Gezondheid alle pijlers

Meer bewegen. Wie doet mee?

05-02-2017 13:49 225 berichten
Hallo allemaal!



In de tijd dat ik in een depressie zat, bewoog ik ineens niet meer, ik was alleen nog maar thuis en zat de hele dag aan de zoete koffie en nu heb ik dus diabetes en om dat van me af te vechten moet ik niet alleen op mijn dieet letten, maar ook bewegen, maar dat rondhangen in huis is een ding geworden waar ik niet meer van af lijkt te komen.

Het is me tot nu toe niet gelukt om mezelf uit de stoel te hijsen en erop uit te gaan en dat terwijl wandelen een levenslange hobby van me is geweest.



De afgelopen tijd las ik op het forum dat er meerdere van jullie zijn die moeten bewegen maar ook de fut niet op kunnen brengen en zichzelf moeten dwingen om het huis te verlaten. Vaak gaat het dan om een depressie of burnout of een andere oorzaak dat de moed in de schoenen doet zinken bij het idee naar buiten te gaan en te bewegen, dus dacht ik zo...



Als we elkaar nu stimuleren om lekker te gaan douchen en dan een wandeling te gaan maken, dan komen we allemaal aan ons trekken en we hebben elkaar om het in stand te houden, daar worden we gezonder en actiever van, door elkaar op te peppen en te stimuleren en misschien achteraf elkaar te vertellen wat we hebben gedaan. Lijkt me een stuk gezelliger dan het allemaal maar alleen te moeten doen, dus, wie doet mee?
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het hier?



Bij mij qua bewegen niet top. Maar ik ben wél heel actief met gezonde voeding bezig. Soep, s avonds weer zelf koken (het werd steeds vaker kant en klaar). Denk dat ik ook geld bespaar door alles weer beter te plannen.



Vandaag wel even lopend naar de stad geweest. Deed me toch wel goed.
Je kunt méér.
Hallo Moon! Wat fijn dat je nu weer zelf kookt, is beter voor je ook, er zit zoveel ongezonde troep in kant en klaarmaaltijden. Mijn complimenten.

Het wordt weer beter weer, waardoor de drang om naar buiten te gaan sterker wordt en zoals je zelf vandaag al hebt gemerkt, doet het je goed, dus dan kan het niet anders dan dat het naar meer smaakt.



Ik heb eindelijk ontdekt hoe het komt dat ik zo lamlendig ben en mezelf echt naar buiten moet slepen en ook geen goed gevoel heb naderhand. Ik heb een ernstig ijzertekort en sinds ik dat, nu twee dagen, aan het bijvullen ben, kom ik weer tot leven en heb ik veel meer de behoefte om te bewegen, dus ik kan ook de paden op en de lanen in de komende tijd. Gelukkig dat ik dat heb ontdekt, want ik snapte er niets van.

Ben vorige week wel twee keer buiten geweest, maar werd er niet vrolijk van, ik ga er vanuit dat dat vanaf nu beter zal gaan.
Alle reacties Link kopieren
Gaat goed de laatste dagen.

Vrijdag 12 km langs het strand gelopen, zaterdag 8 km rond de Zevenhuizerplas en vandaag in Delft 10 km gelopen.
Niet geschoten is altijd mis
quote:Bitje93 schreef op 13 maart 2017 @ 19:53:

Gaat goed de laatste dagen.

Vrijdag 12 km langs het strand gelopen, zaterdag 8 km rond de Zevenhuizerplas en vandaag in Delft 10 km gelopen.Cewl
Alle reacties Link kopieren
Wat goed Cato dat er een oorzaak is gevonden! Hopelijk voel je je snel beter nu.



Ja stom is dat met dat eten, soms ben ik er helemaal uit en kijk ik alleen nog per dag. Gelukkig is het me nu weer gelukt wat meer vooruit te plannen. Heb nu ook soep gemaakt die mee kan naar het werk. Ik krijg veel meer groente binnen als ik bij de lunch ook al groente heb.

Wil het hardlopen ook weer gaan oppakken. Was afgelopen weken even helemaal door mijn energie heen, ook door het klussen thuis waarbij alles even op zijn kop stond. Hopelijk gaat het vanaf nu weer beter
Je kunt méér.
Ja, ik snap het. Tijdens die depressie kookte ik ook nauwelijks en at veel kant en klaartroep. Het is toen Doornroosje geweest die mij weer aan het koken kreeg en daar knapte ik zienderogen van op. Zo zie je maar weer.



Goed dat je weer wilt gaan hardlopen, maar zal je niet teveel te snel van jezelf vergen, want dan is de kans groot dat je op een gegeven moment totaal instort, dus begin een beetje rustig meid.
Alle reacties Link kopieren
Ja je hebt wel gelijk. Misschien deze week nog even aankijken hoe het gaat qua energie. En het misschien nog even bij wandelen houden.



Voor de kerst had ik op een gegeven moment wel een bepaalde structuur met koken, eten en boodschappen. In de kerstvakantie heb ik alle restjes opgegeten zodat ik weer met een 'schone lei' zou beginnen maar eigenlijk heb ik in t nieuwe jaar nooit meer een goede voorraad opgebouwd en bleef ik het een beetje per dag of per paar dagen plannen.

t Gaat nu pas weer wat beter. t Geeft ook wel veel voldoening hoor, als ik dan een grote pan soep gemaakt heb bijvoorbeeld.
Je kunt méér.
Als je je beter voelt, dan wil dat nog niet zeggen dat je op je best bent en reserves hebt opgebouwd, dus het lijkt me inderdaad verstandig om te wachten tot je je topfit hebt gegeten en gewandeld en dan kan je daarna bijvoorbeeld een langzame intervaltraining doen. Een langzame intervaltraining bestaat uit twee minuten joggen en twee minuten wandelen en dat herhaal je een half uur lang en daarmee bouw je jezelf op in plaats van jezelf de grond in te lopen en als je dan topfit bent, dan kan je gaan hardlopen.



Ja, de klad kan er in sluipen met koken, zeker als je alleen leeft, want dan hoef je met niemand rekening te houden, heb je geen stok achter de deur. Kan heel lastig zijn en dat terwijl als je er eenmaal weer aan begint, dat het dan een eitje blijkt en je weer lekker kan genieten van je maaltje. Het deed mij in ieder geval heel veel goeds.



Wees zuinig op jezelf.
Alle reacties Link kopieren
Hier gaat het vooral met de boodschappen soms mis. Als ik de dingen eenmaal in huis heb dan kook ik wel. Maar soms te moe om boodschappen te doen of ik kan het niet goed meer bedenken.



Ik heb start to run van Evy, zou dan sowieso weer met de lichte lessen beginnen. Maar misschien idd nog even wachten.
Je kunt méér.
Wat ik doe is de bonnetjes bewaren en daar staat alles op dat ik heb gekocht en die bekijk ik dan om te beslissen wat ik in huis haal. Heb er een hele stapel van. Dan maak ik een briefje en daar hou ik me dan aan, dus ik hoef nooit te bedenken wat ik nodig heb in de winkel.
Alle reacties Link kopieren
Ah dat is slim idd.



Je hebt wel gelijk over dat rustig aan doen. Ik wil alles tegelijk laatste tijd. Terwijl ik ook merk dat een aantal dingen die gebeurd zijn nog een plekje moeten krijgen.



Goed om bij stil te staan
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
Vorige week donderdag 11 km gelopen met mijn vriend...



Het blijkt onze passie te zijn om in de natuur te wandelen samen...

We zijn van plan verschillende plekken te bezoeken in de omgeving
Geeft geen voor oordeel over mensen die je niet kent
Wat heerlijk dat je iemand hebt met dezelfde passie, dat maakt het des te leuker om lekker vaak naar buiten te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje hoe bevallen je wandelschoenen?



Ik ben niet heel fanatiek aan het bewegen maar wel gewoon de dagelijkse stukjes naar station, winkel, etc. En op t werk staat de koffieautomaat heel ver weg dus zo kom ik ook wel aan mijn stappen.



Wel aan t kijken voor een leuke sportclub (niet te fanatiek en geen teamsport met bijbehorende verplichtingen). Het zou in mei beginnen, dat is voor mij precies goed denk ik.
Je kunt méér.
Goedemorgen!



Moon, de wandelschoenen heb ik teruggestuurd, ze beloofden meer dan ze waar konden maken. Ik zit nu aan sneakers te denken.

Ik heb nog wel een paar schoenen van vorig jaar, die heb ik gister aangehad en die lopen heerlijk, dus tot dan ben ik onder de pannen.



Wat goed dat je iets met sporten gaat doen, ik hoop dat het iets is dat je echt leuk vindt.



Ik ben de laatste dagen telkens wel een uurtje buiten geweest en heb het ermee naar m'n zin, dus so far so good.
Alle reacties Link kopieren
Na precies een maand toch even een berrichtje van mij uit..



De relatie is goed en de passie in wandelen is ook goed, nu momenteel minder aan de wandel ivm de huuropzegging van mijn vriend wat per 1 mei in gaat



8 mei gaan we samen 12 dagen naar frankrijk in de natuur en bergen dus worden mooie wandelingen maken daar.. buiten dat ook word er ook veel gewandeld hier in de omgeving, kom haast elke dag over de 6000 stappen...



Voor wandelschoenen heb ik de free runners gekocht van nike waren 90 euro maar ze lopen zo lekker hoelang ik ook loop geen enkele last van mijn voeten
Geeft geen voor oordeel over mensen die je niet kent
Leuk! En toevallig. Zat net aan dit topic te denken en besloot om weer eens iets te posten.

Ben nu dagelijks aan de wandel en ik merk dat ik veel meer energie heb, dus dat is een opsteker.



Frankrijk is een mooi land om te wandelen, mooie uitzichten en landschappen. Ik hoop dat je het erg naar je zin zult hebben.



Vraag me af hoe het met de andere posters gaat en of ze nog aan de wandel zijn. Hoop snel iets van ze te lezen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gisteren weer gewandeld! Was erg lekker, door de bollenvelden, koffiedrinken bij de boer, we leken wel op vakantie



Heel maart/april kwam het er eigenlijk niet van. Waarom weet ik eigenlijk niet, andere 'verplichtingen' en ik denk ook iets minder energie waardoor mijn weekenden op gingen aan boodschappen doen, opruimen etc.



Heb me nu weer aangemeld voor een strandwandeling a.s. zondag. Maar of ik definitief mee ga hangt nog even af van hoeveel andere deelnemers er gaan.



Krijg wel iedere keer een blaar, telkens rechter hiel. Heeft één van jullie wel eens kamferspiritus geprobeerd, ter voorkoming van? Het is me ooit aangeraden maar ik heb het nog niet gebruikt.
Je kunt méér.
Wat krijg je daar heerlijk energie van hè Moon?



Ga maar lekker naar het strand zondag, mag niet uitmaken hoeveel mensen er meegaan, het is zalig op het strand nu. Lekker uitwaaien. Doe maar, dan voel je je daarna een bikkel.
Alle reacties Link kopieren
Haha het is meer welke mensen Er is soms een beetje een mannenoverschot bij die uitjes en er zitten er een paar achter mij aan die ik echt niet leuk vind. Dus als er niet wat meer dames mee gaan haak ik af, dat kost me teveel energie.



Maar je hebt gelijk, moet het eigenlijk nu gewoon vastzetten voor mezelf ipv het op 'misschien' te houden.



Ja het was wandeltocht Bloeiend Zijpe. Nog niet zo massaal als sommige andere georganiseerde tochten. En het heeft iets kneuterigs, in de positieve zin van het woord. Naar de wc bij de boer, onderweg kun je een appel pakken en zelfgemaakte limo, koffie met een gevulde koek

Ja we reden terug en zeiden: Het lijkt wel of we op vakantie geweest zijn.



En live muziek trouwens, wat ik me dan voorstel gewoon Jan en Piet uit het dorp die toevallig accoordeon spelen. Heerlijk sfeertje.
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
Kamferspiritus vermindert inderdaad de kans op blaren maar niet van het ene op het andere moment, dit moet je echt langere tijd gebruiken. Ik zou eerder adviseren om eens andere sokken of schoenen te proberen.



Zelf heb ik gister mijn dagrecord gebroken. We zijn de Hoge Veluwe op gegaan en hebben ruim 25 kilometer gelopen.



Afgelopen week ook het weekrecord gebroken, afgelopen week hebben we ruim 100 kilometer gelopen.



En dan te bedenken dat ik een jaar geleden al moeite had met 5 kilometer, dat is nu de minimale dagelijkse afstand.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Ik draag wandelsokken, daar kan het niet aan liggen.



En dit zijn schoenen geweest van 220 euro. Echt goed laten adviseren en het gekke is dat ik er in het begin nooit last mee gehad heb. Toen ik ze nog maar net had, heb ik er een week op gelopen door de Franse Ardeche zonder ook maar 1 blaartje. Niks hoeven tapen.



Wel had ik toen de hele zomer gewandeld en daardoor misschien een wat dikkere huid.



Heb gewoon niet echt de middelen om zomaar weer nieuwe schoenen te kopen. Ik grijp nu even naar de lapmiddelen zoals tape, pleisters en misschien dan ook die kamferspiritus.



(Sokken van wol, van Falke en waren rond de 18 euro per paar. Ook gebruikt voor die vakantie in Frankrijk, toen ik dus geen blaren kreeg...)



Mooi he, de Veluwe Voelt voor mij ook altijd als vakantie, meteen een heel ander landschap.
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit al sinds half augustus op de Veluwe, uitgezonderd een paar dagen dat ik even medische controle nodig had, en mag nog tot 1 november blijven.

Ik denk er over om door te boeken tot 1 april 2018



Mijn dochter is ook heel blij, die heeft het hele huis voor zichzelf alleen (ja, ruimschoots volwassen)
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk zo lang op de Veluwe. Was er onlangs heel even maar vind ook de mensen er veel relaxter.
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
Heb je een activity tracker TO?

Dit helpt goed om elke dag aan je 10.000 stappen (of een ander doel!) te komen, erg motiverend!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven