Baby's van december 16/januari 17

06-03-2017 22:00 318 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi, zijn hier moeders met kindjes van december 2016 of januari 2017 die het leuk vinden om ervaringen uit te wisselen?



Ik heb een dochtertje geboren op 22 december 2016 (ik was 24 dec uitgerekend, dus ze had zomaar een kerstkindje kunnen worden maar ze kwam iets eerder ) , nu dus ruim 10 weken oud. Ze is onze eerste.



Lijkt me leuk te horen hoe het mede moms met leeftijdsgenootjes vergaat!
Alle reacties Link kopieren
Grappig Schaapje, hetzelfde gevoel over een ander 'aspect' (motoriek versus spraak) :). Idd, zolang we blije meisjes zien die zich blijven ontwikkelen dan gaat het volgens mij prima! Wij gaan ook pas met 11 maanden weer terug. Ze waren vol lof over haar bij het cb, dus ik voelde me erg trots :biggrin: .

Wat leuk dat ze zich al zo verplaatst! Dat is hier echt nog toekomsmuziek, dan mag je idd gaan opletten en het huis helemaal 'babyproof' maken :proud: .Heerlijk dat je vakantie hebt, maar die drukte klinkt vreselijk. Mensen na een nachtdienst zo lang over laten werken lijkt me het recept voor problemen. :facepalm: Hoe voel je je er zelf onder? En sowieso, hoe zit je nu in je vel? Heb je je bevallings herinneringen een plek kunnen geven, of speelt het nog erg?

JIj dus ook nog een relatief kleintje Ernie dus! Haha, leuk dat ge-eet. Ik vind het heerlijk als L. lekker zit te smikkelen :heart: .

Nou, die spookstand staat hier nu dus ook aan... Vannacht 3x uit bed geweest (we zaten nu steeds op 1x of zelfs doorslapen), en overdag wil ze ook niet lang slapen. Net barste ze in een enorme huilbui uit omdat ik haar (tot pap gezeverde) soepstengel uit haar knuistje probeerde te peuteren. Arm dingske.

We hadden vanochtend een fietsstoeltje gekocht, dus vanmiddag voor het eerst een rondje gefietst. Ik was ervan overtuigd dat ze het geweldig zou vinden en de eerste 5 minuten was ze ook blij aan het rondkijken, maar daarna reed ik iets te hard over een drempel waar ze wat van schrok, en toen was het bal. Bij elk hobbeltje in de weg moest ze huilen. Dus daar reed ik, op mijn fiets met live sirene :facepalm: . Heel sfeervol. Ik wijt het ook maar aan die spookstand, normaal is ze best stoer...
Alle reacties Link kopieren
Dank voor het meeleven!

Wij gaan ook pas met 11 maanden weer, tenminste als ik het tot die tijd uit hou. Ben ook wel heel nieuwsgierig naar hoeveel ze nu weegt en hoelang ze is haha.
Maatje 80 komt wel in zicht.

Vanaf het weekend is ze hier ineens echt aan het tijgeren. Zitten en staan is ook echt favoriet. Daarnaast geeft ze steeds duidelijker aan als ze het ergens niet mee eens is. Echt super grappig. Moet me af en toe echt inhouden om niet in lachen uit te barsten.
Zo gaat ze de hele kamer door en vooral kabeltjes zijn erg leuk dus daar moet ik dr dan vandaan halen en protesteren dat ze dan doet. Hoe komt het toch dat het leukste speelgoed geen speelgoed is...

Gisteren even met dr bij de huisarts geweest omdat ze al 5 weken flink aan het hoesten is. Mevrouw zat natuurlijk heerlijk te flirten in de wachtkamer en bij de dokter haha. Gelukkig waren dr longentjes gewoon schoon. Met het oog dat ze vrijdag bij mn ouders gaat slapen wilde ik voor mn moeder toch even het zekere voor het onzekere nemen. Maar alles was goed en er was geen probleem om bij mn ouders te gaan slapen. Voor mn moeder dan.

Gisterenavond ook het eerste fietstochtje geprobeerd. Ze vond het heerlijk. Zat vol verbazing te kijken en lekker te lachen. Echt leuk, en voor mij fijn dat ik dr met de fiets kan gaan brengen ipv lopend dat scheelt weer reistijd.

Leuk he die spookstand, hopelijk bij iedereen snel voorbij!
Alle reacties Link kopieren
Hahaha Redshoes wat je schrijft is precies wat hier ook gaande is. Stroomkabels, de waterbak voor de katten; waaaarom mag ik daar niet speeeheelennnnn :(

Hahahaha arme Apple! Sirene op de fiets hahahaha zie het helemaal voor me en weet hoe je je voelt. Laatst in de rij bij de kassa pakte ik ook iets uit haar handen om te gaan betalen, huilen!!! Ohhhh dacht echt schiet op kassa, dan kan ik het weer terug geven Hahaha.

Hier gaat ze mee in de maxicosi in de bakfiets. Dat vind ze leuk maar kan dan niet echt rondkijken. Dus ik denk dat we ook een stoeltje voor op de gewone fiets moeten aanschaffen :) lijkt me heel gezellig!

Spookstand is er nog steeds. Al ben ik er wel achter dat het ook deels door de kiwi (krampen) kwam. Maar alleen slapen, nee dat doen we niet meer. Heb internet afgelezen en overal staat vooral; routine en eventjes laten huilen mag. Het gaat zo tegen mijn gevoel in. Ik leg haar wakker / blij maar moe op bed. Dan gaat ze nog even ravotten maar als ze echt gaat huilen (niet jammeren) dan haal ik haar toch op. En hoppa, zodra ze bij me ligt is ze in slaap. Voor mij lastig maar volgens mij doen ze in Afrika bijvoorbeeld ook niet anders. Lekker in de draagzak en gaan.
Ze is altijd zo makkelijk met alles geweest dus volgens mij komt dit gewoon goed. Ze slaapt nu tussen ons in. Want als ik moet kiezen tussen; elk uur huilen snachts omdat ze ons 'kwijt' is of ze slaapt 8 uur door tussen ons in dan is de keuze erg makkelijk.
En ik vind het ook gezellig, al slaap ik vaak op een kleiner stukje dan zij :P
We gaan nu een paar daagjes weg, naar Duitsland. Autorit van 6 uur excl stops dus ben benieuwd!

Leuk dat ze lekker bij je ouders gaat slapen Redshoes! Ik vind dat nu door de spookstand nog geen goed idee, maar voor in de toekomst zou ik dat erg leuk vinden. Zo belangrijk..
Hoe gaat het met je moeder ondanks de omstandigheden?

En hoe is het met de rest? :)
Alle reacties Link kopieren
Blijkbaarmoeten jullie in NL meer op controle dan in B.
Laatste controle was toen dochter 4maand was volgende bij 12maand. Gelukkig weeg ik haar af en toe zelf op de babyweegschaal, maar ze past er nu niet meer op :(

Het is idd erg opmerkelijk hoe onze kinderen andere dingen leren! Wel heeel leuk om te lezen wat iedereen al kan.. zo weten we wat er ons te wachten staat!

Apple: ik dacht gisteren ook aan een fietstoeltje Apple: maar de zomer is bijna voorbij. Dus dit jaar toch maar niet! Jammer dat ze zo weent.. echt genieten is het dan niet meer!

Redshoes: kabels idd.. hier wel al gevaarlijker door de tandjes.
Ook hier een overdosis speelgoed.. maar dvd's, afstandsbedieningen, de hond, hondenbrokken (!!) en alle andere dingen die ze eigenlijk niet mag zijn zooo veel leuker!

Was het de eerste sleepover bij je moeder? Hoe is het verlopen?

Kleinschaap: ik zou ook voor slaap kiezen!! Moet heerlijk knus zijn met je gezinnetje!
Op hun 16 slapen ze vast niet meer bij mama en papa!

Hier eentje die van sluipen naar kruipen is gegaan!
En vorige week stond mevrouw plots recht in haar bed toen ik haar ging halen! Even verschoten.

Afgelopen weekend is er een kindje van 3 blijven slapen.
Ze vroeg me "wat zit er in je buik?" Dus probeer ik heel lief te zeggen "boterhammetjes"
Kijkt ze eens heel raar en zegt "zit baby E. in je buik"
Waarop ik zeg "nee baby E is al even uit m'n buik en speelt in haar box"
Ze keek me vol ongeloof aan en zegt "maar je buik is zo dik"

Niet goed voor het zelfvertrouwen :(
What's meant to be will always find its way. ❤️
Alle reacties Link kopieren
Ohhhh s17 dat is niet echt leuk, en eerlijk van zo'n kind :p
Het valt vast mee, :)

2 weken geleden stond Olivia ineens! Sindsdien is ze niet meer te stoppen, ze gaat overal staan en kruipt overal heen. Niks is veilig meer..

Ik heb haar vandaag gewogen: 10,6kg (nog op de +2 lijn) en maar 70cm! Met 6 maanden is ze op 69cm gemeten, dus nu is haar curve heel raar. Ze zat op de +1 lijn en nu onder het gemiddelde...?!! De verpleegkundige vond het ook gek, we hebben het 3x overgemeten maar ze is toch echt 70cm (70,2 was het hoogste waar we op kwamen). Dus of ze is al 2-3x niet goed gemeten, of ze groeit nauwelijks in lengte..? We maken ons geen zorgen, aangezien dit maar 1x is. Ik ga gewoon volgende maand opnieuw laten meten. We zien wel. Ik ben zelf niet heel lang (1,69) en man 1,83. Dus vond het al gek dat ze op een +1 lijn zat, maar nu zelfs onder het gemiddelde geeft een gekke curve.
Ik heb ook lang gesproken over haar voeding. Ik geef haar ontbijt, lunch en avondeten. En tussendoor a 3-4 uur krijgt ze nog BV. Maar dat moeten we dus gaan minderen, zeker 's nachts. Ze komt nu nog 1-2x per nacht, soms zelfs 3x. Wat mij best moe maakt, maar ik heb het er voor over. Maar nu zei de vpk dat het slecht is voor haar tandjes, kan ik ergens begrijpen ivm de suikers. Dus nu ga ik vannacht haar een flesje water aanbieden. Wie weet gaat ze dan ook beter doorslapen.
Nu eet ze wel mee met brood en avondeten, maar het meeste beland op de grond. Misschien dat rapley iets meer loslaten zodat ze ook echt wat meer binnenkrijgt? Hoe doen jullie dat? Ik wil eten geen 'gedoe' maken. Nu kan ik gewoon rustig eten terwijl ik haar even help, ipv dat ik haar moet voeren.

Afgezien van die gekke lengte, gaat alles best goed hier. Ze is in onze vakantie gaan spoken qua verlatingsangst. Toen ik weer aan het werk was sprak ik een collega die oma is geworden vlak na mijn bevalling. En zij vertelde dat haar kleinzoon ook zo aan het spoken was. Toen zei ik nog van 'och het komt wel goed, dit is een fase'. Nou die avond dacht ik, weet je wat, ik probeer haar gewoon weer in haar eigen bed te leggen. Het was zo bizar, ze was moe, ik leg haar in bed en hop! ze sliep :p Wist niet wat me overkwam. Na 3 weken was het bijna een gewoonte om haar weer bij ons te laten slapen. Dus sinds ruim een weekje is het weer relaxed. Ze slaapt nu ook in haar eigen bedje. We hebben nu overal hekken voor de trappen, wat ik nog wennen vind :p Ook de katten vinden het maar niks.
Ook probeert ze de katten bij hun naam te noemen, wat meer als baa-maa klinkt (ze heet banana). Super schattig. Ook is alles weer ineens mamamamamam maaaaamaaaa. En af en toe papa of andere woorden. Ze wijst overal naar en vind wilde spelletjes geweldig :P lekker stoeien op bed.

Hopelijk komt er weer wat meer leven in de brouwerij hier! :)
Ben benieuwd naar hoe groot jullie baby's zijn! Nog even en het zijn geen baby's meer! O_O
Alle reacties Link kopieren
Ow s17 arme jij, dat is echt niet leuk! Laat je niet onzeker maken hoor, mama worden is een aanslag op je lijf (en hoofd :facepalm: ) dus helemaal niet gek als je nog niet in oude shape bent.

Leuk gehad in Duitsland schaapje? Dat ze al staat! Dat lijkt me zo'n ding ! Leuk, lijkt hier nog ver weg.
Das idd gek als ze even stopt qua groei, al kan ik me ook voorstellen dat zoiets met sprongen gaat.

Ik heb hier geen recente groei update, laatste meting is al ff geleden. Maar ze vliegt wel qua kledingsmaten, nu 74 en al richting 80. Verder is ze redelijk spokerig nog steeds, ik vind haar ook erg veranderen. Ze wordt steeds wijzer.

Ik reageer later even langer , maar wilde even wat laten horen. Dat ik er nog ben :) .
Alle reacties Link kopieren
Kleinschaap: ik hoop ook dat het meevalt.. ik moet wel zeggen ik moest voor het eerst natuurlijk ongesteld worden. En had idd mss wel een buikje!

Proficiat voor Olivia en het rechtstaan! Schattig he.. hier ook sinds eind augustus.
Wel een gevaarlijke periode met vallen en opstaan.
Ik heb ogen te kort om alles te zien waar mevrouw mee prutst.
Is Olivia ook al een aantal keer gevallen?

Over lengte en gewicht kan ik niet meer mee kletsen! Pas als ze een jaar is hebben we weer controle.

Nog steeds zoveel opstaan snachts moet verschrikkelijk zijn!
Hier ziet het schema er zo uit:
6u opstaan
7u 210 cc FV
9u tot 10u dutje
11u 100g aardappel 200g groenten stukje vlees of vis
12 tot 14u30 dutje
15u enkele stukken fruit grof gemixt 250g ongeveer
17u klein dutje van 45 min
18u boterhammetje terwijl wij eten
19u30 in bad
20u 240cc FV
Nadien in bed

Zalig dat ze zo vlot in haar eigen bed terug gegaan is! Toch wat meer tijd voor elkaar terug!

Apple: nochtans geen kilo's meer over van de zwangerschap!
Het staan lijkt mss nog ver weg maar is er plots hoor!
En dan besef je dat je geen baby meer hebt maar een kind met eigen wil om de wereld te ontdekken!

Maatje 74 is een zalige maat! Iets wat ze eens wat langer kunnen dragen precies! 74 gaat hier nog prima!
What's meant to be will always find its way. ❤️
Alle reacties Link kopieren
Wow ben hier al veel te lang niet geweest. Beetje hectische en drukke periode. Ik reageer later ook nog uitgebreider maar leuk om al die ontwikkelingen te lezen.

Hier ook al 2 maanden niet gemeten en gewogen maar afhankelijk hoe groot het valt maatje 74/80 dus ze groeit goed 🙄
Verder ook alles goed, ze heeft deze week het tijgeren ontdekt. Kom elke dag achter dingen die weg gehaald moeten worden,haha.

Het ritme hier is ongeveer:
7.00/8.00 wakker
8.00/9.00 fles van 210
12.00 kwart tot halve boterham met boter, aansluitend fles van 210
15.00 fruit (gaat vaak niet op,proberen het tegenwoordig s morgens te geven maar dan eet ze het meestal niet)
16.00/17.00 fles van 210
18.00/18.30 beetje aardappelen en groente (vlees is echt nog geen succes)
19.30 pap fles totaal ongeveer 300 en dan slapen
S nachts bijna altijd flesje van 90

Overdag slaapt ze vaak 2 keer ongeveer 1,5 uur maar de zit geen ritme in qua tijden.

Het vaste eten gaat hier nog niet zo goed dus ze 'leeft' nog wel op de melk
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al meerdere keren begonnen met typen afgelopen dagen/week, maar telkens kwam iets en iemand er tussen :)

Wij hebben wel een ritme maar geen tijden. Als ik vrij ben sta ik op zodra ze wakker is. Regelmatig is dat pas om 8:30, dus daar geniet ik zeer zeker van! Met mijn wisselende diensten is dat zelfs soms nog te vroeg.
We hebben het ritme:
Opstaan: omkleden, ontbijt (broodje + BV)
Dan spelen, en soms wat fruit/Rijstewafel oid. Ze is meestal 1,5-2uur wakker.
Dan slaapt ze 2 uur. (Als ik niet alleen ben op een of andere manier slaapt ze veel korter..)
Daarna tijd voor lunch (brood, fruit, BV), spelen, boodschap doen, wandelen etc. Totaal meestal 3 uur wakker
Dan slaapt ze weer 2 uur.
Daarna avondeten, meestal in bad, pyjama aan, BV, tandenpoetsen en dan slapen. Meestal tussen 19-20 naar bed, slapen tot 7-8, soms later.

Tussendoor vraagt ze zelf om BV, ik bied het niet meer standaard aan. Ik merk vanzelf wat ze wilt. Ook voor elk slaapje mag ze even drinken (dat wilt ze ook graag).
Snachts komt ze nu ineens minder vaak. Ze huilt wel, maar als ik haar aanleg in m'n slaap dan drinkt ze nauwelijks. Als ze in slaap valt bij me dan leg ik haar weer terug.



Hoe is het bij jullie? Hier grote stappen!! Ze loopt sinds een week aan de loopwagen, maar staat sinds gisteren ook af en toe even los!! Het gaat zo hard!
Gastouders en mijn moeder denken dat ze loopt binnen een paar weken. En eerlijk gezegd denk ik dat ook. Ze gaat elke dag weer een grens over. Heerlijk. Ze kan ook lekker goed alleen spelen. Dat is fijn, want dan kan ik in huis rommelen. Hou haar altijd in de gaten want ze kan behoorlijk goed de katten kaalplukken :P

En ik zit mijn pinterest vol te gooien met ideeen voor haar verjaardag. Nog iets meer dan 3 maanden te gaan. We hebben geen grote woonkamer, dus we willen het klein houden. Maar ik wil het wel memorabel vieren zeg maar. Ik ga zelf een gave taart maken, en het huis versieren. (Hou van DIY/ knutselen etc)

Bij ons is de waterleiding kapot. We zitten al 11 dagen zonder water.. verschrikkelijk! (We kunnen wel water pakken maar er lekt dan meer dan dat er uit de kraan komt. Geen douche geen bad geen vaatwasser.... de hel!)
Maar morgen komt eindelijk de loodgieter. Dus gaat ze naar de gastouders zodat ze daar rustig kan spelen en slapen. Ik moet die mannen in de gaten houden. Kan ik mooi voorbereidingen treffen voor haar verjaardag!
Nog ideetjes?

Met dit soort dingen mis ik wel een Facebook groep oid :) Haha

Ben benieuwd naar jullie kleintjes!!
Alle reacties Link kopieren
Even een update van hier, terug van weggeweest. Zo druk geweest. Wel meegelezen maar niet de tijd gevonden om te reageren. Ook omdat het op de telefoon niet erg praktisch is.

Wat leuk om te lezen al die stapjes en wat heb jij toch een vlotte meid kleinschaapje!!!! Nu al lopen, ze is nog geen jaar!!!
Hier gaat het wat rustiger aan. Mevrouw gaat sinds een 3 weken zelf zitten en trekt zich op tot staan en klapt in haar handjes (zitten en staan sinds dezelfde dag en klappen 2 dagen ervoor) Echt een reuze sprong. En wat jij eerder schreef Kleinschaapje, er is geen houden meer aan. Overal aan optrekken, continu gaan zitten en de hele kamer door. Dat deed ze al maar nu nog meer en aangezien ze zich overal aan wil optrekken (de eetkamerstoelen, keukenkastjes, de schuifpui) moet je haar continu in de gaten houden want ze gooit zich nog wel eens naar achter of glijdt weg en valt op dr hoofdje.
Verder zit ze in maatje 80 en is ze zo rond de 9,5 kilo gok ik. Als ze met ons op de weegschaal gaat.

Schema is hier als volgt
6.30 op fles 180+6
8.30/9u slapen meestal 1,5 u soms korter, soms langer
rond 10-10.30 fruit
rond 12-12.30 brood met smeerkaas of worst
rond 13.30-14u fles 180+6
daarna naar bed en weer slapen 1,5u soms langer soms korter
16u snack (soepstengel, of iets anders)
18u avondeten
18.30 in het grote bad (vaak met mama erg gezellig)
19u Fles 180+6 en naar bed

Verder gaat het hier met ups en downs, volgens mij krijgt ze dr boventandjes, diarree, zere rode billen. Het is zo sneu. Hopelijk snel voorbij. Verder is ze gelukkig wel vrolijk en slaapt goed. We zijn druk met de bruiloft en mn moeder. Helaas slaat de chemo niet aan en zijn de uitzaaiingen op haar botten gegroeid in grootte en in aantal. Er zijn nog wel wat alternatieven en vandaag een second opinion in een universitair ziekenhuis. We wachten het rustig af. Wel gevraagd of de bruiloft naar voren moet maar dat hoeft volgens haar eigen oncoloog waarschijnlijk niet dus dat is wel fijn. Verder proberen we veel samen te zijn en te genieten van elkaar maar het is ook wel erg dubbel allemaal en kost erg veel energie.

Kleinschaapje, wat naar 11 dagen zonder water!!!! Hopelijk wordt het vandaag opgelost!

@ S17, gaat vast goed komen met de kilo's! Ik ben er hier bewust mee bezig vanwege de trouwjurk en nu weer op gewicht maar het mag nog wel wat strakker worden allemaal en nog 2 kilo eraf zou ook niet verkeerd zijn haha.

Trouwen ik ben stiekem nog wel voor een FB groep is iets makkelijker om bij te houden.
Alle reacties Link kopieren
Hee meiden, leuk updates!!

Jee Schaapje wat gaat ze hard ! En jouw dame ook Redshoes! Wij zijn nog niet veel verder dan zitten op de billen en rollen. Wel wordt er flink gepraat en zegt ze bv mama :love: . Ook is ze heel handig met haar handjes , dingen pakken en zelf eten gaat super.

Schaapje, haar verjaardag leeft bij ons nog niet zo, we houden het klein denk ik. Al lijkt t me wel een super speciale dag! En pff wat rot zonder water! Hoop dat t nu gefixt is!

Redshoes, wat verdrietig om te horen van je mams... Mijn vader is 4 jaar geleden overleden aan kanker, ik kan me goed voorstellen waar jullie doorheen gaan. Ik hoop zo dat jullie trouwdag desondanks prachtig en bijzonder wordt, wanneer is the big day? Veel sterkte ook :hug: .

Fb groep lijkt mij ook leuk! Dan wel graag met ons vaste groepje omdat het niet erg anoniem meer is
:biggrin: , maar idd beter bij te houden! Enn fotos van elkaars kindjes zien lijkt me ook kei leuk :).

Ik moet nu ff inpakken, we gaan morgen een lang weekend naar Texel! Fijn weekend vast!
Alle reacties Link kopieren
Gaan we voor en FB groepje?

Ik wil er gerust eentje aanmaken! Ik ben ook wel benieuwd jullie schatjes te zien..
zo kunnen we ook al een sneller een kleine update plaatsen!
What's meant to be will always find its way. ❤️
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn vanavond gezellig in bad geweest!
We hebben dus weer water ;-)

Ik ben voor een fb groepje, en inderdaad dan alleen van dit groepje :)
Even snelle post, reageer morgen meer!
Alle reacties Link kopieren
Leuk s17 als je dat wil doen! :cheer:
Alle reacties Link kopieren
Sturen jullie mij privé wat info over hoe ik jullie kan terug vinden op Facebook?

Dan kan ik jullie toevoegen!

Oh wat ben ik benieuwd om foto's te zien van de kindjes!
What's meant to be will always find its way. ❤️
Alle reacties Link kopieren
Leuk!! Ik heb je een pb gestuurd! :)
Alle reacties Link kopieren
Leuk, ik ook!
Ik ook :)

Hier lang niet geweest ivm verhuizing, nieuwe banen etc
Wat een hectiek!
Zoonlief houdt t nog even rustig, rolt voornamelijk heel veel maar kruipt of staat niet. Zitten en zelf eten gaat hier indd ook goed @ Apple86

Wat een hel zonder water @Kleinschaap o_o Gelukkig weer gefixt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven