Gezondheid alle pijlers

Afvallen d.m.v. operatie (maagband, GBP of sleeve) deel 4!

09-04-2012 16:49 2237 berichten
Alle reacties Link kopieren
En dit is deel 4 over maagverkleinende operaties zoals een maagband, Gastric Bypass, Gastric Sleeve of een Duodenal Switch.



Zoek je informatie, ben je nieuwsgierig naar het leven na een operatie, zit je zelf in het traject, twijfel je over wel of niet naar de huisarts gaan voor de eventuele stap. Of ben je inmiddels al een 'oudje' en wil je gezellig mee komen praten?



Kom er bij en laat van je horen



Ook een link om te zien waar je goed geholpen word, een lijst opgesteld door CZ :



http://www.cz.nl/consumen ... jken/beste-zorg-bariatrie



Overzicht (overgenomen uit het 3e deel)



[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 12-05-2013 12:16
Reden: lijst verwijderd ivm privacy
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen ladies!!



Dita.. Welkom!! Het is een moeilijk maar zeer moedig besluit!

Met je bmi zit het dus wel goed dus dat scheelt een hoop 'gedoe'.



Origineel.. Ik heb gehoord dat er nou 3 chirurgen werken in BoZ, dus t gaat nog harder. Ben gewoon zeer duidelijk bij de screening met alle pijntjes die je hebt, maar ben wel realistisch. Want door mijn verhaal van dat ik weet dat de operatie een hulpmiddel is en dat ik nog steeds alles moet doen werd ik wel echt goed in het daglicht gezet zeg maar.. Dat vinden ze wel belangrijk, kreeg die indruk tenminste. Maar eerst de info offcourse!



Brenda.. Blij dat er weer een deel op zit van t Engels?



Leonore.. Hoe gaat ie nu met jou?



met het pre dieten gaat het goed. Wel vaak ontzettende honger, tot misselijkheid aan toe.. Maar dan pak ik dus wat groente!

Ik moet vrijdag mezelf in het ziekenhuis melden om 10.30 uur en ze zei dat ik de eerste was in de middag die geopereerd gaat worden!



Dikke knuffff voor iedereen!
Alle reacties Link kopieren
Goodmorning



Origineel,



Bij een GBP doen ze denk ik geen ruggeprik als hoofdverdoving. In MCL gebruiken ze meestal met reguliere traject nog wel ruggeprik naast de narcose om dagen erna de pijn te reguleren (gaat er dag na operatie of 2 dagen erna uit)(Leonore had het overigens niet had een pca-pomp)



Dita,



Lekker gedroomd? Veel plezier bij/met disney on ice.



Holadio,



Goede oplossing van groente maar welke doe je dan?

Half 11 is mooie tijd en dan 2 nachten?



Vooralsnog zit Engels erop wat betreft lezen, luisteren en schrijven. Morgen 3x5 min spreken. Dan wachten op uitslag.
Alle reacties Link kopieren
Uhm meestal pak ik komkommer en soms snoeptomaatjes. Een hele komkommer gaat er toch wel doorheen per dag haha! Kan geen kwaad he? ;)



En bij t avondeten vanallerlei soorten.. Zolang t maar geen peulvruchten zijn (mag niet).



Inderdaad 2 nachtjes blijven! Half 11 vind ik ook een mooie tijd!



Wat ik me afvroeg.. Vanaf 24:00 uur moet ik nuchter zijn he.. Kan ik wel gewoon mn tanden poetsen? Als dat een domme vraag is.. I'm sorry! maar dan krijg je ook wat water binnen, wel minimaal maar toch.
Alle reacties Link kopieren
smorreges



"Dat mens moet bij de NS gaan werken, want spoort echt niet!!" een ijzersterke opmerking brenda !! geweldig.



Origineel, ik zou er niet op rekenen dat de buikwandcorrectie vergoed wordt, zoals maaike al zei, menzis vergoedt bv alleen als je de vellen tot halverwege je knie hebt hangen of als er enstige smetvlekken zijn. nu haal ik beide criteria niet, want ik loop elke dag met een stuk katoen onder mij buik, tegen het zweten , en gebruik ook zalf zodra ik weer een vlekje heb. maar ben het al wel helemaal beu !! had al een buikje na een infectie na een keizersnee ooit in de oertijd, en nu het vet eruit is hangt het idd al wel tot op lieshoogte. ik heb echt zo'n zwembandje om. EN niet onbelangrijk, dankzij een erfenisje kan ik een operatie betalen. ik ga er dus voor. maar dan pas volgend jaar, of als ik nog maanden op hetzelfde gewicht blijf. en ja, dan krijg je een litteken van rechts naar links, maar ik ben toch geen bikini type, heb er al een jaap zitten van een galblaasoperatie ook, dus ook dat nodigt ook niet uit tot een bikini. daarbij voel ik me denk ik van binnen nog altijd wel aan de dikke kant.hoewel het liggen in bad nu wel heel veel meer ruimte geeft, ik lig bv niet meer klem. ben benieuwd hoeveel meer ruimte ik straks in het vliegtuig heb....

hoe dan ook, er zijn behoorlijke prijsverschillen om deze operatie te laten doen. Ik heb een prijsopgave van een ziekenhuis hier in de buurt all inclusive zeg maar voor 4000, ongeacht aantal ligdagen. IN belgie komt er volgens mij nog vooraf een consult bij en dan 300 euro per dag aan liggeld in het ziekenhuis. daar heb ik nog niet specifiek naar gevraagd, ik doe nu eerst de grote inventarisatie. Uiteindelijk ga ik toch het liefst hier in de buurt, en als er in belgie toch nog van alles bijkomt , is het eindbedrag wel zo ongeveer gelijk denk ik. (benzinekosten, verblijfskosten voor lief, extra voor liggen in ziekenhuis) enz. maar ben er wel druk mee onderzoekende.

maar nog even wat klachten betreft; dat je vaak wakker bent snachts zou misschien kunnen komen door slaapapneu? dat je wakkerschrikt omdat je even niet hebt geademd??? benoemen, en om een onderzoek vragen desnoods, want het is een veelvoorkomend bijverschijnsel !!!

en over kosten gesproken, de gbp kost rond de 8000 euro, plus daarbij het traject bij de obesitaskliniek in mijn geval. en de operatievoorwaarden zijn bekend, maar ik heb ook moeten tekenen dat ik het natraject helemaal zal afmaken. in eerste instantie mag je het eerste jaar 2 bijeenkomsten missen. zijn het er meer dan moet je een boete betalen van 200 euro. Loopt het de spuigaten uit dan kan de ziektekoztenverzekeraar je een deel van de totale kosten laten terug betalen. nou daarvoor is natuurlijk niemand aan dit traject begonnen. en ik ervaar de terugkomdagen nog steeds als heel prettig. het is fijn om je ervaringen met elkaar te kunnen delen, en de begeleiding van vooral dietiste en psychologe vind ik heel prettig. moet ik nog tot juli om de 3 weken, daarna wordt het geloof ik een keer per 3 maanden.



Holadio,vrijdag dan eindelijk je operatie. het grote aftellen is dus begonnen meid !! ik ben woensdag voor het eerst jarig, en wat is het een jaar vol verrassingen geweest. Nu ga jij dus zo'n bijzonder jaar instappen (met Leo) . Ik wens je er net zoveel plezier bij als dat ik heb gehad. eindelijk ga je dan eens een wereld vol complimenten krijgen, want je gaat stralen door het afvallen, stralen van geluk, en dat gaat anderen helemaal opvallen. soms zien ze het afvallen niet eens zo, maar wel hoe geweldig jij eruit ziet. Ga er vooral van genieten, denk daar maar aan als het je misschien wat tegenvalt de eerste dagen. Het is het allemaal zo vreselijk waard !!! Ik had het achteraf ook zoveel eerder moeten doen !!! maar ja....was er gelukkig nog op tijd bij. heel veel succes vast.



is het nu tijd me voor te bereiden op vanmiddag. heb de eerste telefoontjes omtrent uitslag voorspellen al gehad. fijne dag allemaal



doet me goed te horen dat er meer mensen anti ajakkes zijn. wij hebben ze op de laatste competitiedag nog hier thuis...

vanmiddag ado. hopelijk pakken we de punten.



en helaas , ons zangtalentje heeft het niet gehaald. wel heel goed haar best gedaan, maar nogal timide. en een zeer kindonvriendelijke jury, hebben er met gekromde tenen gezeten....Hebben er wel met zijn allen een leuke happening voor haar van gemaakt. heerlijk , gillen juichen, toeters.
Alle reacties Link kopieren
zat je achter me langs dus. ja tanden poetsen mag wel. is het nuchter zijn vooral het eten. ik mocht nog tot 3 uur voor de OK een klein slokje drinken ivm medicatie bv. gaat helemaal goedkomen. zijn wij weer een dag van de straat. heb je wel een contactlijntje met een van ons voor t verslag???
Holadio, vaak is nuchter alleen eten. Je mag namelijk niet uitgedroogd de operatie in, dan heb je veel meer last van de narcose. vaak mag je tot 2 uur voor de operatie nog water drinken. Ik zou het nog even goed vragen.



Majesteit, ik weet de oorzaak van het wakker worden: ze zijn 3 en 4 jaar oud

En de bwc: ik vond het alleen vreemd dat ze daar in Heerlen zo nuchter over deden. Als ik jouw proces hoor van uitzoeken!



Ik heb 1 voordeel: ik ga volgende week een weekje naar Engeland. Daar is het eten zo lekker !!! Dus ik kan in ieder geval wat aankomen voor de info-ochtend. Scheelt weer



Fijne zondag allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Dat wat Dita schrijft over de narcose kan ik me heel goed voorstellen. Ik heb hier de nodige narcose'sen ruggeprikken achter de rug, weet dus waar ik het over heb, en was me ook aan het afvragen of zo'n maagband niet met een ruggeprik gezet kan worden. Ik bedoel, je bent dan vanaf je middenrif "verlamt"en volgens mij zit je maag onder je middenrif. Of denk ik nu weer te makkelijk?



Maaike, ik stond ook te kijken van die 6 tot 8 weken van te voren al beginnen met dat predieet. Ze willen in Heerlen dat je 8 tot 10 kilo afvalt voor de operatie. Eerlijk gezegd denk ik dan dat, als ik dan op die manier door ga, ik er ook wel kom. Daarbij lijkt me 8 weken lang op 600 kcal per dag erg zwaar.

(in acht nemende dat ik erbij moet werken, huishoudelijke hulp vanuit de WMO en doe alles met de fiets)



Ik krijg toch steeds meer mijn twijfels over Heerlen. Maaike haalde al de afspraken aan die verspreidt lagen over weet ik hoe lang en het wachten in de wachtkamer.

Daar heb ik een voorbeeld van......ik ga dus vrijdag op weg naar heerlen, ga netjes op de gang zitten bij dïetiste(zij hebben geen secretaresse, dus melden kan niet). Ik zit daar te wachten en te wachten en op een geven moment heb ik de afdeling interne maar eens gebeld. Die schakelde me door met centrale en de centrale weer met dïetetiek. Zegt die koe aan de andere kant dat de dïetiste die dag niet in Heerlen was maar in Brunssum. Ik daarop: dat is leuk, ik heb op papie rstaan dat ik naar Heerlen moet komen, reactie"o, ok" Gaat ff later de deur open en zegt een mevrouw"U was mevr. R86n85s? Ik zeg ja, dan heb ik U net gesproken"Wij hebben op papier staan dat U een afspraak heeft om 09.00 uur" Op mijn papier stond heel duidelijk 11.15 uur, deze had ik bij me en heb ik haar laten zien. Ik heb toen geeist dat ze me zouden zien en dat ik niet naar huis zou gaan. Ik ga toch niet nog een keer op en neer alleen omdat zij hun planningen niet synchroon krijgen.? Mutsen dat het zijn en dan, tot overmaat van ramp, krijg je een intake met een griet van een jaar of 20 die door de brievenbus past. En die moet dus nu gaan beoordelen of ik fout eet of niet.



Ik wacht donderdag even af, dan heb ik weer een afspraak met Dr. Bianchi(moet ik weer voor naar Heerlen en dan te bedenken dat hij 3 keer per week ook hier in sittard zit. Mijn gevenes op een usb stick en hij kan in Heerlen alles bij elkaar voegen) Hoezo we maken de zorg te duur als patiënt zijnde?

Ik kan altijd het traject nog stopzetten en kijken of ik ergens anders terecht kan.
Alle reacties Link kopieren
Goeiesmiddags allemaal.

is er hier een balie waar ik me weer moet melden om te vermelden dat ik jullie/ons cluppie weer gevonden heb?

Ik ben er dus ook weer bij.



Zal ik meteen wat gewichtige dingen doorgeven voor het lijstje.

Geopereerd en voorzien van Maagband in maart 2010.

In Atrium Heerlen door bariatrisch chirurg Dr Meesters/Dr Greve

Voel me nog steeds helemaal happy met -30 kg.

Kan zo goed als alles eten.......natuurlijk met mate!

Het gehele traject heeft zo'n 1,5 jaar geduurd.

Ben dus een Limburger en bijna 55+.

Brendah, jij bent weer de supervisor hiero ( dat was je al eerder in deel 2 geloof ik) Aan jou de eer om het beginlijstje bij te werken met mijn gegevens.



Ga ik nu even deel IV doorlezen om weer helemaal bij te lezen waar jullie gebleven zijn.

ben net weer terug van een rondje Amstel Gold Race kijken, op de diverse limburgse heuvels, bergen en afdalingen.

Hangen we nu op de bank om de laatste 100 á 150 km op de TV te zien voorbijkomen.

Jongens, dit is echt afzien, zelfs voor de proffesionals.

Onderweg nog heel wat toerfietsers gezien, die zijn gistern tijdens de Amstel gold race toerversie behoorlijk afgepijgerd door het nog steeds geweldig mooie limburgse heuvellandschap!

Ik ga met me lappie op de bank en lees jullie deel IV verhalen ondertussen bij.....
Alle reacties Link kopieren
Limburger



Fijn dat je er weer bent

Hoe gaat het met je man?



Knap hoor zulke sporters en ook de tourfietsers: de heuvels op en de heuvels af



Klopt was in deel 2 ook diegene met het lijstje. Omdat in deel 3 het lijstje ondersneeuwde heb ik maar een nieuw deel geopend en een lijstje weer in beginpost gezet. Kwam natuurlijk omdat diegene niet meer kwam op dit forum. Erg jammer vind ik dat persoonlijk want we steunen iedereen. Jammer dat mensen bij het bereiken van een streefgewicht dan wegblijven. Natuurlijk is het eigen keus, maar toch jammer.
Alle reacties Link kopieren
Duvelke



Wat een miscommunicatie zeg daar wordt je toch niet vrolijk van!!

Welke opties zou je hebben besluit je naar ander ziekenhuis te gaan. Bedoel wat heb je ervoor over en dan bijvoorbeeld qua reistijd?
Alle reacties Link kopieren
quote:majesteit schreef op 15 april 2012 @ 10:53:





"Dat mens moet bij de NS gaan werken, want spoort echt niet!!" een ijzersterke opmerking brenda !! geweldig.



vond ik ook.



En de punten bij Vitesse gehouden, toppie.

Wij gisteren 2-0 achter tegen NEC Nijmegen maar toch met 2-4 gewonnen
Alle reacties Link kopieren
Brendah, dan heb je bij miojn zorgverzekeraar de keuze uit Eindhoven of Genk. Genk is te doen, Eindhoven ligt weer iets verder, maar eerst ff zien wat er gebeurd.
Alle reacties Link kopieren
quote:brendah schreef op 15 april 2012 @ 16:24:

Limburger



Fijn dat je er weer bent

Hoe gaat het met je man?



Knap hoor zulke sporters en ook de tourfietsers: de heuvels op en de heuvels af



Klopt was in deel 2 ook diegene met het lijstje. Omdat in deel 3 het lijstje ondersneeuwde heb ik maar een nieuw deel geopend en een lijstje weer in beginpost gezet. Kwam natuurlijk omdat diegene niet meer kwam op dit forum. Erg jammer vind ik dat persoonlijk want we steunen iedereen. Jammer dat mensen bij het bereiken van een streefgewicht dan wegblijven. Natuurlijk is het eigen keus, maar toch jammer.

Dat komt omdat het op den duur 'normaal' is en dan ben je niet meer zo met het hele verhaal bezig. Voor mij is het in augustus 8 jaar geleden en ben nog steeds heel blij met mijn gbp en mijn -65kg

En ik lees nog steeds af en toe mee
Alle reacties Link kopieren
quote:Francisca_ schreef op 15 april 2012 @ 16:56:

[...]



Dat komt omdat het op den duur 'normaal' is en dan ben je niet meer zo met het hele verhaal bezig. Voor mij is het in augustus 8 jaar geleden en ben nog steeds heel blij met mijn gbp en mijn -65kg

En ik lees nog steeds af en toe mee



Snap ik hoor dat het dan wat vervaagd, toch wel jammer.

Iedereen is er ook vrij in.

Heb je een andere naam? Pilous was het toch?

Wauw -65 kilo dat wil ik ook
Alle reacties Link kopieren
@Duvelke



Je hebt nog wel keuze dus. Eindhoven is verder maar staat ook heel goed bekend. Ben benieuwd hoe ze het verder gaan aanpakken.
Wow, 65 kilo! Wat goed!



Duvelde, je kunt dus maar bij een paar zkhzen terecht? Weer een nieuwe regeling. Zo hoor je nog eens wat.



Weten jullie wat er gebeurt als je van het pre dieet niet afvalt? Zo weinig eten als holadio zal ik misschien ook wel afvallen, maar shakes val ik niet van af. Daarom wil ik ook een operatie. Ik heb ooit wekenlang herbalife gedaan super streng. Bijna niets afgevallen..... Zouden ze me weigeren als ik voorde operatie niet genoeg ben afgevallen, onder het mom van te weinig motivatie? Als ik 10 kilo kon afvallen in 6 weken, deed ik dit hele traject niet.
Alle reacties Link kopieren
Dan weigeren ze je niet bij eenmaal toestemming. Pre-dieet is alleen om je lever te verkleinen. Wel een soort crashen. Je valt er ook niet kilo's van af, misschien 5 kilo (sommige 15 kg)

Door eiwitrijk, caloriearm en vetarm te eten verkleind de lever.
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal en in het bijzonder Limburger! Fijn dat je er weer bent meis! Betekent dat, dat het goed gaat met je liefste?



Limburger heeft goede ervaringen met/in Heerlen, geloof ik.



Mag ik even de rem zetten op het gegeven dat je, ook al kun je makkelijk met een (pré) dieet 10 kilo afvallen, dat geen 'oplossing' is. Volgens mij kunnen wij allemaal uitstekend lijnen. Alleen is zo'n manier van eten niet vol te houden. En werkt het hele afvalgebeuren bij onze lichamen niet (meer). Ik heb wat afgelijnd, de laatste jaren: maximaal 10 kilo ging eraf. Kwam nooit onder de 100 kilo. Juist een operatie heeft, mits je er zelf ook het nodige aan blijft doen, wel langdurig effect. Ook dan gaat het niet alleen maar vanzelf, zeker bij een maagbandje niet, maar het is een geweldig hulpmiddel!!!

Met af en toe wat nadeeltjes... Zo 'valt' mijn eten vandaag de hele dag al fout.

Bij mij was het niet erg dat ik 'maar' 4-5 kilo was afgevallen voor de operatie. Het gaat ook niet direct om het afvallen, wel om het slinken van je lever. Obese mensen hebben vaak een vette, vergrote lever, die dan bij een operatie ernstig in de weg kan zitten. En een orgaan dat bloedt als een rund als chirurg het raakt. Vandaar dus wens van chirurgen om een zo klein mogelijke lever.

Maar dat het betrekkelijk is allemaal, blijkt wel uit het feit dat er nogal verschillen zitten in de mate waarin betreffend dieet gevolgd moet worden.

Jammer genoeg heerst er op Neerlands bariatrisch gebied geen eenheid.



Ik ben in het Catharina in Eindhoven prima verzorgd en behandeld. DDD is in het MMC geweest, wat geloof ik ook wel prettig was. In het CZE zetten ze geen maagbandjes meer, daarvoor in de plaats doen ze de sleeve operatie. Waarover dan in Heerlen weer gezegd wordt, dat het als op zichzelf staande operatie niet langdurig goed resultaat heeft, gezien de ervaringen tot nu toe. (deze operatie wordt nog niet zo heel erg lang als zodanig uitgevoerd, eerder vnl als onderdeel van de duodenal switch voor supermorbide obesen)

Maar soms heb ik wel wat twijfels over wat er in Heerlen allemaal beweerd wordt. Natuurlijk zitten daar heel erg kundige mensen, dr. Greve is een authoriteit op zijn gebied. Maar zo heel af en toe heb ik wel een beetje het gevoel dat ze wat boven zichzelf uitstijgen in hun alwetendheid. En daarmee dan vooral bijzonder lange wachtlijsten kweken .



Ik was vanmorgen heerlijk op tijd op, ben meteen een uurtje gaan wandelen met de beesten. Daarna afbakbroodjes in de oven en een heerlijk kopje koffie voor mijn neus. Zalig begin van de dag.

Hier in het dorp hebben ze een soort massale 'garage sale' gehouden vandaag. Iedereen die spullen te koop had kon zich aanmelden, moest een vlag buiten hangen en deed dus mee aan de rommelmarkt route. Leuk idee! Komt er vanmiddag een meisje van een jaar of 7 aan de deur. Lief deed open dus ik kreeg het allemaal niet zo mee. Loopt hij op een gegeven moment, na een heel gesprek, naar boven. Meisje gaat weg, komt lief de kamer in met een soort enorme wasbeer-knuffel. Meisje had gezien dat we hondjes hebben (liggen vaak op de vensterbank) en kwam deze knuffel daarom maar aan de deur te koop aanbieden, voor ¤1.50. Konden de hondjes dan leuk mee spelen. Lief heeft haar er ¤2.- voor gegeven, omdat ze zo lief aan de hondjes gedacht had. Zo schattig zoiets! Het beest is te zonde om aan onze vernielzuchtige Terriërs te voeren, dus hij staat nu te pronken op de eettafel..... Weer een overbodig, maar wel lief, stukje prullaria erbij, hihihi.



Nu zit ik weer te bekomen van mijn avondeten. Viel dus ook helemaal fout. Nu waren het frietjes, dus dat kan ik me dan nog wel voorstellen.

Dus wat eten betreft was het niet een fijne dag, voor de rest wel. Heb ook nog een heerlijke, enorme middagdut gedaan, zaaaaaalig is dat toch!!!

Nu nog wat beter weer, iets meer lente-achtig en dan ben ik heel blij!!! Hoewel: vorig jaar was het hele voorjaar bijzonder mooi, ik heb de 6 weken thuis zowat iedere dag in de zon gezeten. Helaas was de zomer toen niet zo fijn. Dus misschien als het nu niet zo geweldig is, dat we wel een lekkere zomer krijgen?????



Fijne avond allemaal!!!
Alle reacties Link kopieren
Maaike



Lekker vrij dus vandaag? Lekker genoten van de hondjes en het verder niets doen

Wat een lief gebaar van dat meisje voor de hondjes.



In MCL plaatsen ze ook geen maagbandjes meer. Ook GBP en sleeve doen ze.



Inderdaad wat jij zegt van de lever daar is het voor om die te verkleinen en helaas is dat niet overal gelijk.



Vandaag echt niets bijzonders gedaan: hangzondag. Wel bezoek gehad. Ben snotverkouden bah

Heb nog gestoomd maar pppfff. Morgen moet ik wel naar mijn werk want heb mondeling Engels.



Fijne avond.
Alle reacties Link kopieren
@brendah weet je zeker dat ze geen maagbandjes meer plaatsen? ze hebben er namelijk niks over gezegd door de telefoon, en heb de intake formulieren al binnen gekregen en daar zaten 3 info boekje bij van de maagband, de gbp en de sleeve, neem toch aan dat als ze het helemaal niet meer plaatsen ze je daar dan ook over informeren en dan ook niet een info boekje erover opsturen??????? nou ja we gaan het iig horen 1 mei. Ik heb al steun die mee gaat, want ik vind het allemaal doodeng haha, diegene die meegaat heeft eerst ook een maagband gehad en daarna een gbp en is ook in het mcl geholpen.
Alle reacties Link kopieren
@intermoos



Dat infopakket had ik ook met de 3 boekjes. Standaard info-pakket. Ze zeiden op de voorlichting (heb er 2 gehad, is verplicht) dat ze geen maagbandjes meer plaatsen ivm de complicaties op langere termijn. In heel 2011 is er 1 bandje geplaatst maar dat was puur omdat diegene er zelf op stond!!



Fijn dat er iemand met je mee gaat. Het is een fijn gesprek de intake.



Morgen sta ik 7 weken op wachtlijst, ben benieuwd wanneer het telefoontje gaat.
Alle reacties Link kopieren
Hoii dames!



Zit nu in de auto op weg naar huis, nog een uurtje te gaan! Misschien is het wel handig om even wat info te geven over BoZ...

Eerst een info ochtend van een paar uurtjes, in groepsverband.. Er word niet gewogen en dergelijke.

Volgende is screening met de 4 personen en daarna meteen ja of nee.+ voorlopige operatiedatum.

Bij een ja een pos in t ziekenhuis.

Als die goed is.. info bijeenkomst voor de operatie.

Je krijgt meteen t dieet mee die je zelf moet lappen, 130 euro.

Dan 10 dagen voor de operatie beginnen met t dieet, 5 dagen voor de operatie beginnen met trombosespuiten zetten en 3 dagen van te voren beginnen met maagbeschermers.

Operatie is op de dag zelf melden!

Wachttijd operatie 6-8 weken.



Dacht origineel, miss is dat wel handig



Fijne avond allemaal!
Alle reacties Link kopieren
quote:brendah schreef op 15 april 2012 @ 17:20:

[...]





Snap ik hoor dat het dan wat vervaagd, toch wel jammer.

Iedereen is er ook vrij in.

Heb je een andere naam? Pilous was het toch?

Wauw -65 kilo dat wil ik ook Ja, die ben ik!
Alle reacties Link kopieren
Holadio,



Handig dat je het neerzet

Dus je mag gaan spuiten tegen trombose vanaf vandaag? Vind je dat niet eng?



Francisca_



Had ik t toch goed
Alle reacties Link kopieren
Aub Origineel

Yepp vnv om 8 uur de eerste spuit gezet!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven