DE kado tip gezocht voor een jongen van 7

08-01-2009 16:15 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon wordt 7. Maar.. wat te kopen?

Voor sint heeft ie eea gehad (knutselspullen, puzzle bal, onderdelen voor zijn houten trein).



Maar nu weet hij niets voor zijn verjaardag. Ik zal hem omschrijven

Hij is een jongen die niet echt van jongensdingen houdt (dus speelt niet echte jongensspelletjes). Hij zit graag bij de PC (speelt dan vooral SIMS en Rollercoaster tycoon 3), is qua intelligentie niveau behoorlijk en heeft technisch inzicht zal ik maar zeggen.



Nu zat ik zelf in de richting van technisch lego , maar is hij daar niet te jong voor



Zelf had ie het over een zelfbouw houten knikkerbaan maar daar heb je niet veel keus in en is moeilijk aan te komen blijkt.



Kortom... Ik zoek DE tip



Wie helpt me
Alle reacties Link kopieren
een voetbal??



een slee?? lekker naar buiten met die kinderen...

Mijn broer bouwde al met technisch lego ook vanaf zijn 7de ofzo..Kan dus best. En anders kun je hem er toch mee helpen?
Alle reacties Link kopieren
Of je direct een slechte moeder bent weet ik niet, maar ik vind het wel apart als onbekende forummers moeten verzinnen wat jouw kind wil hebben.



Ik zou denken dat je weet wat je kind leuk vindt, en dat er altijd wel iets te verzinnen is. Dat heb ik tenminste wel, voor de kids in mijn omgeving (nee, geen eigen kids)

En als je kids zodanig alles al hebben dat je het ECHT niet meer weet, dan is dat misschien ook een teken
668, the neighbour of the Beast
Bij de Hema hebben ze dozen waar allemaal ontdek dingen in zitten. Bv over magie of over magneten. Of een metaal detector.

Mijn zoontje werd 7 en was helemaal gelukkig met een schort, een blik waarin je cakejes kon bakken (bij de xenos, verschillende vormen) en een pak cakebeslag.

Hij bouwt ook al met technisch Lego. Als hij dat inzicht heeft dan wil dat prima. Misschien een beetje hulp maar dat is ook leuk.

En een spel als dammen of schaken is ook erg leuk.

Hoop dat je er wat aan hebt.

Fijne verjaardag.
Alle reacties Link kopieren
Goocheldoos of een leuk spel (Monopoly of Rummikub voor kinderen). Vind mijn zoon en ook zijn vriendjes, erg leuk!
Alle reacties Link kopieren
Jaaa, goocheldoos is ook leuk!!!

Mijn zoon denkt af en toe dat hij Hans Klok is. Voor de lol hou ik weleens een fohn bij hem zodat z'n haren gaan wapperen!
Alle reacties Link kopieren
Die knikkerbaan en onderdelen kan je bij Top 1 Toys kopen.



Sims huisdieren.

Hout, zaag, hamer, spijkers...

Magnetix.

Bouwpakketje voor je eigen deurbel, radio of alarm.
Alle reacties Link kopieren
quote:rosanna08 schreef op 08 januari 2009 @ 16:59:

toen ik dit topic opende, dacht ik serieus dat het ging om iemand die geen cadeautje wist voor haar neefje of het zoontje van een vriendin, maar ga je me nu echt vertellen dat je niet eens iets weet te verzinnen voor je eigen kind?



ongelofelijk



Nee...inderdaad.. even geen inspiratie zo vlak na sint.. raar he ?!



En nee hij heeft niet alles al en ja hij had wensen .. voor sint.. en die zijn vervuld (en dat waren er niet veel).. en toen was zijn lijstje leeg.. zo tevreden was en is hij al... Geen WII op zijn lijstje hoor..



Ik ben eigenlijk blij dat ie niets weet ! En jouw reactie slaat nergens op ! Reageer dan lekker niet!
Alle reacties Link kopieren
quote:Marels schreef op 08 januari 2009 @ 19:34:

Of je direct een slechte moeder bent weet ik niet, maar ik vind het wel apart als onbekende forummers moeten verzinnen wat jouw kind wil hebben.



Ik zou denken dat je weet wat je kind leuk vindt, en dat er altijd wel iets te verzinnen is. Dat heb ik tenminste wel, voor de kids in mijn omgeving (nee, geen eigen kids)

En als je kids zodanig alles al hebben dat je het ECHT niet meer weet, dan is dat misschien ook een teken Nee hij heeft zeker niet alles maar speelt ook niet met alles. En dan is het wel eens fijn dat iemand anders met een idee komt, ik zoek het vaak bij het zelfde en dat heeft ie nu toevallig gehad met sint. En wij kopen niet zomaar spullen voor de kinderen, 99% van ons speelgoed is weloverwogen aangeschaft en is dus daadwerkelijk ingebruik. Vandaar deze vraag.
Alle reacties Link kopieren
quote:Marels schreef op 08 januari 2009 @ 16:59:

Jeetje, het is toch je zoon, dan weet je toch wel wat ie wil hebben? Ik dacht dat echt dat dit een topic zou zijn voor het kind van een vage kennis ofzo.



En het is l'escargot trouwens, in correct Frans.



het is inderdaad mijn zoon en het isn iet zo gek hoor.. sint is net geweest en daar had ie keurig een lijstje en daar heeft ie alles van gehad.. dus waren zijn wensen op.. En nu wist ie het even niet.. ik wel maar mijn voorstellen vielen niet in goede aarde. De knikkerbaan die hij wilde was uitverkocht en een vergelijkbare konden we niet vinden (ook niet online).. En toen kwam iemand in een reactie met KNEX! Dat ik daar nou niet aangedacht heb ! Tuurlijk.. KNEX ! Bouwen !! Dus heb ik vandaag een prachtige achtbaan (zijn passie!) aangeschaf van KNEX en heeft oma een aanvullende knex doos gekocht met basisonderdelen zodat hij ook nog meer kan bouwen ! Super..



Enne.. Ik weet dat het L'escargot is.. kon ik toen niet kiezen had iemand anders al.. hij pakte hem in ieder geval niet.. dus..
Alle reacties Link kopieren
Mensen bedankt voor jullie reacties..



Ik heb dus, zoals eerder geschreven, een prachtige KNEX doos gekocht (Rollercoaser Renegade) met een aanvullende doos namens Oma..



Ik was even niet op KNEX gekomen..



Wel een mooie lego technic doos in mijn handen gehad, een auto maar toen zag ik die achtbaan..nou klaar !



En voor die mensen die het maar raar vinden dat je even niets meer weet.. Tja ik had het mezelf ook makkelijk kunnen maken en iets onzinnigs kunnen kopen of prut van de Action..



Maar zoals ook al eerder gezegd.. wij kopen ons speelgoed weloverwogen en daarom ligt er bij ons eigenlijk geen miskoop in de kast.. In tegenstelling tot wat bij andere mensen soms het geval is, daarom vragen mijn kinderen ook vaak geld aan "de" visite.. zo kunnen ze of sparen voor iets groters/duurders/anders of kopen ze iets wat ze echt leuk vinden.
Alle reacties Link kopieren
Onze zoon van 7 heeft ook een Knex achtbaan (renegade run coaster). Gekregen van Sinterklaas. En van het geld dat hij gespaard heeft heeft hij inmiddels een 2de gekocht! Is dus een goede keuze geweest!

Jullie zoon zal hem ook vast leuk vinden! Fijne verjaardag!
Alle reacties Link kopieren
quote:Ikke89 schreef op 08 januari 2009 @ 16:17:

ik denk dat technisch lego wel kan hoor, je zegt zelf dat hij qua intelligentie behoorlijk is..'



Of een uitbreiding van de sims ofso?



Die sims uitbreidingen hebben we al (gedownload )

En dat Technisch lego zijn vooral dozen met auto's en daar heeft ie eigenlijk niet veel mee. Ik was eigenlijk op zoek naar een soort van basisdoos met alleen maar diverse onderdeeltjes (radertjes, tandwieltjes etc.) waarmee je zelf los kon gaan .. event. boekjes met voorbeelden, zoals met lego creator zal ik maar zeggen. MAar dat bestaat niet meer, vroeger was dat er dus wel, althans dat kreeg ik gemaild van de lego klantenservice. Nu verkopen ze alleen nog maar complete dozen van een model. Mensen kiezen voor gemak en hebben minder fantasie (niet mijn woorden maar die van lego klantenservice ).. Maar met die knex doos kan hij echt los, Hij kan van die achtbaan ook nog 2 andere modellen bouwen en er zit een soort van algemeen boekje bij met diverse modellen en met die extra doos van Oma kan hij echt heeel veel dingen maken..
Alle reacties Link kopieren
quote:kitty elastic schreef op 08 januari 2009 @ 19:34:

een voetbal??



een slee?? lekker naar buiten met die kinderen...

Mijn broer bouwde al met technisch lego ook vanaf zijn 7de ofzo..Kan dus best. En anders kun je hem er toch mee helpen?



Voetballen houdt hij niet van helaas, slee hebben we (vandaag heerlijk geschaatst met hem).. En voor lego zie andere

antwoorden..



Enne buitenspelen.. doet ie meer dan genoeg.. we wonen in een klein dorp in het noorden.. speelgelegenheid genoeg :-)
Alle reacties Link kopieren
quote:Dusa schreef op 08 januari 2009 @ 19:44:

Goocheldoos of een leuk spel (Monopoly of Rummikub voor kinderen). Vind mijn zoon en ook zijn vriendjes, erg leuk!Goocheldoos is een leuk idee ! Dat is leuk voor te vragen van visite, daar heb je ook vast diverse prijzen in. Spelletjes hebben we al behoorlijk. HIj speelt graag Carcassonne, Kolonisten van catan, betoverd doolhof. En het gezin krijgt ieder jaar met kerst een gezelschapsspel, dit jaar hebben "we" party & co junior gekregen. Dus hierin al rijkelijk voorzien.
Alle reacties Link kopieren
quote:yette schreef op 08 januari 2009 @ 22:18:

Die knikkerbaan en onderdelen kan je bij Top 1 Toys kopen.



Sims huisdieren.

Hout, zaag, hamer, spijkers...

Magnetix.

Bouwpakketje voor je eigen deurbel, radio of alarm.



Sims zie eerder antwoord. Doe-het-zelven doet ie met papa

Magnetix heeft broerlief dus is aanwezig (en in ruime mate)



En zo'n pakketje met een leerzaam knutsel iets is ook een leuk idee ! Is vast ook in meerder prijsvarianten te krijgen dus ook leuk om te vragen aan visite !
Alle reacties Link kopieren
quote:zon_zee_strand schreef op 09 januari 2009 @ 16:27:

Onze zoon van 7 heeft ook een Knex achtbaan (renegade run coaster). Gekregen van Sinterklaas. En van het geld dat hij gespaard heeft heeft hij inmiddels een 2de gekocht! Is dus een goede keuze geweest!

Jullie zoon zal hem ook vast leuk vinden! Fijne verjaardag!



Bedankt ! Hij stond bij ons bij de speelgoed winkel, hij was besteld voor iemand anders (was ooit een folderaanbieding van 89 voor 39) maar die was hem niet komen halen dus mocht ik hem ! Helemaal blij. Ding kan wel een meter hoog worden en er zit een motortje bij etc.. volgens mij gaat ie uit zijn dak ha ha..



Zijn er nog meer van die achtbaan dingen ? Zag wel een schommelschip staan
Alle reacties Link kopieren
quote:geneva schreef op 08 januari 2009 @ 19:43:

Bij de Hema hebben ze dozen waar allemaal ontdek dingen in zitten. Bv over magie of over magneten. Of een metaal detector.

Mijn zoontje werd 7 en was helemaal gelukkig met een schort, een blik waarin je cakejes kon bakken (bij de xenos, verschillende vormen) en een pak cakebeslag.

Hij bouwt ook al met technisch Lego. Als hij dat inzicht heeft dan wil dat prima. Misschien een beetje hulp maar dat is ook leuk.

En een spel als dammen of schaken is ook erg leuk.

Hoop dat je er wat aan hebt.

Fijne verjaardag.Die ontdekdoosjes lijken me wel erg leuk, die kan hij mooi vragen aan visite (mits niet te prijzig).. En koken doet hij ook graag.. hij gaat zijn eigen muffins bakken voor de traktatie !
Alle reacties Link kopieren
Of er verschillende achtbanen zijn weet ik eigenlijk niet. Ik weet wel dat het reuzenrad ook heel leuk is. Die staat bij oma.

Onze achtbaan was trouwens 30 euro bij Marskramer.
Alle reacties Link kopieren
quote:zon_zee_strand schreef op 09 januari 2009 @ 16:38:

Of er verschillende achtbanen zijn weet ik eigenlijk niet. Ik weet wel dat het reuzenrad ook heel leuk is. Die staat bij oma.

Onze achtbaan was trouwens 30 euro bij Marskramer.



O da's ook een mooie prijs.. wij dus 39 en ik was allang blij dat ik niet "naar de grote stad" hoefde.. bleg.. als ik dat wel moest, was ik dat bedrag al kwijt aan benzine en parkeren..dus mooie prijs.



Reuzenrad heb ik nog niet gezien, maar ik had er dus ook nog niet opgelet, bij de grote ketens zal er vast voldoende keuze zijn. Mijn moeder geeft een koffer met knexx zitten ook lichgevende dingen in ? en die was ook 39 euro. Verder krijgt hij nog viltstiften en gelpennen..
Alle reacties Link kopieren
Onze zoon is ook gek van zijn Legotrein en van Spectro (electronica). Spectro heb ik gekocht in een winkeltje waar ze speelgoed verkopen voor HB kinderen. Heeft hij voorlopig genoeg uitdaging!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven