Dat komt omdat er direct geoordeeld wordt op dit forum.
De vrouw van Berlusconi eiste het luttele bedrag van 43 miljoen van hem. 43% van de vrouwen voelt zich jonger dan ze in werkelijkheid zijn. ‘43’ is een heerlijk Spaans likeurtje en 43% van de vrouwen koopt regelmatig iets leuks voor zichzelf.
Alle reacties Link kopieren
Topic kan gesloten worden
De vrouw van Berlusconi eiste het luttele bedrag van 43 miljoen van hem. 43% van de vrouwen voelt zich jonger dan ze in werkelijkheid zijn. ‘43’ is een heerlijk Spaans likeurtje en 43% van de vrouwen koopt regelmatig iets leuks voor zichzelf.
Alle reacties Link kopieren
quote:Noordeling43 schreef op 04 februari 2015 @ 19:14:

[...]





Kijk, dit bedoel ik met zo Nederlands...

Lees gewoon even het topic.



Nee, idd wij willen geen goed onderwijs. Wij vinden dat volstrekt onbelangrijk :(

Wij vinden een goede houding bij een werkgever geenszins van belang..



Het stroomt zo uit de kraan deze berichten. Jakkes.

Vooroordelen ten over op dit forum. Ja sorry hoor. Vervelend dit.Ik snap nog steeds niet waarom dat zo Nederlands is.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees in dit topic toch ook veel tips, en zeker ook ervaringen. Hoe kan het dat jij je zo aangevallen voelt? en kan je wat met de tips die worden gegeven?



Een topic sluiten kan hier overigens niet zomaar.
Alle reacties Link kopieren
quote:Noordeling43 schreef op 04 februari 2015 @ 19:31:

De vraag was niet meer dan dit:



"Wat nu te doen? Wat zijn de rechten? Is er beroep mogelijk? Tips? Ervaringen?"





Er is door meerdere mensen duidelijk antwoord gegeven op de vraag 'wat nu te doen?', namelijk: leer je kind verantwoordelijkheid te nemen voor haar eigen acties en/of gebrek daaraan.



Dat dat niet het antwoord is dat in jouw straatje past, is jouw probleem en heeft niks te maken met frustraties van regeerders.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Alle reacties Link kopieren
quote:Broedkippetje schreef op 04 februari 2015 @ 20:04:

[...]





Er is door meerdere mensen duidelijk antwoord gegeven op de vraag 'wat nu te doen?', namelijk: leer je kind verantwoordelijkheid te nemen voor haar eigen acties en/of gebrek daaraan.



Dat dat niet het antwoord is dat in jouw straatje past, is jouw probleem en heeft niks te maken met frustraties van regeerders.





Dat bedoel ik nu. De spijker op z'n kop!

Hoe kunt u oordelen dat we dat wel of niet doen?
De vrouw van Berlusconi eiste het luttele bedrag van 43 miljoen van hem. 43% van de vrouwen voelt zich jonger dan ze in werkelijkheid zijn. ‘43’ is een heerlijk Spaans likeurtje en 43% van de vrouwen koopt regelmatig iets leuks voor zichzelf.
Alle reacties Link kopieren
quote:Noordeling43 schreef op 04 februari 2015 @ 20:08:

[...]





Dat bedoel ik nu. De spijker op z'n kop!

Hoe kunt u oordelen dat we dat wel of niet doen?



Omdat jij zelf in jouw OP duidelijk met de vinger naar Halt wijst (die de ouders niet cc-t) in plaats van naar jouw kind die de opdracht niet goed heeft gedaan.

En omdat jij het hebt over bezwaar en rechten, in plaats van over haar plichten.

En ook omdat het verhaal van 'enkele uren spijbelen' volgens de ervaring van velen niet strookt met het inschakelen van de lpa en vervolgens zelfs Halt. Dat suggereert dus ook een zekere mate van bagatelliseren van het gedrag van je kind.



Maar je mag gerust aanvullingen doen of dingen tegenspreken, hoor. Daar is het een forum voor. Wij moeten het doen met de informatie die jij geeft.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Alle reacties Link kopieren
quote:Noordeling43 schreef op 04 februari 2015 @ 20:08:

[...]





Dat bedoel ik nu. De spijker op z'n kop!

Hoe kunt u oordelen dat we dat wel of niet doen?Het werkt in een topic op een forum heel goed als je op alle vragen reageert, en niet alleen op de vragen waar je defensief op reageert. (Je reageert in dit topic erg defensief) Door op iedereen en alle vragen te reageren kweek je "goodwill" en wordt er sneller met je meegedacht. Ik wil je van harte aanraden om dat ook te doen. Daaremee maak je het forumen voor jezelf een stuk leuker, en je haalt er meer informatie uit waar je naar op zoekt bent.
Wat is er zo moeilijk aan om te bellen met de leerplichtambtenaar of HALT en het hen uit te leggen? Om daar je vragen te stellen? Om aan te geven dat je van goede wil bent maar dat het te maken heeft met miscommunicatie. Of er een gesprek plaats kan vinden om een en ander toe te lichten en een oplossing te zoeken om erger te voorkomen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Broedkippetje schreef op 04 februari 2015 @ 20:13:

[...]





Omdat jij zelf in jouw OP duidelijk met de vinger naar Halt wijst (die de ouders niet cc-t) in plaats van naar jouw kind die de opdracht niet goed heeft gedaan.

En omdat jij het hebt over bezwaar en rechten, in plaats van over haar plichten.

En ook omdat het verhaal van 'enkele uren spijbelen' volgens de ervaring van velen niet strookt met het inschakelen van de lpa en vervolgens zelfs Halt. Dat suggereert dus ook een zekere mate van bagatelliseren van het gedrag van je kind.



Maar je mag gerust aanvullingen doen of dingen tegenspreken, hoor. Daar is het een forum voor. Wij moeten het doen met de informatie die jij geeft.





U hebt gelijk.



Ik ga nu stoppen met reageren op dit topic. Info is binnengekomen maar niet helemaal wat ik zocht. Reageerders bedankt voor uw inspanningen.
De vrouw van Berlusconi eiste het luttele bedrag van 43 miljoen van hem. 43% van de vrouwen voelt zich jonger dan ze in werkelijkheid zijn. ‘43’ is een heerlijk Spaans likeurtje en 43% van de vrouwen koopt regelmatig iets leuks voor zichzelf.
Alle reacties Link kopieren
Op naar je volgende vraag dan maar weer he?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven