Geld & Recht alle pijlers

Uitkering

12-01-2010 14:25 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sorry, het zoveelste topic over een uitkering en dan durf ik het niet eens te openen met mijn eigen username! (Dit omdat ik laatst herkend werd door andere viva-dames :P)



Maar dit is het geval.

Afgelopen juli liep mijn 1 jarige contract ten einde bij een school.

Het jaar dat ik daar werkte ging niet helemaal vlekkeloos. Het begon met een uitbarsting van een collega tijdens een vergadering, wat resulteerde in mediation gesprekken met het team (waar ik niet bij mocht zijn.. 'Jij blijft hier toch maar tijdelijk') die totaal niet vruchtbaar waren. Er werden 2 docenten ontslagen en er kwam enorm veel extra stress en woede in het team. Hierdoor werd het werken voor mij heel zwaar. Ik kon niet op het team aan en kreeg te veel voor mijn kiezen. Het contract eindigde en ik had 'zomervakantie'. Na deze vakantie ben ik afgestudeerd als docent en richtte ik mij op de verzorging van mijn familie en de verbouwing van mijn huis. Al die tijd heb ik geleefd van mijn spaarrekening. Helaas loopt die nu zo'n beetje tot zijn einde. Ik kan nog 2 maanden mijn vaste lasten betalen en that's it.

Ik heb me ingeschreven bij verschillende uitzendbureau's, sites voor docenten, werk.nl en hoop iets positiefs te halen uit de gesprekken met een werkcoach van het uwv.



Nu heb ik het hier natuurlijk ook over met vrienden/kennissen en een paar daarvan zeiden dat ik, totdat ik een baan gevonden had, ook een uitkering kon aanvragen. Ik besloot me digitaal aan te melden hiervoor en dacht bij mezelf.. al is het maar genoeg voor mn zorgverzekering.



Alleen, naief als ik zijn kan, las ik nadat ik het verstuurd had dat mijn oude werkgever mijn uitkering moet gaan betalen. (Dat werkt zo als je bij de overheid of in het onderwijs gewerkt hebt).

Nu heb ik helemaaaaaaaal geen goede relatie met mijn oude werkgever en wil ik eigenlijk niets met hen te maken hebben.



Hoe zit dat nou? Hoort dat team zometeen dat ik werkloos ben (zodat ze kunnen gniffelen?) of gaan zij mij nu helpen met een nieuwe baan vinden? (wat ik prima zou vinden, alleen niet in Dat team).



Ik hoop zo dat er iemand is die mijn verhaal een beetje begrijpt en mij wat uitleg hier over kan geven.

En de 'schop onder je kont en ga aan het werk' boodschap heb ik al gekregen van mijn banksaldo, dus daar wordt echt wel aan gewerkt hoor ;).



Alvast hartstikke bedankt!
Alle reacties Link kopieren
quote:Pauline65 schreef op 12 januari 2010 @ 19:51:

Natuurlijk heb je het met de beste bedoelingen gedaan; maar daar ben je nu zelf de dupe van.



En je valt echt de staat niet lastig als je WW aanvraagt; het is een werknemersverzekering waar je 'premie' voor betaald hebt dmv inhoudingen op je salaris.



@Elmira: als je niet weet waar je over praat, misschien maar niet meer reageren??

Al heb je miljoenen op de bank, als je werkloos wordt en aan de voorwaarden voldoet heb je recht op een WW-uitkering.Ik dacht dat ze nu een bijstandsuitkering wilde aanvragen, want WW is ze een beetje laat voor. Daar beruste mijn antwoord dus op.
@firstview



Houd er alvast maar rekening mee dat er ook geen "andere potjes" zijn. Je krijgt ww/wachtgeld of je krijgt het niet, meer smaken zijn er niet.



Als je dan helemaal zonder inkomen zit, kun je eventueel bijstand aanvragen. Maar ik vermoed dat jouw partner een normaal inkomen heeft, wat boven de "bijstandsnorm" uitkomt, en dat je op grond daarvan dus ook niet voor bijstand in aanmerking komt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven