Alternatieven brood voor baby

07-12-2016 07:48 86 berichten
Hallo dames,



Mijn dochter is bijna 9 maanden en heeft het al vanaf het begin niet zo op brood en pap. Hooguit een paar stukjes, met moeite, en dat is het. Ook bij pap draait ze d'r hoofd het liefst zo ver mogelijk weg.



Ze krijgt flesvoeding, in de ochtend een klein flesje van 90/3 en voor het slapengaan 180/6. Bij de lunch thee of water.



Ik wil graag kijken voor een alternatief voor brood. Er zitten natuurlijk voedingsstoffen in die zij goed kan gebruiken, maar om nu met hangen en wurgen het kind brood te laten eten is ook weer zoiets.



Voor de lunch wil ik haar nog een extra warme, dan wel kleinere, maaltijd aanbieden. Maar voor het ontbijt: wat dan wel?
Alle reacties Link kopieren
Bij dochter was het eerst ook moeilijk, maar ging op een gegeven moment het licht aan. Gewoon door aan te blijven bieden.
En voor degenen die anti-paleo zijn:



http://groenevrouw.nl/eet-nog-maar-een-boterham/
quote:lionlily schreef op 07 december 2016 @ 09:49:

Ik geef dochter ook vaak een omelet, soms met spinazie erdoor, of een beetje kaas. En ik maak wel eens aardappelpannenkoeken, vindt ze heerlijk.Is dat hetzelfde als rösti? Heb je een receptje?
quote:clemance schreef op 07 december 2016 @ 09:54:

En voor degenen die anti-paleo zijn:



http://groenevrouw.nl/eet-nog-maar-een-boterham/dit is de mening van een vrouw. Geen bronnen geen wetenschappelijke onderbouwing. niet relevant dus
kinderen lusten heel vaak dingen niet, je moet het meerdere keren aanbieden voor dat ze de structuur en de smaak kunnen waarderen. Het is echt onzin te zeggen: ze heeft misschien wel coeliakie, dan zijn er hele andere kenmerken die in de ogen springen. Bovendien is coeliakie vrij zeldzaam eigenlijk. brood is een belangrijk basisproduct, het is goed als je kind brood leert eten maar heb geduld
Bananenpannenkoekjes met een beetje granen zijn hier ook echt favoriet.
quote:S-Meds schreef op 07 december 2016 @ 10:00:

kinderen lusten heel vaak dingen niet, je moet het meerdere keren aanbieden voor dat ze de structuur en de smaak kunnen waarderen. Het is echt onzin te zeggen: ze heeft misschien wel coeliakie, dan zijn er hele andere kenmerken die in de ogen springen. Bovendien is coeliakie vrij zeldzaam eigenlijk. brood is een belangrijk basisproduct, het is goed als je kind brood leert eten maar heb geduldDaar heb je wel gelijk in. Als richtlijn wordt wel eens gebruikt dat je het 10 keer gegeten moet hebben om een smaak te leren waarderen. Ik ben ook van mening dat je elk eten kunt leren lusten. Maar er zit wel een verschil tussen iets niet lekker vinden en je niet lekker voelen door een bepaald eten. Bij een baby is het alleen lastig uit te vogelen welk van de twee het is.
En ze is 9 maanden, pap en groente en fruit ect en misschien nog fles of borstvoeding is toch nog meer dan genoeg, daar worden ze wel groot op.



Er zijn hele volksstammen die geen brood eten of amper en het daar prima op doen mocht ze het nooit willen eten.
quote:tiramisuusje schreef op 07 december 2016 @ 10:03:

[...]



Daar heb je wel gelijk in. Als richtlijn wordt wel eens gebruikt dat je het 10 keer gegeten moet hebben om een smaak te leren waarderen. Ik ben ook van mening dat je elk eten kunt leren lusten. Maar er zit wel een verschil tussen iets niet lekker vinden en je niet lekker voelen door een bepaald eten. Bij een baby is het alleen lastig uit te vogelen welk van de twee het is.Of moeite hebben met het vermalen en doorslikken, met de structuur. Misschien met het doorslikken, je weet het niet. TO kan het over een tijdje weer proberen of broodpap zelf maken.
quote:tiramisuusje schreef op 07 december 2016 @ 10:03:

[...]



Daar heb je wel gelijk in. Als richtlijn wordt wel eens gebruikt dat je het 10 keer gegeten moet hebben om een smaak te leren waarderen. Ik ben ook van mening dat je elk eten kunt leren lusten. Maar er zit wel een verschil tussen iets niet lekker vinden en je niet lekker voelen door een bepaald eten. Bij een baby is het alleen lastig uit te vogelen welk van de twee het is.als de baby coeliakie heeft wordt het ziek van brood, het niet lusten is geen kenmerk.
quote:Frizz schreef op 07 december 2016 @ 08:37:

[...]





Ik kocht voor de pap eerst Biobim, maar ook de spelpap van Etos blijft prima dik met moedermelk. En anders kun je je melk nog pasteuriseren.Bedankt voor de tips! Dan nog vind ik het een beetje gek dat ik dan van afgekolfde melk pap geef. Want het zou toch 'natuurlijker' zijn om het gewoon altijd direct uit de borst te drinken? Ik heb de luxe dat ik wel veel afgekolfde melk heb, maar als je dat niet hebt, hoe geef je dan pap?
Voor de mensen die zeggen dat het een kwestie van smaak is: Dat idee heb ik bij mijn zoontje niet per se. Hij weet gewoon niet wat hij ermee moet. Hij gooit het liever op de grond of scheurt het kapot. Ik heb er wel boter of appelstroop op gedaan, maar dat maakt niets uit. En ik heb het echt wel vaak aangeboden. Een kwart 'zo' of in blokjes. Geen verschil.
quote:Marie87 schreef op 07 december 2016 @ 10:17:

Voor de mensen die zeggen dat het een kwestie van smaak is: Dat idee heb ik bij mijn zoontje niet per se. Hij weet gewoon niet wat hij ermee moet. Hij gooit het liever op de grond of scheurt het kapot. Ik heb er wel boter of appelstroop op gedaan, maar dat maakt niets uit. En ik heb het echt wel vaak aangeboden. Een kwart 'zo' of in blokjes. Geen verschil.hoe oud is hij
quote:S-Meds schreef op 07 december 2016 @ 10:17:

[...]



hoe oud is hijOok bijna 9 maanden, maar wel 4 weken te vroeg geboren. Maar ook met 8 maanden zou een baby wel goed brood moeten kunnen eten toch? Groenten en fruit gaan meestal prima.
quote:Marie87 schreef op 07 december 2016 @ 10:20:

[...]





Ook bijna 9 maanden, maar wel 4 weken te vroeg geboren. Maar ook met 8 maanden zou een baby wel goed brood moeten kunnen eten toch? Groenten en fruit gaan meestal prima.. hij is nog heel jong, wat het ene kind kan kan het andere kind niet en andersom. Geef het tijd
quote:S-Meds schreef op 07 december 2016 @ 10:05:

[...]



als de baby coeliakie heeft wordt het ziek van brood, het niet lusten is geen kenmerk.Dat is niet wat mijn immunoloog zegt.
quote:tiramisuusje schreef op 07 december 2016 @ 10:24:

[...]



Dat is niet wat mijn immunoloog zegt.jou immunoloog zegt dat baby's die geen brood lusten mogelijk coeliakie hebben?
Alle reacties Link kopieren
quote:clemance schreef op 07 december 2016 @ 09:56:

[...]





Is dat hetzelfde als rösti? Heb je een receptje?Ja inderdaad bijna hetzelfde. Ik rasp een paar aardappels, rauw dus, meng ze met een losgeklopt ei en wat kaas en ui, ook geraspt. Heel simpel, even bruin bakken aan elke kant en dan op zacht vuur nog een minuutje of vijf a tien, afhankelijk van de dikte.
kon het nog wel eens druk gaan worden bij de immunoloog
Alle reacties Link kopieren
quote:tiramisuusje schreef op 07 december 2016 @ 10:24:

[...]



Dat is niet wat mijn immunoloog zegt.Mijn neef was gek op brood, maar heeft toch echt coeliakie. Hij begin bloed te poepen en groeide niet genoev, dat was zijn enige symptoom.
quote:S-Meds schreef op 07 december 2016 @ 10:25:

[...]



jou immunoloog zegt dat baby's die geen brood lusten mogelijk coeliakie hebben?Mijn immunoloog zegt dat bij kinderen die bepaalde voeding pertinent weigeren nadat ze het al eerder wel hebben gegeten dat dit een aanwijzing kan zijn dat ze ziek worden van het eten. Dus als je het in het specifieke wilt trekken dan: ja, dat zegt mijn immunoloog.
quote:lionlily schreef op 07 december 2016 @ 10:28:

[...]





Mijn neef was gek op brood, maar heeft toch echt coeliakie. Hij begin bloed te poepen en groeide niet genoev, dat was zijn enige symptoom.Vervelend voor hem. Dat zijn inderdaad de gangbare symptomen.
Alle reacties Link kopieren
Nogmaals ik wil(de) absoluut niet impliceren dat je dochter coeliakie heeft.. laat ik dat nog maar een keer duidelijk zeggen. Bij mijn dochter waren er geen symptomen mbt coeliakie. Het is ontdekt omdat zij genetisch onderzoek heeft gehad omdat haar vader het heeft. Toen vielen er voor ons wel een aantal kwartjes. Het is en was altijd een heel gezond meisje die nooit ziek is, nooit ergens last van heeft gehad, langste van de klas dus totaal geen signalen voor coeliakie. Alleen het niet eten van brood.. kennelijk zit er toch een soort blokkade in dat lijfje. Dat is het enige wat ik wilde aangeven.

Overigens vond ze het glutenvrije brood van mijn man veel lekkerder. Na een paar jaar glutenvrij eten wil ze eigenlijk niets liever dan weer gewoon brood eten maar dat zit er helaas niet in.
ach.. ik doe ook maar wat..
quote:S-Meds schreef op 07 december 2016 @ 10:23:

[...]

. hij is nog heel jong, wat het ene kind kan kan het andere kind niet en andersom. Geef het tijdAh ja, dat is ook zo. Ik vind het alleen lastig om te bepalen hoe lang je blijft aanbieden zonder succes, en het moment dat je beslist dan maar iets anders te gaan geven.
Alle reacties Link kopieren
quote:Marie87 schreef op 07 december 2016 @ 10:17:

Voor de mensen die zeggen dat het een kwestie van smaak is: Dat idee heb ik bij mijn zoontje niet per se. Hij weet gewoon niet wat hij ermee moet. Hij gooit het liever op de grond of scheurt het kapot. Ik heb er wel boter of appelstroop op gedaan, maar dat maakt niets uit. En ik heb het echt wel vaak aangeboden. Een kwart 'zo' of in blokjes. Geen verschil.Dat herken ik wel hoor. Tot kind iets ouder dan een jaar was en toen wist ze opeens wat ze ermee moest. Ze kon er in ieder geval iets mee. Ze heeft heel lang die uitspuugreflex/ naar buiten toe werkenreflex gehad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven