Gezondheid alle pijlers

Minderen/stoppen deel 4.

27-10-2016 17:42 2746 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die wil minderen, of bewuster wil zijn van het alcoholgebruik, of helemaal wil stoppen met drinken of al gestopt is: hier kan je alles van je afschrijven!



We helpen elkaar waar nodig, bieden een luisterend oor, soms eens een schop onder je achterste en verder kan je hier eerlijk zijn over iets waar veel mensen zich toch voor schamen; een probleem met teveel of te vaak drinken.



Hopelijk wordt dit net zo'n inspirerend topic als deel 1!

En 2.

En 3.
Alle reacties Link kopieren
Ik voel ook veel meer nu ik niet drink en rook.
Hatsjikideee...
Alcohol en andere middelen zijn een symptoom. Kan ook eten zijn. Of winkelen. Of veel praten. Wat dan ook. Alles maar om niet dicht bij t gevoel te zijn. Zoiets denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vandaag mijn coming out gedaan bij vriendinnen. Ik ben een suffe muts en vind het heerlijk. Lekker thuis vanavond, tv kijken, lezen, niks doen.

Ik zou mijn god niet weten hoe ik ooit een profiel kan aanmaken, mocht ik ooit weer een partner zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil je wel helpen ms! En er zijn zooooveel mannen die daar ook van geniet. Zo heb ik morgen een first date en hij zegt ook van rust te houden. Hoeft niet zo nodig naar de kroeg of feesten. Houdt van lezen en zijn favoriete dag bestaat uit wandelen in het bos en hij wilt ooit een hond. Ik ben zeer benieuwd. Nooit eerder zo'n type gedate. Spreekt me wel aan.
Alle reacties Link kopieren
O wat leuk! Dat spreekt mij ook aan. Alhoewel ik wel af en toe uit wil, kroeg, bioscoop, restaurantje. Veel plezier Poes! Je vertelt ons wel hoe het ging he?

Wat bedoel je met coming out MM? Heb je opgebiecht dat Netflix en je bank je grootste liefdes zijn?

Ik ben dus 3 avonden weg geweest. Werk en sociale dingen. Veel teveel voor mij. Gelukkig moest ik steeds rijden dus voor m'n alcoholgebruik was het uitstekend. En nu zit ik eindelijk op de bank. Ook mijn favoriete plek!
Alle reacties Link kopieren
MsMuscle, ik sluit me aan bij je coming out! Ik hou ook van de bank..
Alle reacties Link kopieren
Restaurant is wel een favoriet uitje..
Alle reacties Link kopieren
Mijne ook marjo. Of een bruin café. Al vind ik dat de laatste tijd minder om redenen
Alle reacties Link kopieren
Leuk Poes, ik duim mee dat het een hele leuke date wordt!
Hatsjikideee...
Alle reacties Link kopieren
Leuk Poes!

Uit eten is idd leuk, film af en toe ook en heel af en toe muziek of schouwburg. Nou dat is wel ruig hoor......

Nee ik merk dat ik rust, truttig thuis zijn etc heerlijk vind. Was wel even anders hoe ik hiervoor leefde. Zo blij met mezelf nu
Alle reacties Link kopieren
Wat heerlijk ms! Ik merk ook hoe langer ik nuchter ben hoe minder obstinaat ik erover ben. Haal plezier uit hele andere dingen. Ik kijk uit op een park en die vorst daar aan de grond stond ik gewoon van te genieten vanmorgen. BLIJ!
Alle reacties Link kopieren
Nou Poes, het is een verschil van dag en nacht om jou te lezen
Alle reacties Link kopieren
Met een paar maanden geleden bedoel je?

Ik mis het wel. Absoluut. Alleen niet de angsten en de paniek de dag erna. En dat houd ik voor ogen.
Alle reacties Link kopieren
Ja tijdje geleden was je behoorlijk obstinaat. Begrijpelijk hoor! Het is ook een heel proces. Nog steeds een beetje voor mij. Maar per dag doen, werkt voor mij prima.

Leuk joh een date morgen.
Alle reacties Link kopieren
Wat is het stil? Wordt er Sinterklaas gevierd? Ik morgen.
Ik vier geen Sinterklaas meer, de kinderen zijn al groot :-)

We leggen cadeautjes voor elkaar nu onder de kerstboom. Wel gaan we morgen samen eten maar goed, dat doen we wekelijks of vaker. Hier geen sintgevoel, was vroeger leuk.
Alle reacties Link kopieren
Je leven klinkt fijn MS, niks mis met rust!

Poes je lijkt wel een ander mens! Fijn dat je zo geniet.

Hier gaat het ook goed, ik ben meer ontspannen en heb een veel langer lontje.



Fijne Sinterklaas allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Het leven is fijn opperhoofd.

Poes doe je verslag!@#$%^&*(
Alle reacties Link kopieren
Ok hier verslag. Om 16u afgesproken in bruincafe. Ik wil nooit eten op eerste date maar het klikte uitermate goed dus naar een burgerrestaurant gegaan. Achteraf nog een drankje en ik ben nu net binnen en zit aan m'n eerste peuk (hij rookt niet). Ik ga uit van een vervolg. Nu hem f uithoren :D



Fijne skniekelaas!
Alle reacties Link kopieren
Jaaaa zaterdag date No. 2
He, leuk voor je Poes!
Alle reacties Link kopieren
Top Poes!
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk Poes! Hoe vond je het om niet te drinken op een date? Lijkt me best spannend!

Ik lig al in bed met boek, thee en een heerlijke geurkaars. Cadeautje van de Sint!
Alle reacties Link kopieren
Lekker Betty! Niet eerste date zonder drank. Zeg altijd dat k met de auto ben

Volgende date is bij mij thuis dus ik kraak m'n hersenen over een excuus. Help? Voor de waarheid is het te vroeg.
Gewoon zeggen dat je geen alcohol drinkt. Als hij dan vraagt waarom niet kan je zeggen dat je geen maat kan houden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven