Geld & Recht alle pijlers

Veel klein geld gespaard..... waar inleveren?

14-08-2009 18:20 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een jaar lang klein geld gespaard (20 cent, 50 cent, 1 euro enzo). Nu wil ik dat graag inwisselen maar kan dat tegenwoordig nog bij de bank? Gaan ze dat met de hand tellen? Ik heb echt geen idee.

Iemand hier ervaring mee?
Alle reacties Link kopieren
quote:sweetcandy schreef op 16 augustus 2009 @ 14:09:

Ik mis mijn Jumbo... Daar hadden ze van die zelf-scan-automaten en ging ik gerust met een zakje vol kleingeld er tien minuten staan om geld in te werpen ;)

Ik denk dat de Jumbo gesloten is wegens gebrek aan doorloopsnelheid...
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dit weekend op een markt gestaan om geld op te halen voor een goed doel. Daardoor heb ik nu een berg kleingeld van heb ik jou daar.

Mijn vriend werkt in een winkel en die heeft direct zijn bazin gebeld of die nog interesse had in kleingeld. Resultaat is dat ik morgen langs ga om het daar om te wisselen. Daarna door naar de bank, om het daar in te leveren en naar het goede doel (borstkankeronderzoek) over te maken!



Het kost de middenstand idd geld om kleingeld bij de bank te halen dus dit is een mooie oplossing! Zij blij, ik blij!
Alle reacties Link kopieren
quote:Joyce48 schreef op 14 augustus 2009 @ 21:28:

@crini: dan zijn de regels kennelijk in verschillende plaatsen anders. Hier is het in elk geval wel zo; de telmachine trekt automatisch die ¤ 5,-- van het gestorte bedrag eraf.



Wat die tassen betreft: neen, toen ik eenmaal wist hoe klantvriendelijk ze daar zijn neem ik tegenwoordig een 'hulpje' mee om op het geld te passen.



Bij de Rabo waar ik woon (en ook waar ik werk) is het storten gratis hoor.

Verder zie ik hier dat ze collectebussen vaak vlak na sluitingstijd laten storten. Dan zijn er ook (vrijwel) geen andere klanten meer waardoor je alles ook niet zo grondig hoeft te bewaken (ik zie die bussen dan echt door de halve bankahal heen staan ).
Alle reacties Link kopieren
[quote]Joyce48 schreef op 14 augustus 2009 @ 19:22:

Rabobanken hebben inderdaad een kleingeldautomaat; daarvoor brengen ze aan rekeninghouders van de Rabobank zelf ¤ 5,-- in rekening. Of je ook als niet-Rabobankier daar kunt storten weet ik niet. [quote]





Dit scheelt per rabobank.

De ene wel en ander niet. Rabo kan ook per kantoor een ander beleid hebben. Dit is er een onderdeel van. Heel irritant. Scheelt als je ouders bij een ander kantoor zit waar het wel gratis is!



En je kan er niet als niet rabo rekening houder iets storten. Het moet namelijk op een rabo rekening gestort worden
"ik ben het, Barbabelladingdong"
Alle reacties Link kopieren
quote:DTJ schreef op 17 augustus 2009 @ 08:31:

Bij de Rabo waar ik woon (en ook waar ik werk) is het storten gratis hoor.

Verder zie ik hier dat ze collectebussen vaak vlak na sluitingstijd laten storten. Dan zijn er ook (vrijwel) geen andere klanten meer waardoor je alles ook niet zo grondig hoeft te bewaken (ik zie die bussen dan echt door de halve bankahal heen staan ).

Ik weet van het hoofdkantoor van het goede doel waar ik de collecte voor organiseer dat er inderdaad Rabobanken zijn die speciaal voor collectes buiten kantooruren - op zaterdag bijvoorbeeld - op afspraak opengaan. Maar dus niet in mijn woonplaats, helaas. Zoals ik al eerder meldde: ik moet wél een afspraak maken 'omdat ik de telmachine zo lang bezet houd' maar als er dan drie, vier, vijf mensen voor me zijn om geld te storten moet ik gewoon aansluiten, met al mijn tassen met geld. Schandalig is het, net of het een gunst is dat ik alsjeblieft 'mijn' geld (de opbrengst van 30 collectanten) daar mag komen brengen.

En iedereen - ook mensen die een klein bedragje op hun rekening willen zetten - moet bij die geldautomaat zijn omdat ze geen kashandelingen meer doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Joyce48 schreef op 17 augustus 2009 @ 08:42:

[...]



Ik weet van het hoofdkantoor van het goede doel waar ik de collecte voor organiseer dat er inderdaad Rabobanken zijn die speciaal voor collectes buiten kantooruren - op zaterdag bijvoorbeeld - op afspraak opengaan. Maar dus niet in mijn woonplaats, helaas. Zoals ik al eerder meldde: ik moet wél een afspraak maken 'omdat ik de telmachine zo lang bezet houd' maar als er dan drie, vier, vijf mensen voor me zijn om geld te storten moet ik gewoon aansluiten, met al mijn tassen met geld. Schandalig is het, net of het een gunst is dat ik alsjeblieft 'mijn' geld (de opbrengst van 30 collectanten) daar mag komen brengen.

En iedereen - ook mensen die een klein bedragje op hun rekening willen zetten - moet bij die geldautomaat zijn omdat ze geen kashandelingen meer doen.Bij ons gaan ze er niet speciaal voor open. Ze komen gewoon net voor of rond sluitingstijd binnen en er zijn altijd wel medewerkers wat langer aanwezig. Als jij met iemand in gesprek zit om iets te regelen en het is sluitingstijd wordt dat over het algemeen ook gewoon even afgemaakt. Daarnaast zijn er altijd wel andere medewekers die langer werken dan sluitingstijd (ik heb heel vaak klantafspraken buiten sluitingstijd).
Alle reacties Link kopieren
Ik lees veel tips. Ik zie de Rabo vaak voorbij komen.

Ik zit bij de ABN. Dus ik zal eens vragen of ze daar die rolletjes hebben.



Dank voor alle tips.
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 18-06-2018 09:50
Reden: troll
0.00% gewijzigd
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 18-06-2018 09:50
Reden: quote en bericht verwijderd
96.36% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Sowieso bij de rabobank en ING hebben ze gewoon automaten staan.
butterfly- schreef:
17-06-2018 23:47
Sowieso bij de rabobank en ING hebben ze gewoon automaten staan.
TO is 9 jaar oud..
Santaaa schreef:
17-06-2018 23:51
TO is 9 jaar oud..
.
Mag hopen van niet, want je moet voor Viva 18+ zijn. De OP daarentegen is wel van 9 jaar geleden.

;-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven