Gezondheid alle pijlers

Uitstrijkje niet goed

06-11-2023 15:39 79 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi allemaal,

Helaas vandaag te horen gekregen dat uitstrijkje niet goed is, pap 3a2… ben 26. Totaal niet zien aankomen. Maak me enorm ongerust. Krijg binnenkort een Colposcopie. Meer mensen die dit ooit hebben gehad? Uitslag 3a2?

Update: colposcopie gehad.
Er zijn 3 biopten genomen, verwachting is uitslag Cin 2 of cin 3. Nu wachten op de uitslag…
jull22 wijzigde dit bericht op 16-11-2023 20:18
20.88% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Jufjoke schreef:
22-11-2023 18:17
Als je het dan toch op de man af vraagt: ja, ik vind dat je overdrijft. Ik weet dat dat een beetje hard is om te zeggen, maar goed, je vraagt het rechtstreeks. Ik vind alle beschrijvingen die je hier doet heel erg dramatisch in verhouding tot wat er aan de hand is. Maar goed, ik ben zelf erg nuchter van aard, en bovendien, door bepaalde ervaringen vanuit het verleden, ook een beetje allergisch voor nodeloze paniek. En ik vind je paniek best wel buitensporig, al begrijp ik dat je niet altijd controle over zulke gevoelens hebt.
Ik bedoel het echt niet rot, maar hopelijk helpt deze eerlijke mening je een beetje te relativeren.
Zeker mag je eerlijk zijn! Misschien heb je ook wel gelijk en kijk ik er over een tijdje ook anders naar. Nu in het moment zelf, vind ik het gewoon super spannend. Zeker icm hypochondrie, maakt dat nog een tikkeltje erger.
Alle reacties Link kopieren Quote
Jull22 schreef:
22-11-2023 18:53
Zeker mag je eerlijk zijn! Misschien heb je ook wel gelijk en kijk ik er over een tijdje ook anders naar. Nu in het moment zelf, vind ik het gewoon super spannend. Zeker icm hypochondrie, maakt dat nog een tikkeltje erger.
Ik heb zelf ook last van hypochondrie gehad. Ik was iets ouder dan jij toen het begon. Juist omdat ik absoluut geen paniekvogel ben heb ik er nooit met iemand over gepraat, uit angst om als aansteller weggezet te worden. Uiteindelijk groeide het me boven het hoofd en heb ik besloten om in therapie te gaan. Pas toen heb ik het aan mijn man verteld. Ik schaamde me, veroordeelde mijn eigen gevoelens.
Eenmaal in therapie werd de oorzaak al snel duidelijk, al wist ik dat eigenlijk wel. Mijn hypochondrie was een symptoom van onverwerkte gebeurtenissen. Daar heb ik in therapie aan gewerkt en sindsdien heb ik er nauwelijks nog ooit last van gehad.
Ik wil absoluut niet beweren dat het slim was om het voor me te houden. Maar het stond gewoon zo ver van mijn persoonlijkheid af. Toch is het me overkomen.
Het was wél slim om het aan te pakken met therapie.
Alle reacties Link kopieren Quote
Vandaag de uitslag van een nieuw uitstrijkje gekregen!

Pap1 en hpv negatief.

Ik ben verbaasd, maar natuurlijk erg opgelucht. Niet verwacht dat het vanzelf zo snel zou herstellen.

Ergens twijfel ik ook of het wel echt klopt. Was nog een beetje ongesteld tijdens het maken van het uitstrijkje. Gynaecoloog heeft uitstrijkje gemaakt. Had dit gewoon echt niet verwacht.

Over 18 maanden terug op controle.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat fijn Jull22! :cheer2:

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven