Geld & Recht alle pijlers

Wie heeft er al aangifte 2016 gedaan?

01-03-2017 10:53 207 berichten
Alle reacties Link kopieren
We mogen weer.....

Zoals gezegd, mijn aangifte is de deur uit, superblij hier en opgelucht.

Het is toch altijd weer een karweitje.



Geen storing ook...
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Yep hij is weg en we komen op nul uit. Gedurende het jaar krijgen we maandelijks al een deel van het bedrag terug. Ik december pas ik de voorlopige aanslag aan naar de feitelijke cijfers zodat we het bedrag dat we nog tegoed hebben al in januari krijgen bijgeschreven.
Hij wordt voor me gedaan. Normaal hoeven we niets te betalen, staat altijd op 0. Dit jaar echter bedrijf van man er bij en we hebben een huis gekocht, dus ben benieuwd wat het nu gaat doen.
Alle reacties Link kopieren
Jaaaaaaaa ook bij ons is ie er uit!!! Ivm HRA krijgen wij een heel leuk bedrag terug. Allebei blij want de buitenboel moet geschilderd worden en dat kost een aardige duit. Wij gaan deels de spaarrekening aanvullen en dus een schilder inhuren voor het houtwerk buiten. Yes!!
Alle reacties Link kopieren
Die van mij wordt morgen door een vriend gedaan. Ben erg benieuwd!!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het net gedaan en moet 12 euro betalen



Ging inderdaad heel makkelijk, met de jaaroverzichten van mijn rekeningen en mijn jaaropgave bij de hand liep ik er zo doorheen. En de website ging hartstikke soepel.
Alle reacties Link kopieren
Ingevuld en verstuurd. Krijg een leuk bedrag terug Da's mooi, kan ik daar wat andere lopende zaken mee afwikkelen én iets leuks voor mezelf doen én sparen
Alle reacties Link kopieren
quote:Pippeloentje schreef op 01 maart 2017 @ 21:32:

Ik heb het net gedaan en moet 12 euro betalen



Ging inderdaad heel makkelijk, met de jaaroverzichten van mijn rekeningen en mijn jaaropgave bij de hand liep ik er zo doorheen. En de website ging hartstikke soepel.Goed he? Echt een compliment waard voor de site
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:nursy schreef op 01 maart 2017 @ 20:54:

Jaaaaaaaa ook bij ons is ie er uit!!! Ivm HRA krijgen wij een heel leuk bedrag terug. Allebei blij want de buitenboel moet geschilderd worden en dat kost een aardige duit. Wij gaan deels de spaarrekening aanvullen en dus een schilder inhuren voor het houtwerk buiten. Yes!!
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:reisa1978 schreef op 01 maart 2017 @ 19:13:

Net de aangifte gedaan met de app. Werkte dit jaar prima. We krijgen de hypotheekrenteaftrek terug, dat is een lekker bedrag!Helemaal happy
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Toevallig vandaag m'n laatste jaaropgaaf gekregen dus ook gelijk aangifte gedaan.

Krijg ook aardig wat terug.

Was het altijd al zo dat het saldo van je (spaar)rekening(en) op 1 jan erbij staat?
Alle reacties Link kopieren
Ik ga het morgen invullen op mijn gemak. Ik zit met een verkochte woning, dus een deel hupotheekrenteaftrek, een verkapt deel betaalde partneralimentatie, spaargeld en alleenstaande ouder, dus ben benieuwd wat er uitrolt.
At the end of each day, life should ask: "Do you want to save changes?"
Alle reacties Link kopieren
quote:SpringDing schreef op 02 maart 2017 @ 00:26:

Toevallig vandaag m'n laatste jaaropgaaf gekregen dus ook gelijk aangifte gedaan.

Krijg ook aardig wat terug.

Was het altijd al zo dat het saldo van je (spaar)rekening(en) op 1 jan erbij staat?Ja
quote:_melon schreef op 02 maart 2017 @ 09:04:

[...]



Ja Is me dat kennelijk nooit opgevallen. Het voelt als privé-informatie, raar om dat daar te zien staan. (Ja, ik snap ook wel dat het nergens op slaat, maar gevoel he.. ).
Gisteren gedaan. Er is niets veranderd sinds vorig jaar, maar toch krijg ik dit jaar een leuk bedragje terug en vorig jaar moest ik 10 euro bijbetalen. Maar omdat het zo weinig was hoefde ik niet te betalen.
Alle reacties Link kopieren
Man en ik hebben het gister avond gedaan, ook geen storing, half uurtje en het was weer de deur uit..
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Net de aangifte gedaan, € 133 bijbetalen. Valt me reuze mee, had meer verwacht
Gisteren gedaan en we krijgen weer een leuk bedrag terug, net zoals de voorgaande jaren.

De vooraf ingevulde informatie vind ik erg handig, al had het formulier een van de vinkjes niet goed aangekruist bij de vooraf ingevulde informatie ( had te maken met een hypotheekdeel) waardoor we eerst dachten terug te moeten betalen.



Na nogmaals alles goed te hebben gecontroleerd en een vinkje te hebben aangepast, kwamen we op het bedrag uit waar we van uit waren gegaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Renaissance schreef op 02 maart 2017 @ 09:36:

Gisteren gedaan. Er is niets veranderd sinds vorig jaar, maar toch krijg ik dit jaar een leuk bedragje terug en vorig jaar moest ik 10 euro bijbetalen. Maar omdat het zo weinig was hoefde ik niet te betalen.



Alles onder de €45 hoef je niet te betalen



Ik zie trouwens mensen reageren dat ze later pas de boel invullen omdat ze toch bij moeten betalen, maar houd er rekening meer dat je belastingrente verschuldigd bent als je een aanslag hebt die na 1 juli is opgelegd (werkt trouwens anders om ook, als je geld terugkrijgt, betaalt de belastingdienst de rente aan jou, het is namelijk een vergoeding voor misgelopen rente)
Alle reacties Link kopieren
Dit jaar hebben we het voor het eerst uitbesteed ivm zzp-en van mijn man. Mijn jaaropgave is meteen meegenomen. Ik moet 0 betalen, mijn man iets meer.
Alle reacties Link kopieren
Dankzij dit topic even ingevuld voor mezelf en vriend.

Ik krijg lekker wat terug en vriend helemaal niks.
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
http://www.telegraaf.nl/d ... ij_Belastingdienst__.html



Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
quote:Eindeloos schreef op 02 maart 2017 @ 14:38:

http://www.telegraaf.nl/d ... ij_Belastingdienst__.html



Als dit topic representatief is, kunnen we nu alleen al alle verkiezingsprogramma's herzien. Die staatsruif is toch iets minder vol als je ziet hoeveel mensen geld terug krijgt
Alle reacties Link kopieren
Yes! Ook ik krijg een leuk bedrag terug
Alle reacties Link kopieren
quote:RP7 schreef op 02 maart 2017 @ 14:55:

[...]





Als dit topic representatief is, kunnen we nu alleen al alle verkiezingsprogramma's herzien. Die staatsruif is toch iets minder vol als je ziet hoeveel mensen geld terug krijgt



Ik dacht ook zoiets, de BD gaat van de Viva vrouwen niet rijk worden



Geintje.....
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven