Gezondheid alle pijlers

Leven met Pijn gaat nog steeds verder

15-04-2015 17:48 3087 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom in het volgende deel van 'leven met pijn'!

De link naar het vorige topic vind je hier: Dreamer in "Leven met pijn gaat verder, met uitleg o..."
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Dan zijn het vast hele mooie foto's Dteamer! Toch een leuk compliment?



Zit aan mijn kopje thee en broodje. Alleen zo nog even gauw wat make up erop en lientje is klaar om te gaan. Moet om acht uur weg.

Ze trouwen echt achterlijk vroeg.

Maar......het is wel droog!
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Veel plezier vandaag Lientje! (ik ben waarschijnlijk te laat, maar toch.. )



Ik heb vrijgenomen vandaag. Kon er vanmorgen niet toe komen m'n bed uit te gaan. Uiteindelijk moet ik dan toch, want ik moet de hond uitlaten, maar het tempo ligt stukken lager. Ik moet trouwens ook huiswerk doen vandaag, morgen inleveren.. Ik had gehoopt dat 'volgende les in september' ook zou betekenen dat er een grotere huiswerkspreiding was, maar helaas.. alle opdrachten moeten de komende weken af.



Ja, die foto's. Er was een soort 'studio' gemaakt van een witte muur en echte fotolampen van mijn zoon. Ik had een toestel mee en dat op statief staan en er was een lijst gemaakt met purschuim. Dat samen met alle mooie kleding maakte dat het gewoon mooie plaatjes geworden zijn. Dochter heeft ze trouwens allemaal bijgesneden (zodat een stopcontact er net niet op stond). Zij heeft ook op de foto's van het andere toestel alle rode ogen verwijderd. Echt lief. En ineens was het hartstikke handig, dat ik een paar jaar terug een nieuw toestel kocht en het oude niet wegdeed. Dat was natuurlijk ook nog een goede.
Later is nu
Veel plezier Lientje. Fijne dag en een mooi feest



Och jé Dreamer, hopelijk gaat het zo meteen beter



Weer thuis na een heerlijke vakantie. Tassen uitgepakt en het leven is weer zoals het was.

Morgen mag ik m'n nieuwe fiets halen
Fijne dag @Lientje!

Welkom thuis @Asotut! en succes met je fiets.
Alle reacties Link kopieren
Welkom thuis Asotut!



Het gaat wel goed hier hoor, alleen huiswerk maken gaat wat lastig; een column schrijven naar een voorbeeld van een (favoriete) columnist. Hmmm..
Later is nu
OMG, gelukkig is het jouw hobby, je lust en leven maar als ik zo'n opdracht zou krijgen zou ik doodongelukkig zijn

Heb je al een idee over wie je gaat en wil schrijven?
Alle reacties Link kopieren
Nou, dat is het dus. Ik zit met een stapel tijdschriften naast me te lezen (probeer me tot de columns te beperken, maar een aantal van deze tijdschriften liggen al een tijd in huis en heb ik nog niet eens ingezien. ) maar ik schrijf liever los van mezelf, niet naar voorbeeld. Natuurlijk leer je daarvan. Ik moet ook columns vergelijken. Probeer dus ook verschillende tijdschriften te kiezen, zoals de Flow, Viva (Sylvana, heb ik speciaal voor haar gekocht), Oneworld en FES-magazine (Fibromyalgie en samenleving, dat is volgens mij een vrijwilligersjob)
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik had trouwens gedacht (gehoopt) dat de allerhande en het tijdschrift van de NS columns hadden, maar dat is dus niet zo. Misschien eens voorstellen
Later is nu
Voorstellen kan altijd en je weet toch ook wie het kan schrijven tegen een leuke vergoeding he
Alle reacties Link kopieren
artikel over migraine

Waarin dingen staan die ik al dacht. Zoals dat het zin hebben in zoet een teken is dat je migraine krijgt (of al hebt, zeggen ze hier) ipv dat je hoofdpijn krijgt van chocolade. Maar ook: ik heb vaak last van mijn linker arm, dat kan dus een aankondiging zijn van migraine, had ik nooit gedacht! De aura's of vlekken zie ik tegenwoordig zelden meer, had ik vroeger heel vaak. Had m'n dochter ook, trouwens, als 9 jarige al ofzo.

Ik hoop dat er een keer echt een oplossing gevonden word.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik zou trouwens best willen leven van blogs/columns schrijven. Het bevalt me wel, zo'n dag als vandaag, hoewel ik waarschijnlijk de contacten op het werk zou gaan missen. Maar dat kan dan weer met vrijwilligerswerk.



Er is alleen tegenwoordig zo'n enorm aanbod van schrijvers.
Later is nu
Mijn zus heeft ook vaak migraine. Ze heeft het soms zo erg dat ze wordt opgenomen en aan de zuurstof moet. Hoe het bij haar ontstaat is de artsen een raadsel maar het is iig niet hormonaal. Zij heeft, net als jij, fibromyalgie. Misschien een indicatie?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben sinds mijn baarmoederslijmvliesverwijdering zga van mijn migraine af. Heb sindsdien misschien nog vier/ vijf keer migraine gehad ipv 2x per maand.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Leuk dat het LUMC dit ook onderzoekt ( ben er kind aan huis).

Een paar jaar geleden dachten ze ook dat ik migraine had, kreeg hier Imigran voor maar hielp voor geen meter.

De hoofdpijn van afgelopen jaren kon ik wel met Excedrin wegkrijgen, maar na een tijdje werkte dat ook niet meer.



@Dreamer: Er zijn inderdaad veel bloggers die geld (willen) verdienen met schrijven Je moet er echt uit springen wil je aanloop krijgen.



Vandaag met de fysio besproken dat ik donderdag mijn laatste sport begeleiding heb. Ga het missen maar volgende week kan ik gelijk uit het werk naar de sportschool. ( in plaats van 2 uur ertussen).

Het sporten gaat goed, de conditie is omhoog en ik loop weer hard. Dat waren ook de doelen voor deze sessies.
Alle reacties Link kopieren
Migraine is idd een symptoom bij fibro. Daarnaast is het bij mij ook hormonaal, dus ik hoop inderdaad dat het bij mij na de overgang minder wordt. Momenteel wordt het dus erger.



Een mijlpaaltje Maiskip!
Later is nu
Dat scheelt wel even Suzy. Gelukkig maar



Bij mijn zus hielp de Imigran ook voor geen meter. Ze heeft ook een TENS (apparaat) alleen werkt deze niet meer als ze te laat is.

Maïskip, weer een grote stap vooruit kanjer :):)
Alle reacties Link kopieren
Mij helpt het ook om bij een opkomende aanval heeel veel te drinken. Heb meds geprobeerd maar die werkten niet altijd.



Ok, net mooi/fijn gesprek met een collega gehad alleen is het nu alweer laat... Hij zei, jeetje, als je kijkt waar je twee jaar terug stond en nu? Je straalt zoveel positiviteit uit.

Twee jaar geleden werkte ik max 2x3 u per week en lag de rest voor pampus en spieren helemaal verkrampt door de pijn en door de verkramping weer pijn. Nu loop ik hard, drie keer zo ver als ik toen kon lopen.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Dat is echt een mooie vooruitgang, Suzy! Respect!
Later is nu
Jee Suzy, dat is inderdaad een mooie vooruitgang. Fijn voor je



Eindelijk heb ik 'm dan, de fiets

Morgen ga ik een flink eind fietsen. Ik heb al ontdekt dat fietsen met tegenwind erg leuk kan zijn
Alle reacties Link kopieren
Dreamer: een vriendin van mij had een feestje met hetzelfde thema, maar niet bij jou in de buurt.



Asotut: ik hoop dat het morgen mooier is met je testrit, hier alleen maar regen vandaag.
Nes, hoe gaat het verder met je?



Hier veel regen en wind dus inderdaad alleen van fietsenmaker naar huis gereden. (1.5 km)
Alle reacties Link kopieren
Ha, dat is toevallig Nes!



Lekker zeg, nieuwe fiets Aso!
Later is nu
Het waait goed hier.. Na 2x wegwaaien van mijn groentenkas heb ik hem er maar afgehaald en onder het afdak gelegd.

@Asotut: Veel plezier met fietsen! Wat voor kleur is t?

@Suzy: Respect.. Mooie vooruitgang!



Vandaag 2 uur gewerkt.

Ga het met 2 uur per week opbouwen zodat ik half augustus weer fulltime werk ( en niet in salaris terugval).

Beetje in huis aan gerommeld en weer wat geknutseld ( Sticker voor bij de voordeur)



Morgenochtend vroeg weg om te gaan hardlopen ( als het weer het toelaat). 8km en maximaal 5 kwartier. Moet om 11.30 in het ziekenhuis zijn voor een gesprek met de arts-coördinator van mijn medicatie. ( de prikken die ik maandelijks moet zetten) en omdat het een uur rijden is moeten we vroeg weg.
Succes Kippie Nog even en je bent aan de beurt zie ik. Hopelijk is het een goed en verhelderend gesprek.

Heb je nog hard gelopen?
@asotut: heb de wekker afgezet en heb lekker uitgeslapen.

Mijn moeder kwam onverwachts met haar verenbol (ze zijn aan het verbouwen) omdat er teveel herrie was.



Ziekenhuis was goed . Daarna lekker gegeten en nu snel boodschappen doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven