Geld & Recht alle pijlers

Uitvaartverzekering wel of niet

06-06-2016 09:26 215 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie een uitvaartverzekering? En waarom wel/niet. Ik heb er zelf geen, maar overweeg er eentje af te sluiten.
Als er nou één verzekeringspolis direct de prullenbak in kan, dan is het die voor de uitvaart. En wel hierom: gedurende het leven betaalt men drie keer meer premies dan een uitvaart kost. En als het einde daar is, dan betaalt de verzekeraar drie keer te weinig voor de uitvaar

http://daskapital.nl/2017/09/mensen_met ... rzeke.html
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er wel een, je weet maar nooit. Ik wil niet dat er bijvoorbeeld iets met ons allebei gebeurt en dat mijn ouders voor de kosten opdraaien, ik zeg maar wat.
Alle reacties Link kopieren
Nee, vind ik weggegooid geld. Als je niet voortijdig overlijdt, kun je het premiebedrag beter zelf wegsparen. Dat levert veel meer op.

Inmiddels genoeg op de spaarrekening staan voor onze uitvaarten, dus dat komt wel goed. Ik zou nog eens moeten uitzoeken of dit ergens vastgezet kan worden (x4 dan, ook voor man en dochters). Dat het echt gereserveerd staat.
Alle reacties Link kopieren
Nee geen uitvaartverzekering. Man heeft m zelfs opgezegd. Laatst een heel artikel gelezen over wat een geldklopperij de hele uitvaartbranche is. Treurig gewoon.

Wij hebben wel genoeg spaargeld om een uitvaart te bekostigen. En mochten we dat ooit niet meer hebben, kunnen we er altijd een afsluiten. Ja je betaalt dan meer premie, maar nu besparen we dat iig.

Maar als je geen spaargeld hebt, is het wellicht beter om er wel een af te sluiten.
Alle reacties Link kopieren
MrBurns schreef:
26-09-2017 15:52
Als er nou één verzekeringspolis direct de prullenbak in kan, dan is het die voor de uitvaart. En wel hierom: gedurende het leven betaalt men drie keer meer premies dan een uitvaart kost. En als het einde daar is, dan betaalt de verzekeraar drie keer te weinig voor de uitvaar

http://daskapital.nl/2017/09/mensen_met ... rzeke.html
Precies aan de hand gehad met mijn opa. Ik geloof niet dat er nog iemand in mijn familie een uitvaartverzekering heeft.
Alle reacties Link kopieren
Het ligt er maar net aan wanneer je overlijdt en dat weet je nu eenmaal niet. Wij hebben er wel een voor onszelf en onze kinderen, daardoor kregen we ook een deel van de kosten vergoed (coulanceregeling) toen onze dochter voor de geboorte overleed. We zouden het hebben kunnen betalen, maar niet al ons spaargeld ook nog kwijtraken doordat we ons kind verloren was 'prettig'.
Forever is a hell of a long time
Wij hebben er tijdelijk een. Met 2 kleine kinderen is ons spaargeld niet altijd (na een grote uitgave als een nieuwe auto ofzo) voldoende om de rekening te dekken. Meer geld is er wel, maar niet zo vrij beschikbaar. Het huis heb je ook niet zomaar verkocht. Scheelt een boel gedoe waar je op zo'n moment niet op zit te wachten.

Wel zo relaxed voor een paar euro per maand gezien we nog jong zijn.

Zodra de kinderen zelfstandig zijn of onze spaarrekeningen het structureel toelaten gaat hij weer de deur uit.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf een natura verzekering, mijn partner een geldverzekering van 3800 euro. Voor de kinderen heb ik gelijk na geboorte een koopsompolis genomen zodat zij daar niet over na hoeven denken als zij de deur uit gaan.

Ik verwacht dat als wij jong overlijden allemaal onderverzekerd zijn omdat uitvaarten zo vreselijk duur zijn maar de basis is in ieder geval geregeld. Op dat moment kunnen wij allemaal in onze portomonnee kijken hoe uitgebreid de uitvaart gemaakt nog verder gemaakt kan worden.

Wat mij uitvaarten van jonge mensen opvalt is dat de "koffie met cake" er enorm inhakt qua kostenpost. In deze regio zie je dan ook steeds meer alleen koffie of frisje bij condoleancemoment en de uitvaart in besloten kring.
Ik doe mijn best
Ik heb er bewust geen en ga er ook geen afsluiten. Mocht ik voor mijn moeder overlijden dan is er nog altijd mijn spaarrekening en 'n hypotheekvrij huis. Bovendien wil ik het echt heel low key, dus voor mij geen dure kist, dure uitvaart etc, gewoon simpel de oven in.
Senseo schreef:
30-09-2017 08:48


Wat mij uitvaarten van jonge mensen opvalt is dat de "koffie met cake" er enorm inhakt qua kostenpost. In deze regio zie je dan ook steeds meer alleen koffie of frisje bij condoleancemoment en de uitvaart in besloten kring.
2000 euro waren wij kwijt voor mijn paps condoleance na de dienst: koffie/thee/fris met 5 verschillende mini broodjes/koeken (saucijs, pudding, kaas etc)
Alle reacties Link kopieren
Ik betaal 5,28 euro per maand bij Dela.
Mijn moeder was ook bij Dela, en het viel me mee wat er vergoed werd: , het afleggen, 50 rouwkaarten, een kist, aangifte bij de gemeente, regelen van een plek bij de begraafplaats, de begrafenis zelf uiteraard, de dankkaarten en waarschijnlijk ook de grafrechten van 1700 euro (!)voor 20 jaar.
Alleen geen grafsteen, maar die wilde ma toch niet.Ze heeft nu een boompje op haar graf.
Alle reacties Link kopieren
ZonnigKleintje schreef:
30-09-2017 02:30
Wij hebben er tijdelijk een. Met 2 kleine kinderen is ons spaargeld niet altijd (na een grote uitgave als een nieuwe auto ofzo) voldoende om de rekening te dekken. Meer geld is er wel, maar niet zo vrij beschikbaar. Het huis heb je ook niet zomaar verkocht. Scheelt een boel gedoe waar je op zo'n moment niet op zit te wachten.

Wel zo relaxed voor een paar euro per maand gezien we nog jong zijn.

Zodra de kinderen zelfstandig zijn of onze spaarrekeningen het structureel toelaten gaat hij weer de deur uit.
Heb je dan een uitvaartverzekering of een overlijdensrisicoverzekering? Volgens mij is voor korte termijn een uitvaartverzekering heel onvoordelig. Wij hebben zelf geen uitvaartverzekering, maar wel een overlijdensrisicoverzekering. Die kost ook maar een paar euro per maand, maar keert wel 100.000 uit bij overlijden van een van ons de komende 10 jaar. Daar kunnen we dan de begrafenis van betalen, maar ook het inkomensverlies opvangen van de overleden ouder en mogelijk maken dat de overblijvende ouder minder kan gaan werken. Die dingen kosten bij elkaar veel meer geld dan de begrafenis op zichzelf.
Uitvaartverzekering. Ovr is voor ons waarschijnlijk iets duurder. Mijn moeder is jong overleden. Ik zal het eens uitzoeken, goede tip!

Ovr hebben we ook (van voordat mijn moeder overleed) maar die is gekoppeld aan de hypotheek. Als die vrijvalt is verder het nabestaandenpensioen genoeg voor de overgebleven partner.
Hier de afgelopen jaren vaak meegemaakt dat avond voor de begrafenis er thuis condoleren was en bijvoorbeeld half uur voor de uitvaart dienst. Dan wordt er geen koffie geschonken, en dat hoeft voor mij ook niet. Bij begrafenis schoonouders kwam familie uit andere kant van het land en hebben we de uitvaartdienst om 11 uur gedaan, zodat ze na afloop nog wat broodjes konden eten voorde terugreis. Zo waren mijn schoonouders, familie moet je goed verzorgen 😉. Gelukkig werd het allemaal verzorgd door vrijwilligers uit de kerk. Dat scheelt behoorlijk in kosten, alleen kostprijs van broodjes, beleg en cakes, overschot kregen we mee naar huis. Dragers kennen we ook niet, doet altijd familie, kinderen, kleinkinderen, broer en zwagers, maar ook mijn dochter heeft haar oma gedragen. Het laatste wat je zelf kan doen voor je geliefde. Maar die grafrechten vindt ik smerige geldklopperij.
Mijn ouders en schoonouders waren erg tegen begrafenis verzekering. Omdat ze zagen dat er inderdaad na heel veel (jaren) betalen, schandalig weinig werd uitgekeerd. Ze hadden allebei begrafenis geld geblokkeerd staan. Wij hebben het geld op dit moment niet na verbouwing. En de vraag is wanneer we het wel weer bij elkaar hebben. Dan is het misschien toch verstandig om er een af te sluiten. Ook als je hoort dat je bij ontslag eerst je eigen geld op moet maken. Wij hebben ipv orv een verzekering die een maanduitkering geeft ivm belasting. Dat scheen toen beter te zijn, als aanvulling op weduwenpensioen. Maar daar kan je dan niet de begrafenis van betalen. We kunnen we bijvoorbeeld caravan verkopen en daar de kosten van betalen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven