40 weken en nog niet ingedaald....

07-11-2008 19:36 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Maandag ben ik uitgerekend. Maar de baby is nog steeds niet ingedaald. Vk zegt dat het niet zo erg is, kan tijdens de bevalling nog enzo. Maar ik geloof er niet meer in. Baby ligt al 7 weken goed, maar hij zakt niet. Het wordt geen kleintje, ze schatten op 8 pond met 40 weken. Dus alles opgeteld ben ik er inmiddels van overtuigd dat ie gewoon niet past, dat we daar pas met het persen achter gaan komen en het alsnog een spoed keizersnede gaat worden.



Weet iemand of je voor de geboorte al vast kan laten stellen of je bekken breed genoeg zijn? (bekkenonderzoek ofzo?)

of kan iemand mij vertellen wat consequenties zijn als het zo blijft. Moet gaan liggen als de vliezen breken en de bevalling kan langer duren, maar das het enige wat ik weet (en oke, iedere bevalling is anders, maar zou toch wel wat ervaringen van anderen willen lezen)



Maak me echt beetje zorgen....
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoontje was ook niet ingedaald. Lag al weken met zijn koppie voor de opening, mnaar daalde niet in. Ook ik heb getwijfeld of mijn bekken wel ruimte genoeg had etc. Nu ben ik weer zwanger (31 weken) en erg ermee bezig dat dit kindje wederom niet zal indalen. De vk zei van de week dat het ook kan komen doordat de baby gewoon veel ruimte heeft. Waarom zou ie dan indalen en zichzelf beperken in zijn bewegingsvrijheid?

Maar goed tijdens mijn eerste bevalling toen de verloskundige (eindelijk na drie telefoontjes) kwam toucheren had ik 3 cm ontsluiting en braken tijdens het toucheren mijn vliezen, helaas. Ik was namelijk boven en ze kon het kindje niet goed voelen. Moest dus naar het ziekenhuis, maar de brancard(moest liggend vervoerd worden) pastte niet door het trapgat. Er is een hoogwerker van de brandweer aan te pas gekomen.

Uiteindelijk bleek dat mijn zoontje zich op het laatste moment nog in stuit had gedraaid. In het ziekenhuis heb ik uiteindelijk gekozen voor een keizersnede. Ik had in 1,5 uur tijd 6 cm ontsluiting erbij gekregen (tijdens het circus in de hoogwerker en de rit in de ambulance etc)

Beetje uitgebreid verhaal, sorry. Wat ik eigenlijk wil zeggen is; het kan alle kanten op (een niet ingedaald kindje dus letterlijk:))

Maak voor je zelf beslissingen wat je wilt op het moment dat zich een bepaalde situatie voordoet. Probeer an te voren te bedenken in welke situatie je een keizersnede wilt bijvoorbeeld. Ik moest na alle comotie in een paar minuten beslissen,ik had er graag eerder over nagedacht.

Maar de meeste verhalen die ik hoor over niet indalen vooraf komt alles goed tijdens de bevalling. Bij tweede kindjes daalt een groot percentage sowieso pas tijdens de bevalling in doordat er extra ruimte is, wist je dat? Dus misschien heb jij wel juist genoeg ruimte voor je kindje, zo kun je het ook bekijken.

Ik snap je bezorgheid en mijn vehaal zal je vast niet minder bezorgd maken, sorry, maar mijn advies is: laat het over je heen komen en zorg dat je in iedergeval een paar scenario's voor jezelf hebt overdacht.



Succes!!!!
Alle reacties Link kopieren
ja dat klopt ook wel, ik heb een heel lang bovenlijf dus de vk zei ook al die waarschijnlijk bovenin nog genoeg ruimte heeft en de noodzaak tot indalen er nog niet is. maar dat lange bovenlijf blijft tijdens de bevalling ook nog bestaan dus daarom dacht ik ook wel: waarom zou ie dan wel indalen?

Goed idee icke om van te voren bepaalde scenarios te bedenken en wat je dan wilt!
Alle reacties Link kopieren
Royanne, wat ook scheelt: hoe meer ontspannen jij bent voor de bevalling, hoe makkelijker die bevalling kan gaan.



Stess verhoogt de spierspanning, en als je dat al weken voor de bevalling hebt dan is het moeilijker om spieren te kunnen ontspannen tijdens de bevalling.



Probeer vanaf nu fysiek zo relaxed mogelijk te zijn, ga op de bank zitten, doe ademhalingsoefeningen om al je spieren goed los te laten, te laten ontspannen, en kom niet meer van die bank af.



Ga lekker liggen en stel je voor dat je een zoutzak bent. Laat al je spieren los. Jij mag de komende dagen/weken gewoon een zoutzak zijn!



Jij gaat op de bank liggen, met een lekker dekentje over je heen. Kruikje erbij als je dat lekker vindt.

Neem de afstandbediening en ga zappen.

Neem de laptop en ga forummen.

Lees een goed boek.

Doe tukjes.

Bel je familie en vrienden voor een kletspraatje (vooral als je over de datum heen gaat want dan durven ze jou niet meer te bellen!)

Lekker niks doen, languit op de bank, warm, relaxed en cosey.



Al je spieren (vooral vanaf je middenrif naar beneden) rust geven, niet aanspannen als het niet nodig is. Laat maar slap worden, hoe slapper hoe beter. Je hebt genoeg kracht in die spieren opgebouwd de laatste 9 maanden, om die bevalling te kunnen doen. Nu mogen ze los, los, los...



No worries als je over de datum heen gaat, voor een eerst is dat meer dan normaal. Trek je niks aan van het ongeduld van anderen, zeg maar: "Dit kind komt, als hij klaar is om de wereld, en jullie, Hallo te zeggen".



oh that purrrrrrrrrfect feeling
Alle reacties Link kopieren
Ik ben juist heel klein maar had een joekel van een buik en heul veul vruchtwater. Heerlijk toch, als je daar als baby nog lekker in kunt ronddobbern ipv met je knarretje vast te liggen? Ik snap het wel:) En het blijkt ook in zijn karakter te zitten; de box was hier drama en zijn bijnaam is klauterkabouter:)



Ik zou echt scenario's proberen te maken voor jezelf, dat geeft rust.

Ik heb zelf de indruk dat ik ook met mijn eigen hoofd het indalen heb geblokkeerd; ik was er vanaf week 35 van overtuigd dat het niet zou gaan gebeuren en dat is ook zoals het gegaan is. Vergis je niet in wat je gedachten allemaal met je lichaam kunnen doen. Bewust en onbewust! Probeer jezelf dus niet teveel gek te maken, daar heeft niemand iets aan, jij al helemaal niet. enne, er zijn zelfs kindjes die wel ingedaald zijn, hoofdje netjes beneden, en die net voor of tijdens de bevalling nog "uitdalen"en/of omdraaien. Alles kan, je weet het gewoon niet......... Komt tijd komt raad. Al is dat makkelijk gezegd, ik weet het......
Alle reacties Link kopieren
Poezewoes; amen:)
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zo bevallingscoach kunnen worden he, Icke..
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Alle reacties Link kopieren
hihi, bevallingscoach....

Gelukkig kan ik me verder goed ontspannen, maak me ook geen zorgen dat ik over de uitgerekende datum heen ga, en heb stiekem nog steeds een ideaal plaatje in m'n hoofd van een 7 uur durende thuisbevalling.....dus het is niet zo dat ik al weken zwaar in de rats zit gelukkig. maar extra stimulans om te relaxen is nooit verkeerd
Alle reacties Link kopieren
Goed zo!



Royanne, volgens mij zijn de eerste 2 seizoenen van Gooische vrouwen momenteel in de aanbieding.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Alle reacties Link kopieren
ik ben helaas eerder verslaafd geraakt aan die puzzels van jan van haasteren
Alle reacties Link kopieren
quote:Poezewoes schreef op 07 november 2008 @ 21:41:

Goed zo!



Royanne, volgens mij zijn de eerste 2 seizoenen van Gooische vrouwen momenteel in de aanbieding. Geweldig!!! Die had ik dus "s nachts tevoorschijn gehaald toen ik dacht dat "het bgeonnen was', mezelf op de bank geinstalleerd, thee erbij. En toen waren de weeen weg. 24 uur later was zoonlief er, maar die dvd's zijn ongezien terug gegeaan naar de videotheek:)
Alle reacties Link kopieren
Legpuzzels? Gosh. Meid dan ben je wel erg echt aan je laatste dagen toe, hahaha.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Alle reacties Link kopieren
Royanne, het komt goed meis. Echt.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Alle reacties Link kopieren
Misschien kan je op het net zoeken naar Sokoban. Heel verslavend! Echt een leuk spelletje!
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Alle reacties Link kopieren
Hier helaas geen successtory. In het kort:

42 weken zwanger, dochter lag niet ingedaald. Bevalling is ingeleid en geeindigd in een keizersnede want ze daalde maar niet in en ik kreeg haar er gewoon niet uit.

Ik heb zelf het idee dat het inderdaad gewoon niet pastte, maar daar zullen we nooit achterkomen vrees ik!

Tja, het beste wat je kan doen is denk ik gewoon maar onbevangen de bevalling ingaan. Mocht het allemaal niet vlotten, dan zullen ze heus wel ingrijpen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn weeen begonnen om 3 uur 's nachts. Om half 8 was ik in het ziekenhuis. Om 8 uur werd ik getoucheerd. 7 cm ontsluiting, hardstikke goed zei de gyn. Maar, niet ingedaald, dus het wordt een keizersnede. Een uur later was onze tweede meid er. Ruim 9 pond trouwens, de reden waarom ze niet was ingedaald....er was geen ruimte voor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven