Gezondheid alle pijlers

Alvleesklierkanker met uitzaaiing

02-06-2010 09:43 193 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet sinds een paar dagen dat mijn moeder alvleesklierkanker met uitzaaiing naar de lever heeft...wat een schok !

Het gevoel wat er dan...en nu, door mij heen gaat is niet te beschrijven..

En het verdriet,de pijn en de angst van mijn moeder, dat alleen al maakt mij kapot.

Mijn moeder is altijd zo'n sterke vrouw, niks of niemand kreeg haar klein....en nu is ze gebroken !!

De vooruitzichten zien er slecht uit, dit omdat er al uitzaaiing is, heeft er iemand ervaring met deze ziekte ???
Deurtje, sterkte, zou zo veel mogelijk bij haar blijven nu het nog kan. Het gaat heel hard.

Ken je niet maar zat net te denken: hoe zou het met de moeder van Deurtje zijn en las toen je berichtje. Heb je nog broers of zusters en een vader?
Alle reacties Link kopieren
Deurtje, wat ont-zet-tend heftig!! Dit gaat onheilspellend hard zeg..Heel erg veel sterkte!! Heb je broers en zussen om dit verdriet mee te delen? En is je vader ook in beeld?
Alle reacties Link kopieren
Pyridine, wat naar dat jouw vader juist zieker werd (en dat de kanker harder groeide) door de chemo. Daar heb ik echt nog nooit van gehoord, dat het juist ook een tegengesteld effect kan hebben.. Hoe lang is het nu geleden van je vader?
Getver Deurtje, wat gaat het hard en wat herken ik akelig veel.



Heeft ze pijn en/of krijgt ze goede pijnbestrijding?



Breng zoveel mogelijk tijd met haar door meis, elke dag is er echt eentje!



Alle reacties Link kopieren
Och Deurtje... Wat intens verdrietig dat je mama zo snel achteruit gaat.. Krijg ze adequate pijnbestrijding?



Heel, heel veel sterkte. Pak nog momenten samen.
Alle reacties Link kopieren
Deurtje, wat gaat dat snel, dat is toch niet te bevatten. Heel veel sterkte, ik leef met je mee! Ik hoop dat er lieve mensen om je heen zijn die je kunnen steunen.



@Mirjam: mijn vader is 2,5 jaar geleden overleden.
Alle reacties Link kopieren
Lieve Deurtje,



Helaas komt je verhaal me heel erg bekend voor. Nadat mijn moeder ruim 25 jaar geleden ook al aan kanker is overleden, kreeg mijn stiefmoeder 4 jaar geleden ook de diagnose alvleesklierkanker.

Als deze vorm van kanker ontdekt wordt is het eigenlijk altijd te laat en is de prognose over de 'resterende tijd' vrijwel altijd (heel erg) kort.

Uit ervaring weet ik dat het heel erg snel gaat, dus lieve Deurtje, probeer echt alle tijd die je nog met je moeder is gegeven optimaal te benutten.



Heel veel sterkte en een dikke knuffel
Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren
lief deurtje,

ik kan eigenlijk niets toevoegen behalve nog een knuffel en zeggen dat ik aan je denk!

x
Hoe gaat het nu dan?
Alle reacties Link kopieren
Lieve allemaal,



Het gaat niet goed hier, mijn mam gaat zo snel achteruit !

Ze krijgt steeds meer morfine omdat de pijn zo ontzettend heftig is.

Morgen moeten we de uitvaart bespreken en ik zie er zo verschrikkelijk tegenop.Maar ik begrijp wel dat het iets is wat moet, wat nodig is nu het nog kan.

Kan er verder voor nu weinig over zeggen, dit is zo moeilijk !!
Alle reacties Link kopieren
Jeetje Deurtje... Je krijgt amper de tijd om nog met je moeder te praten... Wat erg meid. Heel veel sterkte nogmaals...
Vreselijk Deurtje, bij mijn moeder ging het ook zo belachelijk snel! Is ze nog wel aanspreekbaar ondanks de morfine? Is ze eigenlijk thuis of in het ziekenhuis?
Alle reacties Link kopieren
Jeetje....
Deur,



Probeer inderdaad goede pijnstilling te regelen. Ik heb zelf een uitgezaaide alvleeskliertumor gehad (maar dan goedaardig dus het is goed afgelopen), en weet dat die pijn echt heftig is.



Veel sterkte voor jou, je mams en iedereen die met deze ziekte te maken heeft (gehad).
Alle reacties Link kopieren
Ach deurtje toch Mijn lieve schoonpaps heeft ook in een hospice gewoond. 3 maanden na diagose.



Ik wens jullie vreselijk veel sterkte
Ja, dat vind ik echt.


Alle reacties Link kopieren
Wat moeilijk, zo snel al de uitvaart bespreken. Het moet, maar wat zou je er nu voor over hebben om ervoor te zorgen dat het niet hoeft! Sterkte vandaag. Het zijn moeilijke dingen waar je nu doorheen moet.
Alle reacties Link kopieren
Lieve Deurtje,



Wat ongelofelijk snel gaat het met je moeder! Vreselijk.... Is ze nog aanspreekbaar ondanks de morfine?



Heel veel sterkte vandaag...........
Niets is blijvend, behalve de verandering.
Deurtje wat snel, wat snel......

Veel sterkte nogmaals....
Alle reacties Link kopieren
Deurtje, ik denk aan je
Ja, dat vind ik echt.
Deurtje, hoe is het?
Deurtje is zit je verhaal te lezen. Wat vreselijk voor je om te weten dat je je mama gaat verliezen. Heel veel sterkte van mij.
Alle reacties Link kopieren
Een korte update.

Mam gaat achteruit.Ik weet dat dit bij het ziekteproces hoort, maar het doet zo'n pijn om je moeder zo te zien !! Je kunt je hier gewoon niet op voorbereiden, het is een slopende ziekte.

Mam heeft nu een soort infuus voor de morfine, zo hoeft ze niet steeds geprikt te worden.De pijn neemt met de dag toe, gelukkig is dit goed te onderdrukken.

Ook wordt ze erg geel,iets waar ze niks meer aan gaan doen.



Vandeweek moet ik kleding gaan kopen voor haar begrafenis, ik zie hier enorm tegenop. Ik neem mijn tante mee om te helpen, het lukt mij niet alleen.

Mama zelf is het ene moment erg zakelijk, regelen, regelen en nog eens regelen. Het andere moment is ze bang, verdrietig en kunnen we uren samen huilen.

Wat is dit verschrikkelijk !!!

Liefs deurtje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven