Geld & Recht alle pijlers

Wel of geen kamer verhuren?

30-07-2014 18:21 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik woon alleen in een 5-kamer woning. Het is mij al een paar keer geadviseerd om een kamer te verhuren omdat het 'zonde' is om alleen in zo'n groot huis te wonen.

Ik heb er vaker over nagedacht maar weet niet of het mijn privacy waard is. Stel ik vind het niks, ik zou t niet leuk vinden om een paar maanden later tegen mijn huisgenoot te zeggen dat hij/zij weg moet. Ik zou het zelf ook niet leuk vinden als iemand dat bij mij deed.



Financieel zou het natuurlijk heel goed uitkomen een paar euro's extra per maand, maar het is ook weer niet zo dat ik het echt nodig heb.



Wie heeft ervaring met kamerverhuur in zijn of haar woning, en hoe is dat bevallen?



P.s. Ik krijg geen toeslagen oid.
Wrong does not cease to be wrong because the majority share in it.
quote:Hasse88 schreef op 30 juli 2014 @ 20:47:

[...]





Ja hoor, over badkamer delen kan je goede afspraken maken. En wat doe ik daar nu helemaal? Elke dag effe douchen en twee keer per dag den tanden poetsen. Een keer per week lekker uitgebreid poedelen, maar dat kan rustig hoor. Mijn huurders houden de badkamer ook niet uren bezet. En groot voordeel: zij houden m schoon...

Overigens zijn we wel aan het kijken voor een natte cel op zolder (met toilet) maar dat word wel heel erg passen en meten. Zó groot is het daar nu ook weer niet.Daarom maar één huurder nemen ipv 2, dan kun je die andere zolderkamer als ruime badkamer inrichten zodat het een volwaardige woonruimte wordt. Als je toch maar in totaal 4000 euro mag ontvangen aan huur kun je dat beter via één huurder binnen krijgen dan van 2.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het een aantal jaar gedaan. Woonkamer, keuken en badkamer gedeeld...



Toen de vorige medebewoner weg ging was ik zo opgelucht, dat ik het erbij heb gelaten. Al kan ik het geld goed gebruiken.



Een huis, een eigen plek, de rust, doen en laten wat je wilt als je thuis bent, geluiden kunnen maken, geen last van iemand die om 6u `s ochtends of juist 12u `s avonds doucht, rotzooi kunnen maken in m`n keuken, alleen m`n eigen zooi opruimen, met niemand rekening hoeven houden... dat is me toch erg veel waard!
Als het financieel niet nodig is zou ik het niet doen. Mocht het nodig zijn dan hebben we een ruime zolderkamer, 2e badkamer op zolder en een voorzolder waar ruimte is voor een kitchenette en wasmachine.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven