Gezondheid alle pijlers

Leven verbeteren en gezonder leven.

30-08-2014 22:48 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Ik krijg geen zoekresultaten te zien als ik naar bepaalde onderwerpen zoek. Vandaar dat ik een eigen topic open.



Ik ben vorige maand 25 geworden en ben m'n leven op dit moment helemaal zat. Ik ben vandaag na 7 jaar gestopt met blowen. Zomaar uit het niets. Nou ja, niet uit het niets. Sinds m'n verjaardag liep ik al met het idee. Ik ben er klaar mee. Ik heb net wat informatie op t net opgezocht en er wordt veel over geschreven. Ik ben benieuwd of ik bijvoorbeeld echt afkickverschijnselen ga krijgen. Omdat het voor iedereen anders is wil ik het graag van mij afschrijven. Ik kan wel een dagboek bij gaan houden maar dat is toch anders.



Misschien dat hier ook iemand is die wil stoppen of er ervaring mee heeft. Ondertussen kan ik elke dag m'n ervaringen delen en heb ik er een afleiding bij. Dat heb ik wel nodig merk ik. Pff als het nu al zo moeilijk is...
Zet hem op! Je kunt winnen; je gezondheid, geld, energie en trots!! Als ik dat ergens kon winnen dan zou ik zeker mee doen!! En willen winnen! Ga ervoor!
blowde je veel en deed je dat elke dag? zo ja, zoek professionele hulp
Alle reacties Link kopieren
quote:larva schreef op 30 augustus 2014 @ 22:50:

Zet hem op! Je kunt winnen; je gezondheid, geld, energie en trots!! Als ik dat ergens kon winnen dan zou ik zeker mee doen!! En willen winnen! Ga ervoor!Inderdaad, zo die ik het ook. Het heeft alleen maar voordelen. De eerste week zal het ergste zijn denk ik. Ik wil deze week dan ook besteden aan een grote schoonmaak in huis. Alle kastjes weer opnieuw indelen enzo. Heb er wel zin in. Dan heb ik ook gelijk een frisse start.
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 30 augustus 2014 @ 22:53:

blowde je veel en deed je dat elke dag? zo ja, zoek professionele hulpJa, elke dag gemiddeld 5 jointjes. Ik wil het eerst zonder hulp proberen. In de afgelopen maand heb ik daar ook aan gedacht maar het is toch een soort van schaamte om ermee naar de huisarts te stappen. Stoppen met roken kan ook zonder hulp. Waan moet dit toch ook lukken? Als het mij nu niet lukt kan ik altijd nog naar mijn huisarts stappen.
Alle reacties Link kopieren
10 jaar geleden zat ik in hetzelfde schuitje. Ik ben jarenlang zwaar verslaafd geweest aan weed en ook mij is het gelukt. De eerste paar dagen zijn het moeilijkst, bij mij viel het me daarna reuze mee. Ik hoop dat dit voor jou ook gaat gelden. Ik zat ook erg slecht in m'n vel en geestelijk voelde ik me zoveel beter nadat ik gestopt was.



Heel goed dat je hier steun zoekt en soortgelijke ervaringen, je bent niet alleen en het gaat je vast lukken. Als het moeilijk wordt, bekijk het dan van dag tot dag. Zo van: deze dag ga ik het volhouden en voor je het weet ben je weer een dag verder en helderder. Volhouden hoor, het is het waard! Hou je taai!
Je blowt al zeven jaar. Je gaat het nu eindelijk aanpakken, en dan ga je geen hulp zoeken? Doe niet zo eigenwijs... je bent verslaafd. Cannabisafhankelijk. Als je (nog) niet over je schaamte heen kunt stappen, kijk dan of online hulp iets voor je is.



Hoe vaker je iets probeert, en het níet lukt, hoe lager je zelfvertrouwen raakt dat je het wel kunt. Fail on fail on fail stapelen zich op. Zonde. Pak de kans om het nu echt grondig aan te pakken, pak de hulp die te vinden is. Zorg dat je niet nog slechter over jezelf denkt en ga in de spiraal omhoog!
quote:avengers schreef op 30 augustus 2014 @ 22:58:

[...]





Ja, elke dag gemiddeld 5 jointjes. Ik wil het eerst zonder hulp proberen. In de afgelopen maand heb ik daar ook aan gedacht maar het is toch een soort van schaamte om ermee naar de huisarts te stappen. Stoppen met roken kan ook zonder hulp. Waan moet dit toch ook lukken? Als het mij nu niet lukt kan ik altijd nog naar mijn huisarts stappen.

Omdat het niet alleen om roken gaat, het gaat ook om softdrugs,zeer mentaal verslavend.

De huisarts kent heus meer mensen die dit probleem kennen. Succesvol afkicken begint met je probleem serieus nemen.
Succes!



Vergis je niet in de stoppen met roken vergelijking trouwens. Heel veel mensen doen dat met hulp in de vorm van pleisters, pilletjes, kauwgom en zelfs gesprekken (al dan niet telefonisch). In mijn omgeving zijn de mensen die gestopt zijn en dit ook volhouden helemaal op eigen kracht te verwaarlozen. Daarbij is blowen ook een totaal andere verslaving natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:saskia31 schreef op 30 augustus 2014 @ 23:02:

10 jaar geleden zat ik in hetzelfde schuitje. Ik ben jarenlang zwaar verslaafd geweest aan weed en ook mij is het gelukt. De eerste paar dagen zijn het moeilijkst, bij mij viel het me daarna reuze mee. Ik hoop dat dit voor jou ook gaat gelden. Ik zat ook erg slecht in m'n vel en geestelijk voelde ik me zoveel beter nadat ik gestopt was.



Heel goed dat je hier steun zoekt en soortgelijke ervaringen, je bent niet alleen en het gaat je vast lukken. Als het moeilijk wordt, bekijk het dan van dag tot dag. Zo van: deze dag ga ik het volhouden en voor je het weet ben je weer een dag verder en helderder. Volhouden hoor, het is het waard! Hou je taai!



Bedankt voor je lieve reactie! Geeft me extra moed! Wat goed dat het jou gelukt is. Dat wil zeggen dat het kan zonder hulp. Van dag tot dag is een goede tip, die ga ik gebruiken.



Heb jij last gehad van afkickverschijnselen?
waarom zou je niet alle zeilen bijzetten om dit doel succesvol te halen? Nu al zeggen: ik kan het op eigen kracht en hulp kan altijd nog. Is koersen op mislukking. Moet je niet willen
Alle reacties Link kopieren
quote:Teigera schreef op 30 augustus 2014 @ 23:04:

Je blowt al zeven jaar. Je gaat het nu eindelijk aanpakken, en dan ga je geen hulp zoeken? Doe niet zo eigenwijs... je bent verslaafd. Cannabisafhankelijk. Als je (nog) niet over je schaamte heen kunt stappen, kijk dan of online hulp iets voor je is.



Hoe vaker je iets probeert, en het níet lukt, hoe lager je zelfvertrouwen raakt dat je het wel kunt. Fail on fail on fail stapelen zich op. Zonde. Pak de kans om het nu echt grondig aan te pakken, pak de hulp die te vinden is. Zorg dat je niet nog slechter over jezelf denkt en ga in de spiraal omhoog!





Toen ik 18 werd en samen ging wonen is het 7 jaar lang leve de lol geweest. Eigenlijk niet denkend aan de toekomst. Nu ben ik een soort van wakker geworden en wil echt mijn leven verbeteren. Over een aantal jaar wil wij aan kinderen gaan beginnen en dan wil een ik een gezond lichaam hebben. Die troep moet volledig uit mijn lijf zijn.



Ik kan het toch even een weekje aankijken. Het is Saskia ook gelukt. Dus het kan. Ik heb echt, maar dan ook echt de motivatie ervoor. Ik kan het gevoel niet echt precies omschrijven maar m'n lichaam wijst t gewoon af zeg maar.



Na je update: stel dat het wel lukt dan is het juist een boost voor mijn zelfvertrouwen. En het is ook een kwestie van zelfdiscipline. Ik heb nog nooit eerder geprobeerd te stoppen dus ik weet ook niet wat er zal gebeuren. Maar het lijkt mij wel de eerste stap ipv meteen hulp zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Wat goed dat je hebt besloten te stoppen.

Ik hoop dat het je lukt, veel succes!
Een dag niet gelachen...
Succes!

Misschien is het geen gek idee om toch aan een professional te denken, stoppen zonder hulp ok maar je gaat ook andere dingen tegen komen, wat doe je nu met je tijd, hoe 'ontwaak' je nu in de echte wereld, wat als het nuchter zijn tegen valt, etc, het is meer dan alleen niet meer roken (of drinken, spuiten, geldt voor alle drugs natuurlijk).

Hoe zijn je omstandigheden? Heb je veel vrienden die ook blowen of andere drugs gebruiken? Etc.
Alle reacties Link kopieren
quote:avengers schreef op 30 augustus 2014 @ 23:10:

[...]





Toen ik 18 werd en samen ging wonen is het 7 jaar lang leve de lol geweest. Eigenlijk niet denkend aan de toekomst. Nu ben ik een soort van wakker geworden en wil echt mijn leven verbeteren. Over een aantal jaar wil wij aan kinderen gaan beginnen en dan wil een ik een gezond lichaam hebben. Die troep moet volledig uit mijn lijf zijn.



Ik kan het toch even een weekje aankijken. Het is Saskia ook gelukt. Dus het kan. Ik heb echt, maar dan ook echt de motivatie ervoor. Ik kan het gevoel niet echt precies omschrijven maar m'n lichaam wijst t gewoon af zeg maar.



Na je update: stel dat het wel lukt dan is het juist een boost voor mijn zelfvertrouwen. En het is ook een kwestie van zelfdiscipline. Ik heb nog nooit eerder geprobeerd te stoppen dus ik weet ook niet wat er zal gebeuren. Maar het lijkt mij wel de eerste stap ipv meteen hulp zoeken.Blowt je vriendin ook?
Een dag niet gelachen...
Alle reacties Link kopieren
quote:mamavk schreef op 30 augustus 2014 @ 23:04:

Succes!



Vergis je niet in de stoppen met roken vergelijking trouwens. Heel veel mensen doen dat met hulp in de vorm van pleisters, pilletjes, kauwgom en zelfs gesprekken (al dan niet telefonisch). In mijn omgeving zijn de mensen die gestopt zijn en dit ook volhouden helemaal op eigen kracht te verwaarlozen. Daarbij is blowen ook een totaal andere verslaving natuurlijk.Dat klopt. Ik moet mijn hulp zoeken in afleiding. Niet meer voor de tv en dus uit verveling blowen. Ik wil actiever worden. Er zijn zoveel dingen die ik nog wil doen in huis. Van blowen wordt ik echt lui en laat alles verslonzen.
Alle reacties Link kopieren
Graag gedaan, ik hoop zo dat het jou ook gaat lukken! Ik had het meest last van rusteloosheid en als dat erg opspeelde ging ik een blokkie om. Even de deur uit en zo proberen aan wat anders te denken.



Wat ik ook gedaan heb is een aantal naasten die ik vertrouwde inlichten wat er aan de hand was. Directe familieleden wisten niet dat ik blowde en door open kaart te spelen kreeg ik ook de steun die ik nodig had en maakte ik het mezelf een stuk moeilijker om weer te beginnen. Het was zo fijn om te kunnen zeggen dat ik nog steeds niet geblowd had als het gevraagd werd. Ik weet niet of dit iets voor jou is maar het is wel goed dat je ergens support vandaan haalt.



Ga ervoor! Ik ga je volgen hoor!
Alle reacties Link kopieren
Je gaat zoveel energie krijgen als je gestopt bent en je wordt veel uitgeslapener wakker, heerlijk!
Zou blowen toch niet met roken willen vergelijken trouwens, blowen zorgt voor een andere kijk op de wereld, maakt dat je beter kan slapen, sommigen vinden dat je er creatiever van wordt, het is een 'wereldje' waar roken dat niet is (is wel net zo verslavend natuurlijk).



Niet om jou te ontmoedigen natuurlijk, ik ben er van overtuigd dat het zonder hulp kan. Maar het is wel een ander leven waar je in belandt vaak. Het is iig geen schande als je besluit toch hulp te zoeken, en helemaal niet zwak of zo.
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 30 augustus 2014 @ 23:04:

[...]



Omdat het niet alleen om roken gaat, het gaat ook om softdrugs,zeer mentaal verslavend.

De huisarts kent heus meer mensen die dit probleem kennen. Succesvol afkicken begint met je probleem serieus nemen.



Ik neem mijn probleem ook heel serieus. Niet in de afgelopen 7 jaar, maar in de laatste maand. Het lijkt wel alsof ik een stuk volwassener ben geworden. Heel raar maar ik zie nu pas in wat ik mijn lichaam heb aangedaan. En ook nog eens hoeveel geld ik heb opgerookt. Als ik nu terug kijk was het mij allemaal niet waard. Waarom zou ik er dan nu nog mee doorgaan? Om dan over een paar jaar weer dit moment te hebben? Nee daar pas ik voor.



Ik erken dat ik verslaafd ben en dat er vast momenten gaan komen waarop ik er zin in zal krijgen. Maar ik ben een doorzetten. En aangezien dit de eerste keer is dat ik stop heb ik het gevoel dat ik het kan.



@teigera ik ga zo eens op de website kijken. Bedankt voor de link.
quote:avengers schreef op 30 augustus 2014 @ 23:10:

[...]





Toen ik 18 werd en samen ging wonen is het 7 jaar lang leve de lol geweest. Eigenlijk niet denkend aan de toekomst. Nu ben ik een soort van wakker geworden en wil echt mijn leven verbeteren. Over een aantal jaar wil wij aan kinderen gaan beginnen en dan wil een ik een gezond lichaam hebben. Die troep moet volledig uit mijn lijf zijn.



Ik kan het toch even een weekje aankijken. Het is Saskia ook gelukt. Dus het kan. Ik heb echt, maar dan ook echt de motivatie ervoor. Ik kan het gevoel niet echt precies omschrijven maar m'n lichaam wijst t gewoon af zeg maar.



Na je update: stel dat het wel lukt dan is het juist een boost voor mijn zelfvertrouwen. En het is ook een kwestie van zelfdiscipline. Ik heb nog nooit eerder geprobeerd te stoppen dus ik weet ook niet wat er zal gebeuren. Maar het lijkt mij wel de eerste stap ipv meteen hulp zoeken.O, het is een wedstrijd? Je wilt heel graag iets presteren en jezelf iets bewijzen? Afkicken is dead serious business. Geen spelletje zodat je de stoer meid kan uithangen. Lichamelijke afhankelijkheid is bij blowen niet groot maar de mentale afhankelijkheid des te meer
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 30 augustus 2014 @ 23:06:

waarom zou je niet alle zeilen bijzetten om dit doel succesvol te halen? Nu al zeggen: ik kan het op eigen kracht en hulp kan altijd nog. Is koersen op mislukking. Moet je niet willen



Maar wat nou als ik volgende maand nog steeds hier kan schrijven dat ik nog steeds gestopt ben. Dat is mijn doel. Extra motivatie naast;



- zeker 100 euro in de maand extra te besteden.

- geen vermoeide uitstraling meer

- weer dromen

- genoeg aan 8 uurtjes slaap

- niet hele dagen luieren

- er wordt meer gedaan in huis

- geheugen wordt beter

- mijn lichaam wordt gezonder



En zo kan ik denk ik nog wel doorgaan. Er is geen nadeel!! En dat is toch al voldoende motivatie! Ik denk echt dat ik het kan zonder hulp.
Alle reacties Link kopieren
Heb je veel vrienden en vriendinnen die blowen? Zo ja, vermijd die voorlopig en zoek alleen contact met niet-blowers. Dat is echt belangrijk om niet in de verleiding te komen. echte vrienden zullen het begrijpen en achter je staan. Mensen die het stoppen proberen te dwarsbomen, daar kun je uiteraard je conclusies over trekken. meestal blijkt dat er buiten het blowen er nog maar weinig is wat jullie bindt, kap die contacten gewoon af.



Je zal trouwens vrij snel merken dat je tijd over krijgt, blowen haalt alle het initiatief uit een persoon en na een paar dagen krijg je ook weer zin om dingen te ondernemen. Zorg voor nieuwe activiteiten, sport, koken, zolang het maar iets actiefs is en je wat om handen hebt, dan trap je minder in de ik-verveel-me-val en de neiging om te gaan blowen. Gooi ook alles weg wat je aan blowen herinnert, doosjes waar je wiet of tips in bewaarde, asbakken, etc.
You know how I know? Because I reeaally think so!
En hoe zit het met je omgeving? Ben je bereid de blowers in jouw leven de rug toe te keren? Want het is natuurlijk niet alleen stoppen, je moet bereid zijn je omgeving te veranderen. Een alcoholist gaat ook de kroeg niet in als hij bezig is met stoppen met drinken.
quote:avengers schreef op 30 augustus 2014 @ 23:30:

[...]





Maar wat nou als ik volgende maand nog steeds hier kan schrijven dat ik nog steeds gestopt ben. Dat is mijn doel. Extra motivatie naast;



- zeker 100 euro in de maand extra te besteden.

- geen vermoeide uitstraling meer

- weer dromen

- genoeg aan 8 uurtjes slaap

- niet hele dagen luieren

- er wordt meer gedaan in huis

- geheugen wordt beter

- mijn lichaam wordt gezonder



En zo kan ik denk ik nog wel doorgaan. Er is geen nadeel!! En dat is toch al voldoende motivatie! Ik denk echt dat ik het kan zonder hulp.Je onderschat het. Waarom moeilijk doen als er hulp is? Ik vraag me dan af hoe ik die "motivatie" moet duiden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven