Gezondheid alle pijlers

Gek van de jeuk op mijn hoofdhuid

22-06-2011 23:43 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ook lekker, een topic openen net voor ik naar bed ga, maar goed:



Ik heb een zeer droge hoofdhuid en wordt sinds een paar dagen weer knettergek van de jeuk. Luizen heb ik niet (gecheckt!) en roos ook niet echt.

Voorheen mikte ik olijfolie in mijn haar om mijn huis wat te voeden, maar dat heeft ook geen effect meer en de huisarts bellen voor een droge hoofdhuid lijkt me een beetje gek.



Omaweetraad heeft ook geen verder tips en shampoo voor een droge hoofdhuid doet helemaal niets.



Ik was mijn haar 1 keer in de 2 dagen, soms 1x in de 3 dagen, laat het zoveel mogelijk natuurlijk opdrogen, maar bewerk het na het drogen wel met een stijltang, omdat ik er een stomme slag in heb. De stijltang staat niet bijster heet (170 graden) en ik gebruik er een deep repair spray van gliss kur bij.



Wat verder info die er misschien wat mee te maken heeft:

Ik heb een paar weken terug een darmonderzoek gehad, waarbij ze 2 ontstekingen hebben gevonden. Volgende week krijg ik daarvan de uitslag.

Ik weet niet of het kan, maar volgens mij is deze jeuk rond dezelfde tijd begonnen als mijn darmklachten, vandaar dat ik het erbij vertel.



Heeft iemand nog tips om die jeuk weg te krijgen? Ik werk met kinderen en vind het erg naar als ik in hun buurt (of die van hun ouders) moet krabben (niet krabben is echt een gekmakende optie). Daarnaast krijg ik ondertussen allemaal korstjes die ook niet helpen om de jeuk te verminderen.



Lang verhaal voor zo;n kriebelend probleem haha
Alle reacties Link kopieren
Ik zou als ik jou was tea tree oil shampoo gaan gebruiken. Je kan ook aan gewone shampoo tea tree oil toevoegen. Tea tree werkt tegen schimmels, bacteriën en virussen en bovendien schijnen hoofdluizen een hekel te hebben aan de geur en je hoofd liever overslaan hierdoor. Baat het niet, schaadt het niet, succes!
Alle reacties Link kopieren
Ik gok op exceem. Ik heb het zelf ook gehad.
odi et amo
Alle reacties Link kopieren
Seborroïsch eczeem heet het officieel inderdaad, oftewel een vette vorm van eczeem. Kan verergeren door stress. Ik heb het zelf ook, soms gaat het beter (Sanex behandelshampoo helpt een beetje) en vaak wordt het met stress weer erger.
Alle reacties Link kopieren
drink je genoeg? heb je verder ook een droge huid?
Love my life!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven