Geld & Recht alle pijlers

Marktplaats, we ergeren ons weer verder

22-08-2016 22:33 3151 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel hier je bijzondere ervaringen met deze site.



Marktplaatsregels:

je hebt het toe te sturen, ook als je er dan zelf niks meer aan overhoudt of er op moet toeleggen

je hebt het praktisch gratis weg te geven aan mensen met enorme bedel redenen

je hebt het terug te nemen als het niet past, zelfs als de maten zijn doorgegeven

je hebt het ook terug te nemen als de ander het kapot gemaakt heeft

je dient altijd beleeft te zijn tegen de ander, ook als deze commandeert en hufterig is

je moet altijd beschikbaar zijn voor kopers die bij nacht en ontij besluiten dat ze het NU willen ophalen



wie oh wie biedt meer??
Zo iemand wil je niet aan de deur lizenlotte.
quote:lizenlotte schreef op 22 februari 2017 @ 14:11:

Omg die vent van de velgen is echt erg.. ik had hem dus gisterenochtend al geschreven dat hij ze kon komen halen en anders niet, daarna nix meer gehoord tot net.. mailt hij me 'geef adres mijn broer komt straks halen' oh ja? Hadden we niet even moeten bespreken hoe laat dan en of het ons uberhaupt uitkomt vandaag? Ik reageer er niet meer op, kom toch zeg.. stuurt hij me 5 minuten later nog een mail met 'laat weten als gelezen! Ik heb vandaag nodig ' kssst ga weg zeg dwingeland





Bedankt voor uw interesse in de velgen. U mag ze op *dag&tijdstip dat jou past uitkomt* op komen halen op *mijnadres*, graag gepast contant geld meenemen. Mocht ik niks meer van u vernemen dat ga ik er vanuit dat u geen interesse meer heeft en zal ik uw biedingen verwijderen.





Adios amigo.
Alle reacties Link kopieren
Nou dat is ook zoiets.. hij heeft het nooit over een prijs gehad en ik heb dus geen idee wat hij ervoor geven wil. Dus wat troeteltje zegt; zo'n weirdo hoef ik niet aan de deur en gef ik mijn adres echt niet.
quote:lizenlotte schreef op 22 februari 2017 @ 15:01:

Nou dat is ook zoiets.. hij heeft het nooit over een prijs gehad en ik heb dus geen idee wat hij ervoor geven wil. Dus wat troeteltje zegt; zo'n weirdo hoef ik niet aan de deur en gef ik mijn adres echt niet.Misschien de vraagprijs (als je die al hebt vermeld). Maar kan me heel goed voorstellen dat je geen zin hebt in gekke henkie aan je deur.
Alle reacties Link kopieren
Hij mailt me net dat zijn broer onderweg is naar mij. Succes zonder adres zou ik zeggen.. ik heb voor de zekerheid al even mijn naam door google heen gegooid en daar staat nog een adres van 7 jaar geleden zag ik, ben ondertussen alweer 2 keer verhuisd
Wat een gekke henkie, die koper! Dat ie - in z'n veronderstelling naar jou - onderweg is zonder dat je iets afgesproken hebt. Gelukkig gaat het om een oud adres waar die gast naartoe gaat. Maar goed, 't idee alleen al
Alle reacties Link kopieren
quote:lizenlotte schreef op 22 februari 2017 @ 15:54:

Hij mailt me net dat zijn broer onderweg is naar mij. Succes zonder adres zou ik zeggen.. ik heb voor de zekerheid al even mijn naam door google heen gegooid en daar staat nog een adres van 7 jaar geleden zag ik, ben ondertussen alweer 2 keer verhuisd Wat een engerd! Je hebt niet toevallig aanstaan dat de koper op marktplaats kan zien waar je ongeveer woont?? (Dat staat dan in zo een kaartje bij je advertentie)
Life is like an hourglass glued to the table.




Even spuien hoor. Koper voor een item komt maandag niet opdagen en gisteravond ook niet.



Vandaag een nieuwe bieder, 10 euro lager. Probeer ik het naar het oude bedrag te krijgen. Nee dat kan echt niet want 'het is voor xxx zijn kamer'. En dan ondertekend met... 'naam bieder 1'.



Wat een sukkel
Alle reacties Link kopieren
Peach aan dat kaartje heeft hij niks aangezien ik net over de grens woon en ik het dichtstbijzijnde grensplaatsje in nl heb opgegeven als postcode. Zoals gezegd is er via google wel te achterhalen dat ik in dld woon maar dat is dus een vorig oud adres. Ik zou dus haast zeggen dat ik hem de velgen cadeau doe als hij me toch weet te vinden..
Alle reacties Link kopieren
Oh en zonnig kleintjecwat een sneuert is die koper van jou ook zeg, wees dan op z'n minst zo slim om een andere naam te gebruiken
Lizenlotte jij hebt ook een mooi exemplaar te pakken. Zucht, wat een rare mensen heb je toch.



Ik heb nu trouwens weer een bod wat hoger ligt... Durf nauwelijks te hopen dat dit goed gaat.
Jeetje, dus zijn broer gaat rondjes rijden of zo? wat raar. En sowieso , zonder afgesproken prijs, wat onbeleefd en raar.

en nee, ik zou die mensen zeker niet meer willen voor de deur, of ze nu meer betalen of niet, brrr eng hoor!



Ja ik heb wel pech deze week en baal ervan, hoezo koop ongedaan maken en geld terug willen storten. Ik heb trouwens toch maar gevraagd aan jurofoon of dit zomaar kan, koop eenzijdig ontbinden van verkoper, als er al betaald is. Volgens hun niet en blijven ze in gebreke.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen idee wat broer nu doet, hij zal iig goed pissig zijn als hij echt door de koper op pad is gestuurd aangezien broer dus nog verder weg woonde dan zijn ouders die al 65 km verderop wonen..
Swifty, wat een onbeschofte verkopers. Dien je nog een klacht in bij marktplaats?



Lizenlotte, ben wel heel benieuwd of er nog iemand op komt dagen maar zou die mafklapper (of zijn broer) ook niet echt meer vertrouwen.
quote:peach1990 schreef op 22 februari 2017 @ 16:18:

[...]





Wat een engerd! Je hebt niet toevallig aanstaan dat de koper op marktplaats kan zien waar je ongeveer woont?? (Dat staat dan in zo een kaartje bij je advertentie)



Al zou zo iemand de juiste straat hier kunnen vinden, dan wens ik 'm alsnog geluk (zeker meer dan 50 huizen).



Misschien dat die man in de war is met een andere koper?
Ja heb klacht bij marktplaats ingediend, al sik geen geld terug krijg dan moet ik aangifte doen.
Ik had ook een klacht ingediend over de dubbele account.



Krijg standaard mail terug:



'Omdat Marktplaats een advertentiesite is, zijn biedingen op advertenties niet bindend. Dit betekent dat een bieder of verkoper van gedachten mag veranderen. Het bod kan dan verwijderd worden.'



En er wordt wel een aantekening gemaakt bij de accounts van de gebruiker...



Volgens marktplaats mag het dus gewoon. Ongelooflijk



Maar, als service is wel mijn advertentie omhoog geplaatst...
anoniem_199900 wijzigde dit bericht op 22-02-2017 21:21
Reden: Zie update
% gewijzigd
Even correctie. Op mijn vraag om toelichting zegt mp dat het niet mag en dat ze beide accounts in de gaten gaan houden. Een melding is niet genoeg om te blokkeren.



Dus alle malloten blijven melden.
Ja marktplaats kan niet veel doen tegen malloten helaas.
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde een man een bericht sturen. Man heeft meerdere dvd's waar ik interesse in heb en van sommige heeft hij meerdere verschillende soorten uitgaven. Maar nu komt het, hij heeft erbij gezegd niet te reageren op berichten. Euhh moet ik op iedere dvd apart bieden waardoor je uiteindelijk ook moet reageren. Verder ook geen telefoonnummer.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon bieden op 1 dvd en gelijk in dat mailtje wat je dan automatisch in beeld krijgt zeggen dat je interesse hebt in meerdere cd's?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een vanuit 1 dvd een bericht gestuurd dat ik interesse had in meerdere dvd's en wat hij ervoor wilde. Maar als je als verkoper geen reacties wilt, tja ga dan af van Mp.
He ja ingewikkeld maakt hij het wel, heeft hij elke dvd eigen adv dan gegeven? Dan kan je nog wel een bod doen maar soms staat alles in 1 adv met lijst erbij, dan kan je onmogelijk bieden op enkele. Succes in ieder geval!
Alle reacties Link kopieren
Hier ook even een baal momentje. Had geboden op een tas van micheal kors. Verkoper mait mij dat ik hem mag overnemen/ophalen. Ik vraag in welke buurt ze woont. Ze mailt terug in welke buurt ze woont. Vervolgens vraag ik wanneer het schikt, mailt ze terug dat de tas zojuist verkocht is terwijl wij in onderhandeling waren. Balen.
•°: Don't be the same, be better!
En Lizenlotte, nog iets gehoord van de koper? Of zal hij/broer nog steeds aan het zoeken zijn naar jouw adres?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven