Cadeaus kinderfeestjes (schoolvriendjes)

21-04-2017 11:04 189 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eens peilen wat de gemiddelde mening alhier is.

Onze kinderen worden met enige regelmaat uitgenodigd voor verjaarfeestjes van klasgenootjes.

Wat bij ons vaak lastig is ivm de cadeautjes.

Wij zitten financieel heel erg moeilijk, maar proberen de kinderen daar zo veel mogelijk in te ontzien.



De cadeautjes voor die feestjes kocht ik meestal van cadeaukaarten van de blokker, die ik door het invullen van onderzoeken verdien via TNS Nipo.



Nu doet zich de laatste maanden echter het fenomeen voor dat er op de uitnodigingskaartjes word aangegeven dat er een cadeaubon van de intertoys word gevraagd..

Allemaal leuk en aardig, maar die dingen zijn toch kostbaar (de laatste keer €10 voor betaald.)



Aankomende week mag ik er daar dan 2 van halen, en dat gaat uit ons budget lastig.

Is dan toch €20 van het weekgeld.



Hoe gaat dat bij anderen alhier?

Zien jullie ook die trend? en zo ja hoe word daar mee omgegaan?



Met dank voor het lezen.
Gelukkig zijn is het vermogen hebben tevreden te zijn.
Alle reacties Link kopieren
blogbabe schreef:
17-02-2020 00:41
De kinderen van tegenwoordig zien dat ook. Zij weten ook dat ze van de een wel €15 kregen en van de ander 'maar' €5. Ik geef zelf minstens €10, maar vaak meer. Niet omdat ik zo rijk ben. Maar wel omdat ik het echt tof vind dat mijn kind uitgenodigd wordt.
Je wil dus dat de kinderen zien dat jouw kind meer geeft, in feite?
Klote viva. ;-)
Alle reacties Link kopieren
gemini2009 schreef:
30-10-2017 21:57
Hier is een nieuwe trend sinds kort.
Kind geeft een feestje en de moeder van een van de genodigde maakt een groepsapp aan.
Daar wordt een bedrag bepaald wat iedereen bij elkaar kan leggen. Meestal €10, wat dus neerkomt op zo'n €60 voor cadeaus.
Daar worden dus PlayStation spellen en Lego voor gekocht. Beide kinderen zijn uitgenodigd, of ik even €20 wil overmaken.

Echt, dit vind ik veel te veel.
Zoiets heb ik ook weleens gedaan voor een jarig klasgenootje van mijn zoon...maar ik heb de ouders zelf laten bepalen, iedereen stuurde mij een priveberichtje met daarin een bedrag en daarvoor stuurde ik ze dan een tikkie. Met het budget ben ik naar de paardensportwinkel gegaan en heb een aantal kleine dingen uitgezocht, evenveel als er kinderen kwamen, en de rest (50 euro!!!) heb ik op een spaarkaart laten zetten.

1moeder doneerde 20 euro en kwam op het feestje zelf ook nog met een cadeau, dat ze al gaf voordat de andere kinderen er waren. Een andere moeder doneerde alleen 5 euro en haar kind bracht een brief mee voor de jarige. Iedereen kreeg een cadeau uit het budget om te geven en degene met de brief mocht ook de cadeaubon geven. Het bonnetje van de kleine cadeaus heb ik aan de moeder gegeven voor als ik iets verkeerds uitgezocht zou hebben.

De enige die wist wat iedereen doneerde, was ik.

later heeft de moeder van deze jarige dit georganiseerd voor mijn zoon, maar zij had ook bepaald dat iedereen een tientje per kind moest doneren....zoon had ook een vriendje uitgenodigd waarvan ik weet dat 10 euro veel te veel is, maar ik durfde niet tegen die moeder te zeggen dat zij het wel mocht laten zitten ;) (komt niet uit Nederland en komt nogal 'trots' over, vindt het vervelend om te vragen of ik haar kind thuisbreng na spelen etc) Maar goed, daar baalde ik wel van....zoon kreeg een doos vol marktplaats lego en plaumobil en een Nerf van MP waar drie verschillende pijlen mee worden geschoten. echt leuke cadeaus, waar hij super blij mee was :)
Alle reacties Link kopieren
oh, er was er ook nog 1 die gewoon zelf iets kocht, dat mocht ook natuurlijk :)
Hier net zelf een kinderfeestje gegeven en een van de mooiste cadeautjes was een knutselsetje waarvan de gever vrolijk meldde 'daar deden mijn zussen toch niks mee'. Nou, mijn kind was er blij mee en niemand die het gek vond. Heerlijk!
Wij hebben thuis een plotter en een pers en een 3d printer. ( Oke 2 ondertussen, zelf gebouwt) :-D :-D

Ik heb een keer een etui bedrukt voor een jongentje die gek was van Mario, Mario erop, zijn naam in Marioletters en een mushroom sleuterhanger (Toad geloof ik) 3d geprint om aan de rits te hangen.

Etui gevuld met schoolspullen, mario pen en potlood enz. Denk dat ik voor materialen en vulling 9 euro kwijt was.

Hij ging huilen, etui gaat al 2 jaar mee naar school en de verjaardag erop moest ik een shirtje maken voor hem met Mario erop. :heart:

Ik maak nu best vaak bij andere kindjes iets voor erbij en dat valt eigenlijk altijd goed, ik vraag of ze echt ergens fan van zijn en bedruk wat en koop er iets gewenst bij, soms ook cadeaubonnen als ze dat graag willen.
Alle reacties Link kopieren
Cadeau bij Blokker halen met je cadeaukaart en dan met bon afgeven. Gaan ze het maar terug geven en zo het geld ophalen.
Alle reacties Link kopieren
girasole3 schreef:
21-04-2017 11:16
Bij Intertoys kun je toch zelf kiezen welk bedrag je op de kaart zet?

Je kunt toch ook een lager bedrag dan € 10 kiezen.

Doe je 5 Euro en iets lekkers erbij
Precies dat. 5 euro is zat voor een kinderfeestje.
Luci_Morgenster schreef:
18-02-2020 18:00
Wij hebben thuis een plotter en een pers en een 3d printer. ( Oke 2 ondertussen, zelf gebouwt) :-D :-D

Ik heb een keer een etui bedrukt voor een jongentje die gek was van Mario, Mario erop, zijn naam in Marioletters en een mushroom sleuterhanger (Toad geloof ik) 3d geprint om aan de rits te hangen.

Etui gevuld met schoolspullen, mario pen en potlood enz. Denk dat ik voor materialen en vulling 9 euro kwijt was.

Hij ging huilen, etui gaat al 2 jaar mee naar school en de verjaardag erop moest ik een shirtje maken voor hem met Mario erop. :heart:

Ik maak nu best vaak bij andere kindjes iets voor erbij en dat valt eigenlijk altijd goed, ik vraag of ze echt ergens fan van zijn en bedruk wat en koop er iets gewenst bij, soms ook cadeaubonnen als ze dat graag willen.
Wat enorm leuk!
Alle reacties Link kopieren
Waar ik woon in Belg, hebben ze er een gewoonte van gemaakt om samen met drie kindjes een verjaardag te vieren! , De ouders huren zalen af, springkussen erbij, huren een patatkraam en dan willen ze de kindjes nog allemaal verkleed hebben ook! Afgelopen zaterdag weer een feestje, 2 jongens en 1 meisje samen, niet allemaal uit 1 klas, maar uit 3 klassen samen en iedereen is dan uitgenodigd. Verkleden als Mario of de prinses!

In totaal kwamen er 48 kinderen, 6 jarige, 7 jarige en 9 jarigen, op het envelopje stond netjes 20 Euro geprint! Dat is mij te gortig, die ouders kiezen er zelf voor om zo een groot feest te geven, ga ik niet aan mee betalen!

Mijn buurvrouw had dit feestje bedacht, voor haar zoontje en dat mens zegt me zelf nooit gedag als ze me ziet! De buurman bood aan om mijn zoontje thuis te brengen en die had tegen mij, eens maar nooit meer! Buiten de kosten om, waren zoveel kinderen niet in de hand te houden en sommige jongens verveelden zich en zijn uit ballorigheid tegen de stereo instalatie aan gaan trappen en aangezien niemand vertelde wie het was, krijgt de buurmaan de rekening!

Met het eten moet het helemaal een chaos geweest zijn, Wat hij me vertelde was het meer een eetgevecht. Dit zijn toch geen kinderfeestjes meer?

Lijkt me voor de jarige job/jet ook niet echt leuk, niets speciaals aan.
Ik heb dus voor elk kindje iets kleins gekocht, een prinsessen stickerboekje voor het jarige dametje en voor de jongens Slijmie en zo'n loopveer! Totale kosten 15 euro!

In mei is mijn zoontje jarig, ik ga voor een leuk ouderwets feestje, max 8 kindjes en cadeau tip, niets boven de 5 euro!
Alle reacties Link kopieren
Luci_Morgenster schreef:
18-02-2020 18:00
Wij hebben thuis een plotter en een pers en een 3d printer. ( Oke 2 ondertussen, zelf gebouwt) :-D :-D

Ik heb een keer een etui bedrukt voor een jongentje die gek was van Mario, Mario erop, zijn naam in Marioletters en een mushroom sleuterhanger (Toad geloof ik) 3d geprint om aan de rits te hangen.

Etui gevuld met schoolspullen, mario pen en potlood enz. Denk dat ik voor materialen en vulling 9 euro kwijt was.

Hij ging huilen, etui gaat al 2 jaar mee naar school en de verjaardag erop moest ik een shirtje maken voor hem met Mario erop. :heart:

Ik maak nu best vaak bij andere kindjes iets voor erbij en dat valt eigenlijk altijd goed, ik vraag of ze echt ergens fan van zijn en bedruk wat en koop er iets gewenst bij, soms ook cadeaubonnen als ze dat graag willen.
Wat onwijs leuk, die gepersonaliseerde cadeautjes :) een vriendin van mij kan ook dingen bedrukken en bestickeren en deed dit op vrij veel. Mijn zoon vindt zijn kleren, kerstballen e.d. geweldig!

Ik ga vragen of ze een etui voor hem maakt :)

Een lege etui zou mijn zoon ook al leuk vinden. Hij tekent veel en graag, maar stelt ook vrij hoge eisen aan zijn stiften en potloden... ( Vooral stiften) die moeten echt goed zijn en die echt goeie zijn duur :(

Hij heeft inmiddels best wat besef van milieu en zo en het concept van ' teveel spullen' ( Nieuwsbegrip op school) dus krijgt liever van al zijn vriendjes samen 1 set fijne stiften dan dan van iedereen een goedkoop setje...
Alle reacties Link kopieren
Pfff, wat een bedragen worden hier genoemd!

Bij het laatste feestje van dochter heb ik serieus getwijfeld over een cadeautje dat in de aanbieding was. Normale prijs 15 euro, toen met 50% korting voor 7,50. Die 7,50 is natuurlijk een prima bedrag, maar de oorspronkelijke prijs was voor een kinderfeestje toch wel wat veel. Ik heb me serieus afgevraagd hoe dat over zou komen.

Cadeautje toch maar gekocht en het kindje was er blij mee!

Wij zouden duurdere cadeautjes prima kunnen betalen, dat is het probleem niet. Maar bij een kinderfeestje gaat het om het idee en niet om de grote cadeaus. Daarnaast wil ik ook niet dat mensen zich verplicht voelen onze dochter iets duurs te geven als zij een feestje geeft.
eenhoorn schreef:
20-02-2020 12:39
Pfff, wat een bedragen worden hier genoemd!

Bij het laatste feestje van dochter heb ik serieus getwijfeld over een cadeautje dat in de aanbieding was. Normale prijs 15 euro, toen met 50% korting voor 7,50. Die 7,50 is natuurlijk een prima bedrag, maar de oorspronkelijke prijs was voor een kinderfeestje toch wel wat veel. Ik heb me serieus afgevraagd hoe dat over zou komen.

Cadeautje toch maar gekocht en het kindje was er blij mee!

Wij zouden duurdere cadeautjes prima kunnen betalen, dat is het probleem niet. Maar bij een kinderfeestje gaat het om het idee en niet om de grote cadeaus. Daarnaast wil ik ook niet dat mensen zich verplicht voelen onze dochter iets duurs te geven als zij een feestje geeft.
Volgens mij hebben de meeste het over bedragen tussen de 5 en max 10 euro. Of lees ik een heel ander topic.
Alle reacties Link kopieren
Zo’n app aanmaken met het verzoek of ouders geld willen overmaken vind ik dus echt niet kunnen. Dan weet je dus precies hoeveel iedereen geeft, vind ik niet netjes. Idem voor kadobonnen. Ik ken dat met dat kiezen uit zo’n Intertoys mand, hadden wij ook in onze vorige woonplaats. Als je 1 van de laatsten bent, heb je dus (bijna) geen keuze meer en zijn alle goedkopere cadeautjes al weg. Hier is geen Intertoys, dus nu geen last meer van 😉. Hier wordt dus gewoon iets gekocht bij Action, Kruidvat, Hema of online. Koop zelf ook vaak wat in het voor als er een aanbieding is (max. €10,-). Ligt er ook aan of het een vriendje is of gewoon een klasgenootje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven