Gezondheid alle pijlers

Ontzettend in de rats...

15-09-2016 15:42 134 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ondanks dat ik het veel om me gehoord heb, was kanker toch altijd nog ergens een ver-van-mijn-bed-show. Ik heb mijn opa's, een oma en een vriendin verloren aan deze k*tziekte. Dan prijs je jezelf gelukkig dat het jou niet overkomt en je ouders, broer en zussen gezond zijn. Of waren, want ze hebben nu middels een echo een tumor op de nier van mijn vader gezien.

Vandaag CT-scan, pas over twee weken uitslag. En wat duren twee weken dan láng!



Ik heb de afgelopen twee nachten nauwelijks geslapen, maar ben wel rationeel ingesteld; natuurlijk zal ik niet vanaf nu twee weken lang slecht slapen en ik ben voornamelijk praktisch aan het denken nu (rijden naar het ziekenhuis, m'n ouders bezoeken, etc. Zonder daarin te overdrijven, want dat vinden m'n ouders echt niet prettig en zo ben ik zelf ook niet). Ik ben ook gewoon aan het werk en vind daar mijn afleiding in. Ik had echter niet gedacht dat dit me anderzijds zó lam zou slaan. Wat een k*tgevoel! Anderzijds snap ik mezelf ook niet helemaal, want het zou ook nog goedaardig kunnen zijn (feit blijft dat er op de echo een "pingpongbal" te zien is, maar ik hou mezelf voor dat dit van alles zou kunnen zijn). Ik probeer me maar vast te houden aan een goede uitslag. En zo niet, dan kunnen we daar ook mee dealen. Dat moet wel, tenslotte. Maar jemig, wat een náár gevoel!



Ik voel me erg onrustig en weet niet zo goed wat ik met m'n tijd aan moet als ik niet werk (heb veel hobby's, maar ik heb er ineens geen rust voor, heel raar, ik "wapper" voor mijn gevoel een beetje heen en weer nu). Heb gelukkig veel steun aan mijn partner.



Ik weet ook niet zo goed waarom ik dit topic open nu. Voel me ergens ook een beetje lullig, omdat ik vanuit mensen wat verder van mij af ook meemaak hoe het is als je vader, moeder, zus of broer écht iets heeft. Zover is het hier nog niet. Ik wil me ook niet "aanstellen" of zo.



Ik ga ondanks dat toch maar een kaarsje aansteken voor mijn vader en duimen op een goede afloop.
quote:AnnBritt79 schreef op 26 oktober 2016 @ 13:17:

Longfoto "onduidelijk". Binnenkort een scan. Dat wachten is zó killing. Ik was toch veelal wel positief gestemd, maar zit nu echt even in een dip.Dat wachten is inderdaad het ergst. Veel sterkte!!
Alle reacties Link kopieren
Yajes, ik wens jou heel veel sterkte morgen! Ik denk aan je!
Dank je wel!!
Heel veel sterkte vandaag, Yajes!
Eerste ronde zit erop. Heel eerlijk, het viel me zwaar tegen. Ze hebben me nog vier keer extra moeten verdoven. Dus het snijden en branden ook "fijn" gevoeld. Nu afwachten tot het weefsel onderzocht is. Ondanks het dichtbranden, bloedt het nog flink. Zucht..



Het weefsel wordt nu onderzocht en over een uur hoor ik of ik nog een keer geopereerd word of dat ze gaan hechten. Maar ik moet rekening houden met 2 of 3 operaties vandaag.
Wat een vreselijke dag voor jou.
Alle reacties Link kopieren
Wat naar, yajes! Hang on, heel veel sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren
Yajes, hoe is het met je?
Gaat wel weer wat beter. Ik heb hier en daar op het forum wat updates gepost.

Ik moet nu een week rust houden en ik merk al vooruitgang qua pijn.



Hoe gaat het met jou en met je vader? Weten jullie al wat meer?
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat je je wat beter voelt, yajes! Vooral qua pijn, meis! Pijn put je uit.



Morgen weer bericht over mijn vader. Het ziet er niet zo erg goed uit, maar ergens heb ik toch hoop. Naïef? Wellicht. Maar dat zal dan.



Ik heb je updates nog niet gelezen, maar ga even zoeken. Heel veel sterkte!
Dank je wel.



Jij heel veel succes morgen. Hoop doet leven!
Alle reacties Link kopieren
Eindelijk goed nieuws hier; de onduidelijkheid op de longfoto bleek een kalkplekje te zijn; geen uitzaaiing. Nu wachten op de operatiedatum. De prognose is goed. Er is een steen van mijn maag gevallen vandaag.
Jeeeee, wat een opluchting! Hoop doet dus zeker leven
Alle reacties Link kopieren
Zeg dat, yajes!
quote:AnnBritt79 schreef op 03 november 2016 @ 21:03:

Eindelijk goed nieuws hier; de onduidelijkheid op de longfoto bleek een kalkplekje te zijn; geen uitzaaiing. Nu wachten op de operatiedatum. De prognose is goed. Er is een steen van mijn maag gevallen vandaag.Helemaal gemist, maar wat goed! Maf kalkplekje, hoe durft ie jullie zo ongerust te maken.
Alle reacties Link kopieren
Yajes, wat een nare operatie. Is de pijn al weer wat afgenomen? Beterschap.



AnnBritt, wat een enorme opluchting dat er geen uitzaaiing is. Kan mij voorstellen dat het een pak van je hart is. Hoe gaat het met jou? En met je ouders?
Alle reacties Link kopieren
Hoi Matisse, het gaat hier eigenlijk best goed! Raar hoe je blij kunt zijn met "slechts nierkanker". Gelukkig zijn er geen uitzaaiingen in zijn longen (schijnt de eerste plek te zijn waar het naar uit kan zaaien). Het is nu wachten op een operatiedatum. De operatie an sich is alsnog heftig, maar het scenario zónder uitzaaiingen ziet er stukken beter uit.
Hebben jullie inmiddels een datum? Hopelijk verloopt het bij jouw vader hetzelfde als bij de mijne (weet je nog, pb .
O jee, nierkanker. Gek he, hoe je toch daar "blij" mee kan zijn. Je gaat echt je grenzen verleggen daarin.

Hopelijk is je vader snel aan de beurt.



Ik ben nog steeds aan het herstellen. Ik ga vooruit maar voor mijn gevoel te langzaam. Open gat is wel iets kleiner maar ik zie het verschil amper. En dat na 3 weken..

Verwachting was dat het na 2 of 3 weken redelijk dicht zou zijn.



Geduld is een schone zaak..
Alle reacties Link kopieren
Snowfall, inmiddels hebben we een datum (volgende week!). Ik ben je PB niet vergeten . Die heb ik altijd in mijn achterhoofd gehouden.



Yajes, sorry voor de late reactie! Wat een rollercoaster waar je in zit, meis! Ik ga ff bijlezen op jouw topic.
Spannend, volgende week!



Mijn gat groeit nu eindelijk goed. Er is nog maar een klein stukje open. Kale plek is best groot maar ik draag voorlopig nog haarbanden.



In april gaan ze de plek bekijken en als alles weer stevig genoeg is, snijden het littekenweefsel weg en kunnen ze de haargrenzen weer aan elkaar maken.



Geduld dus..



Succes volgende week!
Ik hoop dat het goed is gegaan.
Alle reacties Link kopieren
De operatie is goed gegaan! Helaas nu een complicatie waardoor mijn vader onverwacht langer moet blijven. Het ziet er echter best goed uit, alsnog. Daar ben ik blij mee!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven