Geld & Recht alle pijlers

Marktplaats, we ergeren ons weer verder

22-08-2016 22:33 3151 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel hier je bijzondere ervaringen met deze site.



Marktplaatsregels:

je hebt het toe te sturen, ook als je er dan zelf niks meer aan overhoudt of er op moet toeleggen

je hebt het praktisch gratis weg te geven aan mensen met enorme bedel redenen

je hebt het terug te nemen als het niet past, zelfs als de maten zijn doorgegeven

je hebt het ook terug te nemen als de ander het kapot gemaakt heeft

je dient altijd beleeft te zijn tegen de ander, ook als deze commandeert en hufterig is

je moet altijd beschikbaar zijn voor kopers die bij nacht en ontij besluiten dat ze het NU willen ophalen



wie oh wie biedt meer??
Er is ook niets mis met duidelijke communicatie (graag zelfs) en kan me ook wel weer voorstellen dat een koper niet altijd zin heeft in allerlei biedingen. Alleen wat ik verwarrend vind, is dat de verkoper de optie tot bieden aan heeft staan. Dit wekt bij mij de indruk alsof hij/zij het mogelijk voor minder wil verkopen. Maar goed, vind € 75,- geen probleem. Dank voor het meedenken!
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat hij vooral had gehoopt dat er hoger werd geboden dan zijn vraagprijs. Eventueel iets eronder. De helft van de vraagprijs bieden is inderdaad erg weinig. Maar zijn mail vind ik heel onaardig! Als je het er voor over hebt moet je het gewoon doen. Het grappige is dat de mensen die op Marktplaats soms heel onaardig en kortaf lijken in het echt vaak enorm meevallen, vooral veertigers en vijftigers zijn niet zo goed in mailen, heb ik gemerkt :D
Alle reacties Link kopieren
Oh ik had je bericht anders gelezen. Zie nu dat zijn reactie helemaal niet erg onaardig was Alleen erg kortaf. Tja, gewoon doen dan
quote:chanella1 schreef op 27 februari 2017 @ 23:35:

vooral veertigers en vijftigers zijn niet zo goed in mailen, heb ik gemerkt :D

Nou en bedankt hè. "We" zijn niet goed in mailen.

Is mij nog nooit opgevallen.



Ik zou kriebel worden van onzinbiedingen. Bieden aan betekent in mijn ogen niet "hey ik ga akkoord met nog minder dan de helft"

Bij veel animo kan bieden aan ook betekenen dat er over de vraagprijs heen gegaan wordt.
Had zijn/haar bericht netjes verwoord, maar zijn/haar (dus het oorspronkelijke) bericht kwam wat kortaf bij me over. Maar dat is het nadeel van geschreven woorden. Ik heb € 75,- geboden en de verkoper is daarmee akkoord gegaan. Morgen kan ik de hometrainer morgen al ophalen, dus ben benieuwd.



Het is voor mij de eerste keer dat ik dit doe en gelijk een goede les; ach al doende leert men
Alle reacties Link kopieren
Als je niet wilt dat er onder een bedrag geboden word stel dan gewoon een minimum bod in en als het een vaste prijs is gewoon bieden uitzetten, ik snap best dat mensen dat soms vergeten maar vind het dan wel als ze dan verontwaardigt reageren als je minder bied of vraagt wat ze er min voor willen hebben zeker als de advertentie er al 1 maand zonder bod opstaat.

Al moet ik zeggen dat sommige mensen totaal onrealistisch bieden
Alle reacties Link kopieren
Nou idd.. ik had er net weer 1 die 60 euro biedt op mijn set banden ik krijg dan de neiging om te vragen of dat voor 1 band bedoeld is aangezien we het hier hebben over een compleet wiel ( dus velg met zomerband erop) en het profiel erg goed is (7 mm) ik heb ze er op staan voor 125 dat lijkt mij een prima prijs.
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg net terug van hem dat hij niet meer wil bieden omdat hij zijn reiskosten ook in de prijs moet meerekenen en ik woon nou eenmaal wat verder weg van hem.. euh ja is het mijn keus geweest dan om in zo'n grote cirkel van zijn woonplaats te kijken? Wist niet dat ik daarvoor betalen moest..
Alle reacties Link kopieren
quote:lizenlotte schreef op 28 februari 2017 @ 07:58:

Ik krijg net terug van hem dat hij niet meer wil bieden omdat hij zijn reiskosten ook in de prijs moet meerekenen en ik woon nou eenmaal wat verder weg van hem.. euh ja is het mijn keus geweest dan om in zo'n grote cirkel van zijn woonplaats te kijken? Wist niet dat ik daarvoor betalen moest.. Joh, weet je dat niet. Dat is toch standaard. Wat een mafkees!
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Ooh dat heb ik ook weleens gehad, dat iemand aangaf dat ie er ook nog een stuk voor moest reizen en daarom een bod deed van zoveel lager. Hallo je zoekt het toch zelf zo ver weg...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb altijd vaste prijs aangevinkt.

Maar krijg dagelijks mails met de vraag wat de laagste prijs is.

Heb ook al vaker in de advertentie tekst gezet dat ze niet hoeven mailen om n lager bedrag. Dat ik die prijs er absoluut voor moet hebben. Heeft allemaal geen zin. Men blijft doorgaan.

En vaak als alles al zo.n beetje geregeld is .mailen ze. Oh ik zie nu dat ik er 100 kilometer voor rijden moet.u woont helemaal aan de andere kant van het land. Ja hallo...staat er toch bij. ...
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
dubbel geplaatst.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
quote:ZonnigKleintje schreef op 27 februari 2017 @ 19:06:

Argh. We hebben inmiddels 5 mensen gestuurd dat hun bod akkoord is en niemand die reageert. Biedt dan niet Hier heb ik ook last van! Weliswaar maar bij twee mensen (en één product), maar het is zo irritant. Heb aangegeven wanneer we thuis zijn (bijna altijd buiten kantoortijden) en dat die persoon zelf maar met een datum/tijd moet komen wanneer het hem/haar schikt, dus aan mij kan het niet liggen.
quote:chanella1 schreef op 27 februari 2017 @ 23:35:

vooral veertigers en vijftigers zijn niet zo goed in mailen, heb ik gemerkt :D



Ben zelf in de 50 en en na de 10 jaar ervaring op mp, kan ik je zeggen dat hoewel ik er niet om vraag, ik op 2 uitzonderingen na, berichten krijg over het ontvangen item en regelmatig hoor ik dat het leuk en vlot handelen was.

Van zowel jong als ouder (leeftijden bij het verzenden weet ik uiteraard niet) krijg ik fatsoenlijke mails.



Dat waar baseer jij je op?
@toontje, omdat het je eerste mp koop betreft, wil ik je er even op wijzen dat het heel gebruikelijk is om een product even goed te bezien en uit te proberen. Dat dat kan je gewoon even vragen. Je hebt garantie tot de deur nml.

Zou via de mail al even vragen om de aanwezigheid van de gebruiksaanwijzing, lijkt mij wel handig.
quote:chrisjoh schreef op 28 februari 2017 @ 09:38:

En vaak als alles al zo.n beetje geregeld is .mailen ze. Oh ik zie nu dat ik er 100 kilometer voor rijden moet.u woont helemaal aan de andere kant van het land. Ja hallo...staat er toch bij. ...



Haha!

Maar lezen en denken is moeilijk hoor.

Ik had laatst weer iemand die wel zag dat het op ophalen stond, maar toch vroeg of ik het kon opsturen als zij de verzendkosten betaalde (ja, hoe anders?!?!) maar toen afhaakte toen bleek wat de verzendkosten waren. Dat is nou werkelijk iedere keer zo. Ik twijfel iedere keer of ik nog moet terug mailen, want het leidt nooit ergens toe, maar al die mensen die schijnbaar nog denken dat ik producten plat kan toveren en er een postzegel van 50 cent op kan plakken zijn wel heel irritant.
Alle reacties Link kopieren
quote:Monday_Lisa schreef op 28 februari 2017 @ 10:19:

[...]





Ben zelf in de 50 en en na de 10 jaar ervaring op mp, kan ik je zeggen dat hoewel ik er niet om vraag, ik op 2 uitzonderingen na, berichten krijg over het ontvangen item en regelmatig hoor ik dat het leuk en vlot handelen was.

Van zowel jong als ouder (leeftijden bij het verzenden weet ik uiteraard niet) krijg ik fatsoenlijke mails.



Dat waar baseer jij je op?



Ik moet zeggen dat sommige mensen inderdaad niet zo goed zijn in mail contact. Dan lijken mensen erg onaardig (direct, kortaf) via de mail en blijken juist heel vriendelijk te zijn.

Mijn ervaring is ook dat dit eerder het geval is met ouderen, maar ik zou dan eerder richting 70/80 kijken. Die mailen vaak wel heel correct maar de zinnen zijn kort en lijken daarom al snel onaardiger. Ik denk dat het inderdaad te maken heeft met moeite met typen (letters herkennen, vinden). Ik herken het in ieder geval ook uit mailtjes en sms'jes van mijn grootouders. Het kan ook dat mensen die jonger zijn op deze manier typen maar ik denk dat dit veel minder het geval is. Het slecht kunnen mailen komt volgens mij vooral bij mensen vandaan die zeer weinig ervaring hebben met computers.



Hoewel dat ook kan komen door de producten die ik veel gekocht heb de laatste tijd. Ik heb een voorliefde voor boeken uit de jaren 30 en 40 en die worden nu eenmaal veel verkocht door oudere mensen. Vaak hele nette mensen die zich aan hun afspraken houden en waar je prettig mee kan zaken doen. Als het via de mail dus stroef gaat vraag ik tegenwoordig of we kunnen bellen, dat gaat vaak wat soepeler.
Alle reacties Link kopieren
Een ergernis van de afgelopen tijd:



Ik had een product te koop staan. Nieuwprijs: 350€. Mijn vraagprijs: 175€. Het product is pas aantal maanden oud(2 x gebruikt). Bon en originele verpakking zat er nog bij. Er zat zelfs dus nog ruim 1,5 jaar garantie op. Te koop gezet omdat wij het toch amper gebruiken ook al hadden we anders verwacht..

bieden uitgezet. Gaan mensen via de: ik heb een vraag button alsnog 50 tot 80€ bieden.. ik antwoord iedereen altijd netjes. Ook als ik je bod onzin vind.. krijg ik van alles terug: ik kan niet meer betalen dan dat.. uh nou niet dan. Als ik er wat bijleg heb ik een hele nieuwe(dit haat ik dus enorm he, want A ik vraag de helft en B als je dat er blijkbaar voor over hebt doe dat dan ipv mij lastig te vallen) en 1 die me zelfs ging uitschelden.



Uiteindelijk aan een vriendelijke man toch kunnen verkopen. Ook deze zocht contact via de vraagbutton, maar goed we kwamen wel op 160€ uit en die 15€ minder kan ik dan wel mee leven. Dus uiteindelijk toch tevreden:)
Alle reacties Link kopieren
beetje onderhandelen hoort er ook een beetje bij maar moet wel reeel blijven heb het ook al eens gehad met een gsm die had ik aangeboden voor 150 euro uiteindelijk verkocht voor 175 binnen 2 dagen.

Ik had hem er 1 uurtje opstaan kreeg ik al verschillende reacties dat ze hem voor 65 euro wilden komen halen.

Kan me best voorstellen als je voor iets wat moeilijk verkoopt en al maanden erop staat een stuk lager bied maar als het 1 uurtje er opstaat pfff
Alle reacties Link kopieren
beetje onderhandelen hoort er ook een beetje bij maar moet wel reeel blijven heb het ook al eens gehad met een gsm die had ik aangeboden voor 150 euro uiteindelijk verkocht voor 175 binnen 2 dagen.

Ik had hem er 1 uurtje opstaan kreeg ik al verschillende reacties dat ze hem voor 65 euro wilden komen halen.

Kan me best voorstellen als je voor iets wat moeilijk verkoopt en al maanden erop staat een stuk lager bied maar als het 1 uurtje er opstaat pfff
Ik heb iets op marktplaats staan en iedereen die ik mail nav hun bod, mailt gewoon terug
Heb de hometrainer in huis! Man is nog niet direct enthousiast, zelf ben ik er wel tevreden mee. De hometrainer ziet er mooi uit, is nauwelijks gebruikt. Gelukkig mocht ik de hometrainer even testen; vind 'm prima werken.



De verkoper bleek overigens een hele aardige jongedame te zijn, ze heeft me zelfs geholpen om de hometrainer in de auto te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
quote:2koffie schreef op 28 februari 2017 @ 10:53:

[...]





Haha!

Maar lezen en denken is moeilijk hoor.

Ik had laatst weer iemand die wel zag dat het op ophalen stond, maar toch vroeg of ik het kon opsturen als zij de verzendkosten betaalde (ja, hoe anders?!?!) maar toen afhaakte toen bleek wat de verzendkosten waren. Dat is nou werkelijk iedere keer zo. Ik twijfel iedere keer of ik nog moet terug mailen, want het leidt nooit ergens toe, maar al die mensen die schijnbaar nog denken dat ik producten plat kan toveren en er een postzegel van 50 cent op kan plakken zijn wel heel irritant.Heb ik ook gehad. Alleen betrof het toen mijn massief houten bed met spiraalbodems. Of ik die ook even kon verzenden....
Alle reacties Link kopieren
quote:criminalmind schreef op 28 februari 2017 @ 09:18:

Ooh dat heb ik ook weleens gehad, dat iemand aangaf dat ie er ook nog een stuk voor moest reizen en daarom een bod deed van zoveel lager. Hallo je zoekt het toch zelf zo ver weg...



Man aan deur gehad (voor dat zelfde bed als wat ik daarnet noemde) die niet de afgesproken prijs wilde betalen (bed al helemaal naar buiten gesjouwd, gelukkig nog niet in de aanhanger) maar 35 euro minder want hij had er immers ook een aanhanger bij moeten huren.

Werd een behoorlijke discussie omdat ik vind dat dat niet mijn probleem was. Alles weer naar binnen gesleept met manlief en koper erg boos.

Maar dan wordt het ook echt een principe kwestie bij mij hoor!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven