Gezondheid alle pijlers

Sago zijn voor je menstruatie ligt het toch echt aan jezelf

02-05-2024 10:09 40 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
https://www.ad.nl/woerden/chagrijnig-vo ... k~ad5fbde5

Ik kom steeds meer artikelen tegen over de wonderlijke kracht van de baarmoeder, en dan bedoel ik niet het fabriceren van kleine mensjes.

Zijn er werkelijk mensen die meedoen met de trend?
granny71 wijzigde dit bericht op 02-05-2024 12:40
1.49% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Het is best om te lachen. Weer iets om je brood mee te verdienen en dat bij mijn buren....ik woon nl in dezelfde woonplaats
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat een flauwekul weer.
Alle reacties Link kopieren Quote
granny71 schreef:
02-05-2024 10:20
Ik mag niet het hele artikel plaatsen maar ik zal de inleidende tekst plaatsen.

Chagrijnig voor het menstrueren? Hormoonyoga kan helpen: ‘Richt je aandacht op je linkereierstok’
Last van opvliegers, premenstruele chagrijnigheid of andere hormonale klachten? Yoga biedt uitkomst, stellen Diana Horsman en Lizzy Wakefield. Na Duitsland en Amerika, waar hormoonyoga enorm populair is, bieden de twee in Woerden en Linschoten hormoonyogalessen. AD Groene Hart neemt een kijkje.


De rest is misschien te vinden met google
Van wie niet?
Ja wat!? Pannekoek! Doei! ©
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja maar weet je, balpijn na een trap in je ballen zit ook gewoon maar tussen je oren. Verplaats je gedachte naar je linker bal en ga op je hoofd staan, dan heb je geen pijn meer hoor. Zulke aanstellers die mannen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben in de overgang en niet meer ongesteld, maar god wat word ik sago van dit soort geneuzel >:-(
Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker. A. Einstein
Alle reacties Link kopieren Quote
Lorrelies schreef:
02-05-2024 11:58
Van wie niet?
Forumregels. Iets wat achter een betaalmuur zit mag niet geplakt worden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ugli schreef:
02-05-2024 12:02
Ja maar weet je, balpijn na een trap in je ballen zit ook gewoon maar tussen je oren. Verplaats je gedachte naar je linker bal en ga op je hoofd staan, dan heb je geen pijn meer hoor. Zulke aanstellers die mannen.
Ja of denk gewoon: "Ik heb geen ballen, ik heb geen ballen ". Werkt vast wel en anders harder proberen :hyper:
Ik ben niet perfecd, wat is daar mis mee?
Alle reacties Link kopieren Quote
Joppie schreef:
02-05-2024 13:08
Ja of denk gewoon: "Ik heb geen ballen, ik heb geen ballen ". Werkt vast wel en anders harder proberen :hyper:
Pijn is een emotie en emoties kun je uitschakelen :proud:
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik snap de titel niet na het lezen van het artikel. Ze beweren nergens dat pijn en klachten tussen de oren zit en dat als je maar mindful bezig bent dat magisch verdwijnt. Of dat pijn en klachten een ‘keuze’ zijn.

Ze richten zich juist op specifieke vrouwenproblemen. En hoe hormonen je hele lijf en leven kunnen verpesten. Zij denken dat door fysieke massage (door yogahoudingen) hormonen beter in balans kunnen komen. Nu geloof ik daar geen sikkepit van maar het zijn geen zweefteven die je met je punani boven een kokend heet kruidenbrouwsel laten balanceren in hurkzit om je baarmoeder wakker te maken en dan gaan zitten rammen op klankschalen om de pijn weg te denken.

M.b.t. die hormonen ben ik het met hen eens. Als ik alleen al zie hoe al mijn klachten verdwenen met een simpele hormoontherapie. Ik slik echter liever mijn Femoston dan dat ik in een variant op de crouching dog meets zonnegroet probeer mijn pancreas te masseren.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren Quote
tyche schreef:
02-05-2024 11:29
De stap van 'yoga kan helpen' en 'klachten zijn je eigen schuld' is veel te groot. Ik zie ze dat in het artikel ook helemaal niet beweren.
Ik snap deze ook niet.

Waar komt die schuldvraag ineens vandaan?
Alle reacties Link kopieren Quote
Tja, het is een dom bericht zal niet de eerste en laatste zijn.
Gewoon weer zo een zweefteef die geld wil verdienen door onzin te verkopen.
Ieder zijn ding toch.
Vroeger vond ik yoga en al dat geneuzel leuk, toen het nog niet zo hip en in was. Sinds het populair is geworden merk ik echt een omslag door dit soort types.

Ga me er niet druk om maken ik bepaal zelf wel hoe ik mijn voel in mijn lijf.
Mensen die denken dat beter te weten laat ik gauw links liggen of zet ik op hun plek.
Alle reacties Link kopieren Quote
bijtie schreef:
02-05-2024 17:03
Ik snap deze ook niet.

Waar komt die schuldvraag ineens vandaan?

Ik kan het artikel niet lezen maar aan de maandelijkse periode en overgangsklachten van vrouwen, worden bakken met geld verdiend. Er is vanuit huisartsen, gynaecologen en andere doktoren, nog altijd maar bar weinig hulp of ondersteuning naar vrouwen toe die echt gebukt gaan onder hun menstruaties, hormoonhuishouding etc.
Dus gaan vrouwen hun heil zoeken bij de drogist of reformwinkel, voor een hoop geld.
Er is een markt voor, omdat heel veel vrouwen écht veel last hebben of nog erger en niet écht concrete hulp krijgen behalve op een anticonceptie pil gezet worden en bij hoge uitzondering een curettage.
De 'Hollandse nuchterheid" dat het er nu eenmaal bijhoort en je niet moet piepen! Is wel te ver doorgeslagen vind ik.
Dus mij persoonlijk irriteert het wel dat er middels yoga of wat dan ook, weer een gaatje in de markt wordt gezien.
En ik trek dat zweverige sowieso slecht, dat pijn een emotie is die je kunt beheersen.
Alle reacties Link kopieren Quote
bijtie schreef:
02-05-2024 17:03
Ik snap deze ook niet.

Waar komt die schuldvraag ineens vandaan?
Ik kan niet het hele artikel lezen, dus ik mis denk ik ook een beetje waar dan gezegd wordt dat het toch echt aan jezelf ligt. Ik lees een mogelijke manier van verlichting, waar iedereen natuurlijk het zijne van kan vinden, maar geen 'het is je eigen schuld'.
Alle reacties Link kopieren Quote
apiejapie schreef:
02-05-2024 13:17
Pijn is een emotie en emoties kun je uitschakelen :proud:
Nou ja, dat zou ik wel willen leren. Misschien me toch eens inlezen....
Alle reacties Link kopieren Quote
apiejapie schreef:
02-05-2024 13:17
Pijn is een emotie en emoties kun je uitschakelen :proud:
ik zal deze mededeling even doorzetten naar de migraine groep :-)

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven