Geld & Recht alle pijlers

vaatwasser na het weekend meer dan 200€ goedkoper

29-08-2016 16:37 54 berichten
Kun je daar nog iets aan doen eigenlijk?

Ik heb vrijdag een vaatwasser besteld en nu is hij meer dan 200€ goedkoper op maandag. Ik heb hem nog niet binnen, en in principe kun je je goederen natuurlijk terugsturen als je niet tevreden bent.

Ik heb ze een mail gestuurd of ze iets voor mij kunnen doen, want ik vind dit wel een erg groot verschil.



Iemand dit al eens meegemaakt? En is er dan iets te regelen of niet? Vind het wel de moeite waard eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
Wat al is gezegd: wet koop op afstand https://www.consuwijzer.nl/thema/koop-op-afstand. Dus als ze moeilijk doen (wat ik niet verwacht), kun je het terugsturen en opnieuw bestellen
quote:Livva99 schreef op 29 augustus 2016 @ 17:57:

Wat al is gezegd: wet koop op afstand https://www.consuwijzer.nl/thema/koop-op-afstand. Dus als ze moeilijk doen (wat ik niet verwacht), kun je het terugsturen en opnieuw bestellen Maar to woont in Frankrijk en heeft het ook daar besteld. Geldt dit dan wel ? Wat is het europese consumentenrecht in deze?
Alle reacties Link kopieren
Deze afbestellen, en de '' afgeprijsde '' bestellen?
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Maar ik denk dat je wel coulance krijgt.



Succes!
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:gizzmo-returns schreef op 29 augustus 2016 @ 18:00:

[...]





Maar to woont in Frankrijk en heeft het ook daar besteld. Geldt dit dan wel ? Wat is het europese consumentenrecht in deze?Ze woont in Frankrijk en heeft de vaatwasser ook in Frankrijk besteld? Dan weet ik niet hoe het werkt
Natuurlijk willen wij een update!

Succes!
Alle reacties Link kopieren
quote:_lente_ schreef op 29 augustus 2016 @ 17:32:

[...]





Nou ik dacht meer dat het wel handig is om het verhaal na zon vraag ook compleet te maken. Ongeacht wat de uitkomst dus is.

Zodat lezeressen ook weten hoe het is afgelopen.

Dat.Succes Lente.
Alle reacties Link kopieren
Zo 'natuurlijk' als door sommigen gesteld wordt is t in de praktijk niet. Hier meegemaakt: Wehkamp, geen probleem. Waardebon gekregen. Sarenza? Niet mogelijk. Ondanks dat ik ook de schoenen gratis kon terugsturen en tegen de nieuwe prijs kon bestellen. Zelfs met deze uitleg en Eem vriendelijk verzoek omdat t voor beide partijen wrs makkelijker was bleef het een nee. Die schoenen heb ik dus gewoon teruggestuurd.

En als in Frankrijk geen koop op afstand regeling is ben je echt overgeleverd aan de welwillendheid van de verkoper.

Ik hoop het beste voor je!!
Alle reacties Link kopieren
Is de koop op afstand geen uitvoering van een Europese richtlijn? Dan zal er in Frankrijk iets soortgelijks bestaan.
"People, what a bunch of bastards"
Alle reacties Link kopieren
Ja, deze wet is het gevolg van een Europese richtlijn. Anders hadden we die wet nooit gehad in Nederland. Van andere consumentenbeschermende richtlijnen is de afgeleide NL wetgeving erg karig. Maar goed dat we de EU hebben voor dit soort zaken.
Ik heb nog een ander nummer gevonden, dat was de gewone klantenservice en die was tot 18:00 open.

Ik belde 17:48 dus was al bang dat ik ze niet te spreken kreeg. Dat was o maar ik kon mijn nummer achter laten, wat ik deed. Had geen verwachting.

Ik werd voor 18:00 teruggebeld en vertelde alleen dat ik een vaatwasser had besteld en dat hij 200€ goedkoper was nu. Zij wist gelijk over welke machine het ging en zij me omdat ik hem nog niet had ontvangen, ik een email moest sturen, met daarin de opmerking dat tijdens het bestellingsproces de prijs is veranderd en ze zei me dat UBALDI dan zou terugmailen.

Ik ben nog wat sceptisch maar we gaan zo de email opzetten en morgen nog maar even bellen.



Ik heb screenshots gemaakt, ook met de datum erbij. Zou toch écht wel heul heul heul heul erg blij zijn als ik hier een korting uit kan slepen zeg!



Morgen meer nieuws en leuk dat jullie zo meeleven!
Had een vrouw erover gesproken en die zei me dat de 'key' was dat je het apparaat dus nog niet binnen hebt. Dan heb je een bestelling gemaakt maar het is dus nog niet tot een koop gekomen.

Ik kan zien dat de bestelling is gemaakt en hij in behandeling ism en nog niet onderweg. Ookal was hij onderweg, is hij nog niet ontvangen.

Ik geloof dat je daar je winst op moet zien te behalen.



Na goed, spannend. Voor 50€ had ik minder moeite gedaan maar 200 gaat mijn nerderlandse genen nét ff te ver
Haha Lente, je NL genen.

Ben benieuwd! Hoop dat het je lukt!
quote:viva1966 schreef op 29 augustus 2016 @ 19:26:

Ja, deze wet is het gevolg van een Europese richtlijn. Anders hadden we die wet nooit gehad in Nederland. Van andere consumentenbeschermende richtlijnen is de afgeleide NL wetgeving erg karig. Maar goed dat we de EU hebben voor dit soort zaken.
quote:_lente_ schreef op 29 augustus 2016 @ 21:16:

Had een vrouw erover gesproken en die zei me dat de 'key' was dat je het apparaat dus nog niet binnen hebt. Dan heb je een bestelling gemaakt maar het is dus nog niet tot een koop gekomen.

Ik kan zien dat de bestelling is gemaakt en hij in behandeling ism en nog niet onderweg. Ookal was hij onderweg, is hij nog niet ontvangen.

Ik geloof dat je daar je winst op moet zien te behalen.



Na goed, spannend. Voor 50€ had ik minder moeite gedaan maar 200 gaat mijn nerderlandse genen nét ff te ver Succes!
het is heel erg, die vaatwasser gaat ineens in de uitverkoop haha. Ik heb hem nu ergens anders voor 300€ goedkoper gezien....



(ik vind mezelf ook heel erg hoor, en ja ik heb wel wat beters te doen -nee ik heb geen zin daar in- en ik ga maar niet die hele koop annuleren en die van 300€ goedkoper kopen... )



ohnee, thank god, ik vergistte me. Door al die advertenties die overal maar op-poppen dcht ik te zien dat het dezelfde was... arch ik moet nu écht ophouden... zeg het tegen me! ;-D

Zijn vast overgangshormonen.
haha nou ik snap het wel hoor! het is best veel geld!
ok, we hebben nieuws



In de antwoordmail die ik net heb gekregen vertellen ze dat klanten altijd het recht hebben om voor de laagste prijs het product te krijgen als de prijs is veranderd binnen 8 dagen na de verkoop. ( so far so good)

Maar daarna wordt het wat vager.

Ze zeggen dat ik 31 dagen na de aankoop een sms zal krijgen met een kortingscode die gelijk zal zijn aan het verschil.

Deze code kan ik dus alleen bij hen besteden ( nouja dat snap ik dan wel) maar hij moet in 1 keer gebruikt worden en het product wat ik koop moet 50% duurder zijn dan de korting. Dus dat betekend voor mij dat ik iets moet kopen voor een waarde van tenminste 300€



Hmm, niet ideaal.



Ik moet eerst nog maar zien of je die code krijgt ( waarschijnlijk doen ze dat zo laat dat je het gewoon zelf ook vergeet) en dan dus weer een uitgave doen van iets van minstens 300€



Kan niet zeggen dat ik hier heel blij van wordt, maar goed die vaatwasser gaat mij vast heul blij maken want met de hand afwassen is na 4 dagen al best niet leuk meer.
Alle reacties Link kopieren
En de koop gewoon ongedaan maken? Ik zou niet met dat gedoe met die kortingscode akkoord gaan.
Alle reacties Link kopieren
Nou wat een vreemd aanbod. Ik zou idd de koop ongedaan maken en de machine opnieuw bestellen.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Ik zou de koop gewoon annuleren en het product, al dan niet elders, opnieuw bestellen. Zou mij allemaal teveel gedoe zijn, met die kortingscode enzo. Wie zegt dat ik daar nog iets wil bestellen en dan moet ik dus alsnog extra geld uitgeven. Nee, bedankt.
Mja, ik vind hem ook lastig.

Weet je, de machine krijg ik waarschijnlijk nu binnen een week.

Bij de nieuwe prijs staat dat hij over 10 dagen weer beschikbaar is en de levertijd 3 weken is.

zucht



Dus ik vind het lastig, en het is alweer duidelijk dat die mensen heel goed weten hoe ze dit moeten doen. Het werkt ontmoedigend.



Ben nog in dubio, ik laat het ff een dagje bezinken
Alle reacties Link kopieren
Je kan ze ook terugmailen/bellen en zeggen dat je niet akkoord gaat met deze regeling. Dat je de aankoop dan afzegt en hem wel elders gaat kopen. Kijken of ze dan ineens wel gewoon geld terug geven en anders houden ze dat apparaat lekker.
Alle reacties Link kopieren
Wat een lange levertijd! Ik bestelde mijn vaatwasser en had hem 2 dagen later in huis. *Verkeerde keuze gemaakt het is een onding dat niet goed wast en niet goed droogt, maar dat is eigen schuld en zo*
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Hahaha jullie zijn al net zo erg als ik :-D



Mja nouja ik laat weten wat ik doe!



Aail bie bek!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven