Gezondheid alle pijlers

Wat kost een implantaat?

27-06-2011 13:50 27 berichten
Vrijdagavond én zaterdagavond is er een stuk van mijn kies afgebroken. Het deed geen zeer dus vanochtend de tandarts gebeld en kon al vroeg terecht gelukkig.



Al met al, de kies moest er uit. Dat is ook gelijk gedaan. Nu moet ik als alles geheeld is over een maand of 2, 3 terugkomen voor een implantaat.

Maar wat kost zoiets nou? Mijn verzekering vergoed 900 euro per jaar. Ik heb helaas al wat behandelingen er op zitten dus ik weet niet hoeveel ik 'over' heb. Als zo'n ding bijvoorbeeld 800 euro kost weet ik nog niet of ik het wel laat doen.



Iemand misschien ook ervaring met implantaten? Daar zou ik dan ook wel je verhaal over willen horen/lezen. Pijnlijk? Hoe lang duurt het plaatsen? Nu al bijna een uur met mijn mond open daar gelegen en nu voelt mijn kaak aardig bont en blauw (is het gelukkig niet maar prettig is anders)
Pepexx, de tandarts zei dat (een implantaat) een brug is geen optie omdat de kies waar de brug aan vast gezet moet worden er net zo aan toe is als de kies die er nu uit is. Die zit ook los en zal er ooit ook uit moeten.
Alle reacties Link kopieren
Ik mis inmiddels 4 kiezen (waarvan drie achterste dus die kan ik best missen), ik ga binnenkort ook naar mijn tandarts voor een implantaat, heb hier en daar al wat sites bekeken: je moet rekenen op ca. 2000 euro per implantaat. Ik probeer inderdaad over te stappen naar een andere verzekeraar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven