Gezondheid alle pijlers

constant benauwd.

28-05-2016 00:20 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit in een stressvolle periode. Hulpverlening wordt op gang gezet, ik ga verhuizen en ik ga weer beginnen met studeren. Daarnaast ook opzoek naar werk.



Ik heb er best veel zin, ik ben gemotiveerd om mijn problemen aan te pakken en om op mezelf te gaan wonen! Alleen ik voel me dus gewoon niet lekker. Constant benauwd. Heel erg benauwd zelfs. Ook ademhaling voelt niet goed. Is dit een uiting van stress/hyperventilatie? Zo ja, wat kan ik eraan doen?
Dit is vragen om medisch advies. Houden ze hier niet zo van.



Wel heel veel succes met huis & studie!
Alle reacties Link kopieren
Afgekeurd door medisch adviesteam Kia en Meds!
anoniem_272477 wijzigde dit bericht op 28-05-2016 01:31
Reden: Zij hadden meer gelijk dan ik. ;-)
% gewijzigd
When the power of love is greater than the love of power, the world will know peace. -Bob Marley-
Alle reacties Link kopieren
quote:Dymphnatam schreef op 28 mei 2016 @ 00:24:

Dit is vragen om medisch advies. Houden ze hier niet zo van. Ik wel hoor. Ik denk dat het uitleggen van ademhalingsoefeningen, voor meer mensen nuttig kan zijn. Geen idee of To echt hyperventileert, maar maakt dat echt uit? Ik vertel gewoon wat ik weet over gestrest ademen.
When the power of love is greater than the love of power, the world will know peace. -Bob Marley-
Alle reacties Link kopieren
Maar goed, het zal niet mijn eerste ban zijn vanwege medisch advies geven. Owww ik leer het ook nooit! Ik wil mensen altijd graag helpen, en ik vraag me af of je kunt zeggen dat je mensen van de wal in de sloot kunt helpen met wat uitleg over het medische. Ze weten dat hier enkel leken komen natuurlijk.



Wie echt, zo huppekee, 100% overneemt van wat iemand op internet zegt, is toe aan een psychiater, vind ik echt. Een beslissing neem je weloverwogen, en als je iets medisch aan de hand hebt, ga je naar de dokter. Maar, ik ga er altijd vanuit dat mensen naar de dokter gaan ermee, het is alleen aanvullende informatie die ze hier kunnen vinden. Van ervaringsdeskundigen, best nuttig dus.
When the power of love is greater than the love of power, the world will know peace. -Bob Marley-
Alle reacties Link kopieren
Ik heb als volgt 'goed' leren ademen: alsof je aan een roos ruikt
bel met je huisarts
Alle reacties Link kopieren
quote:S-Meds schreef op 28 mei 2016 @ 00:40:

bel met je huisartsJa ga ik doen.
quote:Sapsorrow schreef op 28 mei 2016 @ 00:35:

Maar goed, het zal niet mijn eerste ban zijn vanwege medisch advies geven. Owww ik leer het ook nooit! Ik wil mensen altijd graag helpen, en ik vraag me af of je kunt zeggen dat je mensen van de wal in de sloot kunt helpen met wat uitleg over het medische. Ze weten dat hier enkel leken komen natuurlijk.



Wie echt, zo huppekee, 100% overneemt van wat iemand op internet zegt, is toe aan een psychiater, vind ik echt. Een beslissing neem je weloverwogen, en als je iets medisch aan de hand hebt, ga je naar de dokter. Maar, ik ga er altijd vanuit dat mensen naar de dokter gaan ermee, het is alleen aanvullende informatie die ze hier kunnen vinden. Van ervaringsdeskundigen, best nuttig dus.Dat is een diagnose stellen. Mag ook niet
quote:Tess23 schreef op 28 mei 2016 @ 00:42:

[...]





Ja ga ik doen.en als een medische oorzaak is uitgesloten vraag dan aan je huisarts wat je kan doen om de klachten te verminderen
Alle reacties Link kopieren
quote:Dymphnatam schreef op 28 mei 2016 @ 00:45:

[...]





Dat is een diagnose stellen. Mag ook niet Volgens mij klopt ie wel als een bus. Jammer dat dat ook niet mag he, een kloppende diagnose geven.
When the power of love is greater than the love of power, the world will know peace. -Bob Marley-
Alle reacties Link kopieren
quote:S-Meds schreef op 28 mei 2016 @ 00:47:

[...]



en als een medische oorzaak is uitgesloten vraag dan aan je huisarts wat je kan doen om de klachten te verminderenDat vind ik altijd zo voor de hand liggen, natuurlijk moet je teruggaan als je nog steeds klachten hebt. Maar goed, sommige mensen doen dat niet, denk ik. Soms denk ik eraan om mijn motto voorgoed te veranderen in: GO SEE YOUR DOCTOR, YES, AGAIN Kun je al die energie besparen. Zeg je gewoon: zie motto, scheelt zeker een letter of dertig.
When the power of love is greater than the love of power, the world will know peace. -Bob Marley-
het is nogal dom om te beweren dat TO last heeft van hyperventilatie als je haar niet kent of hebt gezien, en geen arts bent. het enige antwoord dat hier dus deugt is ga naar de dokter. Jij weet het niet, het kan hyperventilatie zijn maar een longembolie of een sluimerende longontsteking kan jij vanachter je beeldscherm nooit uitsluiten. Als TO door jou verhaal denkt dat ze niet naar de huisarts hoeft maar een ademhalingsoefening moet doen, kan het nog wel eens beroerd aflopen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sapsorrow schreef op 28 mei 2016 @ 00:56:

[...]





Dat vind ik altijd zo voor de hand liggen, natuurlijk moet je teruggaan als je nog steeds klachten hebt. Maar goed, sommige mensen doen dat niet, denk ik. Soms denk ik eraan om mijn motto voorgoed te veranderen in: GO SEE YOUR DOCTOR, YES, AGAIN Kun je al die energie besparen. Zeg je gewoon: zie motto, scheelt zeker een letter of dertig.



Hoezo voor de hand liggend?

Klachten kunnen ook tussen de oren zitten en voornamelijk klachten als benauwdheid. Daarnaast is de huisarts ook gewoon een drempel, voor mij dan.



maar ik heb veel angsten. Ik weet dus dat het daar vandaan kan komen. Ik ben soort van vatbaar voor stress, dat weet ik ook. Ik volg in ieder geval S-Meds advies, ik ga nooit naar de HA voor de stress klachten, maar de laatste tijd is de benauwdheid zo vervelend dat ik een medische oorzaak wil uitsluiten.



Ik vind je reactie wat respectloos als ik eerlijk ben.
quote:Tess23 schreef op 28 mei 2016 @ 01:05:

[...]





Hoezo voor de hand liggend?

Klachten kunnen ook tussen de oren zitten en voornamelijk klachten als benauwdheid. Daarnaast is de huisarts ook gewoon een drempel, voor mij vaak wel. Natuurlijk moet je er met echt ernstige klachten heen gaan...



maar ik heb veel angsten. Ik weet dus dat het daar vandaan kan komen. Ik ben vatbaar voor stress, dat weet ik ook. Ik volg ieder geval S-Meds advies, ik ga nooit naar de HA btw voor de stress klachten, maar de laatste tijd is de benauwdheid zo vervelend dat ik een medische oorzaak wil uitsluiten.



Ik vind je reactie wat respectloos als ik eerlijk ben.Ook stress en angstklachten zijn een hele goede indicatie voor de huisarts hoor. Het zijn serieuze klachten waar je last van kan hebben en waar je ook gewoon behandeling/ hulp voor kan vragen. Maar ook mensen met stress en angst kunnen lichamelijke problemen krijgen, dus daarom altijd naar een arts
Alle reacties Link kopieren
quote:S-Meds schreef op 28 mei 2016 @ 01:01:

het is nogal dom om te beweren dat TO last heeft van hyperventilatie als je haar niet kent of hebt gezien, en geen arts bent. het enige antwoord dat hier dus deugt is ga naar de dokter. Jij weet het niet, het kan hyperventilatie zijn maar een longembolie of een sluimerende longontsteking kan jij vanachter je beeldscherm nooit uitsluiten. Als TO door jou verhaal denkt dat ze niet naar de huisarts hoeft maar een ademhalingsoefening moet doen, kan het nog wel eens beroerd aflopen.

Zelfs als arts kun je dit niet door een beeldscherm beoordelen op basis van dit verhaal. En als leek al helemaal niet. Ik heb je daarom ook gestaft SAP, gevaarlijk advies en blijkbaar leer je niets van je waarschuwingen/bannen.



Dus to, ga vooral naar je ha toe. Het enige advies wat je wel moet aannemen!
Het vivaforum heeft wel een hoop regels waar de werkelijkheid slecht in past. *Feow
quote:Kia-Ora schreef op 28 mei 2016 @ 01:08:

[...]



Zelfs als arts kun je dit niet door een beeldscherm beoordelen op basis van dit verhaal. En als leek al helemaal niet. Ik heb je daarom ook gestaft SAP, gevaarlijk advies en blijkbaar leer je niets van je waarschuwingen/bannen.



Dus to, ga vooral naar je ha toe. Het enige advies wat je wel moet aannemen!Nee ik bedoel dat ook geenszins
Alle reacties Link kopieren
quote:S-Meds schreef op 28 mei 2016 @ 01:10:

[...]



Nee ik bedoel dat ook geenszinsWeet ik, was ook niet voor jou bedoeld . Ik haakte alleen in op jouw stukje.
Het vivaforum heeft wel een hoop regels waar de werkelijkheid slecht in past. *Feow
quote:Kia-Ora schreef op 28 mei 2016 @ 01:11:

[...]



Weet ik, was ook niet voor jou bedoeld . Ik haakte alleen in op jouw stukje.aha
Alle reacties Link kopieren
Mijn excuses als het verkeerd over komt. Het was zeker niet als aanval bedoeld voor jou meds .
Het vivaforum heeft wel een hoop regels waar de werkelijkheid slecht in past. *Feow
quote:Kia-Ora schreef op 28 mei 2016 @ 01:15:

Mijn excuses als het verkeerd over komt. Het was zeker niet als aanval bedoeld voor jou meds .niet nodig, ik snap je
Alle reacties Link kopieren
quote:S-Meds schreef op 28 mei 2016 @ 01:16:

[...]



niet nodig, ik snap jeGelukkig.
Het vivaforum heeft wel een hoop regels waar de werkelijkheid slecht in past. *Feow
quote:Kia-Ora schreef op 28 mei 2016 @ 01:17:

[...]



Gelukkig. ik zat steeds driftig te knikken maar dat zag je natuurlijk niet
Alle reacties Link kopieren
quote:S-Meds schreef op 28 mei 2016 @ 01:19:

[...]



ik zat steeds driftig te knikken maar dat zag je natuurlijk nietNee, je stringetje hangt nog over de webcam .
Het vivaforum heeft wel een hoop regels waar de werkelijkheid slecht in past. *Feow
quote:Kia-Ora schreef op 28 mei 2016 @ 01:21:

[...]



Nee, je stringetje hangt nog over de webcam .nee dat is de incontinentieluier van lex

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven