Gezondheid alle pijlers

Ik stink al vier dagen niet meer!

24-08-2016 21:24 160 berichten
Alle reacties Link kopieren
Maar man man man wat vind ik het moeilijk, dat stoppen met roken. Ik denk er nog elke zoveel minuten aan en mis het echt om iets in mijn handen/mond te hebben. Meer eigenlijk nog de handeling dan echt de nicotine dus.



Nog meer mensen (pas) gestopt? Succesverhalen maar ook tips/trucs en steunvragen uiteraard welkom
Natte tosti..
Wat een zure reactie zeg... Super knap dat ze al vier dagen niet meer rookt, en jij loopt maar lekker een eind weg als je je medemens benzinedamp wilt besparen, heel nobel, maar wat die reactie hier toevoegt snap ik echt niet. je reactie stinkt ook wel vind ik.
Alle reacties Link kopieren
quote:Joni_de_tweede schreef op 24 augustus 2016 @ 23:21:

Wat een zure reactie zeg... Super knap dat ze al vier dagen niet meer rookt, en jij loopt maar lekker een eind weg als je je medemens benzinedamp wilt besparen, heel nobel, maar wat die reactie hier toevoegt snap ik echt niet. je reactie stinkt ook wel vind ik.Er zijn tegenwoordig méér mensen die last hebben van uitstoot van auto's en het fijnstof dat daaruit voortkomt, dan dat er mensen zijn die last hebben van meeroken ofzo. Altijd nog nog goed als je dan stopt met roken, maar als je dus écht een verschil voor je medemens wilt maken, laat je de auto staan.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:pejeka schreef op 24 augustus 2016 @ 23:04:

Heel knap!



Heb je ook je auto al die dagen laten staan, of mag die wel stinken voor anderen?

Owww zeg ! Pejeka: ik lees je heel graag normaal gezien. Echt! Je hebt een leuke schrijfstijl. Maar dit vind ik erover.

Ik rook ook (spijtig genoeg) maar ik vind het heel knap van TO dat ze de stap genomen heeft om te stoppen.

@ To: goed zo! Volhouden, ik vind het knap dat je besloten hebt om te stoppen. Veel succes.
Alle reacties Link kopieren
4 dagen al! Nou dan heb je het ergste gehad...

Zoek afleiding. Keukenkastjes soppen ofzo.

Zelf ben ik 14 jaar geleden gestopt.

Heerlijk....dat opgefokte gevoel weg dat ik altijd had omdat er weer gerookt moest worden.

Nooit meer een sigaret voor mij.

Succes... Gewoon volhouden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Moemoe64 schreef op 24 augustus 2016 @ 23:28:

[...]



Owww zeg ! Pejeka: ik lees je heel graag normaal gezien. Echt! Je hebt een leuke schrijfstijl. Maar dit vind ik erover.

Ik rook ook (spijtig genoeg) maar ik vind het heel knap van TO dat ze de stap genomen heeft om te stoppen.

@ To: goed zo! Volhouden, ik vind het knap dat je besloten hebt om te stoppen. Veel succes.Ik vind het ook goed. Viel alleen over de titel "Ik stink niet meer". Dan moet je dus iets méér doen dan stoppen met roken, lijkt me. Geweldig als je die peuken vaarwel hebt gezegd, maar als je wel gewoon nog steeds voor ieder wissewasje in je auto stapt, stink je in feite nog net zo hard voor je omgeving.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:pejeka schreef op 24 augustus 2016 @ 23:04:

Heel knap!



Heb je ook je auto al die dagen laten staan, of mag die wel stinken voor anderen?

Hou eens op met dat zure en venijnige stookgedrag zeg. Kom vaker van dit soort juweeltjes van je tegen, wat denk je er mee te bereiken?



TO, goed bezig! Volhouden, je gaat er veel voordelen van ondervinden.
quote:pejeka schreef op 24 augustus 2016 @ 23:25:

[...]





Er zijn tegenwoordig méér mensen die last hebben van uitstoot van auto's en het fijnstof dat daaruit voortkomt, dan dat er mensen zijn die last hebben van meeroken ofzo. Altijd nog nog goed als je dan stopt met roken, maar als je dus écht een verschil voor je medemens wilt maken, laat je de auto staan.En jij? Sigaretten al in de ban gedaan en alles uitsluitend op de fiets of met de benenwagen doen?
quote:pejeka schreef op 24 augustus 2016 @ 23:35:

[...]





Ik vind het ook goed. Viel alleen over de titel "Ik stink niet meer". Dan moet je dus iets méér doen dan stoppen met roken, lijkt me. Geweldig als je die peuken vaarwel hebt gezegd, maar als je wel gewoon nog steeds voor ieder wissewasje in je auto stapt, stink je in feite nog net zo hard voor je omgeving.Jij hebt echt iets tegen auto's he. Toch hebben sommige mensen die nodig hoor. Ik weet niet hoe jij je verplaatst, maar persoonlijk geraak ik zonder wagen echt niet op mijn werk.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ongeveer 40 jaar gerookt en ben sinds 10 jaar gestopt.

Van de een op de andere dag had ik er genoeg van en heb nooit meer gerookt.

In het eerste jaar heb ik het geld wat ik anders kwijt was aan sigaretten in een potje gedaan en daar leuke dingen van gedaan en gekocht. En wat ook zo fijn is, mijn huis en ik zelf stinken niet meer. Zo had ik ook altijd een verstopte neus en dat is nu ook over en zo kan ik nog wel doorgaan met de voordelen van niet roken.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben rookvrij sinds 4 juni van dit jaar.
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
Alle reacties Link kopieren
quote:Joni_de_tweede schreef op 24 augustus 2016 @ 22:22:

Ik ben 24 jaar geleden gestopt, en echt het is zoooooooo de moeite waard. Echt volhouden!

Mij hielpen salmiak lolly's, vooral na het eten. En kauwgom. En de gedachte dat ik maar van 1 sigaret af hoefde te blijven, en dat is die eerste.Ja salmiaklolly's heb ik ook!
Natte tosti..
Alle reacties Link kopieren
quote:chirpy schreef op 24 augustus 2016 @ 22:29:

Waarom ben je gestopt? Eh ja. Omdat ik vind dat het moet niet erg interne motivatie verder. Dat maakt het ook zo moeilijk.
Natte tosti..
Alle reacties Link kopieren
quote:appagante schreef op 24 augustus 2016 @ 22:47:

Hele rare tip die mij in mijn wanhoop vaak geholpen heeft:

Men neme een normale balpen, zo'n ouderwets bic-pen ofzo. Die haal je helemaal uit elkaar. Let op: alles eruit halen dus veertje en vaak nog zo'n tuutje wat los bij de punt zit. Het zou jammer zijn als je stikt in een onderdeel van een pen in plaats van in een sigaret. Je hebt dan een hol buisje. Ik inhaleerde aan het buisje en door met mijn vinger de smalle opening een beetje dicht te houden, kreeg ik echt het inhaleer-gevoel. Sjappie? Klinkt vaag en belachelijk maar het heeft mij echt geholpen. Over 5 weken 2 jaar gestopt. Het was niet makkelijk maar het is me wel gelukt!oh dat klinkt wel oprecht als een goed idee! Ik mis inderdaad echt de handeling.
Natte tosti..
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 24 augustus 2016 @ 23:04:

Heel knap!



Heb je ook je auto al die dagen laten staan, of mag die wel stinken voor anderen?Ik heb geen auto. Dus ja ;)
Natte tosti..
quote:MevrouwTomatensoep schreef op 25 augustus 2016 @ 18:08:

[...]



Eh ja. Omdat ik vind dat het moet niet erg interne motivatie verder. Dat maakt het ook zo moeilijk.



Wanneer je terugvalt (en dat gaat gebeuren), walg je zo van wat dat roken allemaal met je doet, dat je de volgende keer veel gemotiveerder bent om niet meer te roken.



Bekijk het eens zo; elke sigaret die je niet gerookt hebt is er één.
Alle reacties Link kopieren
Als je iets omhanden wilt, ga breien of haken (als je dat kunt tenminste). Gedachteloos je handen laten friemelen en daar een mooie sjaal of trui aan overhouden. Ik zou well wachten tot het ietsje kouder is overigens.
Alle reacties Link kopieren
Goh en ik denk als ik dat topictitel zie: was dat voor nieuwe deo?:P
5 maanden geleden gestopt, totaal niet moeilijk... Geen afkickverschijnselen, voelde me meteen alsof ik nooit gerookt heb. Ben dan ook nog niet zo oud en heb slechts 5 jaar gerookt, maar toch, stoppen met roken was/is voor mij heel makkelijk.
Oh, en nooit meer roken hè TO. Ook geen jointje 'omdat het kan'.



Nooit meer doen. Nooit meer roken. Nooit. Je bent een niet-roker.
Ik ben 16 dagen en een heleboel uur gestopt zag ik net via mn app.

De nodige uitdagingen al doorstaan maar het enige wat ik soms mis is de handeling. Ik ben toeval of niet sinds die tijd ook zwaar verkouden met soms keelpijn dus ik zie dat maar als een voordeel, een peuk smaakt nu toch niet.

Ik heb genoeg motivatie en redenen om door te zetten. Het knoppie is echt wel om. Klaar mee en ook niet 'die ene peuk kan wel weer' want ik heb bewezen dat dat dus niet kan.

Overigens cold turkey hier, geen hulpmiddelen.
Ik ben lang geleden gestopt en herken het wel, dat niets om handen hebben. Maar daar wen je ook snel weer aan. Heel goed mevrouw T, volhouden!

Je zult wel snel merken dat je je fijner voelt, minder snel buiten adem als je rent bijv. Heel veel succes.
Alle reacties Link kopieren
quote:Amand schreef op 25 augustus 2016 @ 18:19:

[...]





Wanneer je terugvalt (en dat gaat gebeuren), walg je zo van wat dat roken allemaal met je doet, dat je de volgende keer veel gemotiveerder bent om niet meer te roken.



Bekijk het eens zo; elke sigaret die je niet gerookt hebt is er één.

Dat is zeker waar. Ik hoor het ook van mensen om me heen, dat ze het niet meer afhankelijk zijn vooral heel prettig vinden. In die fase ben ik nog niet.





Ik heb zojuist een balpen uit elkaar gehaald en inhaleer er nu door
Natte tosti..
Alle reacties Link kopieren
quote:Woll_Stone schreef op 25 augustus 2016 @ 20:30:

Ik ben lang geleden gestopt en herken het wel, dat niets om handen hebben. Maar daar wen je ook snel weer aan. Heel goed mevrouw T, volhouden!

Je zult wel snel merken dat je je fijner voelt, minder snel buiten adem als je rent bijv. Heel veel succes.

Dankjewel had jij lang gerookt?





Iedereen dank voor de reacties trouwens!
Natte tosti..
quote:MevrouwTomatensoep schreef op 25 augustus 2016 @ 22:06:

[...]



Dat is zeker waar. Ik hoor het ook van mensen om me heen, dat ze het niet meer afhankelijk zijn vooral heel prettig vinden. In die fase ben ik nog niet.





Ik heb zojuist een balpen uit elkaar gehaald en inhaleer er nu door







Zeker nadat je een aantal dagen (weken) niet meer gerookt heb, merk je inderdaad dat je je vrijheid terug hebt. Je hoeft niet meer te speuren naar een plek waar je kunt roken. Je hoeft niet meer in de gaten te houden of je nog wel iets te roken hebt, en waar je nieuwe kunt kopen.



Je bent geen slaaf meer. Je hebt je vrijheid terug!
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat begin ik nu al een beetje te merken. Had gister een feestje en men vroeg of ik ook een sigaret wilde. En ik vond het weigeren niet eens echt lastig! Ik wilde het gewoon niet, zonde van de moeite tot nu toe. Dat was fijn om te realiseren
Natte tosti..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven