Gezondheid alle pijlers

Ondergewicht

30-09-2016 12:01 123 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag iedereen,



Omdat ik het even niet meer weet dacht ik om jullie advies eens in te winnen.



Ik ben nooit heel dik geweest maar zorgde er wel voor dat ik naar mijn lengte redelijk op gewicht bleef. Het lukte me zelfs om af en toe net iets boven mijn streefgewicht te komen en dat vast te houden.



Een halfjaar geleden verdween mijn eetlust geleidelijk aan, maar kon mezelf nog wel dwingen om te eten. Maar de afgelopen maand vliegen de kilo's eraf en lijk ik elke keer lichter op de weegschaal. Op dit moment heb ik een bmi van 17.2 (169 cm/49 kg). Ik heb totaal geen eetlust meer en kan de gedachte aan eten of de geur niet verdragen. Wanneer het wel lukt heb ik een paar uur last van kramp en neiging tot overgeven. Ik moet bij het tandenpoetsen ook constant kokhalzen.



Ik ben hiermee uiteraard naar de huisarts geweest, maar die begon meteen richting een eetstoornis te wijzen terwijl ik mijn tranen niet kon bedwingen omdat ik deze situatie zo vreselijk vind. Ik heb absoluut geen eetstoornis, ik wil juist aankomen! Hij wil me over een week weer zien, en zei nog streng: zorg dat je niet nog meer afvalt.



Wat moet ik doen? Wat moet ik eisen? Dit begint echt naar te worden.



Voor de duidelijkheid: er is geen stress of andere omstandigheden waardoor dit zou kunnen ontstaan. Ik ben alles in mijn leven langs geweest en kan niks bedenken.
Alle reacties Link kopieren
Piepschuim, welke Nutridrink heb je? Als je de Compact hebt, die vinden veel mensen lastig weg te krijgen. In het ziekenhuis kreeg ik een half flesje in een glas met extra ijsblokjes. Goed koud is het iets makkelijker weg te krijgen. En dan kreeg ik dus 1 flesje in 2 etappes.



Ik ben/was de Nutridrink aan het afbouwen en gelijk daalt m'n gewicht weer naar <50

Geloof dat ik het al eerder aangaf, de yoghurtstyle vind ik echt goed te drinken, de sinaasappel/perzik maar tegenwoordig alleen nog framboos en soms chocolade (soort dikke Nutricia chocomelk) omdat die net wat meer eiwit bevat.



Heb je iets van bouillonblokjes/zakjes Opkikker is huis? Dan heb je een beetje hartige smaak en weer wat vocht binnen. Evt. met wat Tuc bescuitjes. Of van die Langetjes, die kaneelbeschuitjes.



Hou je haaks!
Hoe is het nu met je?

Heb je nog contact met je huisarts gehad?
Alle reacties Link kopieren
To wat heftig allemaal. Wat houdt je tegen om een andere huisarts in je buurt te bezoeken?

Je moet nooit bij een huisarts blijven die je niet vertrouwt.
Alle reacties Link kopieren
Eens met wat Thee zegt; koud en met wat ijsblokjes is nutridrink vaak beter te drinken.
Alle reacties Link kopieren
Dag lieve mensen, ik wilde eigenlijk wachten tot morgen met update geven maar inmiddels is het volgende al een update waard.



Maandag werd ik enorm teleurgesteld door mijn eigen huisarts. Die dag zou hij bellen maar na 7 uur wachten en 2 keer zelf gebeld legde ik mij er bij neer dat hij mij echt niet wilde spreken. Volgens assistente ging hij dinsdag op vakantie en moest hij nog erg veel doen.



Gelukkig had hij wel een spoedafspraak bij mdl voor donderdag maar ik wilde met hem bespreken hoe ik de dagen door moest komen. Ik was hopeloos.



Eind van de dag zou een andere arts bellen met onderzoeksresultaten. Hij zag wat afwijkingen. Ik vertelde hem dat ik niet langer zo kan aanmodderen tot donderdag. Binnen een halfuur had hij geregeld dat ik dit keer meteen naar seh kon gaan.



Bij seh kwamen ze na een tijdje weer met dezelfde conclusie : je mag naar huis. Ik zei dat ik t er niet mee eens ben. De bewuste arts daar raakte geïrriteerd en kwam na overleg met: je krijgt voor 1 dag infuus en morgen naar huis. Oh ja, en dat wat ik heb zomaar chronisch zou kunnen zijn. Hoezo zegt hij zo iets als hij geen idee heeft wat het is????



Ik kreeg infuus en mocht naar een afdeling. Inmiddels mijn tweede nacht hier. Gisteravond kreeg ik te horen dat ik dus vandaag (dinsdag) gastroscopie zou krijgen. Morgen de uitslag. Erg spannend!



Inmiddels heb ik na zoveel liter vocht ook wat yoghurt, vla en zelfs een snee brood kunnen eten. Hoop morgen te horen wat er aan de hand is en snel uitbreiden met eten!



Bedankt voor al jullie steun, betrokkenheid en tips. Veel aan gehad.



Wordt vervolgd!
Alle reacties Link kopieren
Ps: mijn huisarts wordt absoluut vervangen na zijn actie van maandag.
Alle reacties Link kopieren
Goed dat je zo erg hebt volgehouden Piepschuim! Zelfs terwijl die artsen je steeds weg willen sturen, knap van je. En wat fijn dat je eindelijk meer hebt gegeten!



Heel veel sterkte aankomende tijd, ook met de onderzoeken enzo. Ik hoop dat ze iets (niks ernstigs) vinden waar je iets mee kan, zodat je niet zo blijft aanmodderen.



''Then let amorous kisses dwell
On our lips, begin and tell
A Thousand, and a Hundred, score
an Hundred, and a Thousand more''
In ieder geval goed dat je eindelijk serieus genomen wordt! Hoop dat je je weer wat beter gaat voelen.
Alle reacties Link kopieren
Poeh, ik ben wel blij te horen dat je bent opgenomen moet ik zeggen. Het klonk allemaal niet goed en uitdroging is natuurlijk erg gevaarlijk.

Dus nu krijg je weer wat vocht en lukt het zelfs om wat te eten. Gelukkig maar.



Ik hoop dat er snel duidelijkheid komt over wat er aan de hand is.

Sterkte meid!
Wat fijn dat ze je in het ziekenhuis wél serieus nemen,

en goed om te lezen dat het je is gelukt om weer wat te eten.



Hoop dat de artsen er nu achter komen wat er met je is.

Ben benieuwd naar de uitslag van je gastroscopie!
Alle reacties Link kopieren
Goed dat je je niet hebt laten wegsturen! Ik hoop dat je snel meer weet.
Goede pitbullactie en van harte beterschap!
Alle reacties Link kopieren
hier ook blij dat je bent opgenomen. maakte me zorgen om je! beterschap!
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat je lichamelijk gezien wat opknapt, dat had je ook wel nodig geloof ik. Ik hoop dat er wat meer duidelijk wordt uit de onderzoeken.
Alle reacties Link kopieren
Vanochtend kwamen 5 mensen aann mijn bed. Kort gezegd: niks gevonden, ik moet met psychiater gaan praten. En ik mocht naar huis.



Geprobeerd uitleg te krijgen over wat psych aan bloed in ontlasting, bloedafwijkingen en koorts kan doen, "Wij onderzoeken alleen het lichaam en je mankeert niks".



Heel intimiderend, emotieloos en zakelijk. Ik was weer kapot van het niet kunnen slapen. Mijn kamergenoten zag ik frustrerend liggen aan de andere kant zich in te houden.



Ik vroeg uiteindelijk hoe het kan dat ik niet mag lopen van de zusters vanwege mijn lage bloeddruk, maar nu wel naar huis mag. Ze wensden mij succes en gingen weg.



Meteen nam ik contact op met de arts die mij vrijdag had onderzocht. Hij had me gevraagd om dat te doen als ze mij eruit wilden schoppen. Zusters wilden geen rechtstreeks nummer geven van de afd.arts en toen ik het nummer van mijn arts gaf hebben ze hem ook niet gebeld.



Heb uiteindelijk ingepakt en vrienden gebeld om me op te halen. Een zuster kwam nog naar me toe en zei dat het goed was dat ik nog actie heb ondernomen. Ik zei dat het lastig is om een arts van zijn vooroordelen af te helpen. Ze hoopte voor mij dat ik gauw geholpen zou worden door iemand die wel naar me luistert.



Ik ging meteen weg na een hartelijk afscheid van mijn kamergenoten. Toen ik wegliep was ik vastbesloten niet meer mijn lot in handen van dit soort artsen te leggen. Vanaf morgen ga ik zoeken naar een nieuwe ha en een gesprek plannen voordat ik het dossier laat opsturen.



Binnenkort ga ik ook naar diëtist om in ieder geval zoveel mogelijk aan te kunnen sterken. Gisteravond werd ik gewogen en bleek ik 1,5 kg zwaarder. Ik twijfelde, omdat ieder weegschaal toch net wat anders aangeeft. Thuis gewogen, en ik was iig niet afgevallen. Hoop dat even zo goed mogelijk vast te houden.



En eerlijk, ik ben blij om weer thuis te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje wat een toestand

Ik hoop dat je snel een huisartsenpraktijk vindt die ruimte heeft en een gesprek om wederzijdse verwachtingen uit te spreken voor je overstapt is alleen maar goed.



Hou je haaks en pas een beetje op jezelf
Alle reacties Link kopieren
quote:thee schreef op 13 oktober 2016 @ 00:40:

Jeetje wat een toestand

Ik hoop dat je snel een huisartsenpraktijk vindt die ruimte heeft en een gesprek om wederzijdse verwachtingen uit te spreken voor je overstapt is alleen maar goed.



Hou je haaks en pas een beetje op jezelf Dankjewel lieve thee. Er wordt goed voor me gezorgd en ik ga me haaks houden
Alle reacties Link kopieren
Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
quote:taxi87 schreef op 13 oktober 2016 @ 00:47:

Sterkte!Dankjewel
Heb je geen darmscopie gehad? Misschien kan je daarop aandringen?

Sterkte!
Begrijp ik nu goed dat je bloed in ontlasting hebt en afwijkende bloed waarden? En dat daar dan niets mee wordt gedaan?



Ik vind dat wel heel raar hoor. Kun je geen afspraak alsnog maken met die ene arts die jou heeft laten op nemen? Staat die niet op een formulier ergens met een telefoon nummer?
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het nu Piepschuim?
Heftig hoor! Heb je nog wel menstruatie?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven