Geld & Recht alle pijlers

uitgaven aan een huisdier (kat in dit geval)

30-07-2014 19:43 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi



vroeg me af wat jullie kat (ten)(of hond/ ander dier) te eten ... krijgen en of jullie weten wat jullie maandelijks aan je dier uitgeven.

Wij hebben - een beetje impulsief - twee kittens in huis gehaald en nu heb ik gelezen dat dat duurder voer veel gezonder is dan bv voer van de Aldi. Maar dat kost dus wel wat! Hebben jullie dat ervoor over, en zou dat nu echt zoveel beter zijn?
"I'm Not crazy. My reality is just different from yours" ( - Cheshire Cat)
Alle reacties Link kopieren
Mijn kat krijgt over het algemeen whiskas voer. Ik heb pas bij de kruidvat perfect fit gehaald aangezien die toen goedkoper was als de whiskas. Ik heb ook ooit van de lidl voer gehaald maar daar moest ze niks van weten toen ging ze in hongerstaking. Verder lust ze al het voer wel. Wel een keer gehad dat ze goed ziek is geweest en dat ze een paar dagen niks meer had gegeten. Toen wel duur voer gegeven om haar weer op krachten te laten komen. Op whiskas doet ze het goed het is een vrolijk rond huppelend katje.



1 zak grid doen we ongeveer anderhalve tot 2 maanden mee. Kost 15 euro.



Ik heb wel een dure verzekering voor haar kost me 25 euro per maand denk dat dat wel de duurste uitgave is. Mar ik vind het wel belangrijk dat als er iets is met haar dat ze dan geholpen kan worden en ik niet hoef te kijken of we er wel of geen geld voor is.



Tot nu toe niet veel kwijt geweest aan dierenarts kosten. Ze is nu 3 en 1 keer ziek geweest toen waren de kosten iets van 200 euro . Hierbij zat ook wel een bezoek aan de nachtdierenarts.



Ontwormen doe ik niet meer omdat ze tegenwoordig niet meer buiten komt. het eerste jaar kwam ze wel buiten maar ik ben ondertussen verhuisd naar een flat op 4 hoog. Inentingen blijf ik haar wel gewoon geven.
Alle reacties Link kopieren
Bij onze hond zijn we ook met duurdere brokken begonnen. Elke keer had hij er na een tijdje geen zin meer in. Uiteindelijk pedigree geprobeerd (stukken goedkoper) en dit eet hij nu al bijna 2 jaar.

Ik vind niet als je dieren hebt, je het ook goed moet doen qua voer ed. Wij kunnen het best betalen, maar zijn smaak is belangrijker lijkt me ;)
Alle reacties Link kopieren
Klein vraagje aan de mensen die 10 kilo zakken gebruiken...

Hoe bewaren jullie het voer als de zak open is?

Ik heb via internet ook 2 zakken 10 kilo Royal Canin gekocht, maar weet nog niet hoe ik het moet bewaren als ik die zakken aanbreek.

Mijn katten doen normaal ongeveer 1 maand met een vier kilozak RC, dus zouden ze ruim 2 maanden met een 10 kilo doen.



Ik geef ze RC omdat ik deze katten nu drie maanden heb. Bij hun vorige baasje kregen ze ook altijd dit voer en daar wil ik gewoon mee doorgaan.

Mijn vorige katten kregen altijd het goedkope supermarktvoer, meestal Brekkies. Maar een van mn katten deed het er niet goed op. Nouja ik weet niet of het aan het voer lag, maar deze fout wil ik nu voorkomen.



Qua dierenartskosten heb ik altijd geld achter de hand dat ik kan betalen als er iets mis is. Ook als het plostseling zou gebeuren.
Oestra vaak krijg je als je een grote zak koopt er een bewaarton bij en daar doe ik zijn voer in. Je kan ook bij de molen een voerton kopen voor 5 euro oid.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een voerton Oestra, die kreeg ik mee van de dierenarts. De grote zakken die ik koop kieper ik daarin leeg.
Alle reacties Link kopieren
Ik probeer straks bij de Intratuin ook zo'n ton te bemachtingen.

Bedankt voor de tip!
Onze hond krijgt Royal Canin. Daarvan koop ik ook van die 10/15 kilo zakken. We hebben bij de dierenwinkel zo'n giga-emmer gekregen om het in te bewaren. Erg fijn.



We hebben haar (de hond) nog maar een maand, maar al flink wat kosten gemaakt. Niet erg, dat wisten we van tevoren en ik heb het heel graag voor haar over. Maar mand, deken, speeltjes, botten, riem, tuigje, vlooienspul, tekenshampoo, verzekering, voer, etc... dat loopt aardig op. Maar het plezier wat daar voor ons tegenover staat, tja, onbetaalbaar.
Alle reacties Link kopieren
De kuipjes voor kittens bij de Action van het merk Freja zijn ook goed. Er zit 14% vlees(Whiskas/gourmet maar 4%) in en geen suiker of granen, ze kosten ook nog maar eens 25 cent per kuipje. Kittens kan je beter wat vaker natvoer geven. Maar als brok geef ik ze Porta 21 van zooplus, hele goede ingrediënten en maar 4 euro per kilo. Als je liever in de supermarkt koopt dan kan ik Perfect Fit aanbevelen, ingrediënten zijn vergelijkbaar met Royal canin. Kattenbakvulling is ook vaak in de aanbieding bij Boerenbond, zelf neem ik altijd klontvormend.
quote:Sense-1970 schreef op 31 juli 2014 @ 01:47:

Ze komen gewoon buiten dus geen kattenbakvulling



Dus je hebt alle poep in de tuin? Of gaan ze bij de buren in de tuin? Mijn kat mag juist pas naar buiten als hij op de bak is geweest, dan hebben de buren van ons tenminste geen onwelkome kadootjes tussen hun planten.

Ik heb huismerk brokken van de supermarkt en kuipjes nat voer van de hema, waarvan maar een kwart per kat per dag. Mijn ene kat doet het daar prima op maar kleine poes die sinds kort bij ons is, is nogal winderig. Misschien heeft zij ander voer nodig

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven