Gezondheid alle pijlers

Stoppen met roken, wie schrijft er mee?

27-12-2013 18:35 285 berichten
Goede voornemens, ik heb er eigenlijk nooit iets mee gehad. Maar ik wil eigenlijk heel graag stoppen met roken en ik vind dat januari daar een mooi moment voor is. In juni heb ik een mislukte poging gedaan, maar ik wil het echt niet meer. Helaas rookt mijn vriend wel (moeilijk) en mijn compagnon ook, maar ik wil er nu echt van af.



Dus wie wil er ook stoppen met roken en schrijft er mee? Om elkaar te steunen en om alle goede momenten te delen?



Om het overzichtelijk te houden, een tabel.



Naam Leeftijd Rookt sinds? Poging Methode Reden om te stoppen Bijzonderh. Elke2614eDrie Geen (tot nu toe) Heb er genoeg vanDoor verbroken relatie even uitgesteld, maar gaat nu echt stoppens.y.s.3116eVier Geen wil stoppen omdat ik de geur echt smerig vind-Geit3014e2 champix Ben het zat om afhankelijk te zijn van een stokje.-Sam-rookt 11 jaar2, voorheen 1 jaar gestopt - --Spininhoek2615e3 Geen Roken slaat nergens op-Melbrw2516twee accupunctuur -
Alle reacties Link kopieren
Zet hem op melbrw!

Ja, die discussies zijn het ergste.

Als die er toch eens niet waren...



De lichamelijke afkickverschijnselen zijn niet zo erg. Die zijn na 5 dagen weg. Heb nergens last van, geen trillende handen, alleen dat stemmetje...
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
Vervelend spin! Ik denk ook dat ze je wel bellen als het echt ernstig is.



Sterkte geit, heb je al iets leuks bedacht als beloning voor na je afspraak?
Alle reacties Link kopieren
Hoi Spininhoek, wat balen van die kaak! Hopelijk snel verholpen! Hou je t vol met niet roken?

Ik ben super gemotiveerd. Ik heb wel gruwelijk koppijn maar ik denk aan mijn reis. 365x6,20 is zo'n 2260 per jaar. Ik ga eind van het jaar naar Afrika en mag alleen als ik echt niet meer rook. Ik ben verbaasd dat het zo goed gaat. Gisterenavond laat ook moeilijk. Maar tot nu toe niets meer aangeraakt.

Succes allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Ik hou het vol met niet roken.

Het liefst steek ik er nu 1 op.

Ben bang. Vannacht wakker gelegen, en de nacht brengt altijd enge ideeën in je hoofd...



Aan de ene kant hoop ik dat ze iets zien op die MRI scan, maar ik hoop dus niks naars.... Ik wil gewoon van al die klachten af na 9 maanden...
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
Hey spin, hou vol! Je kaak gaat niet over als je wel rookt, anders was het al over geweest, niet?



Ik heb een afspraak gemaakt om mijn tanden te laten bleken. Ze zijn een stuk geler dan ik zou willen, en als ze weer wit zijn dan is het nog stommer om weer te gaan roken.



Ik heb trouwens iets op te biechten tegen jullie. Roken is niet de enige verslaving waar ik mee gestopt ben sinds de zevende. Ik blow nu ook niet meer. Dat deed ik wel, dagelijks zowat. Ook duur, ook onnodig, ook ongezond.

Maar het maakt het wel lastiger in de avond, ik ben zo gewend iets op te steken dan..
Alle reacties Link kopieren
Ow wat knap, dubbel stoppen!

Ik moet zeggen, nu de 8e dag alweer bij mij? Ik ben de tel al kwijt... ben ik er aan gewend om savonds niet meer te roken.

Overdag heb ik er moeite mee, maar de avonden zijn makkelijk!

Afleiding van de TV... Ik denk er savonds niet eens meer aan.



Heb jij straks ook Mel !
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
Grappig, bij mij is het juist andersom, de hele dag ben ik met van alles bezig, maar in de avond hang ik op de bank, lekker een serie kijken, dan mis ik het het meest.



Maar het valt me reuze mee tot nu toe
Alle reacties Link kopieren
Spannend Spinnhoek! Maar stoer dat je niet rookt!



Melbrw, wat knap dat je dus dubbel stopt! Fijn dat het meevalt!



Prinsesmaxima, fijn vooruitzicht!



Hier echt een klote dag, grrr!!! Dag 5, maar ik vond vandaag tot nu toe het meest moeilijk. Stond net een uur in de file en heb dus ook een uur gesprekken met mezelf gevoerd: Eén kan wel toch? Nee, dan ben je weer verslaafd! Nou en, dan stop ik morgen. Etc, Etc.

Maar goed, ik heb niet gerookt. Hopelijk gaat het morgen beter :(
I'm on a 30-day diet. So far I've lost 15 days.
Goed bezig egeltje, niet die ene peuk opsteken, want dan ben je er weer. Stom spul is het, als je nu rookt merk je pas hoe slecht het is, je wordt meteen duizelig, met zo'n wee gevoel in je maag.

Jakkes!
Alle reacties Link kopieren
@hedgehog, ik heb gelezen dat na 5 dagen de nicotine uit je lichaam is, vandaar dat die dag zo moeilijk is.



Ik heb vandaag een goede dag gehad, ben s morgens naar de gyn geweest, heb t gelukkig overleefd en daarna de rest van de dag behang staan trekken, dus weinig aan een sigaret gedacht.



@melbrw blowt jouw vriend ook of niet? Mijn vriend rookte sigaren voor de gezelligheid, niet over zijn longen, maar hij wil solidair met me zijn dus is ook gelijk gestopt.



Ik moet eerlijk zeggen ons huis ruikt wel een stuk frisser nu er niet meer gerookt wordt.
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat je het hebt gehad boerderijgeit!!

Heb je dat gelukkig achter de rug.

Hier is man ook solidair. Hij rookte net als jouw vriend sigaren voor de gezelligheid, af en toe eentje. Maar dat doet hij nu ook niet meer.
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
Alle reacties Link kopieren
Ik rook al 25 jaar nog nooit eerder geprobeerd om te stoppen bij mij zit/zat de verslaving echt diep.



Kleine 2 maanden terug was ik hier op de viva forum toen vroeg iemand iets over electronische sigareten na het lezen was mijn interesse gewekt



Complete research gedaan en met behulp van de e-smoke heb ik een maand lang niet gerookt en ook geen behoefte normaal rokende mensen gingen stinken



Echter ik heb veel mondproblemen en teven een paar implantaten, problemen met implantaten begonnen toen zei mijn tandarts dat ik de komende tijd tocht ongeveer 5 sigaretten per dag moest blijven roken



Met behulp van de e smoke ben ik toch behoorlijk gemindert



En jou wens ik veel succes
Alle reacties Link kopieren
Ik kan niet anders dan het verhaal van Turkse be - amen.

alsjeblieft, als jullie ook maar denken toch weer een sigaret op te steken, stap dan meteen over op het e-roken, het liefst met zo min mogelijk nicotine, dan is jullie poging niet voor niets geweest.. Met e-sigs behaal je al zoveel meer voordelen t o v roken..
veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet
Ja geit, hij blowde ook, ook gestopt ermee.



Ik had het gister wel lastig. Ik kreeg een nieuwe keukenkraan, die geplaatst werd door een loodgieter. De hoofdkraan zit in mijn verhuurder zijn huis, ik woon in een zomerhuisje. Hoofdkraan dichtgedraaid en verhuurder op het hart gedrukt dat we zouden komen melden als het water er weer op kon.

Loodgieter had nog een moertje of iets nodig, dus reed even weg naar de zaak.

Heeft mijn verhuurder er zonder overleg het water er weer opgezet! Vanuit het keukenkastje spoot het water met twee bar door het huis.



Toen had ik toch wel trek in een peuk...
Alle reacties Link kopieren
Ik ben mijn leven aan t beteren, ik ben vandaag op de fiets naar werk gegaan en ik kwam niet eens als een hijgend paard aan! Vriend is ook helemaal blij met me dat ik niet meer rook! En met de afkickverschijnselen valt het an sich nog wel mee, vorige keer was het veel en veel erger.



Ik heb ook de Smoke Free app gedownload en op mijn dashboard staat nu:



Money Saved: ¤ 44,37

Days Smoke Free: 7.8

Cigarettes Eliminated: 140,53



@ Melbrw, is het raar als ik bij jouw nick steeds aan malboro moet denken haha (zo'n verslaafde ben ik nou )
Haha, die link had ik nog niet gelegd geit, was dat jouw merk?

Fijn hè, die verbeterde ademhaling?



Mijn dashboard:

¤ 20,78

3 dagen

69 sigaretten niet gerookt.



We gaan lekker, dames!
Alle reacties Link kopieren
10e dag vandaag

108 sigaretten

30 euro
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
Alle reacties Link kopieren
Ik kijk hier even om de hoek om te zeggen: "Goed bezig dames!!"
Only dead fish go with the flow
Thx dreamglasss!

We gaan lekker!



Het stoort me niet eens dat mijn broer en zus nog wel roken.
Alle reacties Link kopieren
Niet? Sterk hoor! Ik zou voor gaas gaan, ik denk dan oh gessellug En hoe gaat t niet blowen? Heb je er moeite mee om t niet te doen?



Is iedereen t weekend doorgekomen? Ik heb nog wel trek hoor moet ik eerlijk bekennen, eet mezelf de schompes, zal me niet verbazen als ik een paar kilo aankom.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een peuk gerookt dit weekend, op mn verjaardag.

Omdat ik pijn heb en mn gedachtes niet kon verzetten.

Alsof zo'n peuk dan helpt... not.



Nouja, psychisch wel... maar goed.

Ik heb geen moeite meer om er de hele dag van af te blijven.

Ook op mijn werk niet meer, 's avonds niet meer.

Behalve als ik pijn heb / enge gedachtes door mijn hoofd gaan. Dan vind ik het moeilijk.



Ik wou dat ik die MRI scan al had gehad en de uitslag had...
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
Alle reacties Link kopieren
Had je er na geen spijt dat je een sigaret gerookt had? Ik heb er 's avonds niet zo veel last meer van, begin daar aan te wennen, maar bv op werk heb ik wel vaker trek. Ik heb niet zo'n heel drukke baan, en bij verveling ging ik altijd roken en nu niet meer.



Gisteren hadden wij de (verlate) nieuwjaarsborrel en ik zei dat ik wel een paar kilo ga aankomen nu ik gestopt ben met roken omdat ik best wel veel snack, zegt een collega "ja dat kan je wel zien aan je buik"
Alle reacties Link kopieren
quote:boerderijgeit028 schreef op 14 januari 2014 @ 09:59:

, zegt een collega "ja dat kan je wel zien aan je buik"



Waaat?!!! Dat kan nooit, hoor, dat je dat nu al ziet.

Oh als ik zo'n collega getroffen had in de eerste 2 weken, had ik hem/ haar toch een sneer gegeven! Ik was namelijk regelmatig echt niet te genieten en dit was voor mij echt een rooie lap op de stier geweest!



Laat je niks wijs maken, boerderijgeit.



Overweegt iemand van jullie om te gaan sporten? Dan hoef je namelijk niet zo op je dieet te letten de hele tijd. De eerste weken had ik daar namelijk helemaal geen zin in: opletten wat ik eet. Ik vond het al heel knap dat ik niet naar peuken greep.



En Spininhoek: geeft niks, hoor die ene peuk. Goed van je dat je weer gewoon gestopt bent vanaf de volgende dag.

Dat bevestigt alleen maar dat je echt niet terug wil naar je oude gewoonte!
Only dead fish go with the flow
Alle reacties Link kopieren
Boerderijgeit, wat stom van die collega! Nou ja zeg :(



Ohh, ik heb het echt even moeilijk. Net een borrel van mijn werk gehad, twee wijntjes op en het lijkt wel stoppen dag 1.

Heb niet gerookt, maar vriend heeft sigaretten, en dat maakt het niet makkelijker. Grrrrr!
I'm on a 30-day diet. So far I've lost 15 days.
Alle reacties Link kopieren
phoe! ben nu 10 dagen gestopt. Ik moet zeggen dat het meevalt tov eerdere stoppogingen

Het enige is de slapeloosheid 's nachts... toch nog even de nicotinekauwgum blijven kauwen denk ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven