Geld & Recht alle pijlers

Vergelijk hier je vaste lasten

20-09-2014 11:33 77 berichten
Vaak start iemand een topic met een vraag om budgetadvies, veel mensen willen of moeten nu bezuinigen, in deze topics wordt direct naar de vaste lasten en uitgaven gevraagd en worden er tips gegeven welke abonnement weg kunnen, wat er goedkoper kan enz.



Ik heb net de financiën voor deze maand weer op een rijtje gezet en zoals elke maand vraag ik me af 'is dit een beetje normaal?' volgens mij doen we het qua vaste lasten wel redelijk. Er kunnen dingen goedkoper of helemaal niet, maar we zitten niet in een situatie waarin het echt moet, dus prima zo. Maar toch, ik vind het leuk om te vergelijken.



Het lijkt me handig om hier met elkaar te kunnen vergelijken in grote lijnen en nuttig voor de mensen die hun vaste lasten een oprfrisbeurt willen geven. Weet niet of er animo is voor zo'n topic, maar dat zien we vanzelf wel.



Ik zal aftrappen in het eerste bericht.
Maar zo'n assurantietussenpersoon kost toch ook weer geld? Tot nu toe maak ik erg weinig aanspraak op mijn verzekeringen en heb ik er dus ook geen moeilijk gedoe mee. Elk jaar kijk ik voor auto en zorg of het goedkoper kan. De rest 'geloof ik allemaal wel'
quote:blijekip schreef op 20 september 2014 @ 12:46:

Wat is raar aan 10 termijnen waterschapsbelasting? Dat het in termijnen kan of dat het er 10 zijn, het bedrag? Het zijn of 10 termijnen of 12, dat weet ik z

zo goed als zeker en dit is wat het per maand kost. Ik ben benieuwd wat hier vreemd aan is, betaal ik heel veel?



Waterschapsbelasting is hier verplicht in twee termijnen (dus het jaarbedrag gedeelt door twee en dus ook twee aparte acceptgiro's bij de jaarlijkse rekening (ivm met verhuizing hebben we wel eens een heel klein bedrag moeten betalen, dit moest ook verplicht in twee keer)).

Maar wellicht is dat per regio anders geregeld ofzo.
Dan denk ik dat wij in een andere regio wonen inderdaad.

Over 2 termijnen gesproken, ik was vergeten de erfpacht in het overzicht op te nemen. 2x ongeveer ¤150
Alle reacties Link kopieren
Waterschapsbelasting van 430 euro? Mwah, zit zelf op 360 ofzo. Niet zo heel vreemd.
it's not who I am underneath, but what I do that defines me
Ik ga dit jaar denk ik zoveel mogelijk voor een jaar vooruit betalen, bijvoorbeeld zorgverzekering, autoverzekering. Ons spaarpotje is nu toereikend, maar dat was het in het verleden niet. O wacht, voor de autoverzekering gaat dat niet op lees ik nu.
Alle reacties Link kopieren
Bijekip zit in die kosten van intranet nu ook de TV?
quote:blijekip schreef op zaterdag 20 september 2014 12:51 Maar zo'n assurantietussenpersoon kost toch ook weer geld? Tot nu toe maak ik erg weinig aanspraak op mijn verzekeringen en heb ik er dus ook geen moeilijk gedoe mee. Elk jaar kijk ik voor auto en zorg of het goedkoper kan. De rest 'geloof ik allemaal wel'Die kosten zitten in de premies en de premies zijn gunstig, dus geen probleem!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn autoverzekering lopen via mijn partner. Hij heeft veel meer schadevrije jaren en daardoor meer korting. Ik krijg die korting nu ook, maar bouw toch nog zelf eigen schadevrije jaren op. Geregeld via tussenpersoon verzekering. En ja, die rekent een jaarlijks gedrag, maar dat verdien je door dit soort dingen terug.
quote:lisa2 schreef op 20 september 2014 @ 13:19:

Bijekip zit in die kosten van intranet nu ook de TV?



Nee, we hebben geen tv abonnement.

Wel snel internet schijnt en dat is 'belangrijk' (bemoei ik me niet mee, domein van man )
@weegschaal, dat zou ik ook willen, want mijn man heeft heel veel schadevrije jaren. Ik hoorde er laatst iets over bij een ANWB reclame, maar dit ging over meerijdende kinderen. Ga me er eens in verdiepen, het zou ons tientallen euro's per maand besparen. Bij welke verzekeringsmaatschappij zit jij?
@Nummerzoveel, hoe zoek ik een goede en betrouwbare assurantietussenpersoon? Waar zou ik dan op moeten letten?
Alle reacties Link kopieren
quote:blijekip schreef op 20 september 2014 @ 13:52:

@weegschaal, dat zou ik ook willen, want mijn man heeft heel veel schadevrije jaren. Ik hoorde er laatst iets over bij een ANWB reclame, maar dit ging over meerijdende kinderen. Ga me er eens in verdiepen, het zou ons tientallen euro's per maand besparen. Bij welke verzekeringsmaatschappij zit jij?ZLM, werkt volgens mij alleen in de zuidelijke provincie's en alleen via tussenpersoon
Alle reacties Link kopieren
volgens mij zijn mijn waterschapslasten eenmalig iets van 50 euro per jaar en dan voor de rest betaal ik elke maand 15 euro gewoon voor het water uit de kraan :-)

Veel verschillen per regio dus blijkbaar, Ik had geen idee
quote:blijekip schreef op 20 september 2014 @ 12:17:

[...]





Het is voor 2 personen, dus ¤94,87 p.p. (niet ¤189,74 p.p )

Is dat veel?Sorry verkeerd gelezen! Nee dat is volgens mij niet veel nee!
@loonstrookje, ¤50 per jaar voor waterschapsbelasting? Het verschilt zeker per regio, maar zo'n bedrag ben ik nog nooit tegengekomen. Of woon je op een kamer? Maar zelfs dan... waterverbruik staat hier los van inderdaad, betaal ik ook zo'n ¤18 per maand voor met z'n tweeën.



@strikje, ik heb het aangepast, want het leest ook een beetje als 2x zo'n bedrag. We hebben een restitutieverzekering, dat scheelt vaak. Alleen basispakket.
quote:blijekip schreef op zaterdag 20 september 2014 13:56 @Nummerzoveel, hoe zoek ik een goede en betrouwbare assurantietussenpersoon? Waar zou ik dan op moeten letten?Oef, lastig. Ik heb de mijne al 20+ jaar. Ik denk dat je moet vragen naar wat ze precies voor je doen: hoevaak controleren of voorwaarden en premies ok zijn enzo.
Alle reacties Link kopieren
Waterschapsbelasting, hier geïnd door Hoogheemraadschap heeft betrekking op verontreinigingsheffing, zuiveringschap.

Oftewel betalen voor het schoonmaken van het water.



Betaal je hier of in 1 x, of in 2 termijnen of via incasso in 20 termijnen.

Tegen de tijd dat ze gaan afschrijven is het maart
Alle reacties Link kopieren
Dat van die autoverzekering hebben wij ook. Gewoon een belletje gedaan naar de verzekering. Was geen probleem om partner korting te krijgen. Was in 2 minuten geregeld en het scheelt een hoop geld.
Ik zou persoonlijk nooit met een assurantiepersoon in zee gaan dat is over het algemeen te duur, je bent ook de grip volledig kwijt en voorwaarden kun je zelf ook online vergelijken. Online kun je heel veel zelf uitzoeken en je goed verzekeren. Voor 1 van onze motoren scheelde dat 24 euro per maand. Ik heb een aantal auto's en de kosten varieren van 7,22 per maand tot de duurste voor 17,75. Maar dan wel met volledige no-claim. Verder hebben mijn man en ik volledige eigen risico met de zorgverzekering, dit moet je wel kunnen dragen maar door de korting die je krijgt spaar je weer 300,- euro per jaar, kortom het kan je hooguit 200,- euro extra kosten (althans in mijn geval met 25,- euro korting per maand).
Alle reacties Link kopieren
Dat van mij:

Zorgpremie 103

Vodafone 74 (thuisinternet en mobiel internet op iPad)

Hi 38 (smartphone)

Muziekschool 84 (zangles)

Familie 2

Gift 5

Zzv/Wmo 19 (Zorg zonder verblijf)

Huur 464

Stroom 10

Gas 58

Openbaar vervoer 73

Rechtsbijstand 8



Bedragen zijn afgerond. Het wordt een klus om alles te herleiden naar maanden, want ik heb ook vaste lasten per kwartaal, per halfjaar en per jaar.
World of Warcraft: Legion
quote:hvm schreef op 20 september 2014 @ 21:04:

Dat van die autoverzekering hebben wij ook. Gewoon een belletje gedaan naar de verzekering. Was geen probleem om partner korting te krijgen. Was in 2 minuten geregeld en het scheelt een hoop geld.Oh, goeie tip, dankje! Bij welke verzekeringsmaatschappij zitten jullie? En is de auto dan op de naam van degene met de meeste schadevrije jaren verzekerd of krijgt degene met de minste schadevrije jaren de korting van de ander? Ik ga hier ook over bellen, scheelt zeker veel geld! Bedankt!
Alle reacties Link kopieren
*
Alle reacties Link kopieren
Zorgverzekering en de autoverzekering vind ik aan de hoge kant TO.



Daarnaast energie en water is wel netjes.

In wat voor huis wonen jullie ? Lijkt me haast een nieuwer huis of heb ik het fout??? ( sorry als ik erover heen heb gelezen al )



wij betalen 175 euro voor energie per maand. 2 volwassene, elke dag weg om te werken.. Ik vind het veel maar wij hebben ook een wat ouder huis.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
@wished, over autoverzekering hebben we het uitgebreid gehad en de zorgverzekering is ook genoemd. ¤94 p.p. ofzo. En dat is niet duur. Ik gebruik wel mijn volledige eigen risico, dus ga dit jaar wel kijken of een aanvullende verzekering misschien nuttig is.



Wij hebben een appartement van begin 20e eeuw, dus redelijk oud (in de winter slaat de kachel aan 's nachts, omdat het onder de 15 graden komt) 100m2. ¤175 zou ik ook veel vinden, maar hebben jullie echt een volledig huis (eengezinswoning)? Dubbelglas en isolatie? Hoe oud is je ketel? Soms, met een oud huis, kan je er gewoon niet zoveel meer aan doen of moet je daar heel veel kosten voor maken. Maar je kan wel alle mogelijkheden om energie te besparen afgaan. Wij hebben ook veel LED verlichting. Vorig jaar moesten we van het jaar ervoor wel veel bijbetalen door de lange, koude winter. Maar nu loopt het weer normaal.
@blijekip



Toen ik mijn eerste auto kreeg had ik wel de verzekering op mijn naam, maar liftte mee op de no claim van mijn man. Vanaf dat punt bouwde ik hierop mijn eigen no claim. Ik zou het zeer zeker eens navragen, ik wist dat toen ook niet maar onze tussen persoon kwam hiermee

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven