Gezondheid alle pijlers

Leven met pijn (en wat dat met je doet)

28-10-2016 08:52 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na ruim 3000 berichten is het weer tijd voor een nieuw topic.



Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van dit leven. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.



Nieuwelingen komen regelmatig aanwaaien en zijn altijd welkom. Om mee te praten of voor vragen/opmerkingen. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect naar elkaar toe"



Hier is de link naar ons vorige topic, waarin ook weer een link staat naar het vorige topic waarin ook weer een link staat.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:JustcallmeTuT schreef op 19 februari 2017 @ 19:43:

[...]





Echt hheeeeeel mooiiiii





Ah..

kijk



Koffiedate? tzt..
Later is nu


Als ik er ben, zeker weten.
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht ik hou het lekker in de vrucht sfeer. vrijdag goede training gehad, alleen veel te hard over mijn grens gedonderd dus hele nacht wakker gelegen van de pijn. Zaterdag rustig dagje, zondag okay geslapen totdat de kat vanochtend ziek werd. Na dat opruimen weer even gedoezeld. Vandaag wat huishoudelijke klusjes en weer getraind. Net thuis dus tijd voor avondeten.
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_332475 wijzigde dit bericht op 19-02-2017 22:08
Reden: dubbel is een beetje overdreven
% gewijzigd
Framboosjes zijn ook lekker en gezond

Kat toch niet ernstig ziek?
Alle reacties Link kopieren
Nee maar ze is wel oud aan het worden (bijna 16) en sinds vorig jaar gevoelige maag dus ze spuugt 1 keer per 2 weken ofzo. Ze knapt altijd vrij snel op gelukkig. Dementie begint wel te komen en blindheid. Maar ze is nog speels, graag naar buiten en knuffelt steeds meer met ons. Die red de 20 wel zo.
Alle reacties Link kopieren
Hallo Framboos, gezellig

Jij ook een kat van bijna 16? Wij hier ook, twee stuks. Er wordt heel wat afgespuugd. Kattenpasta helpt wel vind ik, ze beginnen alweer met verharen dus we voeren de dagen dat we pasta geven weer wat op.



Nartje, op 1 pitje koken is wel erg lastig lijkt me. Beetje kamperen zo.



Lien je dochter heeft het ff pittig gehad maar wat heeft ze het goed gedaan voor haar vriendin.



Dreamer, hoe is het met je scrollvinger? Lekker, vakantieplannen maken.



Tut... het wordt langzaam helder waar je zit als je niet hier bent.
Alle reacties Link kopieren
Hier doet de pasta niet zijn ding. Heb het idee dat ze er juist meer van gaat spugen. Dus ben daar weer mee gestopt. Heb haar nu 2 jaar en ze is zo veranderd ten goede. Mooi om zo'n oudje te zien opbloeien. En hoe ze ons elke dag meer vertrouwd. Twee jaar geleden durfde ze alleen met een deken ertussen op schoot. Nu springt ze vanaf de grond meteen op schoot om lekker te gaan liggen slapen.



Ga morgen weer op de rest reageren. Slaap lekker allemaal.
Alle reacties Link kopieren
quote:Frambozen schreef op 19 februari 2017 @ 22:35:

Hier doet de pasta niet zijn ding. Heb het idee dat ze er juist meer van gaat spugen. Dus ben daar weer mee gestopt. Heb haar nu 2 jaar en ze is zo veranderd ten goede. Mooi om zo'n oudje te zien opbloeien. En hoe ze ons elke dag meer vertrouwd. Twee jaar geleden durfde ze alleen met een deken ertussen op schoot. Nu springt ze vanaf de grond meteen op schoot om lekker te gaan liggen slapen.







Wat een lieffie..

dan maar spugen.. het opruimen is zo gedaan tenslotte.
Alle reacties Link kopieren
Echt een engeltje! Mept niet, blaast niet, wel chagrijnig af en toe maar dan nog is het alleen maar dood staren. nog nooit zo'n lieverd gehad. Verder ben ik helemaal niet bevooroordeeld... En hoop ik dat ze nog jaren blijft.



En ja opruimen is zo gebeurd. Zelfs als het over de hele trap ligt omdat ze het te laat door had.
Alle reacties Link kopieren
Oh ja lekker als je daar achter komt omdat je er met sokken of blote voeten instapt..
Alle reacties Link kopieren
Jup om half 8 s ochtends. Op een zondag.
Alle reacties Link kopieren
Op maandagmorgen is ook niet fijn. Kijk ff goed naar beneden straks..
Alle reacties Link kopieren
Oh blegh.. overgeefsel van je dieren. bah. Sterkte daarmee. Ik vind het maar niets.

Op m'n 8e verjaardag stapte ik, toen ik naar de slaapkamer van m'n ouders liep, in hondendiarree.. staat me nog helder voor de geest. Bijna 42 jaar terug.



Het was vanmorgen een mooie morgen, na m'n wandelingetje met de hond zweette ik als een otter, dus besloot met m'n zomerjas aan naar het werk te wandelen. Nu regent het echt gigantisch. Ik ben wel droog (en warm genoeg) over gekomen, maar hoe dat vanmiddag zal zijn? Nouja.. kan altijd nog de bus terug nemen Ben dan alleen wel veel langer onderweg, ben ik bang.

(of ik bel m'n man, hij een zoon zijn vrij, kan hij me ophalen met de auto.. )
Later is nu
Hier regen. Net een poos in de file gestaan en nu met een mok thee op de revalidatie.



Fijne dag



Ik heb ooit een paar keer op een naakslak gestaan. Dat is ook smerig. 1 had zich in een schoen verstopt en 's morgens rond een uur of half 5 kijk je nog niet helder. Gatver de gatver, zie die troep nog van je voet te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Oh ieuw.. Nartjie..

In het Caribische stond ik een keer met blote voeten op een kakkerlak. Gewoon het idee.. blegh. Toen maar weer een tijdje op sandalen gelopen, maar dat 'vergat' ik toch steeds. (totdat ik dan weer bijna op een slang stond.. roerige tijden )



Fijne dag
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Katten spuug ben ik ondertussen wel aan gewend, en het staat zo ver van mensen dat ik het niet erg vind. Gelukkig gilt ze altijd heel hard van te voren dus ben er eigenlijk nog nooit ingestapt.



Oh bah wat naar Dreamer en Nartjie!



Hier eindelijk lekker geslapen, zometeen naar de schoonheids salon om mijn wenkbrauwen in toom te krijgen. Ik hoop dat deze het niet verprutst zoals de vorige. Jaja, lekker eerste wereld probleem.
Alle reacties Link kopieren
AMbra, ik vind ook dat dochter het heel goed heeft gedaan. Snap ook nog steeds het aandringen van die meiden niet, als je weet dat je vriendin hartproblemen heeft, en geen alcohol mag, dan dring je dat toch niet op?

Wat ben je dan voor een waardeloze vriendin? Stomme groepsdruk ook.

Zit nu wel een beetje met de vraag of ik de ouders van het meisje met hartproblemen moet inlichten, enerzijds voelt het als klikken en is het natuurlijk haar eigen verantwoordelijkheid.

Anderzijds, als het mijn kind was geweest, zou ik het fijn vinden als anderen me gewaarschuwd zouden hebben...
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
quote:lientje69 schreef op 20 februari 2017 @ 10:37:

AMbra, ik vind ook dat dochter het heel goed heeft gedaan. Snap ook nog steeds het aandringen van die meiden niet, als je weet dat je vriendin hartproblemen heeft, en geen alcohol mag, dan dring je dat toch niet op?

Wat ben je dan voor een waardeloze vriendin? Stomme groepsdruk ook.

Zit nu wel een beetje met de vraag of ik de ouders van het meisje met hartproblemen moet inlichten, enerzijds voelt het als klikken en is het natuurlijk haar eigen verantwoordelijkheid.

Anderzijds, als het mijn kind was geweest, zou ik het fijn vinden als anderen me gewaarschuwd zouden hebben...



Oef lastig. Meisje is 15 en dat was niet het meisje waar het feestje was toch? Die ouders lijken me verloren moeite..

Ken je die ouders een beetje? Dat maakt het mss makkelijker.
Alle reacties Link kopieren
Is het een idee om via dochter vriendin te motiveren het zelf aan haar ouders te vertellen?
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Nee, dit zijn niet de ouders van het meisje waar het feestje van was. Daar ga ik idd geen energie insteken.

De moeder van het meisje met de hartziekte ken ik wel, de vader alleen van zien.

Dochter is nu idd vriendin aan het bewerken om het aan haar ouders te vertellen, maar of ze het echt doet?

Toen dochter zei dat ze niet meer naar feestjes van deze twee zuipvriendinnnen gaat, zei ze : oh, dan DENK ik dat ik MISSCHIEN ook niet meer ga dan.....

Tsja.

Wat kan je hier verder mee? Ik vind het best moeilijk.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
quote:lientje69 schreef op 20 februari 2017 @ 12:46:

Nee, dit zijn niet de ouders van het meisje waar het feestje van was. Daar ga ik idd geen energie insteken.

De moeder van het meisje met de hartziekte ken ik wel, de vader alleen van zien.

Dochter is nu idd vriendin aan het bewerken om het aan haar ouders te vertellen, maar of ze het echt doet?

Toen dochter zei dat ze niet meer naar feestjes van deze twee zuipvriendinnnen gaat, zei ze : oh, dan DENK ik dat ik MISSCHIEN ook niet meer ga dan.....

Tsja.

Wat kan je hier verder mee? Ik vind het best moeilijk.



Gister toevallig een hele "discussie" gehad met superman hierover. Hij kwam zelf op zijn 14e om 7 uur s ochtends thuis uit de kroeg. Ik ging op mijn 16e verjaardag schaatsen en de breezer was spannend. Dus no way dat mijn ooit toekomstige kind op zijn 14e de kroeg in gaat. (lijkt me op zijn vroegst pas over een jaar of 20 aan de orde dit maar ach XD).



Weet je hoe ernstig de hartklachten van dat meisje zijn? Ik zit zelf nog meer bij kindleeftijd dan bij ouder zijn dus dan ben ik geneigd om te denken "maar tja.. dat wil je toch een keer geprobeerd hebben, groepsdruk is shit enzo godzijdank gaat de puberteit voorbij".. Tot ik dus bovenstaande gesprekken ga voeren. Als ik zo denk, zou ik zeggen, bellen!
Alle reacties Link kopieren
quote:lientje69 schreef op 20 februari 2017 @ 12:46:

Nee, dit zijn niet de ouders van het meisje waar het feestje van was. Daar ga ik idd geen energie insteken.

De moeder van het meisje met de hartziekte ken ik wel, de vader alleen van zien.

Dochter is nu idd vriendin aan het bewerken om het aan haar ouders te vertellen, maar of ze het echt doet?

Toen dochter zei dat ze niet meer naar feestjes van deze twee zuipvriendinnnen gaat, zei ze : oh, dan DENK ik dat ik MISSCHIEN ook niet meer ga dan.....

Tsja.

Wat kan je hier verder mee? Ik vind het best moeilijk.Ik ook. Want het kan allemaal goed gaan en waarom zou je dan wat zeggen. Maar stel, er gebeurt wat op een volgend feestje.. dan is het enorm lastig dat jij ervan wist. Hieraan denkend zou ik de moeder wel inlichten. Vooral omdat ze die hartconditie heeft. Anders niet zo snel.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:YellowLemon schreef op 20 februari 2017 @ 13:15:

[...]





Gister toevallig een hele "discussie" gehad met superman hierover. Hij kwam zelf op zijn 14e om 7 uur s ochtends thuis uit de kroeg. Ik ging op mijn 16e verjaardag schaatsen en de breezer was spannend. Dus no way dat mijn ooit toekomstige kind op zijn 14e de kroeg in gaat. (lijkt me op zijn vroegst pas over een jaar of 20 aan de orde dit maar ach XD).



Weet je hoe ernstig de hartklachten van dat meisje zijn? Ik zit zelf nog meer bij kindleeftijd dan bij ouder zijn dus dan ben ik geneigd om te denken "maar tja.. dat wil je toch een keer geprobeerd hebben, groepsdruk is shit enzo godzijdank gaat de puberteit voorbij".. Tot ik dus bovenstaande gesprekken ga voeren. Als ik zo denk, zou ik zeggen, bellen!



Ik kreeg van mijn vader al jong drank (tegen de zin van mijn moeder) bessenjenever in de 7up, heel klein beetje. Later wat meer. Op m'n 15e dronk ik ook al in de kroeg, maar ik hield toen nog maat. Toch weten we nu veel en veel meer dan 35 jaar terug. En met wat ik nu weet vind ik het helemaal niet raar m'n kinderen te verbieden, wat ik vroeger wel deed. Voortschrijdend inzicht heet dat.

Net zoals dat je tegenwoordig je niet meer voor kunt stellen dat leraren 40 jaar terug nog rookten voor de klas. Daar zou je vriend nu ook raar van opkijken, toch?
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven